Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 11. feb 2016, 11:37

Mit vægttab er pt. gået fuldstændig i stå. Jeg vejer stadig det samme som i lørdags :forvirret2: Men jeg holder min kost- og træningsplan og så håber jeg på bedre resultater i næste uge.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 11. feb 2016, 14:32

didas skrev:Mit vægttab er pt. gået fuldstændig i stå. Jeg vejer stadig det samme som i lørdags :forvirret2: Men jeg holder min kost- og træningsplan og så håber jeg på bedre resultater i næste uge.


Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at spise nogle flere kalorier - det er noget med at vægttab går i stå hvis man spiser for få kalorier, mener jeg. Prøv at spise 1400-1600 kcal dagligt, så er jeg sikker på der sker noget igen!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 11. feb 2016, 14:36

Pandesteg skrev:
didas skrev:Mit vægttab er pt. gået fuldstændig i stå. Jeg vejer stadig det samme som i lørdags :forvirret2: Men jeg holder min kost- og træningsplan og så håber jeg på bedre resultater i næste uge.


Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at spise nogle flere kalorier - det er noget med at vægttab går i stå hvis man spiser for få kalorier, mener jeg. Prøv at spise 1400-1600 kcal dagligt, så er jeg sikker på der sker noget igen!


Jeg har sat madindtaget op de sidste par dage og spist mere rugbrød og fedtstof (ost) osv., så jeg håber det booster det lidt :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 11. feb 2016, 20:17

Jeg har trænet. Og jeg er i gang med at bage fastelavnsboller ... Ikke så sundhedsagtigt. Og har spist kage to gange allerede. Så ehm... Ja maden kunne gå bedre her.
Men træningen kører :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. feb 2016, 20:39

Jeg har læst op, men har ikke haft overskudet til lige at kommentere. Det kommer nok i morgen, når ferien skydes i gang :banan:

Jeg føler, jeg har været på arbejde siden tirsdag eftermiddag - altså, jeg føler ikke, jeg har haft fri på noget tidspunkt, siden jeg midt i et møde blev ringet op af en journalist, der gerne ville følge min seksualundervisning et par timer i min klasse i dag. Så jeg har ikke tænkt på andet - fundet de rette opgaver, forberedt mig til tænderne, forberedt eleverne, gjort klasselokalet rent, forberedt lidt ekstra, kopieret, overvejet, hvad jeg skulle sige/hvordan jeg skulle forklare, hvordan årets tema fra Sex&Samfund, "Adfærd på nettet" relaterer til seksualundervisning, forsøgt også at være mor og kone OG drømt om det om natten.

Men nu er det overstået, det gik som sådan okay, havde ikke helt den fornødne tid til at komme ordentligt i dybden, og jeg var TRÆT helt ind i knoglerne bagefter, så kørte direkte hjem i seng og var out cold i 2½ time i stedet for at køre i fitness.

Jeg har så også stadig ondt i inderlår og lidt i det ene baglår efter mandagens træning...

Nu er jeg bare håbløst bagud med elevernes projektudtalelser og familiens tøj til sommerhuset!
Senest rettet af Guilded_Lily 11. feb 2016, 20:42, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 12. feb 2016, 13:54

Jeg tog jo i træningscentret i går aftes; gav den gas og jeg nød det! Det lyder banalt, men jeg føler, at jeg genfandt motivationen til at fokusere på vægttabet igen. Jeg vil og kan tabe mig - jeg har gjort det før og naturligvis kan jeg gøre det igen!

Yngstebarnet var hjemme i går og i morges kørte jeg hende ud til mine forældre, så de kunne passe hende. Nu krydser jeg så fingre og tæer for, at hun er 100% rask til børnehaven på mandag. Pigerne skal i børnehave og SFO mandag, tirsdag og onsdag mens manden og jeg er på arbejde. Vi har så alle ferie torsdag og fredag. Dét bliver dejligt!

---

Sikke et kaos, der har været mht. mine timer i dag! Jeg lagde ud med undervisning på handelsskolen, da jeg kunne se, at jeg var skemalagt dér - og fra middag skulle jeg så være i min egen afdeling, men min nærmeste leder vidste, at jeg ville blive forsinket. Jeg tropper op, 5-10 minutter forsinket, til 9 elever. Ifølge klasselisten skulle jeg have haft 25!
Det viser sig så, har jeg lige fundet ud af, at jeg er blevet dobbelt-lagt i undervisning. Både på handelsskolen og i egen afdeling på samme tidspunkt! Så de mange elever, jeg manglede til undervisning fra kl. 12, var åbenbart gået hjem i frustration over ikke at have en lærer. Jeg kan sagtens forstå dem, men kunne intet gøre, da jeg blot mødte op til den undervisning, jeg kunne se, at jeg var skemalagt til. 'Ahmen, det er bare slet ikke i orden.
Det resulterede i, at jeg valgte at vise en film for de fremmødte 9 elever og de fik også tidligere fri, så det planlagte emne om kommunikation bliver så udskudt i to uger grundet vinterferien i næste uge.

