Valentines ?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Valentines ?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 19:08

Vi har den hvert år, og ingen grund til at bryde traditionen i år :D

På søndag er det valentines, skal det fejres eller ej?
Er det tacky at give blomster, chokolade eller andet, og gå ud og spise, eller lave noget specielt hjemme, bare fordi det er den 14.feb. ?
Eller bør man fejre hinanden, alle andre dage end d. 14. feb. men lige den dag, børe man køre low key som en slags "protest" mod konventioner og kunstige, industriskabte "helligdage" ? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Valentines ?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 19:14

Sidste år gik jeg/vi all in på Valentines. Vi var i USA, af andre grunde, men oplevede hele den "over the top" måde som amerikanerne fejrede på, incl. ryddede hylder i supermarkeder og desperate mænd, som i desperation begik kriminalitet for at få blomster, balloner, chokoladehjerter mm.
Vi endte med at leje en valentines suite på et stort hotel, hvor sengen var dækket med slikhjerter og chokolade på hovedpuden, og alt var kvalmende lyserødt og "romantisk" og vi morede os kosteligt, over hele situationen.
Men hvad nu man er hjemme i hverdagen, bør MAND foretage sig noget? eller bedst ignorere det totalt :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Valentines ?

Indlægaf lillebjoern » 11. feb 2016, 19:14

Vi fejrer ikke valentins dag, så det bliver vist bare en helt almindelig søndag.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Valentines ?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 19:17

Vi fejre ikke valentines day, der er ingen af os der har lyst. Jeg kan virkelig ikke se det romantiske i at være romantiske fordi at det er den 14 februar - nu vil jeg ikke sige jeg nogensinde er vanvittig romantisk på den der film-agtige måde - men hvis jeg en dag (gud forbyde det) skulle få smag for den slags, så er det ikke ved valentines jeg starte. Sådan noget kliche-romantik er lidt kvalmt til min smag.
0
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Valentines ?

Indlægaf FruKuk » 11. feb 2016, 19:19

Vi fejrer ikke valentines day. Det har aldrig været et aktivt fravalg. Men bare heller ikke et aktivt tilvalg.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Valentines ?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2016, 19:20

Vi fejrer og kan på ingen måde se, at det skulle være tacky at fejre vores kærlighed på Valentins dag.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Valentines ?

Indlægaf Orchidea » 11. feb 2016, 19:25

Jeg synes overhovedet ikke det er tacky at give blomster, chokolade eller gå ud at spise. Heller ikke på Valentines Day.

Bevares, hvis man opfatter Valentines Day som noget helt forfærdeligt, så må man hellere lade være. Jeg synes bare det er noget pjat hvis man er overdrevet sur på dagen, når man nu bare kan ignorere den.

Jeg bliver glad hvis jeg får blomster og/eller bliver inviteret ud at spise, uafhængigt af om det er Valentines eller ej. Jeg bliver dog ikke sur hvis jeg ikke får noget.

Valentines Day har været vigtigere for mig da jeg boede i USA end i dag, hvir jeg bor i DK. Men jeg synes stadigvæk at det er hyggeligt.
6
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Valentines ?

Indlægaf Joe » 11. feb 2016, 19:33

14. Februar var min årsdag med min ekskæreste. Da jeg var sammen med ham, fejrede vi dagen - men mere fordi det var vores årsdag.

Af den grund, laver jeg ikke noget specielt på Valentine's med min nuværende kæreste. Selvom det er seks år siden, den dag betød noget for mig, ville jeg stadig finde det mærkeligt at planlægge decideret efter det. Men altså, hvis min kæreste (som ikke nødvendigvis husker, hvornår jeg havde årsdag med min eks,) inviterede mig spontant ud, ville jeg ikke sige nej. Jeg planlægger bare ikke selv efter det.

Men generelt er vi nok bare lidt mere spontane middage når vi lige har lyst-typerne, end vi er mærkedage-typer. Sidste år var vi ude at spise på vores fem års dag. Jeg er ret overbevist om at det er første gang vi nogensinde har markeret dagen.

De sidste to gange kalenderen har sagt 14. Februar, har jeg faktisk brugt sammen med to andre mænd i mit liv, nemlig to venner fra studiet. Begge gange har jeg vist været temmeligt fuld. Det er en god tradition, ærgerligt at det ikke kommer til at ske i år.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Valentines ?

