Tilskud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Tager du nogen form for tilskud i din dagligdag?

Ja
43
80%
Nej
11
20%
 
Afgivne stemmer: 54
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Tilskud

Indlægaf Akehurst2 » 12. feb 2016, 09:54

Torn skrev:Til jer, der tager diverse. Kan I mærke betydelig forskel? Eller er det mere for at være på den sikre side/forebygge?


Jeg kan ikke mærke forskel, men man kan tydeligt se det i blodprocenten, når jeg har fået jern.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tilskud

Indlægaf avdotja » 13. feb 2016, 14:15

Fuck.exe skrev:Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:

Nu har jeg hørt flere snakke om kokosolie og du blev så offeret for min nysgerrighed :P Er det bare sådan en ganske almindelig supermarkedskokosolie, man smører på kroppen/i håret (skal det skyldes ud igen?)? og bliver man ikke fedtet af det? Jeg vil jo også have dejlig blød hud :D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Tilskud

Indlægaf Sangius » 13. feb 2016, 14:22

Jeg er gravid. Tager derfor 400 mg folinsyre dagligt.
Tager også 10 mg d-vitamin dagligt, da jeg er meget, meget allergisk overfor sol. Så jeg får sjældent sol direkte på huden, og hvis jeg gør, så er det med en faktor 30 om sommeren, og 15 om vinteren.
Tager også økologiske fiskeoliepiller, fordi jeg ikke spiser fisk. Jeg tror fisk er så forurenet, at det ikke længere er særlig sundt at spise det. Derfor blev det til olie fra økologisk opdrættede fisk... :P
Jeg nægter at tage multivitaminpiller, da jeg mener det er unødvendigt, når jeg ikke mangler det. Jeg tager gerne vitaminer, hvis jeg ved, at det er nødvendigt.
Tager også en b12 vitaminkur et par gange om året grundet en dårlig optagelse af b12, samtidig med, at jeg tager jern i ny og næ, fordi min blodprocent har det med at ligge og vippe. :)

Gud ved hvordan man havde overlevet i stenalderen, når man kan ha' så mange skavanker, samtidig med, at man har adgang til alt verdens mad lige ude for din hoveddør..!! O.o
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Tilskud

Indlægaf Fuck.exe » 13. feb 2016, 15:01

avdotja skrev:
Fuck.exe skrev:Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:

Nu har jeg hørt flere snakke om kokosolie og du blev så offeret for min nysgerrighed :P Er det bare sådan en ganske almindelig supermarkedskokosolie, man smører på kroppen/i håret (skal det skyldes ud igen?)? og bliver man ikke fedtet af det? Jeg vil jo også have dejlig blød hud :D


Jeg køber altid Urtekrams kokosolie i Føtex. Det er den jeg synes bedst om :)

Som hårkur gør jeg følgende:
Fordeler en lille klat olie i hårspidserne og masserer det ind i håret. Ingen olie i hovedbunden! Sætter derefter håret op i en knold og lader det sidde mindst 2 timer (gerne hele natten). Når det skal ud fordeler jeg først shampoo i håret (MEGET vigtigt at håret ikke gøres vådt først), og masserer shampooen godt ind i håret. Herefter skyller jeg håret og vasker det som normalt.

Som creme smører jeg det bare på huden, men man skal virkelig ikke bruge særlig meget :) Jeg smører maven og ben ind i kokosolie hver aften, og jeg synes ikke at det fedter. I hvert fald ikke så meget som fx babyolie :)
0
Gulvaber er også mennesker.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tilskud

Indlægaf avdotja » 13. feb 2016, 15:08

Fuck.exe skrev:Jeg køber altid Urtekrams kokosolie i Føtex. Det er den jeg synes bedst om :)

Som hårkur gør jeg følgende:
Fordeler en lille klat olie i hårspidserne og masserer det ind i håret. Ingen olie i hovedbunden! Sætter derefter håret op i en knold og lader det sidde mindst 2 timer (gerne hele natten). Når det skal ud fordeler jeg først shampoo i håret (MEGET vigtigt at håret ikke gøres vådt først), og masserer shampooen godt ind i håret. Herefter skyller jeg håret og vasker det som normalt.

Som creme smører jeg det bare på huden, men man skal virkelig ikke bruge særlig meget :) Jeg smører maven og ben ind i kokosolie hver aften, og jeg synes ikke at det fedter. I hvert fald ikke så meget som fx babyolie :)

Tak, jeg tror jeg prøver at købe en, næste gang jeg kommer forbi - om ikke andet kan den vel komme i maden hvis det går helt galt :D

Men hvorfor må håret ikke gøres vådt først? Bliver det så fedtet eller hvordan?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Tilskud

