Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 13. feb 2016, 12:31

At man må have dyr med i toget. Jeg forstår godt, at det er nødvendigt for nogen (både som hjælpemiddel, og som kæledyr), og derfor kunne jeg aldrig drømme om at prøve at ændre det. Men det irriterer mig. Jeg kører en del i tog, og jeg oplever ofte, at de her dyr larmer voldsomt meget, bevæger sig meget rundt, og er til gene.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf honeybee » 13. feb 2016, 12:46

En bekendt på facebook, som laver de mest latterlige selviscenesættende statusopdateringer - flere gange om ugen endda.
Jeg forstår ikke, at andre ikke har gennemskuet personen endnu :tie: Nu er h*n blokeret herfra :deer:
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skralde » 13. feb 2016, 12:48

Karkluden skrev:At man må have dyr med i toget. Jeg forstår godt, at det er nødvendigt for nogen (både som hjælpemiddel, og som kæledyr), og derfor kunne jeg aldrig drømme om at prøve at ændre det. Men det irriterer mig. Jeg kører en del i tog, og jeg oplever ofte, at de her dyr larmer voldsomt meget, bevæger sig meget rundt, og er til gene.


Nu ved jegs selvfølgelig ikke hvilke tog du kører med, men i S-togene er der dyrefriezoner. :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 13. feb 2016, 12:50

Skralde skrev:
Karkluden skrev:At man må have dyr med i toget. Jeg forstår godt, at det er nødvendigt for nogen (både som hjælpemiddel, og som kæledyr), og derfor kunne jeg aldrig drømme om at prøve at ændre det. Men det irriterer mig. Jeg kører en del i tog, og jeg oplever ofte, at de her dyr larmer voldsomt meget, bevæger sig meget rundt, og er til gene.


Nu ved jegs selvfølgelig ikke hvilke tog du kører med, men i S-togene er der dyrefriezoner. :)

Der kører bare ikke så mange S-tog mellem Aalborg/Aarhus og Sydsjælland :lol: :kys: Men det kunne du jo netop ikke vide, nej. I et s-tog ville jeg også være ligeglad, tror jeg. Er også ligeglad i bussen. Det er så kort tid. Men 2-3-4-5 timer i et regionaltog med et larmende dyr, der fylder og lugter..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 13. feb 2016, 12:50

kidkomb skrev:En artikel om, at man ikke må kalde sorte/mørkebrune mennesker for neger.
Altså det er jeg all for, ingen tvivl, og præmissen for artiklen var også at, når nogen ikke kan lide at blive kaldt noget, så lad da være med det.
Så langt så godt, det er jeg bestemt enig i.

Men så, længere nede i artiklen, behandles spørgsmålet om, hvad man så må kalde andre.
Og det må man åbenbart bare ikke.
Det argument har jeg hørt før og det gør mig så irriteret hver gang.
Når man skal forklare hvem nogen er, så benævner man meget straks dét ved den person, der skiller sig mest ud.
-ham den rødhårede, ham den brune, ham der altid går med en lang frakke, hende med øreringene.
Skulle man nævne nogen, der var hvid, i en kontekst, hvor de fleste er brune, så ville man til hver en tid sige -ham den hvide.

Hvis det drejer sig om et handicap eller noget i den dur, så gør man ikke, man siger ikke -ham med den grimme næse, ham der mangler to fingre, hende med den multihandikappede datter. Og det gør man ikke, fordi det er ikke pænt og man forsøger at tage hensyn.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor det skal være flovt, penibelt osv at blive benævnt med sin hudfarve?
Og jeg gider seriøst ikke høre argumentet om slaver. For det er nøjagtig lige så grimt for mig, at blive sammenlignet med slaveejere, herrefolk, ariske overformyndere og hvad ved jeg.
Man bliver benævnt med sin hudfarve, hvis man har en hudfarve, der skiller sig ud i forhold til dem i samme segment/kontekst som een selv.
Ligesom man bliver benævnt som hende med hunden, i en forsamling af katte-ejere.

