Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2016, 23:57

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Jeg kan til dels godt sætte mig ind i din situation. Jeg startede selv til psykolog her i januar. Opsøgte min læge med hvad jeg troede var stress i oktober. Gik så til et par samtaler hos egen læge, og hun endte med at mene at det måske var en lille depression eller en efterfødsels reaktion fra min søn i 2014. Jeg fandt så ud af i november at jeg var gravid igen. Men alle de tanker og rod omkring alt i mit hoved lige nu, gør også at jeg har svært ved at forholde mig til min nuværende graviditet. Og har ikke købt noget eller på den måde glædet mig voldsomt over det. Jeg synes det er meget dårlig timing, både personligt, og for vores forhold. Men jeg arbejder benhårdt på at finde en årsag og en løsning på mit dårlige humør og total manglende overskud.

Jeg håber virkelig at psykologen kan hjælpe dig. Det er virkelig svært at have det sådan. For samtidig plages man også af en dårlig samvittighed over sin manglende glæde.

Nuttede-nuser: Ved ikke om det er den samme erklæring. Men god ide at spørge jordemoderen.

Jeg skal til jordemoder første gang imorgen. Er lidt spændt på det, da jeg denne gang er blevet tilmeldt et "special-forløb" ved jordemoder pga højt bmi. Det hedder gravid og sund, og er vist noget med at man bliver tilbudt træningstimer med en fys eller lignende. Glæder mig til at høre hvad det er de præcist vil tilbyde. Omvendt også lidt nervøs for at det bliver én stor fat-shaming session. Det er jo ikke fordi jeg ønskede at blive gravid igen med højt bmi. Jeg var igang med et forløb med en personlig træner og havde lige tabt 15 kg da jeg blev gravid. Nu har jeg udskudt mit forløb med træneren til efter fødsel.


Jeg er ked af at høre, at du også har nogle svære tanker og følelser omkring din graviditet. Har det hjulpet dig med psykolog indtil nu?

Jeg har mest dårlig samvittighed over for min kæreste. Føler jeg ødelægger noget af hans oplevelse ved at skulle have et barn. Det har jeg det rigtig svært med.
Og så er jeg bare så bange for, at det ikke når at "vende" i løbet af graviditeten - eller at det udvikler sig til en fødselsdepression.

Godt gået med vægttabet, tænk hvor meget bedre et udgangspunkt din krop har med 15 kg mindre. Det må du ikke tage fra dig selv. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. feb 2016, 00:15

Jeg har set min veninde i dag. Hun har tre børn og shit, hvor er hun irriterende.
"Du må ikke bruge Zovir". "Du må ikke spise ret meget tun". "Du må ikke drikke for meget kaffe".
(Jeg gør ingen af delene).

Lad være med fortælle mig, hvad jeg "må". Jeg er fuldt ud i stand til selv at læse vejledninger og anbefalinger. Altså, så kompliceret er det jo heller ikke.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. feb 2016, 02:45

Angående faderskabserklæring må jeg som sagt lige hører min jordmoder ad næste gang hvad hun mente, da det jo er hende som sagde til mig at man kunne gøre det før fødslen.

Gerbil og danseprinsessen, jeg har ikke så mange flere kloge ord end dem der allerede er sagt, derfor får I et par varme tanker :ae:

Jeg sidder så igen oppe midt om natten på grund af kvalme, jeg er så træt men kvalmen gør det umuligt for mig at falde til ro liggende. Jeg syntes det er lidt utroligt at det ligefrem skal vække mig om natten, og jeg er ved at være godt træt af det :puke: På torsdag skal jeg prøve noget akupunktur hos min læge, så jeg er lidt spændt på om det kan hjælpe lidt på det. Eller i hvertfald gøre så jeg kan holde mine dage og nætter ud.

Hvordan føles jeres ligament smerter? Jeg kan ikke mærke dem når jeg sidder helt stille, mere som en krampe i siderne hvis jeg skal rette mig ud eller hvis jeg skal rejse mig op fra liggende. Jeg er lidt i tvivl om det burde være sådan noget murrende smerte eller om det er normalt som jeg har det.

Mit redebygger-mode satte ind for længe siden, allerede længe før jeg blev gravid. Og vi har købt en masse ting allerede. Men vores forløb har også været lidt rodet. Jeg har været klar til børn i en del år efterhånden, men der manglede en mand. For snart seks år siden møder jeg så den her fantastisk mand, som ikke ved om han vil have flere børn. Så vi brugte ca 4 år frem og tilbage på at finde ud af om vi skulle have et barn, om vi skulle blive sammen og om vi kunne undværer hinanden i sidste ende. Et halvt års ventetid på operation på at få omgjort hans sterilisation, et år hvor vi skulle prøve selv og derefter et halvt års ventetid på fertilitetsbehandling. Så mit redebygger gen gik nok igang for halvanden år siden, fordi jeg var mere end klar :blush: :lol2: :lol:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. feb 2016, 02:48

Danseprinsesse skrev:Jeg har set min veninde i dag. Hun har tre børn og shit, hvor er hun irriterende.
"Du må ikke bruge Zovir". "Du må ikke spise ret meget tun". "Du må ikke drikke for meget kaffe".
(Jeg gør ingen af delene).

