Om at blive gammel

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2016, 20:09

Jeg har ikke hørt fra dem.

Jeg har planlagt at terrorisere mine omgivelser og hele byen på min trehjulede el-knallert, når jeg bliver gammel nok.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Myresluger » 11. feb 2016, 20:14

Har heller hørt fra dem.. er halv halvfems som min søde mand siger.

Når jeg bliver endnu ældre skal jeg i netto i ulvetime og brokke mig og køre ind i folk med min indkøbsvogn og iøvrigt bare brokke mig højlydt over alt og ungdommen nu tildags i almindelighed... Nøj det bliver godt
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Om at blive gammel

Indlægaf fisken80 » 11. feb 2016, 20:29

Det er jeres navne der afgør om i hører fra dem. Har man et navn, der også indehaves af mange ældre så får man brev, fordi der så er statistisk stor mulighed for, at man hører til deres målgruppe.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Om at blive gammel

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 20:41

fisken80 skrev:Det er jeres navne der afgør om i hører fra dem. Har man et navn, der også indehaves af mange ældre så får man brev, fordi der så er statistisk stor mulighed for, at man hører til deres målgruppe.

Det er også den forklaring, jeg har hørt. At de skyder med spredehagl ud fra de navne, der var populære for små 60 år siden. Hvis man hedder Kirsten, Lone, Jens osv. burde man have hørt fra dem for længst :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 21:34

Christian, bare fordi vi har haft 10 af dem, gående tilbage til 1400-tallet, så er det da ikke pænt at kalde os gamle :whine:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Om at blive gammel

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 21:45

Wizzze skrev:Christian, bare fordi vi har haft 10 af dem, gående tilbage til 1400-tallet, så er det da ikke pænt at kalde os gamle :whine:

Hvis du er fra 1400-tallet, er du da ved at være der op ad :D
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Persnikedy » 11. feb 2016, 22:22

Lurende Peber skrev:
Wizzze skrev:...Ikke være en gammel gris, og rende efter de unge piger?? :trist:
Det er jo default :gogo: ( OK ligefrem "rende" er måske overdrevet :gammel: )


Man kan stadig tøffe efter dem :-D


OT: jeg har fået breve og blade fra dem i mange år. Ingen problem for mig da jeg er en 80årig fanget i min om-2-ugers-30-årige krop.

Early bird specials, varme tæpper, snakke om at jeg kan mærke i mine gigt plagede led at der kommer regn, mormor mad alla stuvede ærter og gulerødder.....
Så mange dejlige ting når man er en gammel kone inden i

Desuden, hvis jeg husker rigtigt er du i start 40'erne, stadig ungt nok til at kunne tøffe rundt med hastige skridt
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Om at blive gammel

Indlægaf dgd2007 » 12. feb 2016, 10:15

GnueN skrev:[...]
... i øvrigt er 40'erne dér, hvor man må gøre præcis, hvad man lyster - og så er det dér, man får de allerfedeste komplimenter! Jeg blev frøksempel shanghajet af et ungt fruentimmer til en julefrokost for et par uger siden, og fik prompte at vide jeg holder mig virkelig godt og tydeligvis er i topform (den slags fik jeg sgu aldrig at vide, hverken i 20erne eller 30erne) - og så klæder jeg mig tilsyneladende som en "distingveret herre", når det slår mig. :lol:

Man kan også sige det på den måde, at det er den alder, hvor man er særlig nem at køre rundt med for unge fruentimmere til julefrokoster :D
Senest rettet af dgd2007 12. feb 2016, 10:17, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Wizzze » 12. feb 2016, 10:19

GnueN skrev:Nu har jeg godt nok ikke fået brev fra Ældresagen. Men jeg bærer mine 41 år med stolthed - og jeg er sikker på, de vil klæde trådstarter lige så vel... :)

... i øvrigt er 40'erne dér, hvor man må gøre præcis, hvad man lyster - og så er det dér, man får de allerfedeste komplimenter! Jeg blev frøksempel shanghajet af et ungt fruentimmer til en julefrokost for et par uger siden, og fik prompte at vide jeg holder mig virkelig godt og tydeligvis er i topform (den slags fik jeg sgu aldrig at vide, hverken i 20erne eller 30erne) - og så klæder jeg mig tilsyneladende som en "distingveret herre", når det slår mig. :lol:


Jeg blev tiltalt med ung mand, den anden dag i supermarkedet, fik nærmest orgasme :lol:
Men OK, hun var også tæt på 100, og mere krumrygget end heksen i fyrtøjet, og skulle have hjælp til en høj hylde, men det var stadig en god dag :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Wizzze » 12. feb 2016, 10:19

Skumfidusen skrev:
dgd2007 skrev:Man kan også sige det på den måde, at det er den alder, hvor man er særlig nem at køre rundt med for unge fruentimmere til julefrokoster :D


Er det ikke alderen fra 17-75 hvor det er værst? Hvorefter det aftager langsomt og marginalt.


