Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Novella » 10. feb 2016, 15:03

BlueBunny skrev:Han er 20 år. Mange omtaler ham som intelligent (hvilke parametre de vurderer det på skal jeg ikke blande mig i).

Han har i den grad et ansvar for sig selv og for andre han omgiver sig med. Jeg synes hans opførsel er helt uacceptabel. Han virker virkelighedsfjern og negativ, sur og tvær. Han brokker sig over alle andre. Beskylder alle andre for dit og dat og "hallo hallo". Han burde tage et ordentlig kig på sig selv, og begynde at dyrke sommerfugle og solskin istedet for at se det som sit kald at kritisere alt og alle. Autodidakt Primadonna der proletardømmer andre. Han trænger til en solskinsferie og badetur, sand mellem tæerne, solnedgange, grin, ubekymret hygge og samvær.


Det synes jeg så, at han skal begynde på, når han har været indlagt og fået noget relevant behandling. Jeg opfatter ham som paranoid, muligvis psykotisk og åbenlyst til fare for sig selv - muligvis også andre. Jeg ser virkelig ikke kunstnernykker, men en psykiatrisk patient, som burde blive kørt til nærmeste akutmodtagelse.
9
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Yahya Hassan

Indlægaf BlueBunny » 10. feb 2016, 15:05

Novella skrev:
BlueBunny skrev:Han er 20 år. Mange omtaler ham som intelligent (hvilke parametre de vurderer det på skal jeg ikke blande mig i).

Han har i den grad et ansvar for sig selv og for andre han omgiver sig med. Jeg synes hans opførsel er helt uacceptabel. Han virker virkelighedsfjern og negativ, sur og tvær. Han brokker sig over alle andre. Beskylder alle andre for dit og dat og "hallo hallo". Han burde tage et ordentlig kig på sig selv, og begynde at dyrke sommerfugle og solskin istedet for at se det som sit kald at kritisere alt og alle. Autodidakt Primadonna der proletardømmer andre. Han trænger til en solskinsferie og badetur, sand mellem tæerne, solnedgange, grin, ubekymret hygge og samvær.


Det synes jeg så, at han skal begynde på, når han har været indlagt og fået noget relevant behandling. Jeg opfatter ham som paranoid, muligvis psykotisk og åbenlyst til fare for sig selv - muligvis også andre. Jeg ser virkelig ikke kunstnernykker, men en psykiatrisk patient, som burde blive kørt til nærmeste akutmodtagelse.


Det kan jeg kun være enig i.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Viskelæder » 10. feb 2016, 15:34

Skumfidusen skrev:
Dikus skrev:Jeg er ret overbevist om, at det vi ser, ikke er "en kunstners udskejelser" eller "en, der ikke kunne håndtere berømmelsen".

Vi taler om en dreng, der er blevet svigtet gennem barndommen, som kritiseres og bedømmes offentligt. Han har da ikke en dyt stjernenykker. Han er et svigtet, såret barn, som ingen tog hånd om.


Det er også sådan jeg er ham. Et fortabt barn, der ikke har magtet at blive voksen. Jeg tror ikke berømmelsen gør ret meget fra eller til; han har virket ødelagt fra første færd.


Jeg er enig, og jeg tror, han potentielt kunne blive farlig. At fare op på den måde efter ét spørgsmål og køre sådan ud af en tangent uden at kunne bremse sig selv siger noget om, at han virkelig er følelsesmæssigt ustabil i det øjeblik.
2
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Avino » 10. feb 2016, 15:38

Code71 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Tror nu ikke at han farlig, som der ellers bliver antydet i medierne, men synes at han virker som en mand der er trængt op i et hjørne. Derudover skal man også huske på, at han er en kunstner og deres følelser og reaktioner har ofte en tendens til at være ret bombastiske og hvor der bliver brugt store armbevægelser. Når han først giver den gas med sine udtalelser, så kan man se at performeren kommer op i ham. Så giver ikke så meget for hans trusler og synes folk skal gøre det samme.


Jeg tror helt sikkert at han er ultra farlig. Dem der siger at han er potentiel terrorist, giver jeg ret. Han er så langt ude i forvejen at det måske kunne give mening for ham.

Det bedste der kunne ske for ham var en tvangsindlæggelse på psyk så der var nogle kompetente mennesker, som kunne hjælpe ham døgnet rundt



Tror slet ikke, at han har kunne håndtere den opmærksomhed han har fået- i forbindelse med sin bog- og senere som medlem af det nye parti.
Jeg så ikke interwiewet på TV2 news, men har set de forskellige videoer i netaviserne.
Det er frygteligt skræmmende.
For mig at se, er han så ødelagt- i bund og grund.
Hans psyke kan slet ikke følge med.
Så derfor- må jeg nok give dig ret.
Sørgeligt- sørgeligt og skræmmende.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Pølsemix » 10. feb 2016, 16:24

Code71 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Tror nu ikke at han farlig, som der ellers bliver antydet i medierne, men synes at han virker som en mand der er trængt op i et hjørne. Derudover skal man også huske på, at han er en kunstner og deres følelser og reaktioner har ofte en tendens til at være ret bombastiske og hvor der bliver brugt store armbevægelser. Når han først giver den gas med sine udtalelser, så kan man se at performeren kommer op i ham. Så giver ikke så meget for hans trusler og synes folk skal gøre det samme.


