Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 10. feb 2016, 14:48

At jeg i en mail ikke har fået svar på mit spørgsmål, men bare fået en gentagelse af hvad jeg allerede selv har skrevet :træt2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4886
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stars » 10. feb 2016, 15:49

Min datters sagsbehandler.

Datteren er efter eget ønske flyttet på bosted, og det er fint, men ....

Forventningsafstemning, hvad er det for noget ???

- Datteren forventede at fortsætte i 9. Klasse, men sagsbehandler og ny skole er blevet enige om 8 klasse.
- Sagsbehandler forventer, datter kommer hjem ca hver 3. weekend, datter forventer, at hun ligesom hendes frivilligt anbragte veninder kommer hjem hver weekend og alle ferier.

Hun har kun været der en uge, så der skal nok nå at komme mere ...

Gad vide egentlig, hvem der bestemmer, hvor ofte hun må komme hjem :gruble:
Hvis hun er frivilligt anbragt - og jeg skriver hvis, fordi vi ikke har fået noget at vide af sagsbehandler - er det vel kommunen, der bestemmer? Altså måske bortset fra, at vi jo ikke har skrevet under på noget?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2016, 16:41

Stars skrev:Min datters sagsbehandler.

Datteren er efter eget ønske flyttet på bosted, og det er fint, men ....

Forventningsafstemning, hvad er det for noget ???

- Datteren forventede at fortsætte i 9. Klasse, men sagsbehandler og ny skole er blevet enige om 8 klasse.
- Sagsbehandler forventer, datter kommer hjem ca hver 3. weekend, datter forventer, at hun ligesom hendes frivilligt anbragte veninder kommer hjem hver weekend og alle ferier.

Hun har kun været der en uge, så der skal nok nå at komme mere ...

Gad vide egentlig, hvem der bestemmer, hvor ofte hun må komme hjem :gruble:
Hvis hun er frivilligt anbragt - og jeg skriver hvis, fordi vi ikke har fået noget at vide af sagsbehandler - er det vel kommunen, der bestemmer? Altså måske bortset fra, at vi jo ikke har skrevet under på noget?


Øv hvor er det træls. Lov mig at lyt til din datter hvis hun ikke trives der!
På den første institution jeg boede havde de en politik om at man kun måtte komme hjem hver anden weekend - fordi de mente det var beboernes venner og familie der trak dem ned (ja, det fortalte de mig da jeg spurgte), og der var ikke noget at gøre. Det sted kørte i det hele taget efter en meget "gammeldags" pædagogik og der var ikke rigtig nogle der trives der. Allerede efter nogle uger var jeg helt kørt ned af deres måde at køre stedet på, det eneste jeg ønskede var at komme væk, og det fortalte jeg min mor, og hun lyttede desværre ikke - for hun troede at det var sådan alle steder. Så jeg blev sendt tilbage. Jeg stak så af, og gik til døgnkontakten og fik hjælp til at snakke med min mor og sagsbehandler om at jeg hellere ville alt andet end at komme tilbage til det sted - det lykkes så at snakke med dem, og jeg gik med til at bo hos min mor indtil de fandt et andet sted, og derefter kom jeg til et andet sted der matchede mig meget bedre, og hvor jeg måtte kommer hjem lige så ofte som jeg ønskede også i hverdage - og havde to gode år der, indtil jeg flyttede hjemmefra.

Jeg siger ikke at i skal have samme historie - men hvis din datter ikke trives så tag det meget seriøst, lyt og hjælp med at finde løsninger og viser det sig at være helt slemt med stedet der så hjælp din datter med at tage den tunge kamp med sagsbehandleren om at finde en løsning der fungere - forer man først placeret så er de ofte MEGET tunge at danse med.
Jeg ved ikke om der er andet galt med stedet end deres hjem-på-weekend-politik, men altså der er steder der ikke er gode, og ender ens barn sådan et sted bliver man nødt til at gøre noget, min mor fortrød den dag at jeg ikke kom væk. Min bedste veninde har boet samme sted, dog på et andet tidspunkt - og hold da op en behandling hun har fået, så slemt at hendes mor har måtte igennem den helt store klagesag.

Det korte og det lange er der findes dårlige steder (jeg siger ikke din adtters bosted er dårligt) så lyt på din datter hvis hun fortæller, og hvordan hun har det.
1
...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4886
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stars » 10. feb 2016, 16:59

LadyFox skrev:
Stars skrev:Min datters sagsbehandler.

Datteren er efter eget ønske flyttet på bosted, og det er fint, men ....

Forventningsafstemning, hvad er det for noget ???

