Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 8. feb 2016, 16:11

alfe skrev:Er der nogle af jer, der har erfaringer med akupunktur og zoneterapi? Jeg overvejer lidt, om jeg skal prøve det af.


Jeg har fået zoneterapi, da vores massør på arbejde også kan det. Jeg har nok cirka fået 6x 0,5 timer for at sætte gang i min cyklus. Om det var zoneterapien der hjalp ved jeg ikke, men den var der pludseligt 2 timer efter zoneterapien efter en cyklus på 100 dage :forvirret2:

Hvis jeg ikke får min mens eller positiv test om 1-2 uger har vi aftalt at prøve igen. Min tanke er, at det da ikke kan skade, og jeg har tidligere haft positive oplevelser med zoneterapi dog ikke i forbindelse med graviditet.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. feb 2016, 17:20

MyGirl skrev:
alfe skrev:
Bøtte skrev:Noget helt andet: Vores bil er stået af, og min mekanikermand ( som ikke arbejder som mekaniker mere) kan ikke lave den. Så er der skidt. Han gør et sidste forsøg med en ven i aften. Håber det lykkes, godt nok skal den snart skiftes, men det var ikke lige planen af det skulle være nu.

Jeg har ikke lyst til at købe ny lige nu. Hvis vi skifter skal det jo være med plads til barnevogn, og tror i den grad jeg føler at vi jinxer det ( selv om der jo slet intet er at jinxe) hvis vi hiver barnevognen frem igen og begynder at prøve biler den kan være i.


Måske det kan have modsat effekt. Du ved, at det ligesom råber universet lidt op. Ikke at det har haft den store effekt her, men man kan jo aldrig vide :D


Jeg tænker mere, at hvis nu man køber den lille bil, kan det være, at skæbnens ironi fikser en graviditet umiddelbart efter ;) *nynner Alanis' Ironic*


Smart tænkt :gogo:

Vi har i forvejen en lille familiebil og hvad enten vi får nummer to eller ej vil vi have en større. Vi er nemlig herredårlige til at begrænse os (og når man er gift med en mekaniker/handyman har man sgu altid værktøj med), men mange større biler har faktisk svært ved at have en barnevogn bagi, fordi de har nogle store hjulkasser inde i bilen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2016, 17:59

Æble skrev:Ja lad os satse på at ax og godtnavn kickstarter massegraviditet i tråden :rock:


Massegraviditeter er et fantastisk ord :lol:

Men jeg skal nok gøre mit bedste for at følge ax trop i næste uge! Jeg har været enormt træt både i dag og i går, og jeg nåede at tænke "gravid!" indtil det gik op for mig at jeg maksimalt er 3 uger henne hvis jeg er gravid, nok nærmere 2+4-5 stykker. Så det ville nok være ret urealistisk at det hang sammen :lol:
2
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 8. feb 2016, 20:37

Jeg har lige været i Netto for at købe tampax. Kom hjem med lakrids, chokolade, blåbær, mælk, kakao og is. Gik hjem, stavrede op på fjerde sal, låste døren op og kom i tanke om, at der vist nok var noget, jeg havde glemt. Fedt :stoned:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. feb 2016, 21:07

alfe skrev:Jeg har lige været i Netto for at købe tampax. Kom hjem med lakrids, chokolade, blåbær, mælk, kakao og is. Gik hjem, stavrede op på fjerde sal, låste døren op og kom i tanke om, at der vist nok var noget, jeg havde glemt. Fedt :stoned:


Men bortset fra det, lyder det til at du er rustet til mens sætter ind :lol:
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 8. feb 2016, 21:21

Bøtte skrev:
alfe skrev:Jeg har lige været i Netto for at købe tampax. Kom hjem med lakrids, chokolade, blåbær, mælk, kakao og is. Gik hjem, stavrede op på fjerde sal, låste døren op og kom i tanke om, at der vist nok var noget, jeg havde glemt. Fedt :stoned:


Men bortset fra det, lyder det til at du er rustet til mens sætter ind :lol:


Uden tvivl! Mit primære væskeindtag har i dag bestået af kakao med vaniljeis og flødeskum. Nu er det tid til lakrids, chokolade, mælk og blåbær :-D
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 06:38

Jeg synes, det er svært lige nu... Jeg har helt ekstremt vilde humørsvingninger, og jeg bliver så sindssygt ked af det flere gange om dagen og græder minimum 1 gang om dagen... Ofte over et eller andet crap i TV'et. Nu er det også ved at være så tæt på testdagen (på fredag), at jeg ikke helt kan skubbe hvad-nu-hvis-det-ikke-fungerer-tanken væk.

