Botox-dilemmaet

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Botox-dilemmaet

Indlægaf Viskelæder » 2. feb 2016, 18:23

Oddinary skrev:Jeg synes faktisk, at det ville være mangel på omsorg ikke at adressere hendes adfærd som noget, der potentielt er endnu et udtryk for en psyke i ubalance. Jeg synes, der er al mulig grund til at tro at det er endnu en form for skadeadfærd der bunder i mangel på selvværd, med den ekstensive baggrundsviden som foreligger. Det er jo ikke selve det at få botox, der er problemet - det nylige, overdrevne forbrug peger dog på at hun stadig lider under selvværdsproblemer, og bare har fundet en anden måde at kanalisere det. Eftersom du har talt pænt til hende, og gjorde det udfra et bekymret sindelag, tænker jeg dog at der måske har foreligget en form for miskommunikation mellem jer. Det er nemt at føle sig angrebet, især hvis man i forvejen er sårbar. Hun har muligvis kun hørt at du synes, hendes botoxforbrug er for meget, og at det ser grimt ud nu. Hun har muligvis ikke opfattet, at du er bange på hendes vegne, og kun ønsker at hun skal have det godt indeni.

Disclaimer: Jeg er ligeglad med at folk får foretaget indreb generelt, jeg kunne også godt selv finde på det, og min mening af æstetik er desuden andre uvedkommende, medmindre de beder om den.
Jeg synes heller ikke, at botoxen skulle være omdrejningspunktet for ovenstående samtale, men jeg synes ikke, man kan lade være med også at tale om det her.


Jeg er meget enig. Og jeg tror også, du kan have ret i, at hun har forstået det på en anden måde, end jeg mente det, fordi det bestemt er et følsomt emne. Og det er bare rigtig ærgerligt og kan muligvis også være en fejl i min måde at have formuleret det, helt sikkert.
2
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Botox-dilemmaet

Indlægaf Hurrze » 12. feb 2016, 03:20

Jeg er med Viskelæder og Oddinary her.

Synes desuden det er det helt korrekte du har gjort... Ville også have gjort præcis det samme... Ikke pga botoxen eller udseendet, men fordi jeg var bekymret for min veninden psyke. At jeg ville sige det ville intet have noget at gøre med hendes fysisk, men at jeg var bekymret for hendes mentale tilstand, som det jo også lyder til også var sådan du havde det. Så forstår dig fuldstændig i din beslutning :)

P.s. Jeg har absolut intet imod plastikkiriugi. Folk må gøre præcis hvad de vil med deres krop. Vil aldrig selv gøre det på mig selv, men hvad andre gør er jeg ligeglad med så længe jeg ikke er virkelig bekymret for en jeg har en tæt relation til. Altså psyken. Er dog vild med tatoveringer.. :) :)
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Botox-dilemmaet

Indlægaf DollsLiveForever » 12. feb 2016, 06:46

Jeg har to veninder der har fået lavet noget noget. Den ene fik fjernet hud på øjenlåg. Den anden fik større bryster. Jeg lagde ikke mærke til noget af det, de var faktisk lidt skuffende over at de var nød til at sige det selv. Jeg synes jo at det er ligegyldige operationer, da jeg ikke kunne se en forskel, men de er begge glade, så det har jeg ikke sagt.
Generelt synes jeg også man skal lade være med at kommentere på udseende, med mindre man kan komme med noget positivt. Det er jo uendeligt ligegyldigt, det er vel det indre der har betydning hos ens venner.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Botox-dilemmaet

Indlægaf Viskelæder » 12. feb 2016, 07:44

DollsLiveForever skrev:Jeg har to veninder der har fået lavet noget noget. Den ene fik fjernet hud på øjenlåg. Den anden fik større bryster. Jeg lagde ikke mærke til noget af det, de var faktisk lidt skuffende over at de var nød til at sige det selv. Jeg synes jo at det er ligegyldige operationer, da jeg ikke kunne se en forskel, men de er begge glade, så det har jeg ikke sagt.
Generelt synes jeg også man skal lade være med at kommentere på udseende, med mindre man kan komme med noget positivt. Det er jo uendeligt ligegyldigt, det er vel det indre der har betydning hos ens venner.


Og det var netop det indre, jeg kommenterede på. At jeg var bekymret for, hvordan hun havde det, fordi hun havde fået lavet så meget, at hun var uigenkendelig, og hun har tendens til at have et meget forvrænget kropsbillede og lavt selvværd.
Jeg kan ikke se, hvordan hud på øjenlåg eller en brystforstørrelse kan sammenlignes med en, der får ændret sit ansigt så meget, at hun ikke ligner den samme person.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Botox-dilemmaet

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 08:29

Uanset hvilken form for misbrug man kaster sig ud i, så er der godt nok ikke mange, der vil tage vel imod en udstrakt hånd, hvis de ikke selv er klar til det.
Så udmunder det som regel i vrede.
Det betyder ikke nødvendigvis, at man bare skal tie stille, hvis man er bekymret, men man er bare nødt til at indstille sig på, at det kan koste et venskab at sige noget.

Og så er det ligegyldigt om vi snakker botox eller alkohol.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Skønhed"