Jeg læste for et stykke tid siden, at politiet (ikke 100% sikker på, om det var i DK, men jeg mener, det var Sverige) havde haft et direktiv om, at der ikke måtte nævnes hudfarve, når de udsendte signalementer! Det er da ellers et rimeligt godt kendetegn for, hvem man skal holde øje med, og hvem man ikke behøver holde øje med! :stoned:

For øvrigt ville Martin Luther King være ren racist i vore dage ... han sagde jo klart og tydeligt "negro" (endda med tryk på første stavelse).
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skralde » 13. feb 2016, 13:01

Karkluden skrev:
Skralde skrev:
Karkluden skrev:At man må have dyr med i toget. Jeg forstår godt, at det er nødvendigt for nogen (både som hjælpemiddel, og som kæledyr), og derfor kunne jeg aldrig drømme om at prøve at ændre det. Men det irriterer mig. Jeg kører en del i tog, og jeg oplever ofte, at de her dyr larmer voldsomt meget, bevæger sig meget rundt, og er til gene.


Nu ved jegs selvfølgelig ikke hvilke tog du kører med, men i S-togene er der dyrefriezoner. :)

Der kører bare ikke så mange S-tog mellem Aalborg/Aarhus og Sydsjælland :lol: :kys: Men det kunne du jo netop ikke vide, nej. I et s-tog ville jeg også være ligeglad, tror jeg. Er også ligeglad i bussen. Det er så kort tid. Men 2-3-4-5 timer i et regionaltog med et larmende dyr, der fylder og lugter..


Haha, nej så hjælper deg dig jo nok ikke så meget :D Men noget helt andet er at, de da burde have en dyrefrizone til allergikerne :gruble:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 13. feb 2016, 13:54

I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 13. feb 2016, 14:07

2SHY skrev:I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie

Jeg sidder ret ofte i stillezone, og der er det aldrig blevet håndhævet.. Måske skulle jeg sige til det til en kontrollør næste gang, der er et generende dyr. Hvis dyret er stille og bare møffer lidt rundt, er jeg ligeglad.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 13. feb 2016, 14:29

At jeg har det så skod for tiden og igen har lyst til at aflyse mine planer og gemme mig under dynen.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 13. feb 2016, 14:39

Karkluden skrev:
2SHY skrev:I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie

Jeg sidder ret ofte i stillezone, og der er det aldrig blevet håndhævet.. Måske skulle jeg sige til det til en kontrollør næste gang, der er et generende dyr. Hvis dyret er stille og bare møffer lidt rundt, er jeg ligeglad.


Mystisk :gruble: Måske det er lavet om?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 13. feb 2016, 14:51

2SHY skrev:
Karkluden skrev:
2SHY skrev:I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie

Jeg sidder ret ofte i stillezone, og der er det aldrig blevet håndhævet.. Måske skulle jeg sige til det til en kontrollør næste gang, der er et generende dyr. Hvis dyret er stille og bare møffer lidt rundt, er jeg ligeglad.


Mystisk :gruble: Måske det er lavet om?


Reglerne er rimelig klare på DSB'S hjemmeside:

Af hensyn til allergikere er visse områder dyrefri. I fjern- og regionaltogene gælder det de afdelinger, der er markeret med ’dyrefri’ og i DSB 1' (undtaget er dog førerhunde og små dyr i tasker/bure), Stillezone, Familiezone og Børneguidepladser. I S-toget må du ikke medbringe dyr i vognene i togets ender. I de korte S-tog gælder det dog kun i den ene ende af toget.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 13. feb 2016, 16:29

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:
Karkluden skrev:
2SHY skrev:I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie

Jeg sidder ret ofte i stillezone, og der er det aldrig blevet håndhævet.. Måske skulle jeg sige til det til en kontrollør næste gang, der er et generende dyr. Hvis dyret er stille og bare møffer lidt rundt, er jeg ligeglad.