- Datteren forventede at fortsætte i 9. Klasse, men sagsbehandler og ny skole er blevet enige om 8 klasse.
- Sagsbehandler forventer, datter kommer hjem ca hver 3. weekend, datter forventer, at hun ligesom hendes frivilligt anbragte veninder kommer hjem hver weekend og alle ferier.

Hun har kun været der en uge, så der skal nok nå at komme mere ...

Gad vide egentlig, hvem der bestemmer, hvor ofte hun må komme hjem :gruble:
Hvis hun er frivilligt anbragt - og jeg skriver hvis, fordi vi ikke har fået noget at vide af sagsbehandler - er det vel kommunen, der bestemmer? Altså måske bortset fra, at vi jo ikke har skrevet under på noget?


Øv hvor er det træls. Lov mig at lyt til din datter hvis hun ikke trives der!

Det korte og det lange er der findes dårlige steder (jeg siger ikke din adtters bosted er dårligt) så lyt på din datter hvis hun fortæller, og hvordan hun har det.


Selve bostedet har jeg heldigvis en god fornemmelse af. Det eneste klagepunkt fra datteren indtil videre på det punkt er, at man kun sover længe søndag ... lørdag bliver man ifølge håndbogen vækket kl 9. :s

Og selvom sagsbehandler var modstander af, hun overhovedet kom hjem den første måned og allernådigst gav lov til, hun kunne komme hjem lørdag til søndag fim. kusinernes fødselsdag, fik datteren da aftalt med bostedet, at hun var hjemme hele weekenden.

Det er hendes sagsbehandler på rådhuset, der er tung at danse med ... eller ... der er ikke meget dans, for hun kontakter mig jo stort set ikke.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 17:20

At jeg er så smadret og træt at jeg bliver nødt til at aflyse aftenens planer. Orker seriøst ikke at rejse mig fra sofaen. Vil meget hellere stene amerikanske actionfilm end at skulle ud i byen nu og være kulturel. Og jeg gider heller ikke at lave mad.
Ej det er træls at være så doven.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2016, 17:55

Stars skrev:
LadyFox skrev:
Stars skrev:Min datters sagsbehandler.

Datteren er efter eget ønske flyttet på bosted, og det er fint, men ....

Forventningsafstemning, hvad er det for noget ???

- Datteren forventede at fortsætte i 9. Klasse, men sagsbehandler og ny skole er blevet enige om 8 klasse.
- Sagsbehandler forventer, datter kommer hjem ca hver 3. weekend, datter forventer, at hun ligesom hendes frivilligt anbragte veninder kommer hjem hver weekend og alle ferier.

Hun har kun været der en uge, så der skal nok nå at komme mere ...

Gad vide egentlig, hvem der bestemmer, hvor ofte hun må komme hjem :gruble:
Hvis hun er frivilligt anbragt - og jeg skriver hvis, fordi vi ikke har fået noget at vide af sagsbehandler - er det vel kommunen, der bestemmer? Altså måske bortset fra, at vi jo ikke har skrevet under på noget?


Øv hvor er det træls. Lov mig at lyt til din datter hvis hun ikke trives der!

Det korte og det lange er der findes dårlige steder (jeg siger ikke din adtters bosted er dårligt) så lyt på din datter hvis hun fortæller, og hvordan hun har det.


Selve bostedet har jeg heldigvis en god fornemmelse af. Det eneste klagepunkt fra datteren indtil videre på det punkt er, at man kun sover længe søndag ... lørdag bliver man ifølge håndbogen vækket kl 9. :s

Og selvom sagsbehandler var modstander af, hun overhovedet kom hjem den første måned og allernådigst gav lov til, hun kunne komme hjem lørdag til søndag fim. kusinernes fødselsdag, fik datteren da aftalt med bostedet, at hun var hjemme hele weekenden.

Det er hendes sagsbehandler på rådhuset, der er tung at danse med ... eller ... der er ikke meget dans, for hun kontakter mig jo stort set ikke.


Det er jeg glad for at høre :) Følte bare behov for at give mit besyv med, i fald af der var andre problemer. :)
0
...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. feb 2016, 18:05

Mennesker i en bortgives gruppe!

