Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. feb 2016, 14:32

landsbytossen skrev:De er jo kun en del af administrationsomkostningerne


Ja, men det tal som DR oplyser går til projekterne er jo det indsamlede beløb fratrukket både adm. omkostninger til showet dvs. DR og så de enkelte organisationers adm. omkostninger. Derfor er det vel relevant at omtale.
OK, jeg er nok bare slet ikke med på hvad du opponerer mod egentlig.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 14:43

Velvet-Goldmine skrev:
landsbytossen skrev:De er jo kun en del af administrationsomkostningerne


Ja, men det tal som DR oplyser går til projekterne er jo det indsamlede beløb fratrukket både adm. omkostninger til showet dvs. DR og så de enkelte organisationers adm. omkostninger. Derfor er det vel relevant at omtale.
OK, jeg er nok bare slet ikke med på hvad du opponerer mod egentlig.

At det er vås at afvise påstanden om, at 10 % af det indsamlede går til administration med oplysningen om, at organisationerne, som kun er en del af det, maks bruger 7 %
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. feb 2016, 14:51

landsbytossen skrev:At det er vås at afvise påstanden om, at 10 % af det indsamlede går til administration med oplysningen om, at organisationerne, som kun er en del af det, maks bruger 7 %


Den eneste der omtaler 10% er 'matematikprofessoren' fra avisen, der hævder at hver af de 12 organisationer bruger 10% til adm. omkostninger (vedkommende omtaler ikke DR) og det ér faktuelt forkert... foruden resten af det forrygende regnestykke selvfølgelig.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 15:16

Kommodedyret skrev:Undrer mig over hvorfor jeg nogen gange taler som en gammel sydsjællænder. :gruble:

Jeg er ikke fra Sydsjælland og er ikke engang midaldrende endnu.

Kender ikke engang nogle gamle sjællændere....

Reinkarnation ... det må være den eneste forklaring :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 15:17

GnueN skrev:[læsevejledning ...]

:D
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 16:16

Jeg undrer mig over, at man citerer et indlæg, hvis det ikke er det, man vil kommentere
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4285

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 9. feb 2016, 21:08

ShuruQ skrev:Trendwn med at opsøge diverse medier så snart der er det mindste modgang.

Fx om firmaers bytteservice. Helt klart fx Fona er nogle røvhuller nogle gange, og den unge ekpspedient i Vero Moda måske ikke er helt inde i reglerne osv osv, men det behøver man altså ikke kontakte Ekstrabladet omkring.


Og så kan det undre mig dobbelt så meget, at medierne vil lægge spalteplads til sådan noget.

En overgang var der stort set hele tiden en historie af den ene eller den anden art, som var hentet fra Facebook på BT's hjemmeside. Lav dog noget journalistik i stedet for at sidde og referere fra en Facebook-tråd om, at Ulla fra Øster Bøvelse synes, at det er for dårligt, at den lokale brugsuddeler har slik i børnehøjde :rulle:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 9. feb 2016, 21:20

Usynlige edderkopper. Bor på i en lille meget hvis og lys ting. Og selv om man aldrig ser en eneste edderkop, så kommer der alligevel spindelvæv på et par måneder. Enten er de usynlige, eller også sniger de sig ind og spinder væv i nattens mulm og mørke og stikker så af igen om morgenen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 9. feb 2016, 22:47

eks-Maupassant skrev:Usynlige edderkopper. Bor på i en lille meget hvis og lys ting. Og selv om man aldrig ser en eneste edderkop, så kommer der alligevel spindelvæv på et par måneder. Enten er de usynlige, eller også sniger de sig ind og spinder væv i nattens mulm og mørke og stikker så af igen om morgenen.

Nu har jeg læst den sætning 6 gange og jeg fatter hat og briller :lol:
-hvad mente du?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. feb 2016, 22:53

Jeg undrer mig over hvorfor min Facebook feed oversvømmes med reklamepis lige pludselig. Der har ellers lige været så fredeligt :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 9. feb 2016, 23:13

eks-Maupassant skrev:Usynlige edderkopper. Bor på i en lille meget hvis og lys ting. Og selv om man aldrig ser en eneste edderkop, så kommer der alligevel spindelvæv på et par måneder. Enten er de usynlige, eller også sniger de sig ind og spinder væv i nattens mulm og mørke og stikker så af igen om morgenen.


USYNLIGE edderkopper?? :ad!:

What has been said cannot be unsaid.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 10. feb 2016, 02:25

ShuruQ skrev:At man kan være så væmmelig i sin opførsel. Hold nu kæft, det er stygt :tie:.

http://www.tv2oj.dk/artikel/292415:Rand ... eligt-ondt


Ubeskriveligt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2016, 10:42

kidkomb skrev:
eks-Maupassant skrev:Usynlige edderkopper. Bor på i en lille meget hvis og lys ting. Og selv om man aldrig ser en eneste edderkop, så kommer der alligevel spindelvæv på et par måneder. Enten er de usynlige, eller også sniger de sig ind og spinder væv i nattens mulm og mørke og stikker så af igen om morgenen.

Nu har jeg læst den sætning 6 gange og jeg fatter hat og briller :lol:
-hvad mente du?


Hehe, der er et på for meget. Bor I en lille og lys ting, a la lejligheden har hvide vægge overalt med masser af lys, så man kan nemt se evt. edderkopper.

Kan godt se det kan ligne jeg bor ovenpå en lille forkantet hvid kasse, den måde jeg fik tasted det ind :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2016, 11:07

eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:
eks-Maupassant skrev:Usynlige edderkopper. Bor på i en lille meget hvis og lys ting. Og selv om man aldrig ser en eneste edderkop, så kommer der alligevel spindelvæv på et par måneder. Enten er de usynlige, eller også sniger de sig ind og spinder væv i nattens mulm og mørke og stikker så af igen om morgenen.

Nu har jeg læst den sætning 6 gange og jeg fatter hat og briller :lol:
-hvad mente du?


Hehe, der er et på for meget. Bor I en lille og lys ting, a la lejligheden har hvide vægge overalt med masser af lys, så man kan nemt se evt. edderkopper.

Kan godt se det kan ligne jeg bor ovenpå en lille forkantet hvid kasse, den måde jeg fik tasted det ind :)

AH! Så forstår jeg haha :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. feb 2016, 11:10

eks-Maupassant skrev:
Hehe, der er et på for meget. Bor I en lille og lys ting, a la lejligheden har hvide vægge overalt med masser af lys, så man kan nemt se evt. edderkopper.

Kan godt se det kan ligne jeg bor ovenpå en lille forkantet hvid kasse, den måde jeg fik tasted det ind :)


Det er fordi om morgenen forlader edderkopperne deres spind, og går til ro inde i folks øregange. Om aftenen når folk falder i søvn, kravler de ud igen og spinder videre :)
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"