Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 21:03

Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Muspel skrev:
Novella skrev:Omelet! :love:


:love2: ja! Men det tager lang tid! (I min verden. Det må helst ikke tage længere tid end at hælde havregryn og rosiner op ) :stoned:


Hårdkogte æg - kog nogle stykker dagen før og spis evt sammen med noget skinke.


Ja - det var en løsning. Er bare ikke så vild med hård blomme. Måske jeg skal teste, om jeg orker spejlæg i morgen tidlig ...


Når jeg laver hårdkogt æg laver jeg det tit med blød blomme - bryder mig heller ikke om den der tørre smuldrende blomme.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 9. feb 2016, 08:08

Er der nogle der træner på thai bo-holdene i FW? Jeg kan se der er introhold til thai bo, men kan ikke lige finde et introhold der passer mig. Men tænker om man ikke kan deltage på almindelig hold uden at have været på intro? Eller bliver man mon hægtet helt af så.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. feb 2016, 09:20

Held og lykke med censortjansen, Ally

Didas Har du fundet ud af, hvad dit basalstofskifte er? Jeg tænker - som Pandesteg, at dit kalorieindtag er meget lavt for en hel måned. Pas på dine organer! Jeg ved godt, at V/LCD-kure kører under/langt under 1000 kcal pr. dag, men vægttabet er heller ikke sundt og vedvarende.
Nå, jeg skal ikke blande mig - du bestemmer selvfølgelig helt selv, og hvis det virker for dig, er det jo godt nok :)

Muspel Skyr indeholder også pænt med protein. Og man kan få de der proteindrikkeskyr med 20/21 g.

___

Jeg havde en ret god fd i går. Jeg fik kun morgenmad og frokost :ad!: Jeg havde så meget i hovedet og om ørene på og efter arbejde, at jeg faktisk glemte at spise. Jeg fik pumpet luft i dækket - yay, mig! :banan: - og kørte i fitness, hvor det dælme lykkedes mig at tage en hel time på crosstraineren! Ny rekord! Men det gjorde også småondt i højre ben (læg og baglår) de sidste 7-8 minutter. Derefter en masse maveøvelser, arme, ryg og skuldre blev moslet lidt med en vægtstang og der blev lavet en ordentlig omgang squats med vægtstangen. Normalt er jeg bare lidt sulten efter træning, men jeg var slet ikke sulten i går, så jeg kørte bare fasten videre og har så først spist her til morgen. Utroligt, at jeg kunne sove...

Men det er okay - vægten sagde minus et halvt kilo siden torsdag :dance:

Jeg er dog lidt øm og tung i stængerne i dag...

Jeg får også et lille break fra min lange dag i dag, da jeg skal til forældresamtale i børnehaven kl. 12.30.
4
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:20

Jeg er utilfreds! Trænede lørdag og søndag, har ikke spist en eneste ting, jeg ikke må, har afstået fra slik, snacks og fastelavnsboller til komsammener har spist maks 1200 kalorier om dagen....og så har jeg taget på!! WTF altså :/

Og så kom jeg ned til et fladt dæk på bilen i morges. Det er bare ikke min dag i dag.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:22

Guilded_Lily skrev:Held og lykke med censortjansen, Ally

Didas Har du fundet ud af, hvad dit basalstofskifte er? Jeg tænker - som Pandesteg, at dit kalorieindtag er meget lavt for en hel måned. Pas på dine organer! Jeg ved godt, at V/LCD-kure kører under/langt under 1000 kcal pr. dag, men vægttabet er heller ikke sundt og vedvarende.
Nå, jeg skal ikke blande mig - du bestemmer selvfølgelig helt selv, og hvis det virker for dig, er det jo godt nok :)

Muspel Skyr indeholder også pænt med protein. Og man kan få de der proteindrikkeskyr med 20/21 g.

