Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 05:04

Christie og Fiorina har trukket sig, meget som ventet. Nu må vi så se om det styrker andre midterkandidater som Bush og Rubio :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 07:39

Wizzze skrev:Christie og Fiorina har trukket sig, meget som ventet. Nu må vi så se om det styrker andre midterkandidater som Bush og Rubio :gruble:


Det kan da egentlig godt være, at der har været for mange fra den fløj at stemme på :gruble:
Samtidig tror jeg også, at de moderates beskedne succes hænger sammen med, at tea party-bevægelsen har fået skræmt nogle vælgere helt væk fra Republikanerne, og at de nu mangler til at bakke op om midterkandidaterne.

Jeg har egentlig tænkt på, om det samme på sigt kan ske hos Demokraterne, hvis Bernie Sanders for alvor vinder frem.
Efter amerikanske standarder må han på nogle områder godt nok også virke bombastisk og rabiat.
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 07:54

eks-Maupassant skrev:...
Jeg fik Clinton, O'Malley, Sanders
Samme her. Troede som andre også, at Sanders var mere "mig" Men det kan jo være, at testen er mere amerikansk end europæisk ;)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 07:58

DetSorteCirkus skrev:....har fået skræmt nogle vælgere helt væk fra Republikanerne, og at de nu mangler til at bakke op om midterkandidaterne.

Jeg har egentlig tænkt på, om det samme på sigt kan ske hos Demokraterne, hvis Bernie Sanders for alvor vinder frem.
Efter amerikanske standarder må han på nogle områder godt nok også virke bombastisk og rabiat.
Enig. Selv hvis Trump skulle få nogle republikanere til at overveje ikke at stemme, vil alternativet Sanders nok få mange op af sofaen alligevel :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 08:51

image.png


Men jeg var vist også alt for europæisk indstillet i mine svar.


Jeg frygter oprigtigt, at Trump kunne vinde. Både som kandidat og præsident.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2016, 08:55

Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 09:05

eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html

Hmm ... de der amerikanske kristne, der blander politik og religion, gør det i hele taget ikke altid på den måde, man måske ville have forventet! :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2016, 09:56

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html

Hmm ... de der amerikanske kristne, der blander politik og religion, gør det i hele taget ikke altid på den måde, man måske ville have forventet! :)


Nej det er ret mærkelige :)

De poster sådan nogen ting her på facebook f.eks.

Billede

Så på den måde kan man jo sagtens kombinere religion og Trump
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2016, 09:59

Man skylder i øvrigt sig selv at finde et internet-debat sted med en masse amerikanere og starte diskussioner op om følgende emner

1. Gun control
2. Evolution og Darwin
3. Global Warming

Og man vil indenfor få minutter opleve at der er MEGET langt fra Europa til USA rent mentalitetsmæssigt :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 10:04

eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html


Bemærk at målingen er 3 uger gammel, altså før Iowa og New Hampshire. Men han vil nok stadig være frontrunner, det spændende bliver at se hvor meget Cruz får, nu vi er kommet ned i syden. Og så om den moderate stemme stadig at splittet, eller om de begynder at samle sig om Rubio, Bush eller Kasich.
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2016, 10:11

Wizzze skrev:
eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html


Bemærk at målingen er 3 uger gammel, altså før Iowa og New Hampshire. Men han vil nok stadig være frontrunner, det spændende bliver at se hvor meget Cruz får, nu vi er kommet ned i syden. Og så om den moderate stemme stadig at splittet, eller om de begynder at samle sig om Rubio, Bush eller Kasich.


Mjah. Hvis de andre skal have en chance, så skal der da ske noget før super Tuesday 1/3. Nogen af de moderate burde vel trække sig, så der kun er 1 tilbage.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 10:17

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:
eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html


Bemærk at målingen er 3 uger gammel, altså før Iowa og New Hampshire. Men han vil nok stadig være frontrunner, det spændende bliver at se hvor meget Cruz får, nu vi er kommet ned i syden. Og så om den moderate stemme stadig at splittet, eller om de begynder at samle sig om Rubio, Bush eller Kasich.


Mjah. Hvis de andre skal have en chance, så skal der da ske noget før super Tuesday 1/3. Nogen af de moderate burde vel trække sig, så der kun er 1 tilbage.


Det er jo det alle regner/håber på vil ske, men hvem vil trække sig, hvis de alle får ca. de samme stemmetal??
Hvis folk ikke begynder at samle sig om en af kandidaterne, så forbliver den moderate stemme delt, og så vinder Trump eller Cruz nomineringen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf vibbsen » 11. feb 2016, 11:55

1) Fru Clinton
2) Hr. O'Malley
3) Chris Christie

Men det er ikke nogen større overraskelse....Jeg havde hængt mig i garagen hvis Trump var kommet bare i nærheden af min liste. Han får jo Glistrup til at ligne en skoledreng.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 23:20

dgd2007 skrev:Hmm ... de der amerikanske kristne, der blander politik og religion, gør det i hele taget ikke altid på den måde, man måske ville have forventet! :)


Jeg havde engang en interessant snak med en amerikaner om dette emne. Hun var vokset op i Syden i et stærkt kristent hjem, hvor bedsteforældrene mente, at jorden var blevet skabt for 6000 år siden (eller hvad det nu er, man kan udlede af biblen), osv. Familien var katolsk, men det var ellers, fik jeg fortalt, mest almindeligt, at meget kristne amerikanere tilhørte en eller anden protestantisk fraktion, hvilket i denne sammenhæng er værd at bide mærke i, fordi der altid har været et sammenfald mellem fundamentalistisk protestantisme og et stærkt fokus på økonomisk fremdrift og succes i det verdslige samfund. Calvinske lande som Schweiz og Holland er gode europæiske eksempler på dette. Ud fra denne analyse er det meget muligt, at Donald Trump godt kan appellere til en betydelig del af Bibelbæltet, selvom hans privatliv og tro ikke er noget at råbe hurra for set med ultra-konservative øjne.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 12. feb 2016, 16:21

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde engang en interessant snak med en amerikaner om dette emne. Hun var vokset op i Syden i et stærkt kristent hjem, hvor bedsteforældrene mente, at jorden var blevet skabt for 6000 år siden (eller hvad det nu er, man kan udlede af biblen), osv. Familien var katolsk, men det var ellers, fik jeg fortalt, mest almindeligt, at meget kristne amerikanere tilhørte en eller anden protestantisk fraktion, hvilket i denne sammenhæng er værd at bide mærke i, fordi der altid har været et sammenfald mellem fundamentalistisk protestantisme og et stærkt fokus på økonomisk fremdrift og succes i det verdslige samfund. Calvinske lande som Schweiz og Holland er gode europæiske eksempler på dette. Ud fra denne analyse er det meget muligt, at Donald Trump godt kan appellere til en betydelig del af Bibelbæltet, selvom hans privatliv og tro ikke er noget at råbe hurra for set med ultra-konservative øjne.

Skægt! Jeg har ikke nået at læse den helt endnu, men jeg har en bog, der handler om, at den sammenblanding af religion og politik, som vi tit opfatter som "typisk USA", faktisk ikke altid har været der.

Den beskriver, hvordan store erhvervsfolk i 30'erne og 40'erne investerede i religiøse prædikanter, der skulle tale imod Roosevelts New Deal. Og hvordan det først slog rigtigt igennem under Eisenhowers i 1950'erne, og de der statsslogans med "One Nation under God" og "In God we trust" er faktisk også først derfra. Bogen bærer undertitlen "How Corporate America Invented Christian America".
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"