Det bedste og billigste

Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf kidkomb » 6. feb 2016, 13:10

Og altså, sådan nogle håndklæder man tørrer hænder i er ofte fyldt med bakterier anyway.
For ikke at tale om, at folk tænder for vandhanen, vasker hænder og slukker så for, den beskidte, vandhane med de rene hænder. Og så er man altså lidt ligevidt :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2016, 16:28

Politikken har lavet en lille guide til at leve billigt, desværre kun i København.

http://politiken.dk/ibyen/byliv/ECE3032 ... oebenhavn/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 15:50

Baby-produkter, fx lotion, er ofte billigere end voksen-neutral-produkternes ditto.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Lykke » 11. feb 2016, 19:39

Mega gode tips der kommer herinde! :)
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Elvispop » 11. feb 2016, 19:49

Bacon i tern. Aldi..
Giver god baconsmag til maden, og er ikke li'så pumpet med vand, som f.eks. x-tra fra coop.

Sparepærer og LED-pærer. IKEA.

Toiletpapir. Aldi's 3-lags,som nævnt længere oppe.

Sæbe, universalrengøringsmiddel, opvaskemiddel, og fugtigheds-creme. Alle uden parfume.
Ideel-serien i Aldi.. Virker som det skal uden at lugte som et horehus i løbetid.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf lillebjoern » 11. feb 2016, 21:11

Bind, tamponer, m.m. kan med fordel købes i Normal. Der har de mærkeprodukterne som Always, Tampax osv. til væsentligt lavere priser. Dog kan jeg også anbefale Faktas tamponer til en tyver for 30 stk – Tampax koster 45 for det samme :tie:

Jeg ELSKER også Lidl's kakao. Desværre ligger der ingen Lidl nær mig, men (hvis og når!) jeg har mit kørekort, så ved jeg godt hvad mine eftermiddage skal bruges på :-D

Normal har derudover også madvarer, som er væsentligt billigere end i butikkerne, og ofte mærker, som man ikke kan få fat i andre steder. De har nogle virkelig gode iste med mange smage, gode pestoer, chilisaucer, croutoner... Ja, alle mulige mærkelige ting, men virkelig billigt! Derudover også Marsbarer, Twix, osv., tyggegummi og pastiller til nok halv pris. Normal :love:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Maoam » 12. feb 2016, 07:44

Elvispop skrev:Bacon i tern. Aldi..
Giver god baconsmag til maden, og er ikke li'så pumpet med vand, som f.eks. x-tra fra coop.

Sparepærer og LED-pærer. IKEA.

Toiletpapir. Aldi's 3-lags,som nævnt længere oppe.

Sæbe, universalrengøringsmiddel, opvaskemiddel, og fugtigheds-creme. Alle uden parfume.
Ideel-serien i Aldi.. Virker som det skal uden at lugte som et horehus i løbetid.


IKEA sælger kun LED pærer nu.

Jeg er vil også anbefale Normal til bad-, hår-, og rengøringsprodukter.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Pussikat82 » 12. feb 2016, 14:35

Lidl er generelt en god butik til visse gode, billige produkter. Det, vi oftest køber der, er toiletpapir (deres 4-lags :love: ) og køkkenrulle (3-lags tror jeg), da det er det bedste til den bedste pris. Derudover køber jeg gerne deres flødeost, da den koster mindst halv pris af philadelphia f.eks., til når jeg skal bruge det i bagning.

Rema1000 har også nogle gode egne produkter, f.eks. deres havregryn og texmex-produkter. Derudover er vi blevet glade for deres tandtråd på stav, som koster omkring 50% af mærkevaren. Vi skal også helst have deres sennep og remoulade, hvis vi vælger discount.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf fisken80 » 12. feb 2016, 20:56

Pussikat82 skrev:Lidl er generelt en god butik til visse gode, billige produkter. Det, vi oftest køber der, er toiletpapir (deres 4-lags :love: ) og køkkenrulle (3-lags tror jeg), da det er det bedste til den bedste pris. Derudover køber jeg gerne deres flødeost, da den koster mindst halv pris af philadelphia f.eks., til når jeg skal bruge det i bagning.

Rema1000 har også nogle gode egne produkter, f.eks. deres havregryn og texmex-produkter. Derudover er vi blevet glade for deres tandtråd på stav, som koster omkring 50% af mærkevaren. Vi skal også helst have deres sennep og remoulade, hvis vi vælger discount.


Det skal jeg huske at kigge efter så, tak for tip
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf fisken80 » 12. feb 2016, 20:57

kidkomb skrev:Jeg er med på den ufiltrerede æblejuice i karton fra Lidl. Nøj, den er god!

Mht toiletpapir, så er jeg sådan en der krøller og ikke folder. Og jeg kan ikke forstå fascinationen af tykt toiletpapir.
Det er SÅ dårligt for afløb osv og man kan ikke krølle det ordentligt.
Nettos billige er det bedste overhovedet af alle mærker jeg har prøvet og det er skånsomt for afløb og miljø, for det er nemt at opløse.

Vi er holdt op med, at købe Klovborg osv mærkeost, for Mammen Guld er den bedste alm købeskære-ost vi har smagt. Den er som regel på tilbud et eller andet sted.

Der er en del shampoo'er jeg ikke kan tåle, så jeg har et pænt lager af feks Head&Shoulders, som jeg ikke kan bruge. Det ryger i sæbedispenseren på badeværelset, for selvom jeg ikke rigtig kan tåle det, så er jeg for nærrig til at smide det ud :blush:

Nettos vatrondeller er de bedste.

De har faktisk en øko skæreost i Lidl som også er rigtig god.
I det hele taget, så handler jeg helst kødpålæg i Lidl, da der er større procent kød i.

Skinke, altså pålægsskinke, der er Nettos den billigste den absolut bedste af "slave-skinkerne" Den har også den højeste kødprocent.


Tyndt toiletpapir synes jeg går i stykker under brug, og dét er for ulækkert synes jeg. Så minimum tre-lags her
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf kidkomb » 12. feb 2016, 20:59

fisken80 skrev:
Tyndt toiletpapir synes jeg går i stykker under brug, og dét er for ulækkert synes jeg. Så minimum tre-lags her

Jeg har åbenbart en god krølle-teknik, for det oplever jeg heldigvis ikke :lol:
Ellers var jeg altså stoppet :ad!:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Privatøkonomi"