___

Jeg havde en ret god fd i går. Jeg fik kun morgenmad og frokost :ad!: Jeg havde så meget i hovedet og om ørene på og efter arbejde, at jeg faktisk glemte at spise. Jeg fik pumpet luft i dækket - yay, mig! :banan: - og kørte i fitness, hvor det dælme lykkedes mig at tage en hel time på crosstraineren! Ny rekord! Men det gjorde også småondt i højre ben (læg og baglår) de sidste 7-8 minutter. Derefter en masse maveøvelser, arme, ryg og skuldre blev moslet lidt med en vægtstang og der blev lavet en ordentlig omgang squats med vægtstangen. Normalt er jeg bare lidt sulten efter træning, men jeg var slet ikke sulten i går, så jeg kørte bare fasten videre og har så først spist her til morgen. Utroligt, at jeg kunne sove...

Men det er okay - vægten sagde minus et halvt kilo siden torsdag :dance:

Jeg er dog lidt øm og tung i stængerne i dag...

Jeg får også et lille break fra min lange dag i dag, da jeg skal til forældresamtale i børnehaven kl. 12.30.


Jeg har generelt en meget lav forbrænding. Jeg har fået masser af mad og har været fint mæt, har spist 3 gange om dagen + mellemsnacks, jeg holder mig bare til magert kød og masser af grove grøntsager :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:32

Ballademager skrev:
didas skrev:Jeg er utilfreds! Trænede lørdag og søndag, har ikke spist en eneste ting, jeg ikke må, har afstået fra slik, snacks og fastelavnsboller til komsammener har spist maks 1200 kalorier om dagen....og så har jeg taget på!! WTF altså :/

Og så kom jeg ned til et fladt dæk på bilen i morges. Det er bare ikke min dag i dag.


Ih, det der er SÅ irriterende :ae: Kan det være noget cyklus-noget, der driller?


Jeg håber det! For ellers er universet virkelig imod mig :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 9. feb 2016, 12:54

Efter en lidt for sød weekend trænger jeg til grøntsager kan jeg mærke så målene for denne etape er:
- skrue op for grønt og protein, ned for kulhydrat
- bevægelse i hverdagen (træning, hjemmeøvelser, gåtur)

I går aftes fik jeg losset mig selv ud af døren og gik en rask aftentur på en time, det var virkelig dejligt. Jeg overvejer lidt, om jeg skal forsøge at skrue op for den aktivitet. Det er jo ikke høj kalorieforbrænding, men hvis det kan medvirke til en times tid hvor jeg ikke sidder foran fjernsynet så er det ikke helt tosset tænker jeg.
I sidste uge var jeg rigtig god til at tænke mig om inden jeg tankeløst kastede noget i hovedet, det vil jeg fortsætte med.
Madpakkerne kører, så der er ingen grund til at skrive dem på som mål.
Uge, kom an
1
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 9. feb 2016, 17:16

:tie: Jeg er lige blevet droppet af ham jeg dater - øh datede. Og jeg er vred! Så nu cykler jeg i fitness World og løfter noget tungt ! Sku fuck.
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 9. feb 2016, 20:30

Ballademager skrev:
Muspel skrev::tie: Jeg er lige blevet droppet af ham jeg dater - øh datede. Og jeg er vred! Så nu cykler jeg i fitness World og løfter noget tungt ! Sku fuck.


That's the spirit! :gogo: Surhed over dum ex-date kan omsættes til uhyre effektiv træning :-D

(mumler noget om, at jeg startede med at træne i sin tid, fordi jeg var big time heart broken :D)


Tak. Og tak for de søde grønne kort. Jeg havde set det komme, men bliver bare så ærgerlig! Og det hjalp at træne. Jeg squattede med 30 kg for første gang. Og øgede også to kg på brystpres. Så fik lidt afløb. .. Så nu er jeg bare ked af det.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 10. feb 2016, 12:10

Puha, de sidste dage har jeg småsnacket for meget og bevæget mig for lidt. Sidste gang jeg bevægede mig, en gåtur med pigerne og min mor, var i søndags. Lange dage, sygdom for Yngstebarnets vedkommende og diverse planer har gjort, at træningen er blevet nedprioriteret.

