Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hurrze » 14. feb 2016, 22:56

Ikke at samle op efter sin hund når den har lavet høm høm...
6
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf SofieP » 17. feb 2016, 14:15

Det er upassende at jeg har fået en OND bums på kinden - lige der hvor brillerne rammer - når nu jeg sidder og prøver at være seriøs med det der speciale :wacko: :nej:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 14:24

Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:
1
...
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf catnip » 17. feb 2016, 18:19

LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:


80 kr...for real?!?

Det rækker jo dårligt til en BigMac menu og en sundae...
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 18:23

catnip skrev:
LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:


80 kr...for real?!?

Det rækker jo dårligt til en BigMac menu og en sundae...

Og 40 kroner gør slet ikke.. For 80 kroner kunne kæresten og jeg i det mindste få en kop kaffe hver på den tur vi har måtte udskyde for at jeg kan nå i retten, fordi de åbenbart synes 24 timer før er et ganske passende tidspunkt at indkalde... :rulle:
0
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 19. feb 2016, 08:12

Smiling_Goat skrev:Jeg var ret upassende i går.. "Ret" upassende er faktisk slet ikke dækkende.

Jeg skulle til eksamen i går og var ret nervøs. Pga. tre snefnug var DSB så forsinket, at jeg ikke nåede min bus til skolen, så jeg var nødt til at tage en taxa. Jeg endte ved siden af en ufatteligt snakkesaglig chauffør. Jeg var så nervøs, at jeg ikke rigtigt kunne koncentrere mig om samtalen, så jeg kom bare med (hvad jeg troede) var passende udbrud, mens han snakkede (og snakkede og snakkede.)

Jeg hørte ham sige: "Jeg har også boet på Sjælland i et par år" og jeg svarede: "nå da." Han fortsatte med: "Ja, jeg boede et par år hos min onkel" og jeg svarede: "okay." Min interesse for samtalen på daværende tidspunkt var på det absolutte nulpunkt, så jeg tjekkede ligesom ud og hørte faktisk ikke rigtigt mere efterfølgende. Sagde bare "nåda" og "okay," når han stoppede sin talestrøm. Altså lige indtil det gik op for mig, at han vist snakkede om sin onkels dødsfald :tie:
Jeg blev mere og mere panisk, for jeg kunne jo ikke så godt kondolere med tilbagevirkende kraft ("du ved, det du sagde for ti minutter siden, det gør mig ondt") og jeg var ikke helt sikker på, at det var det, han snakkede om. Men det blev jeg så, da han sagde: "Ja, det var en tidlig alder at dø i, men sådan er det jo nogle gange." Så fik jeg endelig ytret medfølelse, men jeg havde det godt nok ret stramt med mig selv - og har det faktisk stadig lidt.

Så kære taxachauffør, undskyld at jeg ikke udviste den behørige empati, da du fortalte om din onkels død. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skulle beæres med en så personlig beretning, men jeg er ked af, at jeg ikke behandlede den med den respekt, den fortjener.


Jeg håber din eksamen gik godt :-)

Det kan godt være du synes, du var upassende, men jeg synes faktisk at chaufføren var upassende. Han burde have bemærket at du ikke lige var til smalltalk og have klappet kaje.
11
Klimatosse
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 09:54

Smiling_Goat skrev:Det ville da være fantastisk, hvis det var chaufføren, der var upassende :P .. Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg fik bare dårlig samvittighed over at virke så ligeglad over noget så vigtigt.

Og jo tak, det gik vel fint. Jeg fik 10.


Er 10 ikke næsthøjeste karakter? :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 19. feb 2016, 10:47

Min tandlæge. Hun er vildt billig og jeg tror ikke det er tilfældigt.

Da hun skulle hive min ene tand ud borede hun mig i ganen og klippede mig i læben,og jeg har fra starten gjort opmærksom på at jeg ikke kan sidde der ret længe ad gangen og det ville hun helt sikkert tage hensyn til og bla bla bla.

Hun giver mig fast 2 timers tider og så er hun fræk nok til at brokke sig over at jeg må sige stop før, jeg anede ikke hun havde lavet sådan en lang tid,hvorfor i himlens navn gør man også det med en der har sagt de ikke kan sidde i. Samme stilling længe.
Og så til en aftale hun selv var 25 for sent med.

Jeg har været der 3 gange og jeg kan ikke udstå hende, det bliver en hård omgang, jeg må bare glæde mig over hun heller ikke synes om mig.
1
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 19. feb 2016, 11:16

Smiling_Goat skrev:
Pandesteg skrev:
Smiling_Goat skrev:Det ville da være fantastisk, hvis det var chaufføren, der var upassende :P .. Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg fik bare dårlig samvittighed over at virke så ligeglad over noget så vigtigt.