Jeg tror helt sikkert at han er ultra farlig. Dem der siger at han er potentiel terrorist, giver jeg ret. Han er så langt ude i forvejen at det måske kunne give mening for ham.

Det bedste der kunne ske for ham var en tvangsindlæggelse på psyk så der var nogle kompetente mennesker, som kunne hjælpe ham døgnet rundt


Hvem siger han er en potentiel terrorist?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Yahya Hassan

Indlægaf landsbytossen » 10. feb 2016, 16:42

Han er perfekt som folketingsmedlem for Enhedslisten pga. hans standardsvar "Det hele er de andres skyld"
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Torn » 10. feb 2016, 16:45

Puh. Det ser ikke sundt ud. Jeg frygter, at han er syg.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 17:53

Han har en digtsamling der kommer lige om lidt, det siger han i interviewet.

Nu har jeg set en del lort i min tid, så ved ikke om jeg er hærdet, men i mine øjne er han altså ikke så ultimativt langt ude at skide som flere i denne tråd synes at opleve.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 18:07

GnueN skrev:
Kommodedyret skrev:Han har en digtsamling der kommer lige om lidt, det siger han i interviewet.

Nu har jeg set en del lort i min tid, så ved ikke om jeg er hærdet, men i mine øjne er han altså ikke så ultimativt langt ude at skide som flere i denne tråd synes at opleve.


Du tænker det er et stunt? Jeg ved ikke. Det er selvfølgelig muligt, men jeg synes hans adfærd - både i det dér interview og i det ting, han smider på sin facebook-væg - matcher ret godt én, der er ude i et gallopperende coke-misbrug og slet ikke ved, hvordan han skal være i sig selv.

Arhj, jeg ved det ikke. Jeg tror ikke at det er et gennemført stunt, det ville alligevel kræve lidt af en skuespiller.
Men jeg forestiller mig at han overspiller sine trængsler lidt, fordi han godt ved at han har et kontroversielt image at pleje.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. feb 2016, 18:10

Helt klart enten meget manisk eller ude i cokemisbrug.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2016, 19:28

Fyrst Eberhard skrev:Den danske Rap-scene kunne være den ideelle platform for ham, i forhold til at komme ud med sine budskaber, uden at gøre sig selv mere til grin end højst nødvendigt.

Særligt nu hvor trenden på selv samme scene, er, at lyde ligeglad, snøvlende og fortælle historier fra forstædernes parallelsamfund, hvor man bare klarer alt på egen hånd, er sej, skydeklar, vild, ligeglad - dog med det twist, at man er et offer, det er synd for én, fordi man ikke bliver hjulpet gennem alt, foræret alt og i det hele taget ikke bliver anerkendt, for at have bedrevet noget så imponerende som at holde sig selv i live.

Og helt uden evner som Rapper er han ikke:

http://youtu.be/UMagPucltBY


Som han opfører sig nu er det vel mere "Sommer i Sunny Beach" der er den rette platform for ham,
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2016, 19:44

Fyrst Eberhard skrev:Den danske Rap-scene kunne være den ideelle platform for ham, i forhold til at komme ud med sine budskaber, uden at gøre sig selv mere til grin end højst nødvendigt.

Særligt nu hvor trenden på selv samme scene, er, at lyde ligeglad, snøvlende og fortælle historier fra forstædernes parallelsamfund, hvor man bare klarer alt på egen hånd, er sej, skydeklar, vild, ligeglad - dog med det twist, at man er et offer, det er synd for én, fordi man ikke bliver hjulpet gennem alt, foræret alt og i det hele taget ikke bliver anerkendt, for at have bedrevet noget så imponerende som at holde sig selv i live.

Og helt uden evner som Rapper er han ikke:

http://youtu.be/UMagPucltBY

"Se min pik, den er omskåret og den er flot. Og god aften til dig, jeg synes du er en fin fyr og jeg kan faktisk godt li' dig, undskyld tonen, hej, og hils Pia" :klap:
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Delfin » 11. feb 2016, 04:29

Han er i hvert fald om sig, hvis man ser de seneste videoer på hans facebookside. Det virker ikke helt sundt.

Der er bla en, hvor han kværner rundt i en italiensk lufthavn og nægter at efterkomme securitys anvisninger. Han er totalt oppe at køre.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Yahya Hassan

Indlægaf hotlips » 12. feb 2016, 11:10

Jeg har ikke læst hans digte men gik det ikke overordnet ud på han er blevet svigtet totalt og har levet i en dybt dysfunktionel familie?
Det er jo velkendt at de fleste børn og unge fra den slags kår ikke kan håndtere berømmelse, i endnu mindre grad end de med en solid ballast.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det er sådan men der er jo så mange eksempler på det at der vel ikke er tvivl om at der er en eller anden form for ting der følger med som de ikke har fået værktøj til at håndtere.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Yahya Hassan

Indlægaf thomassneum » 12. feb 2016, 11:37

Poet og provokatør.. helt sikkert.
Misbrug.. klart.

Farlig... for ham selv.. Det er nærliggende.
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Generelt"