Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 12. feb 2016, 22:24

At 5 min skiller mig fra at tage et senere tog på arbejde.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 12. feb 2016, 23:43

kidkomb skrev:Hende den lyshårede trunte (Solly) med de store og alt for mange armbevægelser, når hun speaker og peger/gestikulerer osv, alle, ALLE, programmer om historie på DR.

Hun er SÅ irriterende.


Lone et eller andet tror jeg hvis jeg tænker på den samme ,hun erihvertfald irriterende men jeg synes mest det er på grund af den måde hun taler på,sådan lidt for tydeligt og langsomt som om man er halv idiot.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 13. feb 2016, 07:14

Velvet-Goldmine skrev:- at jeg ikke ved hvem 'Solly' er! (og at jeg pludselig ikke kan lave 'pil op')

- at mine lækre 'blødkogte' æg i morges fik liiige de 45 sek. for meget. Manner en forskel i nydelse et æg udgør fra lækkert blødkogt til varmt semi-hårdkogt :sur: og ja, det kan sagtens holde en hel dag!!

Det sidste kender jeg godt. Er mega irriteret over at jeg glemte at komme de lækre marinerede rødløg på vores steak sandwich i går - og de stod lige der på køkkenbordet! Der manglede noget - og det kom vi i tanke om, da vi havde ca. en bid sandwich tilbage :sur:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 13. feb 2016, 07:46

Velvet-Goldmine skrev:- at jeg ikke ved hvem 'Solly' er! (og at jeg pludselig ikke kan lave 'pil op')

- at mine lækre 'blødkogte' æg i morges fik liiige de 45 sek. for meget. Manner en forskel i nydelse et æg udgør fra lækkert blødkogt til varmt semi-hårdkogt :sur: og ja, det kan sagtens holde en hel dag!!

"Solly" er en babyforvanskning af "sorry", som er næsten ligeså irriterende som hende Lone-trunten :devil:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2016, 09:22

At jeg har kludret rundt i nogle deadlines for afhentning af bestilte biblioteksbøger og derfor er gået glip af en af mine studiebøger :(
Det var ellers så smart regnet ud. Jeg kunne låne bogen i februar og få den forærende til min fødselsdag i marts.
Men så skete der det, at jeg byttede om på to titler og troede, at bogen lå og ventede på mig indtil d. 15. 2.
Det viste sig i stedet at være d. 11. 2., dvs. i torsdags, og den bog, der stadig ligger på biblioteket, har jeg, for at det ikke skal være løgn, næsten lige købt, fordi jeg ikke regnede med, at den ville blive ledig så hurtigt.

:klap: :stoned: :sur: :tie: :cuss:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 13. feb 2016, 09:44

Jeg så en ven på Facebook havde trykket "synes godt om" på en status, der lød noget i stil med: "I morgen fejrer vi kærligheden. Og jer, der kun har noget negativt at sige om Valentins Dag: Få jer en kæreste. Så forstår I hvad det handler om".

Helt ærligt. :D Stop da dig selv. Du får det jo til at lyde som om, at dem der er i forhold er lige et trin højere på ranglisten. Jeg brækker mig! Jeg kan sagtens unde folk kærligheden, selv om jeg er single. Lige med undtagelse af ovenstående. Dem har jeg lyst til at kogevaske.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 13. feb 2016, 09:55

Ado skrev:Jeg så en ven på Facebook havde trykket "synes godt om" på en status, der lød noget i stil med: "I morgen fejrer vi kærligheden. Og jer, der kun har noget negativt at sige om Valentins Dag: Få jer en kæreste. Så forstår I hvad det handler om".

Helt ærligt. :D Stop da dig selv. Du får det jo til at lyde som om, at dem der er i forhold er lige et trin højere på ranglisten. Jeg brækker mig! Jeg kan sagtens unde folk kærligheden, selv om jeg er single. Lige med undtagelse af ovenstående. Dem har jeg lyst til at kogevaske.