Jeg er intet mindre end rædselsslagen for, at der ikke er gevinst... Så aner jeg simpelthen ikke, hvad vi skal gøre. Vi har prøvet i over 2,5 år og vi er kommet så langt, som man overhovedet kan med behandlingen... Der vil ikke være andet og mere vi kan gøre, end det vi har gjort. Dét er fandme en skræmmende tanke, hvis alt hvad man kan gøre, ikke er nok.

Åh, hvor jeg synes, det er svært...og der er lang tid til fredag. :(

Min mand har til gengæld været en støtte uden lige, når jeg er nede... Han er sgu dejlg. Men når jeg nu bare gerne vil have det barn, og livet har forhindret os i det. Så er det svært ikke at blive trist en gang i mellem. Det et så hårdt dette forløb, og jeg føler mig så magtesløs... Selvom jeg kæmper mine kampe, når jeg kan, men følelsen af ikke at være i kontrol, er svært for mig at gejle. Jeg kan ikke kontrollere noget... Bare vente. Det huer mig ikke!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 06:39

Og beklager vræle-indlægget, men jeg synes det er hårdt lige nu... :(

Og jeg kan slet ikke adskille "rigtige følelser" fra min hormonbehandling... Jeg har prøvet at være gravid før, hvor jeg har fået abort... Og der har jeg følelsesmæssigt slet ikke været denne rutsjebanetur igennem. Jo, besluningen om abort var selvfølgelig følelsesmæssig, men dette her vikar og ravnerok jeg føler nu... Det et meget ulig mig, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med det. Eller hvad det betyder.

Jeg er helt lost indtil fredag... Hvor jeg enten bliver den gladeste Maja i Danmark eller hele min verden vil ramle. Det er en absurd situation.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. feb 2016, 07:17

Ååååh Ax for satan :kram: :ae: Kan virkelig godt forstå dig, uden at jeg skal prøve at foregive, jeg ved hvor hårdt det er... og du skal ikke vove på at undskylde! Det er vel om noget også det, dette forum er til for.

Ville ønske, jeg kunne sige noget, der gjorde det bedre, men jeg håber i hvert fald af hele mit hjerte, at det lykkes for jer denne gang :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2016, 08:00

Åh Maja :ae:

Sikke noget l... altså.

Er det ikke første forsøg på denne måde? Så har i et par chancer endnu?
Jeg kender nogle stykker hvor det først lykkes i andet forsøg ( og hvor barn 2 i øvrigt meldte sig uden behandling).

Mon dui kunne have glæde af at være med i en gruppe for andre i behandling?

Tanker til dig :kys:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 11:15

MyGirl skrev:Ååååh Ax for satan :kram: :ae: Kan virkelig godt forstå dig, uden at jeg skal prøve at foregive, jeg ved hvor hårdt det er... og du skal ikke vove på at undskylde! Det er vel om noget også det, dette forum er til for.

Ville ønske, jeg kunne sige noget, der gjorde det bedre, men jeg håber i hvert fald af hele mit hjerte, at det lykkes for jer denne gang :kys:


Mange tak! Og det svinger meget, hvor slemt jeg synes det er... I sidste uge var jeg f.eks. overbevist om, at det var lykkedes og jeg var vildt glad... Nu da skæringsdatoen nærmer sig, bliver jeg mere og mere i tvivl. Lad det nu bare blive fredag, og lad det nu pleeease vær et positivt resultat!

Suk, lorte-situation. Det er noget juks for os alle sammen...det burde jo ikke være så forbandet svært.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 11:21

Bøtte skrev:Åh Maja :ae:

Sikke noget l... altså.

Er det ikke første forsøg på denne måde? Så har i et par chancer endnu?
Jeg kender nogle stykker hvor det først lykkes i andet forsøg ( og hvor barn 2 i øvrigt meldte sig uden behandling).

Mon dui kunne have glæde af at være med i en gruppe for andre i behandling?