Lad være med fortælle mig, hvad jeg "må". Jeg er fuldt ud i stand til selv at læse vejledninger og anbefalinger. Altså, så kompliceret er det jo heller ikke.


Åh det er så træls sådan noget, det er jo det man har læger og jordmødre til. Kan de der veninder ikke bare hygge med en og lade være med at være så kloge. Jeg har også sådan en veninde, og jeg elsker hende højt, men jeg får røde knopper i flere forskellige farver når hun begynder på hendes "jeg har læst" eller "man siger jo" :nerve:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 10. feb 2016, 06:57

Ligamentsmerter - jeg har ikke rigtig haft så mange istid videre. Men mine er også når jeg får bevæget mig anderledes, eller som i de her dage hvor jeg hoster. Så trækker det dernede.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 10. feb 2016, 07:28

Så venter jeg på Falck, jeg skal til Holbæk til sidste tjek hos overlægen før i gangsættelse :klap:

Bliver spændende at se lillepigen igen og høre hvor stor hun er blevet nu :lun: Og så tror jeg da lige jeg skal have overlægen til at tjekke min livmorhals, for der må da ske noget med den, med alle de skrappe plukveer og mensmurren døgnet rundt :gruble: Slimproppen er også gået - en stor lækker klat "rå æggehvide" + flere mindre klatter de sidste par uger :slem: Maven er også sunket ret så tydeligt den sidste uges tid :8:

sunket mave - Kopi.jpg
3
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 10. feb 2016, 07:30

^^ Måtte lige et par uger tilbage for at finde et billede med samme farve bluse så det var nemmest at se :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. feb 2016, 10:01

Mht. ligamentsmerter - jeg kan ikke helt finde ud af hvad det præcis er. Er det dét som føles ligesom vokseværk? For så har jeg haft lidt i hofter/bækken. Mest hvis jeg får båret rundt på for mange tunge ting (svært at undgå når man pakker ned for at flytte, hehe), men også når jeg ligger for længe på den samme side når jeg sover. Jeg sover ellers bedst på venstre side, men er simpelthen nødt til at skifte side flere gange natten igennem nu.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 10. feb 2016, 10:15

For mig er det sådan nogle stik og jag i underlivet.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 10. feb 2016, 10:58

Ligementsmerter er også jag/stik for mig. Får dem når jeg nyser, rejser mig op for hurtigt, skifter stilling i sengen eller andre sådan hurtige bevægelser.

Jeg er spændt på hvornår jeg mærker liv denne gang. Håber det er snart. Jeg er 16+6 idag og andengangs. Første gang mærkede jeg det først sådan uge 20-22. Men har som sagt også højt BMI, så det kan jo godt udsætte det lidt. Ville måske bare gøre det hele lidt mere virkeligt og måske give lidt mere glæde og gøre at man kan begynde at knytte mig lidt mere til den.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. feb 2016, 16:23

Mærker ikke rigtigt nogle ligamentsmerter denne her gang - sidst var det slemt med skarpe jag i underlivet.
De sidste par dage er jeg blevet lidt forskrækket over at mærke hvad der virkeligt føles som liv, helt i den nederste del af maven, nede ved trussekanten. Men er først 12+0 imorgen, så tror ikke det kan være det... På den anden side mærkede jeg liv i uge 15 sidst, og nu er det jo anden gang. Meeen, baby er godt nok stadig meget lille og har meget plads, så tror nu bare det er tarmene...

Det er synd med jer der har det så skidt, både fysisk og psykisk. Jeg har stadig kvalme, men det er blevet lidt bedre, så det er skønt. Sidste graviditet tudede jeg mig igennem. Var SÅ træt hele vejen igennem og kunne intet overskue. Ved ikke om det var en reel depression, men rart var det ikke. Men jeg havde altså ingen problemer efter fødslen - havde det som om jeg var vågnet fra en ond drøm da vi lå på barselsgangen, det var fantastisk. Bare for at sige at en hård psykisk graviditet ikke er lig med en fødselsdepression. Men det er helt sikkert super vigtigt at være opmærksom på det!
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 10. feb 2016, 18:45

Dejligt at høre fra dig LilleLuftballon :) Havde tænkt på hvordan det gik hos dig :kys:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. feb 2016, 18:58

primle skrev:Dejligt at høre fra dig LilleLuftballon :) Havde tænkt på hvordan det gik hos dig :kys:


Jeg læser med! Er bare næsten altid på tlf, og der magter jeg ikke at skrive. Og så sover jeg jo hele tiden;)
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 10. feb 2016, 21:46

Har i set denne fotoserie? Den er helt fantastisk

http://www.boredpanda.com/professional- ... BPFacebook

... Nu glæder jeg mig næsten til at føde igen :D
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 10. feb 2016, 22:01

Sidste tjek hos overlægen er overstået :klap:

Fin baby på godt 3 kg, forventet fødselsvægt 3,5 kg :gogo: Ligger lige som hun skal og klar til når det bliver tid :lun:

Så nu skal jeg ikke på Holbæk igen før hun skal ud :banan: :banan: :banan:
5
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"