Alene weekend i København

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Purple Haze » 31. jan 2016, 14:14

Vil som en anden også foreslå Papirøen, et virkelig spændende koncept.
Og så kan man altid gå over på Christiania og få en kop kaffe bagefter.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 06:16

Så er der booket overnatning.
Pasning af datteren er på plads.

Kan man stadig købe enkeltbillet til metroen eller skal det gå via mit rejsekort? Jeg har nemlig forlist det.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. feb 2016, 06:41

Sophies-mor skrev:Så er der booket overnatning.
Pasning af datteren er på plads.

Kan man stadig købe enkeltbillet til metroen eller skal det gå via mit rejsekort? Jeg har nemlig forlist det.


Der bør være automater på alle stationerne, hvor du kan trække en billet med enten kort eller kontanter.
Ellers er det muligt at downloade en app hvor du kan købe dem, så skal man heller ikke passe på løse billetter ;)
DOT mobilbilletter hedder den, findes til både apple og android.

Men altså rejsekortet er jo absolut nemmest og mest fleksibelt, og man slipper for at skulle tage stilling til antal zoner, tid osv.
(det sagt selv om jeg ikke ligefrem er fan af rejsekortet)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 08:58

DD_81 skrev:
Sophies-mor skrev:Så er der booket overnatning.
Pasning af datteren er på plads.

Kan man stadig købe enkeltbillet til metroen eller skal det gå via mit rejsekort? Jeg har nemlig forlist det.


Der bør være automater på alle stationerne, hvor du kan trække en billet med enten kort eller kontanter.
Ellers er det muligt at downloade en app hvor du kan købe dem, så skal man heller ikke passe på løse billetter ;)
DOT mobilbilletter hedder den, findes til både apple og android.

Men altså rejsekortet er jo absolut nemmest og mest fleksibelt, og man slipper for at skulle tage stilling til antal zoner, tid osv.
(det sagt selv om jeg ikke ligefrem er fan af rejsekortet)

Jeg kigger på app'en :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
shubassdk
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11. jan 2016, 14:51
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Alene weekend i København

Indlægaf shubassdk » 10. feb 2016, 11:27

Ift DOT-app'en, så kan man købe en 24 timers billet til alle zoner, som ikke er aaaalt for dyr. Så skal du ikke spekulere på det overhovedet. Det tror jeg godt kan betale sig.
1
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Pussikat82 » 10. feb 2016, 13:25

Nu har du måske bestemt, hvor du vil hen, men jeg ville ikke anbefale Zoo, hvis du er vant til Givskud eller Ree Park, f.eks. Jeg kommer fra Jylland og har været vant til Givskud Zoo med masser af plads og naturlige områder, og jeg bliver simpelthen så deprimeret, når vi har været i Københavns Zoo og se alle de dyr i betonfængsler uden ret meget plads. Flere er også tydeligt stressede, og det rummer mit hjerte ikke :(

Det seneste, vi har set, der virkelig imponerede, var Zoologisk museum. Det var meget større, end vi havde regnet med, og havde rigtig mange spændende ting at kigge på. Der kommer jeg gerne igen. Er også glad for Den blå planet. Synes, det var anderledes, end jeg husker Kattegatcentret, som jeg har besøgt en enkelt gang som barn.

Et sted, jeg altid gerne vil komme, er Glyptoteket. Der er så meget fint at kigge på, masser af historie og kunst, og for en historienørd som mig er det himlen :love: Er ikke lige så meget til kunst, men nyder det alligevel også. Nationalmuseet har også fine udstillinger, men jeg foretrækker Glyptoteket af de to, tror jeg. Vil dog gerne besøge Klunkehjemmet igen, når vi lige kan få det til at passe. Det er spændende at se sådan en perfekt bevaret 1800-talslejlighed.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 13:36

Pussikat82 skrev:Nu har du måske bestemt, hvor du vil hen, men jeg ville ikke anbefale Zoo, hvis du er vant til Givskud eller Ree Park, f.eks. Jeg kommer fra Jylland og har været vant til Givskud Zoo med masser af plads og naturlige områder, og jeg bliver simpelthen så deprimeret, når vi har været i Københavns Zoo og se alle de dyr i betonfængsler uden ret meget plads. Flere er også tydeligt stressede, og det rummer mit hjerte ikke :(

Det seneste, vi har set, der virkelig imponerede, var Zoologisk museum. Det var meget større, end vi havde regnet med, og havde rigtig mange spændende ting at kigge på. Der kommer jeg gerne igen. Er også glad for Den blå planet. Synes, det var anderledes, end jeg husker Kattegatcentret, som jeg har besøgt en enkelt gang som barn.

