Terminstråd - alle er velkomne :)

KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 13. feb 2016, 20:19

Mange tak piger :kys:

Mht fisk så spiser jeg virkelig meget og eeeeeelsker laks i alle afskygninger - det ændre jeg ikke på. Og som Sorenspige spiser jeg også lakrid :slem:
Mht tun er der bare nogle slags man skal holde sig fra, gravid eller ej, det er vist et eller andet mærke man skal holde øje med

Det gjorde jeg også første gang og hun virker meget normal :LOL: :love:

Vi har været til fødselsdag her i eftermiddag, startede kl 14 - så troede det var med boller og lagkage, men det var kun lagkage og aftenmad kl 18:30 - jeg var så sulten til aftenmad da jeg ikke havde fået noget siden kl 11 og lagkagen kunne jeg ikke lide :badr:

I formiddags var manden på job og mens storesøster hyggede ig legede fik jeg ordnet toiletter og så var vi en time ude i sneen og lave snemand :love:

Nu ligger vi i sengen, manden og jeg - han ser film og jeg ligger og læser lidt forskelligt på nettet.
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 13. feb 2016, 23:01

Glemte helt at poste ugeskift billede :D

36+0 :lun:

36+0 - Kopi.jpg
3
Formerly known as Gerbilwoman :)
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. feb 2016, 05:57

Jeg er ynkelig lige nu. Havde det egentlig ok, da jeg gik i seng i aftes, men så vågnede jeg omkring kl. 2, og har kun kunnet døse lidt hen derefter.

Det føles som om, jeg har feber, men det har jeg ikke. Min temperatur er dog forhøjet i forhold til, hvad den plejer, så et eller foregår der i kroppen.

Jeg snotter og hoster og mine led er ømme :(. Heldigvis er min mand ikke ramt (endnu :genert:), og det håber jeg fortsætter. Kan ikke så godt være nogens mor lige nu.

I morgen skal jeg være selv med R, da min mand først har ferie fra på onsdag. Min mor har dog fri, så jeg håber, hun vil hjælpe.

Ynk ynk her fra.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. feb 2016, 05:57

Gerbil Woman, flot mave :love:.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 14. feb 2016, 08:29

God bedring Sorenspige :ae:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 14. feb 2016, 09:25

DGrayish skrev:
Snowdrop skrev:
Det var nu heller ikke tungmetallerne jeg tænkte på. Mere på den der parasit eller hvad det nu er, som kan være i fisk der ikke er varmebehandlet. Synes jeg får modstridende svar når jeg googler efter det. Er ikke hysterisk (selvom det sikkert lyder sådan når man spørger, haha) men en parasit er nu pænt ulækkert alligevel.


I princippet er der procedurer der gør at koldrøget og gravad fisk burde være fint at spise, men der har været en del nylige tilbagekaldelser af koldrøget laks, primært på grund af listeria, så jeg ville holde mig fra det, så længe producenterne ikke overholder de regler og kasserer det fisk som har listeria.

Hvis man fryser laksen ned til -20 grader i 24 timer er den sikker at spise, da både parasitter og listeria går i dvale.

Dåse tun er forresten helt fint at spise. De tun man kommer på dåse er meget små og har et væsentligt lavere indhold af tungmetaller end de tun der bliver solgt ferske.

/kokkenørd out :genert:


Tak for svar :kys:

Læste nemlig også at de procedurer der er omkring koldrøget fisk BURDE slå parasitter og listeria ihjel, men at det desværre langt fra altid er tilfældet.

Jeg tror sq jeg holder mig fra den koldrøgede (med mindre den lige får et minut på panden først - det smager ganske fint!). Under normale omstændigheder tror jeg ikke jeg ville tænke så meget over det, men lige netop fordi der har været så meget polemik på det seneste omkring listeria, så hellere lade være at færdes på kørebanen med bind for øjnene ...
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 14. feb 2016, 10:05

Sorenspige skrev:Jeg er ynkelig lige nu. Havde det egentlig ok, da jeg gik i seng i aftes, men så vågnede jeg omkring kl. 2, og har kun kunnet døse lidt hen derefter.

Det føles som om, jeg har feber, men det har jeg ikke. Min temperatur er dog forhøjet i forhold til, hvad den plejer, så et eller foregår der i kroppen.

Jeg snotter og hoster og mine led er ømme :(. Heldigvis er min mand ikke ramt (endnu :genert:), og det håber jeg fortsætter. Kan ikke så godt være nogens mor lige nu.

