Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2016, 06:55

Jeg undrer mig over, at det hele tiden er de hjemløse, som skal spændes for "Hjælp vore egne"-vognen.
Der er helt sikkert sket en forringelse af socialt udsattes vilkår i Danmark, ikke mindst indenfor psykiatrien, men det problem kan privat velgørenhed ikke løse i et samfund som det danske (og skal heller ikke efter min mening), og taler vi omvendt om symptombehandlende hjælp, findes der allerede mange filantropiske tilbud til hjemløse i form af herberger, folkekøkkener, tøjdepoter og opsøgende gadearbejde.

Jeg har på fornemmelsen, at de hjemløse så ofte hives frem som eksempel, fordi hensigten med kritikken ikke er at hjælpe dem, men at kritisere international velgørenhed. Ellers havde afsenderne nok sat sig bedre ind i emnet sociale forhold og behov i Danmark.
8
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 13. feb 2016, 10:24

2SHY skrev:Hvorfor man vælger at være spøgelsesjæger hvis man er ved at skide grønne grise og det meste af udsendelsen sidder og siger "fuck, fuck, fuck, chok, årh shit, årh hvor vildt, shit, shit, shit, chok, chok, chok"

Ej men for helvede hvor virker det amatøragtigt når man er vant til at se amerikanske spøgelsesjægere. Det andet virker mere som sådan noget drengerøvs udfordring :rulle: :boo:


Jeg kunne godt tænke mig at gå til spøgelsesjæger i min fritid.
Men det kunne være lidt federe hvis segmentet var lidt mere underlige og excentriske, og ikke bare kiksede. Ej nogen af dem virker da sjove nok, men de fleste af dem virker som sådan nogle man kun ville smalltalke med på arbejdet af ren pligt.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 13. feb 2016, 21:42

At en cola light har samme mørke farve som en almindelig cola.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 13. feb 2016, 21:48

At Anette Heicks hår kritiseres sådan? Jeg synes det var så fint til hende. Men altså, nu er jeg også fuldstændig vild med Dorthe Gerlachs hår i forvejen.
0
Donna Martin Graduates!
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PinkPowerPrincess » 13. feb 2016, 22:01

Hvorfor folk får en ny hund af samme race og kalder den det samme som den der lige er død.. Det sker åbenbart rimelig tit. Fred være med det. Men udover at jeg ikke forstår det, da jeg synes der er så mange lækre hundreracer og så mange fine navne jeg gerne vil tage i brug, så synes jeg jeg bare det er lidt sært. Det er som om de benægter, at den hund de havde er død, og bare anskaffer sig en ny med det samme, en fuldstændig identisk og så går livet videre som om intet var sket. Folk ville også synes det var meget mærkeligt, hvis nogens barn døde og man så fik et nyt som man kaldte samme navn..
4
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 13. feb 2016, 22:13

PinkPowerPrincess skrev:Hvorfor folk får en ny hund af samme race og kalder den det samme som den der lige er død.. Det sker åbenbart rimelig tit. Fred være med det. Men udover at jeg ikke forstår det, da jeg synes der er så mange lækre hundreracer og så mange fine navne jeg gerne vil tage i brug, så synes jeg jeg bare det er lidt sært. Det er som om de benægter, at den hund de havde er død, og bare anskaffer sig en ny med det samme, en fuldstændig identisk og så går livet videre som om intet var sket. Folk ville også synes det var meget mærkeligt, hvis nogens barn døde og man så fik et nyt som man kaldte samme navn..

Så vil du også undre dig over navngivning af børn i ældre tid. Når et mindreårigt barn døde blev det næste ofte døbt med samme navn
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. feb 2016, 22:22

Hvorfor Pink Lady æbler sælges som om de er særligt relevante i forhold til Valentinsdag :gruble: Det er jo bare et æble?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daphne » 13. feb 2016, 22:25

Melodi Grand Prix! Mafia-Hilda, den nye reality-familie "The Heicks", Annette der var sminket som et lig (lidt blush og læbestift havde gjort underværker), mærkelig styling og makeup generelt, underlig sammensætning af programmet med et længere indslag midt imellem finalesangene, svagt udvalg af sange, boybandet gik videre! Nej bare nej! WTF did I just watch!?! :ticks:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. feb 2016, 22:11

Hvorfor Yahya endnu ikke er begyndt at bløde under næsen.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 14. feb 2016, 22:12

Hvorfor jeg bliver ved med at høre "negerclub" i en eller anden rejsereklame på tv :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hurrze » 14. feb 2016, 22:47

:fløjt: kigger lige med indtil jeg finder noget godt at sige i denne tråd :lol:
Så dukker den nemlig op i "dine indlæg" uden jeg behøver at få notifikationer, og så kan jeg nemt finde den igen.... Meget uskyldigt :fløjt:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 14. feb 2016, 23:40

Min drøm i nat. Ej den var helt fucked:

Jeg drømte om et nyt tv-koncept hvor linje 3 var de deltagende.
Det handlede om, at de dystede om at være den første til at finde en person i København, som tv-holdet havde været med til at gemme. Preben måtte cykle, men Anders og Thomas måtte bruge det offentlige. I min drøm ser jeg så et interview med kvinden som har gemt sig. Hun fortæller om, at hun har en eller anden sygdom. Ordet "sygdom" får så Preben og Thomas til hver især at tænke på, at hun nok ikke har gemt sig i sin lejlighed, men nok i sit lægehus, og Preben cykler for fuld smadder derud ad. Der klippes tilbage til (den i øvrigt kraftige) kvinden, som går ind til sin læge - nøgen. Lægen fortæller, at Thomas og Preben nu er tæt på lægehuset, så hun skal lige gemme sig lidt bedre. Hun tager et lille håndklæde om sig, og går udenfor, hvor tv-holdet har sørget for, at der holder en varevogn ved indgangen. Hun får at vide, at hun skal gemme sig omme bag i den.

Nu kommer Preben og Thomas til lægehuset, hvor de spørger lægen om kvinden er derinde. Lægen og de andre i lægehuset har fået besked på de ikke må sige noget. Preben og Thomas joker lidt med hinanden om, hvor hun mon kan være. De får så en slags ledetråd, og de begynder at lede udenfor i en slags have. Pludselig går det op for Thomas hvor kvinden kan være, da han ser varevognen! Nu er Anders også endelig nået derud. Thomas hentyder til de to andre at hun kan være i varevognen, og så styrter de allesammen derover, og så var hun fundet. Kan ikke engang huske hvem der så vandt... Så cykler Preben hjem i regnvejr... Og så skal de finde en ny gemt person næste uge.

Altså... WTF!? :stoned: :lol:
15
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2016, 01:02

Anilara skrev:Min drøm i nat.
[...]
Altså... WTF!? :stoned: :lol:

Det lyder da ellers som et meget komplet koncept! :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 15. feb 2016, 01:08

0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 15. feb 2016, 01:22

dgd2007 skrev:
Anilara skrev:Min drøm i nat.
[...]
Altså... WTF!? :stoned: :lol:

Det lyder da ellers som et meget komplet koncept! :lol:

Tv-selskaberne ringer bare - jeg sidder klar til at sælge idéen :-D
3

Tilbage til "Generelt"