De har luret os, damn :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2016, 12:29

Wolf & I skrev:Jeg er 37 - men har aldrig hørt fra dem.

/skuffet :gammel:


husstandens ældste medlem her er 37, og vi har fået flere breve fra de
en min mand er også gammel og gnaven ret ofte, så det giver mening :fløjt:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Flora » 12. feb 2016, 12:46

Wizzze skrev:Så er det officielt, jeg har retning mod graven, på vej ned af bakke :whine:

Jeg har fået brev fra ældresagen hvor de officielt udråber mig som gnaven gammel mand, og inviterer mig og mit gangstativ, til at joine dem i at råbe op om, ungdommen nu til dags :rulle:, politikkerne på Christiansborg, og bare generelt brokke mig over at alt var bedre i gamle dage :-D

OK, det er ikke den præcise ordlyd, men jeg kan læse mellem linjerne! Du er blevet gammel, plejehjem forude :gammel: :trist:

Ved nogen og dette samtidig betyder at jeg nu også officielt kan opføre mig som en gammel gris? :gruble: Det er sådan umiddelbart det eneste positive jeg kan finde ved situationen :devil:
At kunne knibe de unge piger bagi, og dytte båthorn, helt uskyldigt selvfølgelig :engel: :fløjt: Vil nok kunne holde mig fra at hoppe i havnen, men jeg er ikke helt sikker på reglerne for gamle grise og gnavne gamle mænd, om der er sammenfald, eller om det ene udelukker det andet? :forvirret:


Det er sgu da også tarveligt der ikke følger en vejledning med når de henvender sig. De kunne da godt lige have lavet en illustreret pjece, så man ved hvordan man skal opføre sig :mellow:

Nå, men umiddelbart tænker jeg gnavne gamle mænd er for gnavne til overhovedet at interessere sig for kvindfolk, så jeg tror det er svært at være gammel gris samtidig, men det er altså kun et gæt :gruble:

Jeg mener dog at du nu har ret til uopfordret at nive ethvert barn i kinden og ryste, så spyttet skvulper i munden på barnet, mens du griner godmodigt.

Du har også ret til at blive grinet af når du fortæller morfar-vittigheder trods de ikke er sjove. Ungdommen forventes nemlig at vide at du ikke er klar over det ikke er sjovt og så er det synd ikke at grine af dens gamle gubbes vittigheder.

Endelig skal du huske, hvis du ikke allerede har et, at indkøbe et ternet tæppe du kan have over benene, når du skal ned at fodre ænder. Det skal så vidt jeg har forstået foregå mindst en gang om ugen.

Held og lykke med alderdommen :gogo:
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Lurende Peber » 12. feb 2016, 13:42

Flora skrev:....Nå, men umiddelbart tænker jeg gnavne gamle mænd er for gnavne til overhovedet at interessere sig for kvindfolk, så jeg tror det er svært at være gammel gris samtidig, men det er altså kun et gæt :gruble: ...
Visse vasse :naughty: Det er noget eklatant vås ..... har jeg hørt :fløjt:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Om at blive gammel

Indlægaf HappyQ » 12. feb 2016, 14:03

Angelina skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har ikke hørt fra dem.

Jeg har planlagt at terrorisere mine omgivelser og hele byen på min trehjulede el-knallert, når jeg bliver gammel nok.


Jeg så sådan en forleden dag med SIDEVOGN ... I kid you not, konen sad i sidevognen på el-knallerten ... det var det vildeste jeg ever har set, en elknallert med sidevogn!

Sådan en vil jeg have, så er den ren svir at hente børnebørn :dåne: :pompom:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Om at blive gammel

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2016, 14:18

HappyQ skrev:
Angelina skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har ikke hørt fra dem.

Jeg har planlagt at terrorisere mine omgivelser og hele byen på min trehjulede el-knallert, når jeg bliver gammel nok.


Jeg så sådan en forleden dag med SIDEVOGN ... I kid you not, konen sad i sidevognen på el-knallerten ... det var det vildeste jeg ever har set, en elknallert med sidevogn!

Sådan en vil jeg have, så er den ren svir at hente børnebørn :dåne: :pompom:



jeg lovede den 4 årige at jeg ville anskaffe mig en cykeltrailer når jeg blev farmor...
Han var ret skuffet, og misundelig, da en børnehave kammerat blev hentet i sådan en anordning, og jeg trak næsten titlen som årets dårligste mor da jeg sagde nej til at vi kunne anskaffe os en tilsvarende. Så jeg måtte jo love...
Men måske han falder for den med sidevognen i stedet :gruble:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Livets forhold"