Et sted, jeg altid gerne vil komme, er Glyptoteket. Der er så meget fint at kigge på, masser af historie og kunst, og for en historienørd som mig er det himlen :love: Er ikke lige så meget til kunst, men nyder det alligevel også. Nationalmuseet har også fine udstillinger, men jeg foretrækker Glyptoteket af de to, tror jeg. Vil dog gerne besøge Klunkehjemmet igen, når vi lige kan få det til at passe. Det er spændende at se sådan en perfekt bevaret 1800-talslejlighed.

Glyptoteket ER med på planen :)
Og tak
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 13:37

shubassdk skrev:Ift DOT-app'en, så kan man købe en 24 timers billet til alle zoner, som ikke er aaaalt for dyr. Så skal du ikke spekulere på det overhovedet. Det tror jeg godt kan betale sig.

Smart!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 07:13

1. Pasning til barnet - tjek.
2. Hotel booket - tjek.
3. Billet app downloaded - tjek.
4. Aktivitet søndag - tjek.

Hvordan med bagage lørdag inden indtjekning på hotel (15) og efter udtjekning søndag (11) ??
Kan man opbevare det et sted?
(Det har jeg vist fået svar på før.... :gruble: )
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 07:17

Sophies-mor skrev:...

Hvordan med bagage lørdag inden indtjekning på hotel (15) og efter udtjekning søndag (11) ??
Kan man opbevare det et sted?
(Det har jeg vist fået svar på før.... :gruble: )
Der er svaret Hovedbanegården.
Men prøv at skrive til hotellet, og hør om de har opmagasinering. Det er ret normalt i udlandet med nummerseddel und alles.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Alene weekend i København

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 07:26

Hvor skal du bo henne?
Medmindre det er i centrum, kan det næppe betale sig at tage forbi hotellet og stille bagage.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:13

DetSorteCirkus skrev:Hvor skal du bo henne?
Medmindre det er i centrum, kan det næppe betale sig at tage forbi hotellet og stille bagage.

Jeg skal bo på Wake Up Copenhagen i Carsten Niebuhrsgade.
Og det er jo relativt centralt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Alene weekend i København

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 17:01

Sophies-mor skrev:Jeg skal bo på Wake Up Copenhagen i Carsten Niebuhrsgade.
Og det er jo relativt centralt.


Ja, det er det.

Har du en forresten en almindelig togbillet (ikke Orange)? Jeg mener, at den kan bruges i bus, S-tog og Metro døgnet ud.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 17:11

DetSorteCirkus skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg skal bo på Wake Up Copenhagen i Carsten Niebuhrsgade.
Og det er jo relativt centralt.


Ja, det er det.

Har du en forresten en almindelig togbillet (ikke Orange)? Jeg mener, at den kan bruges i bus, S-tog og Metro døgnet ud.

Det bliver en almindelig togbillet.
Kan man stadig det? Jeg troede, at det var ændret nemlig.
Men så kan jeg jo bare købe billet til om søndagen via app'en :) (altså metro osv. i Kbh, ikke til toget)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 15. feb 2016, 21:10

Så fik jeg kontaktet hotellet i dag, og de har bagageopbevaring.
Så lørdag, når jeg ankommer er det hen, smide kufferten og afsted. Tilbage og tjekke ind ca. 15 og ja... afsted :D
Søndag ... tjekke ud senest 11 - planlægger dog at være ved Glyptoteket, når de åbner kl. 10 og tilbage og hente kuffert omkring kl. 14, så jeg kan komme med toget hjem igen, hente bil og til Sydfyn og hente datteren.
1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Rejser"