Nu ser det dog ud til, at Yngstebarnet er rask igen; hun kom i hvert fald i børnehaven i morges. Træningen skal opprioriteres, så de dage, det er muligt, vil jeg i fitnesscentret eller svømmehallen. Der er flere begivenheder i foråret, hvortil jeg gerne vil have tabt mig eller, i vigtigste fald, vil føle mig godt tilpas i tøjet.

Derudover ser det også ud til, at tidspunktet for min tur til Nordirland er fastsat! :klap:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 10. feb 2016, 14:38

Ballademager skrev:
:ae: Håber, det går bedre i dag.


Tak for tanken. Det går ok. Jeg havde set det komme, så tudede over det i weekenden.

jeg bliver bare så TRÆT af at date mænd, der tror kærlighed er noget der kommer til dem uden den mindste indsats fra deres side. (Han mente gnisten fra de første uger var forsvundet- men han har helt ærligt heller ikke gjort nogen som helst indsats for at lære mig at kende)

Nå fuck det. Så kan jeg kanalisere mere energi i træning, så jeg kan være single. Men dødlækker!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 11. feb 2016, 06:34

Sygdom, gå væk! Yngstebarnet var syg søndag-tirsdag, i børnehave i går, men i dag er manden hjemme med hende. Håber på snarlig bedring til hende - og at vi andre ikke bliver ramt. Magter ikke sygdom.

I aften skal jeg i fitnesscentret. Tøjet er allerede pakket - og jeg er klar til at give den gas! :banan:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 08:33

Her går det fortsat godt. 16:8 (sommetider 15:9) og LCHF falder mig helt naturligt.
Til gengæld er det gået op for mig, hvor svært det er at undgå kulhydrater, når man er ude, om det så er privat eller i byen. I går spiste jeg på en restaurant (valgt af andre), der tydeligvis gik op i gode råvarer og masser af kød og grønt, og alligevel var, så det ud til, samtlige retter med nudler ris eller brød. Maden var lækker, og jeg spiste med glæde op, men hvor er det dog irriterende nu at sidde med kroppen fuld af vand. Omend det helt sikkert har lettet at finde ud af, hvad vandet skyldes, at det ikke er fedt og dermed udtryk for en dårlig forbrænding, og at det er forholdsvist let at komme af med det igen.
I dag bliver ikke bedre, da jeg har en gammel aftale med en veninde om frokost på et sandwichsted. Det tager jeg med, og så bliver det godt selv at skulle lave mad de næste mange dage frem.

Om det skyldes LCHF eller Biodrain, skal jeg ikke kunne sige, men min hud er blevet markant mere blød og fugtet uden at være fedtet og uren, og øjne og hår er også blevet sundere at se på. Altså ikke at jeg så syg ud før...:D

Mandag og tirsdag blev uventet travle, så jeg kom slet ikke ud at gå og havde desværre heller ikke rigtig lyst. I går tvang jeg mig selv til at gå til til en aftale, hvor jeg hellere ville tage bussen, og det satte heldigvis spadser-glæden i gang igen.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 11. feb 2016, 09:57

Jeg har hviledag i dag, hvilket mine ben er glade for. Kæft jeg er smadret oven på 2 x løb, stram op-, H.I.T.- og latinmix-time på nærmest 48 timer. Kommer dog nu alligevel ikke til at ligge på den lade side, da jeg skal på kursus i eftermiddag, så 30 km cykling bliver det da lige til... :sarkasme:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 11. feb 2016, 10:33

Her har barnet været sygt siden i søndags, så overskudet har i ikke været helt optimalt. Men jeg har intet slik eller andet spist og det er jeg stolt over - især da jeg i går svælgede i medlidenhed og alligevel undlod at svælge i chips elle andet :gogo: Vandindtaget halter dog, så der må jeg lige tagd mig sammen :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Sund og/eller slank"