September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 2. sep 2015, 18:27

Må jeg være med? :D

En lille fugl skrev i en privat besked på Jubii Debatten, at der var flere brugere fra Debatforummet, der var rykket her over - og I er savnet :lun:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 2. sep 2015, 18:27

Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?



Jeg har overvejet at kigge naermere paa denne liste en af dagene: http://www.miriamsblok.dk/2015/08/top-1 ... sange.html . Kigger lige paa min egen i aften til dig :)
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 2. sep 2015, 18:37

TurtleSpeed skrev:
Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?



Jeg har overvejet at kigge naermere paa denne liste en af dagene: http://www.miriamsblok.dk/2015/08/top-1 ... sange.html . Kigger lige paa min egen i aften til dig :)


Thanks :kys: jeg er vild med work b*tch, den kendte jeg ikke :banan: den skal på i slutningen af løbeturen når motivationen er lav
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 3. sep 2015, 00:15

Yay, @Ally :banan: Velkommen!


Jeg har været ude at gå en tur på halvanden time i dag, helt alene langs vandet og med musik i ørerne. Det var godt nok dejligt.
Jeg har stadig ikke trænet i denne uge, men satser på torsdag, lørdag og søndag.

Vigtigst er, at maden kører perfekt. Jeg kører 16:8-faste-halløj og det fungerer bare SÅ godt for mig, jeg er helt ude over det der med at være småsulten hele tiden og jeg har stort set ingen sukkertrang længere. Jeg spiser lidt frugt på min skyr eller noget mørk pålægschokolade på en rugbrødsbolle, men ellers får jeg ikke sukker (og den der rugbrødsbolle er det eneste brød-agtige, jeg får), så jeg tror, mit blodsukker ligger ret stabilt. Jeg har også ret meget overskud sådan ift. at gide at lave ordentlig og sund mad og den slags, det er simpelthen så rart, at jeg ikke skal forhandle med mig selv om jeg skal have toast og bland-selv-slik til aftensmad. :D
2
I'll stick with hell no's and headphones...
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 3. sep 2015, 01:26

Ally skrev:Må jeg være med? :D

En lille fugl skrev i en privat besked på Jubii Debatten, at der var flere brugere fra Debatforummet, der var rykket her over - og I er savnet :lun:



Allllyyy! Godt at du er kommet med :kys:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 3. sep 2015, 07:20

@Sophaya "Work Bitch" med Britney-pigen er helt fantastisk! :banan: Den har jeg også på min playliste.

@Aima & @TurtleSpeed Tusind tak for velkomsten, d'damer :kys:


Jeg er sygdomsramt. Først var det influenza, men i går formiddags konstaterede lægen, at influenzaen havde udviklet sig til bihulebetændelse - og gav mig penicillin til 10 dage. Jeg var godt nok på arbejde i går, men har meldt mig syg i dag. Håber, at penicillinen snart virker; vil helst passe mit arbejde.

Jeg er på ingen måde træningsklar og havde også de bedste intentioner om, at jeg skulle minimere indtaget af diverse usundheder. Det sker ikke lige de næste dage. I morgen skal vi til sommerfest i børnehaven og ud at spise med et hold venner. Lørdag er der vejfest. Måske - forhåbentlig - starter jeg op fra søndag.

Derfor - er der ingen delmål for september for mit vedkommende før næste uge. Til gengæld håber jeg så på at kunne være mindre syg og meget mere klar til at give den gas med kost og motion.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 3. sep 2015, 16:48

God bedring, Ally :ae:

Jeg har siddet og overspringshandlet i en time nu. Har pakket træningstasken og taget sko og overtøj på, og er sådan set klar til at tage over og træne en times tid, men pludselig blev jeg jo SÅ træt, jo. Tsk, åndssvagt, altså. Let nu bare røven, mig!

Jeg har desuden planlagt blomkål/kartoffelmos med kødsovs til sen aftensmad og aftalt gåtur med min veninde klokken 21, så hvis jeg ellers lige tager mig sammen, skal det nok blive en fin aften.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 4. sep 2015, 02:22

Jeg kom afsted til træning og har spist fornuftigt i dag, så det er jo ganske godt. Men! Skal ud og spise med pigerne for at fejre min venindes fødselsdag, men de er ikke helt enige i mit sukker/alkoholstop. Det bliver hårdt at holde stand. Men jeg vil prøve.
Kryds fingre for mig :kryds:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 4. sep 2015, 08:29

TurtleSpeed skrev:
Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?



