At date flere samtidig - hvad synes I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 08:23

Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf malou_43 » 13. feb 2016, 08:42

Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf vibbsen » 13. feb 2016, 10:20

Ærlig talt, så synes jeg at det er lidt noget pjat. Man behøver ikke at effektiviserer alting.

Og jeg ville godt nok blive noget lang i ansigtet hvis en mand jeg datede havde flere forskellige dates kørende samtidig med mig. Jeg gider godt være en mulighed. Men jeg gider ikke være "en af flere muligheder".
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 10:25

Fru Sunshine skrev:Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".


Jeg er i det refleksive hjørne i dag og tænker "-Og?". Så længe man er obs på hvordan den tilgang påvirker én og så længe man er åben samt ærlig om sig selv, er det vel bare én tilgang ud af flere, som alle har deres pros og cons.

Som jeg skrev før, kan det at date monogamt jo føre til tunnelsyn, hvor man stirrer sig blind på den ene m/k man tillader sig selv at date.
Alligevel er mange tilhængere af denne tilgang, og siger ofte ift. indvendinger mod kritikken, at de "bare" er obs på de faldgruber, der kan være forbundet med at knytte alle romantiske og seksuelle input op på ét enkelt menneske.

Så jeg tænker, at man som poly-dater også "bare" kan være obs på, at man måske får sværere ved at knytte sig til én og at det kan påvirke negativt ift en zapperkultur. Husker man de ting, behøver man vel ikke tænke "kødmarked" som negativt... Oder was?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 10:32

malou_43 skrev:Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)


Det ville for mit vedkommende komme an på mange faktorer. Hvis jeg hyggede mig i hans selskab udn at være forelsket, så ville det være fint. Men havde jeg (Dybere) følelser for ham, ville jeg ikke, for det ville blive en ulige relation. Han har jo med sine handlinger vist, at HAN ikke er helt oppe at ringe over mig/os, men nyder mit selskab. Har jeg det på samme måde, er mit ego ikke så stort at jeg bliver fornærmet over, at han tog en chance med en, der måske var et bedre match.

Jeg er så også blevet rimelig selvbevidst og ved, at jeg er totalt awesome. Derfor ville jeg ikke se det som en afvisning eller at jeg ikke var god nok, fordi han fandt en anden i en periode.
Men jeg har også arbejdet meget med mig selv de sidste to år, og ser derfor ikke relationer som en konkurrence, ever.
2
aka Forbies

:gammel:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Oddinary » 13. feb 2016, 10:54

Jeg har ikke noget problem med at date flere ad gangen. Jeg er altid ærlig omkring det. Det er skam ikke fordi jeg har travlt (overhovedet), men fordi jeg synes, det er helt vildt underligt at comitte til én, man nærmest ikke kender. Og fordi, jeg har erfaret at folk kan overraske, og at jeg ikke altid kan sige på forhånd, hvad/hvem det er, jeg falder for. Så derfor har det altid faldet mig naturligt at ses med lidt forskellige på en hyggelig lære-at-kende basis, indtil der kommer nogen forbi som jeg fornemmer at jeg kunne udvikle følelser for.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 11:56

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".


Jeg er i det refleksive hjørne i dag og tænker "-Og?". Så længe man er obs på hvordan den tilgang påvirker én og så længe man er åben samt ærlig om sig selv, er det vel bare én tilgang ud af flere, som alle har deres pros og cons.

Som jeg skrev før, kan det at date monogamt jo føre til tunnelsyn, hvor man stirrer sig blind på den ene m/k man tillader sig selv at date.
Alligevel er mange tilhængere af denne tilgang, og siger ofte ift. indvendinger mod kritikken, at de "bare" er obs på de faldgruber, der kan være forbundet med at knytte alle romantiske og seksuelle input op på ét enkelt menneske.

Så jeg tænker, at man som poly-dater også "bare" kan være obs på, at man måske får sværere ved at knytte sig til én og at det kan påvirke negativt ift en zapperkultur. Husker man de ting, behøver man vel ikke tænke "kødmarked" som negativt... Oder was?

Kødmarked er i min opfattelse absolut noget negativt, og det gider jeg ikke være en del af.

Hvad andre gør, tænker og føler om det, er jo deres sag. Jeg vil bare ikke være ko nummer 654.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 12:08

Fru Sunshine skrev:Kødmarked er i min opfattelse absolut noget negativt, og det gider jeg ikke være en del af.

Hvad andre gør, tænker og føler om det, er jo deres sag. Jeg vil bare ikke være ko nummer 654.


Jeg kan godt forstå det og har virkelig også haft det sådan selv. Samtidig synes jeg ikke, at jeg - da jeg var single - så folk på den måde, som du her lægger op til. Jeg så ikke mine dates som random fyre, og jeg datede trods alt ikke flere af gangen, end at jeg havde en god fornemmelse for dem som mennesker, og rent faktisk gik op i at lære dem at kende, se dem som noget særligt og anerkende dem for disse ting.
Og jeg var jo ikke distanceret fra fyrene i voldsom grad - jeg formåede jo at lære min kæreste så godt at kende, at jeg faktisk blev forelsket i ham og han var ellers slet ikke i spil på dét plan, fordi vi bare "hyggede os" useriøst grundet hans alder.