Det er lidt ynkeligt at hænge sit værd som menneske op på sin forholds-situation. Når folk ukritisk indtager denne position, så har de automatisk diskvalificeret sig i mine øjne, da det er er noget af det mest naive og ureflekterede at fyre af.
Ej men jeg får faktisk lidt ondt af folk når de siger den slags. Næsten. Mest af alt irriteres jeg over at de projicerer deres egen simpelton-mentalitet ud i resten af menneskeheden, og gør deres eget lille mindreværdskompleks til en almengyldig realitet.
Kan godt forstå at du irriteres, det gør jeg ved gud også når folk ikke fatter at der er andre måder at leve på end deres egen, og at folk befinder sig i forskellige livssituationer.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 13. feb 2016, 10:04

Kommodedyret skrev:
Ado skrev:Jeg så en ven på Facebook havde trykket "synes godt om" på en status, der lød noget i stil med: "I morgen fejrer vi kærligheden. Og jer, der kun har noget negativt at sige om Valentins Dag: Få jer en kæreste. Så forstår I hvad det handler om".

Helt ærligt. :D Stop da dig selv. Du får det jo til at lyde som om, at dem der er i forhold er lige et trin højere på ranglisten. Jeg brækker mig! Jeg kan sagtens unde folk kærligheden, selv om jeg er single. Lige med undtagelse af ovenstående. Dem har jeg lyst til at kogevaske.


Det er lidt ynkeligt at hænge sit værd som menneske op på sin forholds-situation. Når folk ukritisk indtager denne position, så har de automatisk diskvalificeret sig i mine øjne, da det er er noget af det mest naive og ureflekterede at fyre af.
Ej men jeg får faktisk lidt ondt af folk når de siger den slags. Næsten. Mest af alt irriteres jeg over at de projicerer deres egen simpelton-mentalitet ud i resten af menneskeheden, og gør deres eget lille mindreværdskompleks til en almengyldig realitet.
Kan godt forstå at du irriteres, det gør jeg ved gud også når folk ikke fatter at der er andre måder at leve på end deres egen, og at folk befinder sig i forskellige livssituationer.

Jeg er fuldkommen enig. Det er nemlig ynkeligt og i mine øjne en falliterklæring. Altså; så mangler man da noget på livserfaringskontoen, hvis "i et forhold" er det ultimative på livskvalitetsbarometeret.

Jeg synes da også det er skønt, når man er i et dejligt trygt forhold. Og jeg er da ikke for fin til at indrømme, at efter tre års singleperiode, savner jeg da en mand. Men samtidig har denne singleperiode været helt fantastisk for mig. Jeg har oplevet og opnået så meget, at jeg ikke hænger lykken op på en knage sammen med "parforhold". Og jeg kunne ved gud ikke drømme om at begynde at bræge op om singlelivets glæder og prestigefyldte momenter på en statusopdatering i morgen for at hævde mig selv. Det ville være omtrent lige så ynkeligt, som den status vedkommende kom med.

Man skal sgu da bare nyde sin egen lykke, uden at tryne andres livsstil. Ellers virker det forlorent.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 13. feb 2016, 10:05

ShuruQ skrev:
Ej. Så er det jo derfor. Jeg skulle aldrig have giftet mig med min mand, havde jeg nøjes med et kæresteforhold havde jeg forstået det. Pokkers også :-D.

Mod det er gangbar skilsmisseårsag :gruble:?


Ehm...skulle du ikke i gang med at få de der 12 børn? :gruble:




:D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 13. feb 2016, 10:07

Nå, det irriterer mig grænseløst at jeg får en PB som lettere omskrevet lyder således:

"Du er bare en magtliderlig luderko", fordi jeg smed en person ud af en FB-gruppe i går pga hadefulde ytringer mod muslimer.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 13. feb 2016, 10:13

icelady skrev:Nå, det irriterer mig grænseløst at jeg får en PB som lettere omskrevet lyder således:

"Du er bare en magtliderlig luderko", fordi jeg smed en person ud af en FB-gruppe i går pga hadefulde ytringer mod muslimer.