Jeg har overvejet at kigge naermere paa denne liste en af dagene: http://www.miriamsblok.dk/2015/08/top-1 ... sange.html . Kigger lige paa min egen i aften til dig :)


Jeg var faktisk inde på ovenstående link for at downloade nogle af sangene til min playliste - så tak for linket, @TurtleSpeed :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 4. sep 2015, 13:36

Saa den nemlig lige hurtigt, @Ally og taenkte at den skulle jeg kiggge naermere paa. Men det bliver foerst i loebet af weekenden. Har saa travlt og er saa traet pt. Orker ingenting.

Hov - og det var da saa lidt! Er bare glad for vi kan dele med hinanden og hjaelpe med motivationen etc.
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 4. sep 2015, 13:41

Og jeg er oem i dag. Gik vist lidt haardt til den igaar, da jeg traenede ryg, skuldre og triceps. Og strak ikke godt nok ud. Jeg var traet. Og er stadig traet. Og nu oem. Det var et daarligt valg igaar :lol2: :genert:

Jeg er i lidt daarligt humoer for tiden og lidt ekstra foelsom, saa gaar ekstra til den til traening. Det er nok meget godt jeg ikke kan komme afsted i dag.
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Queen Molly » 4. sep 2015, 16:34

Jeg vil også gerne være med.

Mine mål er at få træning sat i skema, og have styr på kosten.
Jeg kører allerede nul sukker, men skal også have fjernet hvidt mel.

Jeg starter dog først i næste uge da jeg ligger med feber og ondt i halsen.
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 4. sep 2015, 21:09

Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?



Amarorama offentliggjorde engang denne liste:
http://amarorama.dk/2011/06/mit-hemmelige-vaben/


Playlisten, der sparkede min røv i mål, ser sådan her ud:

Jane’s Addiction: Been Caught Stealing
The Chemical Brothers: Block Rockin’ Beats
Florence And The Machine: Dog Days Are Over
Robyn: Dancing On My Own
Rihanna: Disturbia
No Doubt: Sunday Morning
Nephew: Hospital
Nephew: Police Bells And Church Sirens
Medina: Velkommen til Medina
L.O.C.: Ung for evigt
The Killers: Mr. Brightside
The Killers: When You Were Young
Britney Spears: Gimme More
Interpol: The Heinrich Maneuver
M.I.A.: Boyz
M.I.A.: XXXO
Muse: Supermassive Black Hole
Muse: Hysteria
The Strokes: You Only Live Once
Turboweekend: Trouble is
Turboweekend: Something or Nothing
EMF: Unbelievable
NU: Are You Havin’ Fun?
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 5. sep 2015, 13:29

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?


Måske kan du finde inspiration her:

http://www.totallylesmills.com/site/BODYCOMBAT

Hvis du søger på numrene i de mix, der står, så er der i hvert fald gang i de fleste :)



Åh ja! Mills mix. De er gode og virkelig gode at træne til!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 5. sep 2015, 22:29

Hvert år holder vi vejfest på vores vej - det er rigtig hyggeligt. Jeg er lige kommet hjem; manden deltager i nat-cykelløb og kommer først hjem ved 8-tiden. Pigerne er hos mine forældre.

Her til aften talte jeg med en af nabokonerne omkring slankekur, motion, madplaner m.m. Det motiverede mig at tale med hende og jeg har besluttet, at jeg fra mandag går i gang igen. For 117. gang. Dog har jeg her til aften givet mig selv lov til at spise chips, dessert og drikke et par glas vin og et par shots. Det skal der altså være plads til, men det skal naturligvis ikke dominere.

I morgen - eller senere i dag, det er jo blevet søndag - skal jeg have købt ind til den kommende uge. Gør det inden jeg henter pigerne hos mine forældre, for så kan jeg gøre det i ro og mag. De, pigerne, er nu ellers pragteksemplarer at have med på indkøb, men nogle gange er det rart at gøre det selv. Jeg vil også planlægge motion - i hvert fald for den kommende uge - så er det "svære" at komme med undskyldninger for ikke at komme af sted.

Men - nu er det sengetid :træt:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Fit og/eller lækker"