Og jo tak, det gik vel fint. Jeg fik 10.


Er 10 ikke næsthøjeste karakter? :gruble:


Ehm jo.. Men jeg gik efter et 12-tal, og min lærer ændrede eksamensformen under eksamen, hvilket betød, at jeg ikke kunne gøre, som jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev rodet, og det trak karakteren ned, sagde han.. Så.. Det gik egentligt ikke skide godt.

Ret upassende i virkeligheden.


Nu er et 10 tal rigtigt flot, så tillykke med det. Men det er da ikke tilladt at ændre eksamensform under eksamen? Det giver slet ikke mening.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 19. feb 2016, 11:38

Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:
Smiling_Goat skrev:
Pandesteg skrev:
Smiling_Goat skrev:Det ville da være fantastisk, hvis det var chaufføren, der var upassende :P .. Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg fik bare dårlig samvittighed over at virke så ligeglad over noget så vigtigt.

Og jo tak, det gik vel fint. Jeg fik 10.


Er 10 ikke næsthøjeste karakter? :gruble:


Ehm jo.. Men jeg gik efter et 12-tal, og min lærer ændrede eksamensformen under eksamen, hvilket betød, at jeg ikke kunne gøre, som jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev rodet, og det trak karakteren ned, sagde han.. Så.. Det gik egentligt ikke skide godt.

Ret upassende i virkeligheden.


Nu er et 10 tal rigtigt flot, så tillykke med det. Men det er da ikke tilladt at ændre eksamensform under eksamen? Det giver slet ikke mening.


Der skete det, at jeg havde fået at vide, at jeg skulle forsvare opgaven vha. en powerpoint-præsentation. Den skulle maksimalt tage 30 min.
Så det var det, jeg forberedte. Jeg valgte at gennemgå den skriftlige del kronologisk og førte jo selvfølgelig dette ind i powerpoint-præsentationen. Den varede 20 minutter, og så var der 10 til spørgsmål.
Da jeg så kom ind, sagde han til mig, at hvis jeg lige ville tage dén del først, ville han stille spørgsmål til den bagefter. Så kunne jeg tage dén del bagefter, hvor han så ville stille spørgsmål osv.

Det betød at min PowerPoint-præsentation jo slet ikke passede sammen med min fremlæggelse, så jeg skulle klikke frem og tilbage hele tiden. Samtidig passede det ikke ind i mine noter, som jeg var nødt til at bladre og springe rundt i. Altså rodet og forvirret fremlæggelse.

Da jeg fik 10, trak det så ned at den havde været rodet. Det tror da pokker.


Sagde du noget til det, da han lavede det om? Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan jeg vil reagere med tanke på nerverne og nervøsiteten. Jeg kan godt forstå hvis du er utilfreds, fordi det er ikke en fair situation. Jeg kom i tanke om, at jeg selv har oplevet noget lignede, hvor jeg skulle op til skriftlig opgave der varede 48 timer, men det blev lavet om til 24 timer, fordi der var noget rod. Det gik jo fint alligevel, men det påvirkede mig alligevel en del. Hvis du føler for det, synes jeg du skal klage. Jeg ved ikke helt, hvad man kan gøre ved det andet end at give dig en ny mulighed for at komme til eksamen, men du har hvert fald grund til det.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2016, 11:52

Jeg ville klage. Du bør klage.
En klage har ikke nødvendigvis noget som helst med karakteren at gøre.
Men det har den faktisk lidt her, ikke? Altså uagtet om 10 er en god karakter, så er det under dine evner.
Det ville være det samme at sige til en gennemsnits 4-elev at 02 er en god karater. Sådan sat på spidsen.
Det skal du overhovedet ikke være flov over. Klag!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 19. feb 2016, 11:55

Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:
Smiling_Goat skrev:
Pandesteg skrev:
Smiling_Goat skrev:Det ville da være fantastisk, hvis det var chaufføren, der var upassende :P .. Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg fik bare dårlig samvittighed over at virke så ligeglad over noget så vigtigt.

Og jo tak, det gik vel fint. Jeg fik 10.


Er 10 ikke næsthøjeste karakter? :gruble:


Ehm jo.. Men jeg gik efter et 12-tal, og min lærer ændrede eksamensformen under eksamen, hvilket betød, at jeg ikke kunne gøre, som jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev rodet, og det trak karakteren ned, sagde han.. Så.. Det gik egentligt ikke skide godt.

Ret upassende i virkeligheden.