I morgen skal jeg være selv med R, da min mand først har ferie fra på onsdag. Min mor har dog fri, så jeg håber, hun vil hjælpe.

Ynk ynk her fra.


Øv øv, rigtig god bedring :ae: Har selv lige haft en omgang der først nu er ved at slippe taget :syg:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 14. feb 2016, 10:06

Sorenspige skrev:Gerbil Woman, flot mave :love:.


Mange tak :kys:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. feb 2016, 10:21

Jeg har fejret fødselsdag de sidste par dage. I fredags med min kæreste, hvor vi spiste brunch, kiggede butikker, endte med at få fremvist et hus, spiste ude til aften og endte med en film på sofaen - det var dejligt og afslappende. Han gav mig et gavekort til et wellnessophold, føles som lige det jeg trænger til!

I går havde vi besøg af min familie. Min niece er født i sommers tæt på samme dato, som jeg har termin til sommer. Da jeg sad med hende kommenterede de, at jeg næste fødselsdag vil have en på stort set samme alder. Jeg kan stadig ikke mærke glæde ved den tanke. Men min kærlighed til min niece kan jeg heldigvis mærke. Hælder efterhånden til, at jeg må have distanceret mig selv fra det - åh, hvor jeg håber, at jordemoderen får ret i, at det måske ændrer sig, når jeg kan mærke liv/kender kønnet osv.

Jeg synes jeg har haft det lidt bedre generelt nogle dage, så det slog mig lidt ud, da jeg i går aftes røg ned igen. Jeg har igen haft en skrækkelig nat - måske er det en reaktion på et par dage, hvor jeg har været i gang næsten hele tiden. I dag skal være sofadag.

Har taget natrontesten, fordi jeg var nysgerrig efter om den vil vise det samme som skanning - vi skal til misdannelsesskanning på tirsdag. Min jordemoder mener, det vil være godt for mig at kende kønnet, for at jeg så måske bedre kan forholde mig til det, så regner med, de vil forsøge at se kønnet der.

God søndag til jer alle.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. feb 2016, 11:15

Danseprinsesse skrev:Jeg har fejret fødselsdag de sidste par dage. I fredags med min kæreste, hvor vi spiste brunch, kiggede butikker, endte med at få fremvist et hus, spiste ude til aften og endte med en film på sofaen - det var dejligt og afslappende. Han gav mig et gavekort til et wellnessophold, føles som lige det jeg trænger til!

I går havde vi besøg af min familie. Min niece er født i sommers tæt på samme dato, som jeg har termin til sommer. Da jeg sad med hende kommenterede de, at jeg næste fødselsdag vil have en på stort set samme alder. Jeg kan stadig ikke mærke glæde ved den tanke. Men min kærlighed til min niece kan jeg heldigvis mærke. Hælder efterhånden til, at jeg må have distanceret mig selv fra det - åh, hvor jeg håber, at jordemoderen får ret i, at det måske ændrer sig, når jeg kan mærke liv/kender kønnet osv.

Jeg synes jeg har haft det lidt bedre generelt nogle dage, så det slog mig lidt ud, da jeg i går aftes røg ned igen. Jeg har igen haft en skrækkelig nat - måske er det en reaktion på et par dage, hvor jeg har været i gang næsten hele tiden. I dag skal være sofadag.

Har taget natrontesten, fordi jeg var nysgerrig efter om den vil vise det samme som skanning - vi skal til misdannelsesskanning på tirsdag. Min jordemoder mener, det vil være godt for mig at kende kønnet, for at jeg så måske bedre kan forholde mig til det, så regner med, de vil forsøge at se kønnet der.

God søndag til jer alle.


Stort tillykke med fødselsdagen danseprinsesse. Hvor er det godt at hører at du har haft et par gode dage, også selv om du er røget lidt ned igen. Sådan er en helingsproces jo bare. Jeg ønsker dig flere gode dage, og håber på at du får en god oplevelse til scanning på tirsdag. Rigtig god sofansøndag til dig.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. feb 2016, 11:23

Her er det også sofasøndag i dag. Kæresten er taget på job, og jeg er bare dårlig. Igår var eller en okay dag, og jeg havde kræfter til at tage ind og se Simon Talbot, havde givet min kæreste billetterne i julegave, men i dag er der ikke mange kræfter og kvalmen bølger bare der ud af.
Igår blev vi enige om at min motorcykel skal sælges, det er lidt vemodigt, det er jo min første cykel. Men jeg kan jo også godt se det, der går jo ihvertfald et år til halvanden før jeg bare lige kan tage den og kører en tur selv. Og vi kan kun kører sammen de næste 5-6 år hvis lillebror bliver passet, før er han ikke gammel nok til at komme med bagpå. Så må trøste mig med at jeg i stedet kan købe et godt kamera til at tage billeder af lillebror med, og så kan smide lidt i til udbetaling på en bil som vi alle sammen kan være i uden at skulle spille Tetris hver eneste gang. Åh Gud det lyder som først World problems. :lol: :genert:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 14. feb 2016, 19:54

Håber i har haft nogle gode weekender rundt omkring.