Indlægaf Lurende Peber » 13. feb 2016, 15:15

Torn skrev:Til jer, der tager diverse. Kan I mærke betydelig forskel? Eller er det mere for at være på den sikre side/forebygge?
Jeg var alt for træt, så en blodprøve afslørede, at jeg var 1 "point" fra at skulle have indsprøjtninger :gruble:
Tog så 2 piller hver dag i ½ år (de stærkeste i håndkøb på mit apotek) = 1400% af anbefalet daglig dosis. Så var tallet rettet rimeligt op.
Nu tager jeg så kun 1 af dem dagligt.
Svært at sige, hvor meget det hjælper. Jeg falder stadig hen til kedelige møder med dias og snak :træt:
Men sådan har jeg haft det siden skoletiden.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Tilskud

Indlægaf Fuck.exe » 13. feb 2016, 15:18

avdotja skrev:Tak, jeg tror jeg prøver at købe en, næste gang jeg kommer forbi - om ikke andet kan den vel komme i maden hvis det går helt galt :D

Men hvorfor må håret ikke gøres vådt først? Bliver det så fedtet eller hvordan?


Det skulle være svært at få olien ud af håret, hvis man ikke starter med shampoo. Jeg har ikke prøvet det for jeg har ikke turde friste skæbnen :D
Mit hår bliver virkelig blødt og lækkert af sådan en omgang kokosolie i håret :lun: Hvis spidserne er rigtig tørre og trælse, så har jeg også før puttet en lille bitte smule kokosolie i det når det var tørt. Men man skal virkelig passe på, for kommer der for meget i, kommer håret til at se fedtet og snasket ud :D
1
Gulvaber er også mennesker.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tilskud

Indlægaf Lykke » 16. feb 2016, 19:11

Fuck.exe skrev:
Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:Gravitamin
Kalk
Tranebær kapsler
Magnesium
Hvidløgs tabletter
Fiskeolie
Bambus comb dråber (hjælper lidt på bækkenløsning)

De dage jeg husker det hapser jeg også et olie shot og et ingefærshot :)


Hvilken olie tager du?

Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:


Jeg går og prøver at tage mod til mig, til at prøve kokosolie i te. Altså smager det meget mærkeligt?
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Tilskud

Indlægaf Fuck.exe » 16. feb 2016, 20:17

Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:
Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:Gravitamin
Kalk
Tranebær kapsler
Magnesium
Hvidløgs tabletter
Fiskeolie
Bambus comb dråber (hjælper lidt på bækkenløsning)

De dage jeg husker det hapser jeg også et olie shot og et ingefærshot :)


Hvilken olie tager du?

Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:


Jeg går og prøver at tage mod til mig, til at prøve kokosolie i te. Altså smager det meget mærkeligt?


Hvis det er smagsneutral kokosolie kan man ikke smage noget. Det kan dog give småklamme og fedtede læber hvis man ikke drikker det relativt hurtigt. Teen skal ikke være skoldhed, men den skal være varm nok til at kokosolien er smeltet. Når olien er kold er den nemlig i fast form.
Jeg har før drukket olien i en kop varm kakao eller chai latte o.li. Jeg har en veninde der drikker det i kaffe. Der er mange muligheder :D

Hvis du synes det er for nasty, så kan du jo også bare bruge olien til at stege din mad i. Eller smide en lille klat i din havregrød. Hele pointen er at få lidt olie ind i kroppen, og det kan jo gøres på mange måder :)
1
Gulvaber er også mennesker.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Tilskud

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2016, 20:28

Jeg er gravid og tager gravitamin, fiskeolie (ikke de dage jeg spiser fisk) og jern.

Normalt tager jeg ikke nogen kosttilskud.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Tilskud

Indlægaf Oddinary » 19. feb 2016, 16:54

Fio skrev:Uha... en del, for forebyggelse og hjælp mod diverse skavanker.
B vitamin complex.
Mineral tabletter af stærk type (kalk, magnesium, zink), fordi kvinderne har knogler af strå i familien.
Eye q fiskeolie.
D vitaminer.
Melatonin.
C-vitamin i vinterperioden.


Ellers
Tranebærtilskud for at forebygge UVI's.
Vitex agnus castus for at holde min cyklus stabil og minimere endometriose smerter.
Rød hindbær som enten kapsel eller te for at hjælpe mod akutte endometriose smerter.
Div. andre tilskud for endometriose.


I perioder collagen type 1&3 for mine led og min hud og div. tilskud for mit hår.


Har du oplevet en effekt af det? :) Hvilke andre tilskud?

Til emnet: jeg tager højdosis d-vitamin, fordi jeg ellers går i mangeltilstand, en multivitaminpille - mest for at få kalk og magnesium for at forbedre optaget af d-vitamin, men det skader vel ikke. Fiskeolie, fordi ... fiskeolie. Og så tager jeg også probiotika, fordi jeg har en meget bedre følelse i maven, og det har generelt en god effekt på mit "system". (Nej, jeg kan ikke ligeså godt spise yoghurt - selvom det også hjælper lidt, er det ikke ligeså effektivt).
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Tilskud

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 17:13

jeg tager magnesium mod migræne, b12 vitamin, d-vitamin og fiskeolie. En sidegevinst er, at jeg aldrig har haft så langt hår som nu :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Helbred"