Indlægaf Spjaerten » 11. feb 2016, 19:37

Joe skrev:14. Februar var min årsdag med min ekskæreste. Da jeg var sammen med ham, fejrede vi dagen - men mere fordi det var vores årsdag.

Af den grund, laver jeg ikke noget specielt på Valentine's med min nuværende kæreste. Selvom det er seks år siden, den dag betød noget for mig, ville jeg stadig finde det mærkeligt at planlægge decideret efter det. Men altså, hvis min kæreste (som ikke nødvendigvis husker, hvornår jeg havde årsdag med min eks,) inviterede mig spontant ud, ville jeg ikke sige nej. Jeg planlægger bare ikke selv efter det.

Men generelt er vi nok bare lidt mere spontane middage når vi lige har lyst-typerne, end vi er mærkedage-typer. Sidste år var vi ude at spise på vores fem års dag. Jeg er ret overbevist om at det er første gang vi nogensinde har markeret dagen.

De sidste to gange kalenderen har sagt 14. Februar, har jeg faktisk brugt sammen med to andre mænd i mit liv, nemlig to venner fra studiet. Begge gange har jeg vist været temmeligt fuld. Det er en god tradition, ærgerligt at det ikke kommer til at ske i år.


Det tæller også hvis det er druk lørdag aften og efter midnat -> VD
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Valentines ?

Indlægaf Joe » 11. feb 2016, 19:41

Spjaerten skrev:
Joe skrev:14. Februar var min årsdag med min ekskæreste. Da jeg var sammen med ham, fejrede vi dagen - men mere fordi det var vores årsdag.

Af den grund, laver jeg ikke noget specielt på Valentine's med min nuværende kæreste. Selvom det er seks år siden, den dag betød noget for mig, ville jeg stadig finde det mærkeligt at planlægge decideret efter det. Men altså, hvis min kæreste (som ikke nødvendigvis husker, hvornår jeg havde årsdag med min eks,) inviterede mig spontant ud, ville jeg ikke sige nej. Jeg planlægger bare ikke selv efter det.

Men generelt er vi nok bare lidt mere spontane middage når vi lige har lyst-typerne, end vi er mærkedage-typer. Sidste år var vi ude at spise på vores fem års dag. Jeg er ret overbevist om at det er første gang vi nogensinde har markeret dagen.

De sidste to gange kalenderen har sagt 14. Februar, har jeg faktisk brugt sammen med to andre mænd i mit liv, nemlig to venner fra studiet. Begge gange har jeg vist været temmeligt fuld. Det er en god tradition, ærgerligt at det ikke kommer til at ske i år.


Det tæller også hvis det er druk lørdag aften og efter midnat -> VD


Jep, men jeg får nok ikke lokket dem jeg plejer at holde det med herover, og så er det alligevel ikke det samme. :(
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Valentines ?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 20:22

Orchidea skrev:Jeg synes overhovedet ikke det er tacky at give blomster, chokolade eller gå ud at spise. Heller ikke på Valentines Day.

Bevares, hvis man opfatter Valentines Day som noget helt forfærdeligt, så må man hellere lade være. Jeg synes bare det er noget pjat hvis man er overdrevet sur på dagen, når man nu bare kan ignorere den.

Jeg bliver glad hvis jeg får blomster og/eller bliver inviteret ud at spise, uafhængigt af om det er Valentines eller ej. Jeg bliver dog ikke sur hvis jeg ikke får noget.

Valentines Day har været vigtigere for mig da jeg boede i USA end i dag, hvir jeg bor i DK. Men jeg synes stadigvæk at det er hyggeligt.

Er der nogen der går rundt og er sure på valentines day, barre fordi det er valentines day? :shock:
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Valentines ?

Indlægaf Studsgaard » 11. feb 2016, 20:22

Nej vi fejre det ikke. Men vi husker lige lidt mere på kærligheden den 13 - da det er den dag vi blev kærester (for maaaange år siden)

Og havde det ikke lige været dagen efter vores årsdag så ville vi nok ikke have fejret det alligevel.
Jeg er ikke modstander af det. Men jeg vil da hellere have en blomst eller en overraskelse en anden dag, fordi han har lyst, en den 14.fordi kalenderen lige siger det. Men de to ting ser jeg dog på ingen måde som enten/eller. Man kan jo godt både fejre kærligheden på vallentines dag og andre dage.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Valentines ?