---

Jeg er sulten, men det er ganske logisk, for jeg har ikke spist siden aftensmaden i går omkring kl. 17.45. Jeg ville have spist en Nupo-bar i bilen mens jeg kørte fra handelsskolen, men det glemte jeg. Det må være min længste fasteperiode - 21 timer. Wauw! Jeg har SÅ meget fortjent bland-selv slik i aften :lol:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. feb 2016, 12:47

Gudskelov! Artiklen blev ganske fin og der var gode billeder med. Men - det er sgu da godt, at journalisten ikke er lærer! At skrive, at eleverne til slut i deres gruppearbejde "debatterede højlydt" - altså, 26 elever i et lille lokale kan godt komme til at tale lidt højt, når de arbejder i grupper, men de var faktisk ekseptionelt stille i forhold til dagligdagen. Og normalt går flere grupper ud og finder andre arbejdspladser, netop fordi vores lokale er så latterligt lille :lol:

Nå, men jeg kan mærke, den stress, jeg har oplevet denne uge, endelig er begyndt at fortage sig. Jeg er i gang med at pakke familiens ting til sommerhuset, mens manden lige henter lidt forsyninger i Tyskerland, Når de er kørt, skal jeg lige have handlet lidt til Melodi Grand Prix i aften, og så glæder jeg mig bare til fred og ro. Jeg har ikke sovet mere end et par timer om natten de sidste par nætter, så jeg trænger virkelig til ro! Jeg joiner så de andre på mandag. Det bliver dejligt! :lun:
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 13. feb 2016, 13:10

@Guilded: Har du helt og aldeles fred og ro omkring dig, når familien er taget i sommerhus og indtil du joiner dem på mandag? Hvis ja, dét lyder da eksepsionelt lækkert!
Dejligt, at artiklen blev fin og med gode billeder i :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 13. feb 2016, 13:16

Jeg vil ikke veje mig for tit - af den simple grund, at jeg som regel trøstespiser, hvis tallet ikke viser sig at være til min fordel - og skønt det er, kan jeg også sagtens trøstespise. Dårligt mønster, som jeg forsøger at komme ud af. Anyways. Det er 15 dage siden jeg sidst vejede mig; motionen har ikke været så tit som ønsket, maden og faste-perioderne har heller ikke været som ønsket, men alligevel mente vægten, at jeg skulle være 0,9 kg. lettere. Yippie!
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. feb 2016, 13:37

Ally skrev:@Guilded: Har du helt og aldeles fred og ro omkring dig, når familien er taget i sommerhus og indtil du joiner dem på mandag? Hvis ja, dét lyder da eksepsionelt lækkert!
Dejligt, at artiklen blev fin og med gode billeder i :)


Jep - de eneste forstyrrende elementer er hunden og katten. Jeg tager hunden med, og så kommer en kammi og nusser lidt om katten, til vi kommer hjem. Jeg glæder mig simpelthen så vildt, selvom manden begynder at køre på min samvittighed. Men altså - selvom de får 1½-2 dage mere end mig, så skal jeg nok få nydt Vesterhavet til fulde de dage, jeg så er der :love:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. feb 2016, 13:40

Uh, Anonymiseret - det lyder sørme ubehageligt. Og sikke da et nedladende system, de har deroppe! Kan man håbe, det er din normale mens, der er kommet lidt tidligere grundet operationen?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 13. feb 2016, 17:03

Jeg cyklede til stationen i morges. For første gang i laaang tid. Hold op, jeg er i dårlig cykelform :S
Så fra nu er det kun ekstremt dårligt vejr og nattevagter der berettiger til ikke at cykle
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 13. feb 2016, 18:44

Jeg er lige trådt ind af døren efter en gåtur. Brr... Der var godt nok koldt udenfor, men den friske luft og musik i ørerne opvejede for kulden. Ifølge Endomondo blev det til 7,22 km - og nu vil jeg nyde et stort glas, iskoldt Pepsi Max, lidt bland-selv slik og nødder.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 14. feb 2016, 11:08

Jeg havde gæster i går og gav mig derfor lov til at spise usundt både til aftensmad og aftenguf - det gik godt. Jeg er virkelig sej til at spise usundt :D
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 14. feb 2016, 13:35

Evaluering:

-Træne i fitness x 4 - blev til 5 gange :banan:
- Løb x 3 - yup :banan:
- Kun LCHF-mad og ingen snacks i hverdagene, fredag og lørdag aften må aftenhygge bestå af cola, chokolade og en lille portion flæskesvær. Det er ikke gået snorlige men takket være min ret massive træningsindsats holder jeg stadig vægten OG er begyndt at få six pack :ivrig: :cool: :banan:

Nye mål:

Pandesteg:
- Løb x 2
- Holdtræning x 4
- minimere snacks
- holde vægten
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"