Gurli spørger om nogen har XX som hun i så fald meget gerne vil overtage gratis (Vel at mærke en ting til en vis værdi)
Jeg fortæller hende i en privatbesked at jeg har XX, lige klar til at blive hentet, jeg bor X-vej i Y-by, hvornår har du lyst til at hente?
Gurlis svar: Jeg bor også i Y-by. ;)
Ja ok? Det er ikke så overraskende, for gruppen er lavet for folk i Y-by. Men hvad med alt det andet jeg spurgte om? :forvirret:
Vente vente vente. Gurli mener åbenbart det er min tur til at sige noget
:forvirret2:
Jeg spørger så: Vil du hente XX eller skal jeg spørge nogle andre i stedet?
Gurli: Må jeg se et foto af XX?
Jeg sender foto.
Gurli: Det ser da godt ud. ;)
Igen venter jeg længe og forstår ikke helt hvad fanden der foregår. Skal jeg ligefrem tigge om at få XX hentet?
Jeg: Nå men hvornår vil du så hente XX?
Gurli: Skal lige spørge manden hvornår han har tid ;)

Dette er så et døgn siden nu, jeg har ikke hørt noget siden og gider ærlig talt heller ikke mere.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 10. feb 2016, 18:52

At det her ondt i halsen-pjat er blevet gradvist værre siden søndag. Dét må det godt lige holde op med. Blev der sagt! Jeg skal IKKE ligge syg i min forlængede weekend! Nu har vi oven i købet lige fået fastlagt den her aftale om at tage på museum fredag eftermiddag. Bakterierne kan liiige understå sig i at overgå mig i styrke!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guldfisk » 10. feb 2016, 19:35

Dirtylittledevil skrev:Mennesker i en bortgives gruppe!

Gurli spørger om nogen har XX som hun i så fald meget gerne vil overtage gratis (Vel at mærke en ting til en vis værdi)
Jeg fortæller hende i en privatbesked at jeg har XX, lige klar til at blive hentet, jeg bor X-vej i Y-by, hvornår har du lyst til at hente?
Gurlis svar: Jeg bor også i Y-by. ;)
Ja ok? Det er ikke så overraskende, for gruppen er lavet for folk i Y-by. Men hvad med alt det andet jeg spurgte om? :forvirret:
Vente vente vente. Gurli mener åbenbart det er min tur til at sige noget
:forvirret2:
Jeg spørger så: Vil du hente XX eller skal jeg spørge nogle andre i stedet?
Gurli: Må jeg se et foto af XX?
Jeg sender foto.
Gurli: Det ser da godt ud. ;)
Igen venter jeg længe og forstår ikke helt hvad fanden der foregår. Skal jeg ligefrem tigge om at få XX hentet?
Jeg: Nå men hvornår vil du så hente XX?
Gurli: Skal lige spørge manden hvornår han har tid ;)

Dette er så et døgn siden nu, jeg har ikke hørt noget siden og gider ærlig talt heller ikke mere.


Og lur mig, om hun ikke flejner skråt, når hun endelig kontakter dig om to uger (for at høre om du ikke kan levere, gratis selvfølgelig) og du har givet tingen til en anden.
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. feb 2016, 23:00

Guldfisk skrev:
Og lur mig, om hun ikke flejner skråt, når hun endelig kontakter dig om to uger (for at høre om du ikke kan levere, gratis selvfølgelig) og du har givet tingen til en anden.


Ja netop. Aj men det irriterer mig grusomt når folk nærmest gør krumspring for IKKE nogensinde at komme med en klar udmelding. Hun har simpelthen ikke på noget tidspunkt sagt klart ja til at hun vil have den ting. FFS! :s
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Anilara » 11. feb 2016, 07:54

At jeg nu er bange for at åbne en bestemt tråd, fordi min araknofobi løb af med mig i går... :(
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 11. feb 2016, 20:52

At folk syntes det er helt legitimt at rakke ned på ADHD diagnosen, samt dele tåbelig artikler på facebook, om man bare kan ændre kost, stå på hovedet, meditere og vente på uroen forsvinder. At de efter at have læst en artiklel (som i bedste fald er total mangelfuld, i værste fald direkte forkert) i diverse medier er så pisse kloge at de har helt tjek på det lort.

De skulle lige vide hvordan det er for os der lever i familier med ADHD - hvis vi kunne skabe nogle bedre vilkår for vores skønne unger, mon så ikke vi havde gjort hvad som helst, for at hjælpe dem.
7
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dime » 12. feb 2016, 12:51

At min mus dobbeltklikker hele tiden :(
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 12. feb 2016, 18:30

Hende den lyshårede trunte (Solly) med de store og alt for mange armbevægelser, når hun speaker og peger/gestikulerer osv, alle, ALLE, programmer om historie på DR.

Hun er SÅ irriterende.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. feb 2016, 18:44

- at jeg ikke ved hvem 'Solly' er! (og at jeg pludselig ikke kan lave 'pil op')

- at mine lækre 'blødkogte' æg i morges fik liiige de 45 sek. for meget. Manner en forskel i nydelse et æg udgør fra lækkert blødkogt til varmt semi-hårdkogt :sur: og ja, det kan sagtens holde en hel dag!!
0

Tilbage til "Generelt"