Tanker til dig :kys:


Jo, det er første forsøg med microinsimination... Jeg kan slet ikke overskue, hvis jeg skal igennem denne her mølle en gang til! Min løsning lige nu, hvis det er et negativt resultat er at sige arbejdet op, sælge huset og så tage ud og rejse, langt, langt væk fra det hele... En version af at råbe pik og skride.

Min mand er ikke helt klar på dén løsning, og han forsøger stadig at have den positive hat på... Samtidig med han nægter mig at tage en test. Og eftersom jeg pt. har brækket fod og derfor er immobil, så kan jeg ikke selv køre op og købe en test. Og det er helt sikkert også for det bedste, jeg vil bare så gerne snart have noget klarhed.... Følelsen af at man har bare en minimal kontrol med hvad der sker... Men han har jo ret. En test vil alligevel være usikker og for et par dage siden, ville jeg ikke. Det er bare min hjer(n/t)e, der har lavet en kortslutning og er helt off lige nu.

Jeg havde overvejet, at melde mig ind i foreningen for ufrivilligt barnløse... Men jeg synes faktisk, at det gør mere ondt end godt at tale om det. Det var meget nemmere da jeg bare pakkede det væk, og ikke sådan rigtigt talte om det. Det gik jo udemærket i et par år... Ja, jeg ved slet ikke, hvad jeg skal stille op.

Testen på fredag skal bare være positiv. Punktum.
...jeg kan slet, slet, slet ikke overskue andet. Overhovedet.
Senest rettet af achillaxedprune 9. feb 2016, 13:41, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 9. feb 2016, 12:20

Ax, som en der tidligere har været igennem behandlingsshowet, vil jeg lige sige, at selvom det ikke føles sådan lige nu, så er der stadig gode chancer for at blive gravid, selvom det ikke sker i denne omgang (det håber jeg selvfølgelig for jer, at det gør).

Der er en grund til, at man får 3 gratis ivf/icsi-behandlinger i det offentlige. Det er ikke altid, at 1. gang er lykkens gang. I mit tilfælde skete det i 2. ivf-forsøg, og jeg kender flere, hvor det lykkedes i 3. forsøg.

Det er helt normalt med de følelsesmæssige udsving, og at man går fra at tro på det, til at man får katastrofetanker. Men selv hvis skuffelsen kommer, så bliver man ofte klar igen, når man lige har fået lidt tid til at synke det.

Jeg er som sagt mor til R, som kom til verden ved 2. Ivf, og er nu gravid med en baby, som utroligt nok allerede sad der i 1. icsi-forsøg. Vi havde ellers købt en pakke med 3 forsøg.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med blodprøven på fredag :kys:.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 13:40

Sorenspige skrev:Ax, som en der tidligere har været igennem behandlingsshowet, vil jeg lige sige, at selvom det ikke føles sådan lige nu, så er der stadig gode chancer for at blive gravid, selvom det ikke sker i denne omgang (det håber jeg selvfølgelig for jer, at det gør).

Der er en grund til, at man får 3 gratis ivf/icsi-behandlinger i det offentlige. Det er ikke altid, at 1. gang er lykkens gang. I mit tilfælde skete det i 2. ivf-forsøg, og jeg kender flere, hvor det lykkedes i 3. forsøg.

Det er helt normalt med de følelsesmæssige udsving, og at man går fra at tro på det, til at man får katastrofetanker. Men selv hvis skuffelsen kommer, så bliver man ofte klar igen, når man lige har fået lidt tid til at synke det.

Jeg er som sagt mor til R, som kom til verden ved 2. Ivf, og er nu gravid med en baby, som utroligt nok allerede sad der i 1. icsi-forsøg. Vi havde ellers købt en pakke med 3 forsøg.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med blodprøven på fredag :kys:.


Mange tak for dit indlæg!

Jeg har desværre ikke lige noget klogt at svare, da jeg egentlig bare er trist lige nu... Men mange tak for jeres opmuntrende indlæg. :kram:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2016, 14:30

achillaxedprune skrev:Mange tak for dit indlæg!

Jeg har desværre ikke lige noget klogt at svare, da jeg egentlig bare er trist lige nu... Men mange tak for jeres opmuntrende indlæg. :kram:


Det kan jeg virkelig godt forstå. Det er sgu også en trist situation I er i :(

Og jeg tænker da også at den tristhed skal ud, det duer jo ikke den bare hober sig op.
Læs af herinde alt det du behøver. Og så krydser jeg fingre for et positivt svar fredag :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"