Mystisk :gruble: Måske det er lavet om?


Reglerne er rimelig klare på DSB'S hjemmeside:

Af hensyn til allergikere er visse områder dyrefri. I fjern- og regionaltogene gælder det de afdelinger, der er markeret med ’dyrefri’ og i DSB 1' (undtaget er dog førerhunde og små dyr i tasker/bure), Stillezone, Familiezone og Børneguidepladser. I S-toget må du ikke medbringe dyr i vognene i togets ender. I de korte S-tog gælder det dog kun i den ene ende af toget.

Se, det undrer mig endnu mere, for jeg kører oftest i familiezone pga klapsædepladser, og der tit store hunde a'la labrador med, der tydeligvis ikke er en førehund, men måske skulle man blot påpege det overfor en medarbejder næste gang en hund er generende, og ejeren ikke formår at holde den på blot et minimum af ro. Selvfølgelig ligger sådan en ikke mussestille i 3 timer, men det er meget generende, når bevæger sig hurtigt og meget, og er meget urolig, skubber til tingene (ikke med vilje selvfølgelig) etc.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3534
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55692
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 13. feb 2016, 16:57

Anne Sofie Hermansen.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 13. feb 2016, 19:18

Karkluden skrev:
HappyPaww skrev:
2SHY skrev:
Karkluden skrev:
2SHY skrev:I stillezonerne i regionaltogene må man heller ikke have dyr med ved jeg :) Jeg kom til at sidde over for en engang jeg skulle have Sebastian med som flippede skråt og klagede til ham der tjekkede billetter. Han sagde at stillepladserne var dyrefrie

Jeg sidder ret ofte i stillezone, og der er det aldrig blevet håndhævet.. Måske skulle jeg sige til det til en kontrollør næste gang, der er et generende dyr. Hvis dyret er stille og bare møffer lidt rundt, er jeg ligeglad.


Mystisk :gruble: Måske det er lavet om?


Reglerne er rimelig klare på DSB'S hjemmeside:

Af hensyn til allergikere er visse områder dyrefri. I fjern- og regionaltogene gælder det de afdelinger, der er markeret med ’dyrefri’ og i DSB 1' (undtaget er dog førerhunde og små dyr i tasker/bure), Stillezone, Familiezone og Børneguidepladser. I S-toget må du ikke medbringe dyr i vognene i togets ender. I de korte S-tog gælder det dog kun i den ene ende af toget.

Se, det undrer mig endnu mere, for jeg kører oftest i familiezone pga klapsædepladser, og der tit store hunde a'la labrador med, der tydeligvis ikke er en førehund, men måske skulle man blot påpege det overfor en medarbejder næste gang en hund er generende, og ejeren ikke formår at holde den på blot et minimum af ro. Selvfølgelig ligger sådan en ikke mussestille i 3 timer, men det er meget generende, når bevæger sig hurtigt og meget, og er meget urolig, skubber til tingene (ikke med vilje selvfølgelig) etc.

Ja det skal du da bare gøre :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14716
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24734

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 13. feb 2016, 19:42

Jeg har taget min arbejdscomputer med hjem for at få noget fra hånden, men jeg har glemt strømforsyningen. Jeg har 50 min. kørsel hver vej, og jeg gider ikke at spilde fritid i weekenden på at køre frem og tilbage, det er jo bl.a. derfor, jeg tog computeren med hjem. Heldigvis har vi ekstra store batterier på vores laptops, så jeg kan arbejde i ca. 5 timer, men jeg ville gerne have lavet lidt mere. For det jeg ikke når i weekenden, skal jeg arbejde ekstra over på mandag, så jeg kan blive klar til at tage på ferie på tirsdag.

Nogle gange ville jeg ønske, at jeg havde et job, hvor det var helt enkelt for en anden at overtage mine opgaver, så jeg bare kunne tage på ferie og være ligeglad. Nå, men så får jeg da tid til at pakke i morgen, når batteriet dør.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"