Køkkenmaskine

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Køkkenmaskine

Indlægaf Mholle » 2. sep 2015, 05:49

Min chef har en lejlighed i Kbh som han lejer ud som ferie lejlighed, han vil gerne have den peppet lidt op med udstyr så den fremstår som en rigtig luksus lejlighed :)

Hans forslag var straks nyt bedre anlæg (der er allerede sonos), så her synes jeg en Køkkenmaskine ville være mere relevant, så derfor vil jeg gerne foreslå ham en god en han kunne købe til lejligheden, jeg har selv en kitchen aid og er godt klar over jeg nok ikke lige får ham op i det prisleje, men er der nogen der har et forslag til en der koster omkring de 2000-2500?

Jeg har selv kigget på den major silver som er på tilbud i Imerco denne uge, men jeg er i tvivl om om skålen bliver for stor til mindre portioner :gruble:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. sep 2015, 06:12

Mholle skrev:Min chef har en lejlighed i Kbh som han lejer ud som ferie lejlighed, han vil gerne have den peppet lidt op med udstyr så den fremstår som en rigtig luksus lejlighed :)

Hans forslag var straks nyt bedre anlæg (der er allerede sonos), så her synes jeg en Køkkenmaskine ville være mere relevant, så derfor vil jeg gerne foreslå ham en god en han kunne købe til lejligheden, jeg har selv en kitchen aid og er godt klar over jeg nok ikke lige får ham op i det prisleje, men er der nogen der har et forslag til en der koster omkring de 2000-2500?

Jeg har selv kigget på den major silver som er på tilbud i Imerco denne uge, men jeg er i tvivl om om skålen bliver for stor til mindre portioner :gruble:



jeg vil sige at kitchen-aid'en nok er den der udstråler "luksus" mest af de køkkenmaskiner der er på markedet, ikke at den er det rent pratisk, men udseendet er nok det der lige gør det sidste, og så kunne det jo kombineres med f.x. blenderen, og evt. andre af deres køkkenmaskiner, el-kedel er vist også på markedet herhjemme i DK :gruble:

Og ja Majoren har en stor skål, men man kan jo sagtens lave små-ting i den :) Bare den kan gå i opperen (str-mæssigt) så er str. mindre betydningsfuld synes jeg.
Jeg ville elske at komme i en ferie-lejlighed med et veludstyret køkken :love:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Undtagelsen » 2. sep 2015, 06:35

Hvis jeg skulle leje en ferielejlighed i en storby, ville jeg være ret ligeglad med en køkkenmaskine. Mon ikke de fleste går ud og spiser...
Hvad med en rigtig god kaffe/espressomaskine?
2
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Mholle » 2. sep 2015, 06:46

Jeg tænker at en af grundene til man lejer en lejlighed er muligheden for at lave mad hjemme nogle af dagene, men jeg er også en sucker for et veludstyret køkken, det betyder meget for min oplevelse :) Men jeg er enig i at en god kaffemaskine også kunne være lækkert (hverken ham eller jeg drikker kaffe så havde ikke tænkt så meget i det :gogo:)

DD - jeg kunne bare læse udfra nogle af anmeldelserne på kenwood major at den havde svært ved at klare alm portioner :gruble:

Overvejer også stadig om jeg kunne overbevise ham om KA, det ville være så fint med med flere af deres ting i køkkenet :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. sep 2015, 08:59

Undtagelsen skrev:Hvis jeg skulle leje en ferielejlighed i en storby, ville jeg være ret ligeglad med en køkkenmaskine. Mon ikke de fleste går ud og spiser...
Hvad med en rigtig god kaffe/espressomaskine?


Mange gør nok, men jeg tror også en del kan finde på at lave mad selv et par dage. Det gør vi ihvertfald, vi er en familie på 6, så det med at gå ud og spise kan blive en ret dyr affære. Så morgenmad laver vi selv, frokost smører vi oftet, og så bliver det et par dage med aftensmad i ferieboligen.
Og jeg ville elske et køkken hvor man nemt og ligetil rørte en gang dej til morgenboller sammen, bage flutes til aftensmaden m.m.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Mholle » 2. sep 2015, 09:13

DD_81 skrev:
Undtagelsen skrev:Hvis jeg skulle leje en ferielejlighed i en storby, ville jeg være ret ligeglad med en køkkenmaskine. Mon ikke de fleste går ud og spiser...
Hvad med en rigtig god kaffe/espressomaskine?


Mange gør nok, men jeg tror også en del kan finde på at lave mad selv et par dage. Det gør vi ihvertfald, vi er en familie på 6, så det med at gå ud og spise kan blive en ret dyr affære. Så morgenmad laver vi selv, frokost smører vi oftet, og så bliver det et par dage med aftensmad i ferieboligen.
Og jeg ville elske et køkken hvor man nemt og ligetil rørte en gang dej til morgenboller sammen, bage flutes til aftensmaden m.m.


Det er nemlig også noget af det jeg selv savner når jeg er i andres bolig, i et mere primitivt sommerhus synes jeg det er acceptabelt, men synes det mangler når man snakker om luksus (og jeg mangler det når jeg bor her :D)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. sep 2015, 09:34

Mholle skrev:
DD_81 skrev:
Undtagelsen skrev:Hvis jeg skulle leje en ferielejlighed i en storby, ville jeg være ret ligeglad med en køkkenmaskine. Mon ikke de fleste går ud og spiser...
Hvad med en rigtig god kaffe/espressomaskine?


Mange gør nok, men jeg tror også en del kan finde på at lave mad selv et par dage. Det gør vi ihvertfald, vi er en familie på 6, så det med at gå ud og spise kan blive en ret dyr affære. Så morgenmad laver vi selv, frokost smører vi oftet, og så bliver det et par dage med aftensmad i ferieboligen.
Og jeg ville elske et køkken hvor man nemt og ligetil rørte en gang dej til morgenboller sammen, bage flutes til aftensmaden m.m.


Det er nemlig også noget af det jeg selv savner når jeg er i andres bolig, i et mere primitivt sommerhus synes jeg det er acceptabelt, men synes det mangler når man snakker om luksus (og jeg mangler det når jeg bor her :D)



Kender det...
Vi plejer at tage på skiferie i sverige, og der laver vi alle stort set alle måltider selv...
Køkkenet har basisudstyr, i den billigere ende, jeg ville elske hvis det var lidt mere velassorteret, og havde nogle lidt bedre gryder osv.
Nu kender vi udgangspunktet, og planlægger maden derefter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Fru Sunshine » 2. sep 2015, 20:04

Jeg har Kenwood Major, og den kan sagtens klare mindre portioner. Jeg synes så også, at den er pænere end KA.

Og så er en god kaffemaskine et must efter min mening.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Pjeps » 2. sep 2015, 22:11

Jeg synes bare han skal købe en Bamix superboks, den kan det man har brug for når man er på ferie.
2
:ninja:
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Køkkenmaskine

Indlægaf Mholle » 3. sep 2015, 07:00

Tak for svar allesammen, jeg må se hvad han kan overbevises om :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"