Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2016, 16:03

MyGirl skrev:Vi håber, æl har været der Bøtte :kys:

godtnavn: Har man ikke også fortjent fejringslakridser, hvis man er gravid? :generet: Meeeen, kan godt forstå tanken uanset :D


Det anbefales ikke at spise lakrids når man er gravid, og det var selvfølgelig det eneste slik jeg havde lyst til sidst da jeg var gravid :lol: Så er jeg gravid må kæresten udrydde lakridserne. Gå nu de sidste 10 dage! Jeg er møg utålmodig.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2016, 16:04

Hov der er kun 9 dage :banan:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. feb 2016, 16:12

godtnavn skrev:Hov der er kun 9 dage :banan:


:banan: der vandt du lige en hel dags mindre ventetid :D

Og der er sgu da også så meget, man ikke må, når man er gravid :rulle:

(Edit - en hurtig afdækning førte mig til, at det anbefales at man begrænser sit indtag af lakrids. Jeg kan nu sove trygt igen :D )
Senest rettet af MyGirl 10. feb 2016, 17:34, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 10. feb 2016, 17:07

godtnavn skrev: Det anbefales ikke at spise lakrids når man er gravid, og det var selvfølgelig det eneste slik jeg havde lyst til sidst da jeg var gravid :lol: Så er jeg gravid må kæresten udrydde lakridserne. Gå nu de sidste 10 dage! Jeg er møg utålmodig.


Jeg googlede det lige, og jeg synes nu altså det ser ud til, at man blot skal begrænse sit indtag, hvis man er gravid. At man må spise maks 100 g ren lakrids om ugen.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2016, 17:54

Huskede det også som at man skulle dele lakridsen ud og ikke måtte spise mere end 25 g per dag og maks 100 per uge, men det kan da godt være det var noget vrøvl jeg har læst så. 25 g er på ingen måde en mængde der vil slukke lakridslysten, og så synes jeg det er nemmere at undvære helt end lige at blvie mindet om hvor godt det er :lol:

Uanset hvad så vil jeg helst undgå sukker hele graviditeten, så jeg springer nok lakridsen over hvis jeg er gravid :) Nu har jeg også klaret mig fint længe uden sukker, så tænker ikke det bliver et stort problem.

Min træthed har nu været konstant i 4 dage, begynder at håbe det kan betyde noget, venter stadig spændt på blodprøvesvar.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 10. feb 2016, 18:04

Jeg er så småt ved at have afsluttet mens. Er lidt modløs i denne cyklus. Synes denne cyklus var så mærkelig, er ikke engang sikker på jeg havde æl. Hvis jeg bliver gravid i denne cyklus så er det med termin i november og det synes jeg bare er sådan en neder måned at have fødselsdag i. Føler mig fanget i at ønske et barn men ikke kunne få det/ikke vide om jeg kan få det. Og synes det er så æv en process det her at der er gået et år nu og vi er ikke kommet nærmere, vi er kommet længere væk. Men kan ikke stoppe for ønsker jo stadig en baby. Derfor fanget. Og jo flere af disse tanker jeg har desto mere stresset er jeg og dermed højere risiko for at det påvirket min cyklus. Så er ret modløs men ved ikke hvordan jeg kommer ud af den negative spiral :(
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 10. feb 2016, 22:45

godtnavn skrev:Huskede det også som at man skulle dele lakridsen ud og ikke måtte spise mere end 25 g per dag og maks 100 per uge, men det kan da godt være det var noget vrøvl jeg har læst så. 25 g er på ingen måde en mængde der vil slukke lakridslysten, og så synes jeg det er nemmere at undvære helt end lige at blvie mindet om hvor godt det er :lol:

Uanset hvad så vil jeg helst undgå sukker hele graviditeten, så jeg springer nok lakridsen over hvis jeg er gravid :) Nu har jeg også klaret mig fint længe uden sukker, så tænker ikke det bliver et stort problem.

Min træthed har nu været konstant i 4 dage, begynder at håbe det kan betyde noget, venter stadig spændt på blodprøvesvar.


Det er jo også helt fint, det styrer vi jo heldigvis selv. :) Jeg tager det lidt mere afslappet, tror jeg. Jeg elsker lakrids, og da jeg var gravid for nogle år siden, fik jeg faktisk, som det eneste, cravings efter lakrids. Så når det kommer dertil igen, vil jeg nok ikke undgå det - men jeg får også altid nok af det efter nogle stykker, så jeg er ikke bange for at det kommer ud af proportioner.

Jeg krydser fingre for at blodprøverne viser noget godt!

Jeg forventer menstruation fredag eller lørdag. Men jeg har så travlt med studie og arbejde de her dage, at jeg er fint distraheret, heldigvis...
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. feb 2016, 06:17

Hvor dejligt, det har været en hurtig ventetid for dig denne gang kinder!