Luderko, ligefrem? :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 13. feb 2016, 10:32

Ado skrev:Luderko, ligefrem? :D


Man kan sige hvad man vil om randrusianere....men de er opfindsomme med deres ord! :rock:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 13. feb 2016, 11:04

At jeg sidder og venter på posten, fik en SMS i morges om at min pakke kommer i dag. Men jeg har lige nogle småting jeg skal have købt ind, og jeg ved bare, at hvis jeg lige smutter10 minutter, så kommer posten der ! Aaaargh
0
:ninja:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 13. feb 2016, 11:32

Ado skrev:Jeg så en ven på Facebook havde trykket "synes godt om" på en status, der lød noget i stil med: "I morgen fejrer vi kærligheden. Og jer, der kun har noget negativt at sige om Valentins Dag: Få jer en kæreste. Så forstår I hvad det handler om".

Helt ærligt. :D Stop da dig selv. Du får det jo til at lyde som om, at dem der er i forhold er lige et trin højere på ranglisten. Jeg brækker mig! Jeg kan sagtens unde folk kærligheden, selv om jeg er single. Lige med undtagelse af ovenstående. Dem har jeg lyst til at kogevaske.

Jeg er i et forhold på 4. år. Jeg forstår ikke Valentines.
Her i hytten kommer i morgen til at foregå således:
Jeg sover længe, da jeg skal på nattevagt om natten.
Kæresten sover længe, fordi han kan.
Kæresten spiller Xbox, jeg læser i min krimi og ser sandsynligvis noget netflix.
Jeg skal til træning. Kæresten skal ud at spille kamp.
Vi spiser tidlig aftensmad, og ser Modern Family, så jeg kan nå lur inden nattevagt.
Jeg sover lur, kæresten ordner køkken. Jeg tager afsted.
:lol:
Som om ens liv kun er noget værd, hvis man har en kæreste. Han lyder som en tåbe.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 13. feb 2016, 12:25

En artikel om, at man ikke må kalde sorte/mørkebrune mennesker for neger.
Altså det er jeg all for, ingen tvivl, og præmissen for artiklen var også at, når nogen ikke kan lide at blive kaldt noget, så lad da være med det.
Så langt så godt, det er jeg bestemt enig i.

Men så, længere nede i artiklen, behandles spørgsmålet om, hvad man så må kalde andre.
Og det må man åbenbart bare ikke.
Det argument har jeg hørt før og det gør mig så irriteret hver gang.
Når man skal forklare hvem nogen er, så benævner man meget straks dét ved den person, der skiller sig mest ud.
-ham den rødhårede, ham den brune, ham der altid går med en lang frakke, hende med øreringene.
Skulle man nævne nogen, der var hvid, i en kontekst, hvor de fleste er brune, så ville man til hver en tid sige -ham den hvide.

Hvis det drejer sig om et handicap eller noget i den dur, så gør man ikke, man siger ikke -ham med den grimme næse, ham der mangler to fingre, hende med den multihandikappede datter. Og det gør man ikke, fordi det er ikke pænt og man forsøger at tage hensyn.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor det skal være flovt, penibelt osv at blive benævnt med sin hudfarve?
Og jeg gider seriøst ikke høre argumentet om slaver. For det er nøjagtig lige så grimt for mig, at blive sammenlignet med slaveejere, herrefolk, ariske overformyndere og hvad ved jeg.
Man bliver benævnt med sin hudfarve, hvis man har en hudfarve, der skiller sig ud i forhold til dem i samme segment/kontekst som een selv.
Ligesom man bliver benævnt som hende med hunden, i en forsamling af katte-ejere.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"