Min søndag har været præget af massiv kvalme. Så kan jeg lære ikke at begynde at sige højt, at jeg syntes den var på retur :whine:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2016, 07:37

Tak for god bedringer :kys:. Øv, at vi er flere herinde, der er dårlige af den ene eller den anden grund :ae:. Jeg håber virkelig, at jeres graviditetskvalme mv snart forsvinder.

Danseprinsessen, tillykke med fødselsdagen :banan: :kys:. Dejligt, at du har haft nogle gode dage. Det er (desværre) helt almindeligt, at man får en nedtur efter nogle dejlige dage.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at din tilknytning til graviditeten og barnet kommer snigende - og ikke dukker op fra den ene dag til den anden. Heller ikke selvom du ser baby på en scanning eller mærker liv. For mange mødre tager det flere måneder efter fødslen.

Jeg skriver det, for at du ikke skal blive skuffet/få det dårligt, hvis MD-scanningen ikke ændre det store.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 15. feb 2016, 11:14

Så er jeg hjemme, med et styk vandrejournal - ej hvor er det underligt altså. Hehe!

BMI blev sat til 26 - så det er super. Lægen var enig med mig i at BMI er et åndsvagt tal der ikke tager højde for bygning og generel sundhedstilstand. Tror det betyder nul glukosetest! YES :banan:

God bedring til alle jer det render og har det dårligt, øv for en omgang da!
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 15. feb 2016, 12:39

Snowdrop: Fedt med vandrejournalen, så er det en realitet nu. :D

Danseprinsesse: Jeg er enig med Sorenspige her. Det er altså ikke alle, der føler glæde ved graviditeten eller tilnytning til barnet /fostret. Tro mig, det skal nok komme før eller siden. Jeg kunne sådan ønske for dig, at alt bare var lykke og idyl, men det er ikke dine livsvilkår lige nu. Der er IKKE noget galt med dig, og det betyder ikke at du kommer til at elske det her barn mindre. Du skal nok nå dertil før eller siden, og babyen kan sagtens vente på at du bliver klar.
Jeg følte mig ikke forelsket eller overvældet af lykke da N kom ud. Altså, jeg drog omsorg for ham og passede på ham og kyssede og krammede ham som enhver anden god mor, men i det første lange stykke tid var jeg virkelig i tvivl om jeg gjorde det fordi jeg elskede ham, eller fordi jeg vidste at det burde man. Det brugte jeg lang tid på at have dårlig samvittighed over, og det er så ærgerligt, for det tog ligesom lidt af oplevelsen. Nu ved jeg, at han i hvert fald aldrig mærkede forskel, og at alt den åndssvage tvivl var nytteløst. Jeg elsker ham med hver en lille celle i min krop. Det tog mig bare lidt tid at finde ud af, at det -for mig i hvert fald- er sådan kærlighed (også) kan føles. -Og så tillykke med fødselsdagen i øvrigt. Godt du blev fejret behørigt. De næste mange år kommer juniors fødselsdag formentlig til at være meget vigtigere for dig end din egen :)

Jeg har hyret en rengøringsdame. Jaja, jeg har alverdens tid til selv at ligge og skrubbe og skure, men jeg får det ikke gjort. I øvrigt har jeg fået symfyseløsning, så det gør virkelig naller at bøje mig ned. Så lige nu vimser der en sød og forhåbentlig effektiv litausk pige rundt i vores hus mens jeg sidder på cafe med en latte og computeren. Jeg kan lige holde til det.
Min mand synes egentlig det er nogle dumme penge, men altså. Vi venter vores 3 barn, og jeg synes ikke jeg bestiller andet end at vaske tøj, lave mad og rydde op. Jeg GIDER ikke gøre rent. Det er vel rimeligt nok?

God bedring til jer der døjer med kvalme og begyndende sygdom. :)
0

Tilbage til "Graviditet"