Krydser fingre for, at mens ikke kommer :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 10:43

Så er det i morgen ax :banan: Jeg krydser fingre!

Her har jeg virkelig mange niv i maven, lidt ligesom jeg plejer før mens. Det kan lige passe at jeg får mens en uge for tidligt den her måned hvor jeg håber mere end nogensinde. Suk.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 11:55

Har lige fået svar fra lægen, jeg har haft ægløsning i sidste uge :banan: Og med sex mindst en gang om dagen i den uge har vi ret sikkert ramt ægløsningen! Min slimhinde var tyk, og ægget stort. Jeg føler vi har ret gode odds den her måned i forhold til andre. Jeg ved godt der stadig kan gå en milliard ting galt, men mange af tingene var på plads, så nu krydser jeg fingre :D
4
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 11. feb 2016, 12:01

godtnavn skrev:Har lige fået svar fra lægen, jeg har haft ægløsning i sidste uge :banan: Og med sex mindst en gang om dagen i den uge har vi ret sikkert ramt ægløsningen! Min slimhinde var tyk, og ægget stort. Jeg føler vi har ret gode odds den her måned i forhold til andre. Jeg ved godt der stadig kan gå en milliard ting galt, men mange af tingene var på plads, så nu krydser jeg fingre :D


Juhuu, hvor er det godt at høre :preggo1:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 11. feb 2016, 12:07

Dejligt godtnavn :klap:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 11. feb 2016, 14:06

Nå jeg kan mærke at jeg har det bedre idag. Tror måske at det er pms der rammer mig. Har noteret mig at jeg er dybt nedslået omkring min mens. Tror ikke kun det er skuffelse, tror det er noget hormonelt. Nogen der ved hvordan man kan mindske pms?

Jeg har købt en masse vitaminer og tilskud og tests og fertilitetsvenlig glidecreme, så meget så det næsten vil være ærgeligt hvis jeg bliver gravid i denne cyklus :P

Jeg har tabt mig 4,5 kg siden nytår, og hvis jeg kan holde ved så øger jeg mine chancer for at blive gravid.

Min mand er dejlig og vi har det fantastisk. Vi er kommet igennem en kæmpe krise stærkere end nogensinde.

Jeg har et nyt job som er spændende og udfordrende og giver en god løn.

Jeg er lige blevet moster for første gang.

Det står ikke så slemt til...
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf vibbsen » 11. feb 2016, 14:28

Hermed en lille opmuntrende hilsen fra en som har været hele behandlingscirkusset igennem. Og som - efter at have givet op efter 6.ivf forsøg - alligevel fik sit største ønske opfyldt. Jeg var heldig. Og blev gravid af mig selv. Hvordan, det er der ingen der ved (jo, altså vi havde sex,ikk'). Men det lykkedes.

I skal vide at jeg har så stor respekt for jer. Det I går igennem er noget af det værste man kan komme ud for. At være ramt på noget så primalt som at kunne få børn er virkelig hårdt. At stå udenfor og kigge ind i klubben hvor de andre lever det liv man selv ønsker sig så brændende. Man forsøger at være sej og cool. Man forsøger at holde håbet oppe og være positiv. Men man er en gammel skid er man. Inderst inde er man hunde-pisseræd for worst case scenario : At det ikke lykkedes. For hvis det ikke gør det.Så bliver man måske ikke medlem af klubben. Og det er nærmest uoverskueligt at tænke på. For hvad søren skal man så finde på med sit liv.

Kære Damer. Jeg ved præcis hvordan I har det. Og hold kæft hvor jeg føler med jeg. Og jeg håber bare SÅ brændende at 2016 bliver året hvor jeres mest brændende ønske går i opfyldelse.

Kram Vibbsen
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 11. feb 2016, 15:52

godtnavn skrev:Så er det i morgen ax :banan: Jeg krydser fingre!.


Mange tak! Og sorry, jeg ikke har svaret jer alle... Men jeg havde bare behov for ikke at skrive om det. Det skulle lige lidt i baggrunden, da jeg koksede helt ud. Vi fik dog kørt en lang tur og tog ud og spise, hvilket hjalp en del på mit humør. Og så fik jeg købt en test, som jeg dog ikke har taget, men det gav ro i mit hoved, at jeg havde muligheden hvis jeg virkelig ville. Og så er min mand altså bare den dejligste mand i verden. :lun:

Jeg har stornoia på hver gang jeg går på toilettet og frygter jeg har fået menstrutation... Men ingenting. Og nu er det i morgen, og både jeg og min mand har taget fri hele dagen... Ja, jeg kan mærke, at bare det at skrive "det bliver spændende" giver mig helt ondt i maven. Jeg tror bare, jeg skal se fjernsyn og forsøge at tænke på alt muligt andet end hvad der skal ske i morgen. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"