Kraftedeme også kræft ...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Vappepigen » 6. feb 2016, 16:15

Mine bivirkninger kommrt altid nogle dage efter! Jeg får kemo en onsdag, og så dukker de op mandag og tirsdag!
Det er iform af træthed, muskelømhed og nogle gange diarré....
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Frandsen » 6. feb 2016, 16:35

Vappepigen skrev:Mine bivirkninger kommrt altid nogle dage efter! Jeg får kemo en onsdag, og så dukker de op mandag og tirsdag!
Det er iform af træthed, muskelømhed og nogle gange diarré....


Orv, det er meget rart at vide!

Du får ikke kvalme så mange dage efter? Er det den samme kemo, vi får? Den dér kombi af den røde og gennemsigtige? (kan ikke huske navnet).

Jeg gruer lidt for, når jeg skal i gang med de sidste fire med helvedes-kemoen :ad!:
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Vappepigen » 6. feb 2016, 16:50

Frandsen skrev:
Vappepigen skrev:Mine bivirkninger kommrt altid nogle dage efter! Jeg får kemo en onsdag, og så dukker de op mandag og tirsdag!
Det er iform af træthed, muskelømhed og nogle gange diarré....


Orv, det er meget rart at vide!

Du får ikke kvalme så mange dage efter? Er det den samme kemo, vi får? Den dér kombi af den røde og gennemsigtige? (kan ikke huske navnet).

Jeg gruer lidt for, når jeg skal i gang med de sidste fire med helvedes-kemoen :ad!:


Jeg får helvede kemoen (taxotere) har fået 11 af dem indtil videre! Har ikke fået kvalme af dem! Det værste har været diarré træthed og jeg har tabt mine tånegle :(
Kæft jeg glæder mig til at være færdig med den..og så kun have antistofferne....
3
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Frandsen » 7. feb 2016, 04:26

Vappepigen skrev:
Frandsen skrev:
Vappepigen skrev:Mine bivirkninger kommrt altid nogle dage efter! Jeg får kemo en onsdag, og så dukker de op mandag og tirsdag!
Det er iform af træthed, muskelømhed og nogle gange diarré....


Orv, det er meget rart at vide!

Du får ikke kvalme så mange dage efter? Er det den samme kemo, vi får? Den dér kombi af den røde og gennemsigtige? (kan ikke huske navnet).

Jeg gruer lidt for, når jeg skal i gang med de sidste fire med helvedes-kemoen :ad!:





Æv, nu er jeg helt ked af, at jeg kaldte den helvedeskemoen i mit indlæg :blush:
Er ked af, at du skal have så mange gange af den - så er mine fire gange jo ingenting. Kan de ikke give dig mere mod bivirkningerne?
Krydser fingre for, at du snart er færdig med det lort.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Frandsen » 9. feb 2016, 16:41

Fuck. Håret ryger snart. Det går lige op for mig.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 16:59

Frandsen skrev:Fuck. Håret ryger snart. Det går lige op for mig.


Der er nok for sent at nævne, men FDA i USA har lige godkendt "Chemo caps" - det er en kølende badehætte, der mindsker/hindrer hårtab.

Kiggede lidt på dem men har ikke undersøgt det i detaljer.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 17:04

Vil det evt være en ide at være proaktiv og selv klippe det? Jeg har hørt fra mange sclerose-kemo-patienter, at de valgte at barbere det af selv - det gav dels en følelse af kontrol selv at tage styringen, og desuden slipper man for pludselig at stå med totter i hånden, badet, sengen etc.
2
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Frandsen » 9. feb 2016, 17:10

Krølle skrev:Vil det evt være en ide at være proaktiv og selv klippe det? Jeg har hørt fra mange sclerose-kemo-patienter, at de valgte at barbere det af selv - det gav dels en følelse af kontrol selv at tage styringen, og desuden slipper man for pludselig at stå med totter i hånden, badet, sengen etc.


Jeg har faktisk tænkt præcis det samme! Skal forbi en parykbiks på torsdag for at få fat i noget til hovedet. Nok ikke en paryk, men mere huer/tørklæder. Når det er på plads, så tror jeg sgu, at jeg gør det. Altså klipper det selv. Tror, det vil være for freaky pludselig at fælde store totter :forvirret2:
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Frandsen » 9. feb 2016, 17:12

Det skal lige siges, at jeg af en eller anden mærkelig grund ikke er ked af selve hårtabet. At jeg skal være skaldet. Altså det kommer jo igen.

Det er mere det, at det sker lige om lidt, der skræmmer. Som i om en uge-agtigt.

Giver det mening?
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Æble » 9. feb 2016, 17:19

Det er jo et synligt tegn på at du er syg. Måske noget som gør det mere virkeligt. Kan godt forstå det er skræmmende.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 17:56

Jeg kan sagtens følge dig og ville gøre det samme. Af med håret, på med tørklædet, op med hovedet! :kys:
5
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 19:30

Frandsen skrev:
Krølle skrev:Vil det evt være en ide at være proaktiv og selv klippe det? Jeg har hørt fra mange sclerose-kemo-patienter, at de valgte at barbere det af selv - det gav dels en følelse af kontrol selv at tage styringen, og desuden slipper man for pludselig at stå med totter i hånden, badet, sengen etc.


Jeg har faktisk tænkt præcis det samme! Skal forbi en parykbiks på torsdag for at få fat i noget til hovedet. Nok ikke en paryk, men mere huer/tørklæder. Når det er på plads, så tror jeg sgu, at jeg gør det. Altså klipper det selv. Tror, det vil være for freaky pludselig at fælde store totter :forvirret2:

Dengang i det forrige århundrede betalte sygehuset 2.200 kr, for en pæn kasket og en stetson til mig. Alternativt kunne jeg få tilskud til paryk.

Du kan også få tilskud, som vist vil kunne dække de billigste - altså ikke de fjollede partyparykker i pink, men en paryk, der er ganske ok som midlertidig løsning.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 19:39

http://Www.lavidanabila.dk har fysisk butik på Blegdamsvej - jeg har fået dem anbefalet men har ikke været der. Det ser dog fint og seriøst ud, og jeg synes, det lyder lækkert med muligheden for øjenbryn af rigtige hår i stedet for en løsning, der er tegnet på. Øjenbryn ville jeg have sværere ved at undvære end hovedhår.

Edit: pølsefingre og ipad er dårlig kombi :-(
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Giraffie » 9. feb 2016, 19:59

Jeg mener at man kan få dækket 3000 kr. til en paryk og vist nok 1200 til et tørklæde eller en hat/kasket.
Det ved de helt sikkert på den afdeling der behandler dig.

Luna Hvid synes jeg laver smukke tørklæder.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kraftedeme også kræft ...

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 20:11

Giraffie skrev:Jeg mener at man kan få dækket 3000 kr. til en paryk og vist nok 1200 til et tørklæde eller en hat/kasket.
Det ved de helt sikkert på den afdeling der behandler dig.

Luna Hvid synes jeg laver smukke tørklæder.


Præcis! Jeg kunne ikke huske navnet.
0

Tilbage til "Livets forhold"