Jeg forstår godt hvad du mener med, at det er "andres sag" og man skal gøre hvad man vil. Omvendt synes jeg ikke din beskrivelse af, at andre (eller i dit eksempel, du) reduceres til numre i en uendelig stor kø af random bejlere. Det er jo altid et problem, hvis man ikke formår at connecte med andre, når det lidt er pointen.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf vibbsen » 13. feb 2016, 12:10

Vixen skrev:Jeg ser ikke som sådan noget moralsk forkasteligt i det. Så længe man ikke har aftalt at være eksklusive, så kan man i princippet ikke rigtig tillade sig at forvente det. Hvis man er hovedkuls forelskede i hinanden ville det selvfølgelig være noget overraskende, hvis den ene part havde behov for at date ved siden af, men sådan er der jo så meget.


Jeg synes ikke at der som sådan er noget moral. Jeg vil bare ikke gide en som ikke kan koncentrer sig om en ting af gangen, eller som har en "multi-tasking" indstilling til det at finde en kæreste.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 14:05

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:Kødmarked er i min opfattelse absolut noget negativt, og det gider jeg ikke være en del af.

Hvad andre gør, tænker og føler om det, er jo deres sag. Jeg vil bare ikke være ko nummer 654.


Jeg kan godt forstå det og har virkelig også haft det sådan selv. Samtidig synes jeg ikke, at jeg - da jeg var single - så folk på den måde, som du her lægger op til. Jeg så ikke mine dates som random fyre, og jeg datede trods alt ikke flere af gangen, end at jeg havde en god fornemmelse for dem som mennesker, og rent faktisk gik op i at lære dem at kende, se dem som noget særligt og anerkende dem for disse ting.
Og jeg var jo ikke distanceret fra fyrene i voldsom grad - jeg formåede jo at lære min kæreste så godt at kende, at jeg faktisk blev forelsket i ham og han var ellers slet ikke i spil på dét plan, fordi vi bare "hyggede os" useriøst grundet hans alder.

Jeg forstår godt hvad du mener med, at det er "andres sag" og man skal gøre hvad man vil. Omvendt synes jeg ikke din beskrivelse af, at andre (eller i dit eksempel, du) reduceres til numre i en uendelig stor kø af random bejlere. Det er jo altid et problem, hvis man ikke formår at connecte med andre, når det lidt er pointen.

Det handler jo om, hvad man selv føler ved det, og jeg ville føle mig som en i rækken.
Føler andre noget andet, er det da fint, så længe man forventningsafstemmer.

Men jeg tror nu aldrig, man vil finde mig på datingsider. For det første fordi, jeg satser på at beholde min mand og for det andet fordi, jeg aldrig bliver den, der aktivt søger en kæreste.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Purple Haze » 14. feb 2016, 03:00

malou_43 skrev:Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)


Det har jeg gjort, da jeg datede.

Det gjorde jeg ud fra opfattelsen at det næppe ændrede ham som person, at han havde set en anden i en periode. Og har også genoptaget forbindelsen til dates efter jeg har set nogen eksklusivt i periode, hvor det så ikke gik.
Nogen gange virkede det fint, og andre gange har "momentum" og vores connection ændret sig.

Fælles for den har dog været at det har været mænd hvor vi ikke har haft en forventning om at vi skulle ende i et forhold.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Anilara » 14. feb 2016, 08:29

Jeg synes det er helt fint, og jeg ville aldrig forvente at en person kun datede én ad gangen. Jeg tror de fleste jeg kender har det på samme måde.
Jeg tror det er vigtigt ikke at forhåndsforvente ting hvert fald. Man må lige afstemme sine forventninger.
2
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1092
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf mariannaa » 14. feb 2016, 11:44

Jeg har aldrig datet mere end en af gangen, og jeg har heller aldrig datet en mand som gav udtryk for at det var noget han praktiserede. Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.

Da jeg mødte ham som jeg er sammen med nu første gang, lavede vi en slags " evaluering" på vores møde samme aften (nogen timer efter at vi havde sagt farvel) hvor vi var enige om ikke at date med andre, for i stedet for at koncentrer os om, at se om den første spæde interesse/nysgerrighed/kemi kunne udvikle sig til noget mere. Jeg forstå virkelig ikke hvorfor man vil date flere på en gang, eller selv være en af flere date som en mand/kvinde går ud med. Jeg tænker: ro på - hvis det viser sig ikke at være noget, så er man altså ikke bundet til ens date længere end til man ikke gider mere, og så kan man prøve og se om den næste er noget. Hvis interessen/kemien/nysgerrigheden ikke er der fra starten, så er der nok bare ikke så meget at komme efter alligevel.

Jeg tænker også kødmarked når jeg høre om det at date flere på samme tid. Hvorfor dog havde så travlt? Hvorfor ikke tage sig tiden til at fordybe sig i det menneske som tros alt har fanget ens interesse nok til at man vil gå ud med vedkommende?
6
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Animi » 14. feb 2016, 12:18

Jeg har engang haft 14 dates på en aften :slem:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Vaginetta » 14. feb 2016, 14:49

Det lyder lidt som et luksusproblem, for jeg har godt nok aldrig oplevet at have 2 mænd med gensidig date-potentiale i mit liv på en gang. :D Måske kommer jeg for lidt ud.

I startfasen kan jeg ikke se noget moralsk problem i at date flere, men når vi er ude over 2-3. date ville jeg nok blive lidt såret over at finde ud af at der var flere heste. På 3-4 date skulle der gerne være så mange følelser på spil at man ikke havde lyst til at date andre end hinanden.
3

Tilbage til "Forhold og sex"