Vægttab på LCHF

Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Vægttab på LCHF

Indlægaf Mocca » 27. jan 2016, 20:19

Nu har jeg kastet mig ud i LCHF. Tænker at det bliver en livsstil og ikke bare en kur.
Men men, det er bl.a. fordi jeg er træt af at være alt for tyk.

Så jeg har lige nu meget behov for at høre om andre, der har tabt sig på den kost.
Vil du dele dine erfaringer som inspiration for mig og for andre?

Hvor meget har du tabt dig?
Over hvor lang tid?
Hvad har der ellers været af 'bivirkninger', gode/dårlige?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 20:31

Jeg er LCHF'er - har været det i omkring et år. Har tabt ca 15 kg (er ca 3 kg fra min målvægt - så har jeg ikke sagt for meget :P). Jeg ELSKER den her livsstil! For jeg elsker at lave mad som smager mega forbudt og lækkert og som jeg stadig taber mig af. Var vildt skeptisk i starten, for kan man spise mad med smør og fløde og tabe sig? Men ja, det er lykkedes 100% for mig og jeg har ikke følt at jeg led store afsavn undervejs. Har drukket rødvin og spist chokolade og også syndet med almindelig mad i ny og næ, når jeg f.eks. var ude at spise hos andre.

Det bedste (udover at jeg har tabt mig) er at jeg er sluppet af med mit sukkermonster og eftermiddags-ulvehunger. Når jeg spiser er det velovervejet og ikke bare fordi mit blodsukker dykker.
Af negative ting er at jeg har fået ret uren hud på mine ben. Det har været lidt svært at slippe af med, men er efterhånden på retur...

Spørg endelig, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med! Håber LCHF vil være godt for dig. :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf Mocca » 27. jan 2016, 20:36

Mange mange tak! Det var lige sådan noget, jeg trængte til at læse :)
Jeg er helt ny. Kører kun på 3. dag.
1
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf topmadras3 » 28. jan 2016, 17:18

Jeg har tabt 28 kg på ca 8 måneder og har en normal bmi nu :pompom: ,jeg går ikke sukkerkold og er sikker på at jeg bliver ved med at spise sådan,da jeg ikke føler at jeg undvære noget-spørg endelig :danse:
6
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf Cookie » 14. feb 2016, 18:00

topmadras3 skrev:Jeg har tabt 28 kg på ca 8 måneder og har en normal bmi nu :pompom: ,jeg går ikke sukkerkold og er sikker på at jeg bliver ved med at spise sådan,da jeg ikke føler at jeg undvære noget-spørg endelig :danse:


Det er den slags udtalelser der gør mig lidt happy. 3 graviditeter på 4,5 år og dertilhørende kage har sat sine fede spor på mig. 30kg spor :gris: Når jeg engang har overskud til det eller kan begynde at sove lidt om natten, så skal der satme gøres noget ved det!

Jeg kunne jo godt begynde at tage nogle små skridt allerede nu og få banket lidt vaner på plads, så bare sådan noget som morgenmad; hvad har virket bedst for jer?
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf topmadras3 » 14. feb 2016, 18:22

Jeg hepper på dig :pompom:
Altså jeg havde en i omgangskredsen som begyndte at spise efter det og hun tabte sig,jeg læste lidt om det og fik lyst til at prøve og tabte mig faktisk hurtigt,men selvfølgelig var omstillingen de første dage hårde,da jeg stoppede med sukker-men det er de fleste kostomlægninger vel :genert:
For mig er det vigtigt at spise nok fedt til hvert måltid,da det giver lang tids mæthed og det syntes jeg var grænseoverskridende i starten
Jeg spiser mest til morgenmad,da jeg syntes det fungere bedst for mig-morgenmaden kan også være rester fra aftenen før
1
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf Cookie » 14. feb 2016, 19:49

Det er nemlig lige det med fedtindtaget jeg er lidt tvivlsom ved, når jeg lige har kæmpet for ikke at tage så meget på i en graviditet.
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Zilla
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jan 2016, 08:50
Kort karma: 3
Likede indlæg: 18

Re: Vægttab på LCHF

Indlægaf Zilla » 19. feb 2016, 14:45

Jeg har før min graviditet tabt mig ca 15 kg på lchf. Til slut virkede det bedre for mig at spise lidt mindre fedt og lidt mere protein.
Jeg måtte stoppe, da jeg var gravid, da jeg fik kvalme af fedt.

Nu prøver jeg på at komme tilbage nogenlunde på sporet (det bliver meget liberalt, da det skal passe sammen med amning og nogen gange meget kort tid til mad). Så her synes jeg, at rugbrød er et udmærket alternativ.
Det vigtigste for mig lige nu er at komme ud af min sukkertrang, så håber jeg vægttabet kommer.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"