Indlægaf Orchidea » 11. feb 2016, 20:28

LadyFox skrev:
Orchidea skrev:Jeg synes overhovedet ikke det er tacky at give blomster, chokolade eller gå ud at spise. Heller ikke på Valentines Day.

Bevares, hvis man opfatter Valentines Day som noget helt forfærdeligt, så må man hellere lade være. Jeg synes bare det er noget pjat hvis man er overdrevet sur på dagen, når man nu bare kan ignorere den.

Jeg bliver glad hvis jeg får blomster og/eller bliver inviteret ud at spise, uafhængigt af om det er Valentines eller ej. Jeg bliver dog ikke sur hvis jeg ikke får noget.

Valentines Day har været vigtigere for mig da jeg boede i USA end i dag, hvir jeg bor i DK. Men jeg synes stadigvæk at det er hyggeligt.

Er der nogen der går rundt og er sure på valentines day, barre fordi det er valentines day? :shock:


Hvis du havde læst tidligere tråde om emnet på DD, ville du opleve hvordan nogle mennesker forholder sig overdrevet hidsigt til Valentines Day.

Jeg har læst kvinder, der udtaler at kæresten ville få et møgfald hvis han formastede sig til at komme med blomster på lige netop Valentines Day. Som var det en personlig fornærmelse der meget potentielt kunne ende med et brud!

Det kan virke ret fjollet eftersom det jo er ganske muligt bare at ignorere den. Der er jo ingen tvang.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Valentines ?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 20:44

Orchidea skrev:
LadyFox skrev:
Orchidea skrev:Jeg synes overhovedet ikke det er tacky at give blomster, chokolade eller gå ud at spise. Heller ikke på Valentines Day.

Bevares, hvis man opfatter Valentines Day som noget helt forfærdeligt, så må man hellere lade være. Jeg synes bare det er noget pjat hvis man er overdrevet sur på dagen, når man nu bare kan ignorere den.

Jeg bliver glad hvis jeg får blomster og/eller bliver inviteret ud at spise, uafhængigt af om det er Valentines eller ej. Jeg bliver dog ikke sur hvis jeg ikke får noget.

Valentines Day har været vigtigere for mig da jeg boede i USA end i dag, hvir jeg bor i DK. Men jeg synes stadigvæk at det er hyggeligt.

Er der nogen der går rundt og er sure på valentines day, barre fordi det er valentines day? :shock:


Hvis du havde læst tidligere tråde om emnet på DD, ville du opleve hvordan nogle mennesker forholder sig overdrevet hidsigt til Valentines Day.

Jeg har læst kvinder, der udtaler at kæresten ville få et møgfald hvis han formastede sig til at komme med blomster på lige netop Valentines Day. Som var det en personlig fornærmelse der meget potentielt kunne ende med et brud!

Det kan virke ret fjollet eftersom det jo er ganske muligt bare at ignorere den. Der er jo ingen tvang.

Jeg er faktisk en af dem du snakker om - men det er ikke fordi at jeg går og er sur på dagen, eller hader dagen så meget at jeg ikke synes der er plads til dem der er til den slags skal fejre den lige så tosset som de vil. Men jeg ville blive bitter over min kæreste købte mig en buket blomster (uansetdag på året) for vi har fælles økonomi, og jeg er ikke til blomster, dem kan han købe til sin mor. Jeg ville også blive bitter hvis min kæreste havde arrangeret alt muligt chokolade, balloner, og rosenblade på sengen på valentines - fordi min kæreste kender mig, han ved jo godt jeg ikke gider og han ville jo godt vide at det var et misforstået hensyn der ville sætte mig i en nedern situation, det ville blive at presse noget ned overhovedet på mig jeg ikke gider, for min skyld.
Altså - hvis valentines var sådan helt vanvittigt vigtigt for min kæreste kunne vi nok godt finde på et kompromis, for hans skyld. Men det gør han ikke, han er ligeglad med den slags, selvom han dog ikke synes det er lige så kvalmt som jeg. Men HVIS han var den meget klassisk-romantiske type var vi nok ikke blevet kærester til at starte med, for jeg kan ikke særlig godt med det.
0
...
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Valentines ?

Indlægaf Novella » 12. feb 2016, 02:39

Det siger mig ikke en brik. Jeg skal afkalke fliser i badeværelset og skure ovn og lignende.
3

Tilbage til "Forhold og sex"