Nu er et 10 tal rigtigt flot, så tillykke med det. Men det er da ikke tilladt at ændre eksamensform under eksamen? Det giver slet ikke mening.


Der skete det, at jeg havde fået at vide, at jeg skulle forsvare opgaven vha. en powerpoint-præsentation. Den skulle maksimalt tage 30 min.
Så det var det, jeg forberedte. Jeg valgte at gennemgå den skriftlige del kronologisk og førte jo selvfølgelig dette ind i powerpoint-præsentationen. Den varede 20 minutter, og så var der 10 til spørgsmål.
Da jeg så kom ind, sagde han til mig, at hvis jeg lige ville tage dén del først, ville han stille spørgsmål til den bagefter. Så kunne jeg tage dén del bagefter, hvor han så ville stille spørgsmål osv.

Det betød at min PowerPoint-præsentation jo slet ikke passede sammen med min fremlæggelse, så jeg skulle klikke frem og tilbage hele tiden. Samtidig passede det ikke ind i mine noter, som jeg var nødt til at bladre og springe rundt i. Altså rodet og forvirret fremlæggelse.

Da jeg fik 10, trak det så ned at den havde været rodet. Det tror da pokker.


Sagde du noget til det, da han lavede det om? Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan jeg vil reagere med tanke på nerverne og nervøsiteten. Jeg kan godt forstå hvis du er utilfreds, fordi det er ikke en fair situation. Jeg kom i tanke om, at jeg selv har oplevet noget lignede, hvor jeg skulle op til skriftlig opgave der varede 48 timer, men det blev lavet om til 24 timer, fordi der var noget rod. Det gik jo fint alligevel, men det påvirkede mig alligevel en del. Hvis du føler for det, synes jeg du skal klage. Jeg ved ikke helt, hvad man kan gøre ved det andet end at give dig en ny mulighed for at komme til eksamen, men du har hvert fald grund til det.


Ja, jeg sagde, at det ikke var det, jeg havde forberedt, men det gjorde ikke nogen forskel. Jeg pointerede også undervejs, at det var så rodet pga. strukturændringen, samt at jeg var ret forvirret pga. det hele. Der var bare ikke noget at gøre.

Jeg overvejer også at klage.. Det er jo bare trods alt et 10-tal, så jeg ved ikke, om det ikke bare er åndssvagt at prøve igen. 10 er jo godt.


Er det den lærer du har skrevet om flere gange herinde? For så synes jeg du skal lave en helt generel klage over underviseren til uddannelsesstedet.
Det synes jeg egentlig også du skal gøre, selvom det ikke er samme lærer. Ja, du fik et flot tital, men hvad med den næste elev det bliver udsat for det ... Vedkommende er måske ikke så dygtig som du og så kan en lavere karakter komme til at betyde rigtig meget.
Det et helt uacceptabelt at opføre sig sådan og hvis ikke uddannelsesstedet får det at vide, kan de ikke reagere på det. Det gør de måske ikke alligevel, men så et det ihf ikke din skyld.

Og tillykke med 10 tallet :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 19. feb 2016, 11:59

Jeg forstår dig altså virkelig også godt Smiling Goat. Kan godt huske det fra min egen studietid det der. At selv om man har fået en god karakter, så er man alligevel skuffet hvis man ved man kunne have gjort det bedre. Særligt hvis årsagen er omstændigheder man ikke selv var herre over. Du er fuldt berettiget til at føle skuffelse og ham læreren er sgu virkelig tarvelig at han ikke lader dig fremlægge som du har planlagt :kram:
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 19. feb 2016, 12:07

Jeg har oplevet lignende eksamenssituationer, men valgte ikke at klage da det ville betyde at jeg skulle til reeksamen. Det kunne jeg på ingen måde overskue. Én eksamen var slem nok i forvejen Samtidig kan det være en rigtig dårlig strategi på et lille fag hvor man ikke kan undgå at skulle have den samme vejleder/interne censor igen. De ser ikke ret let på at man har klaget over dem, og de er heller ikke blege for at fortælle den slags videre. Mit studie var en andedam og man skulle helst ikke træde nogen over tæerne. Så var det på alle måder nemmere at finde sig i dårlig behandling. Der sidder nogle rigtig magtsyge typer på universiteterne, desværre. Du kender nok dit institut bedre end så mange andre, så du kan nok bedst selv vurdere om en klage vil være en god idé eller ej. Uanset hvad er der nærmest ingen forskel på om man får 10 eller 12, så dit resultat er virkelig flot og ikke noget at skamme sig over (selvom jeg godt kan forstå at du ærgrer dig når du ved at du kunne gøre det bedre).
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 19. feb 2016, 14:38

Rosa Espinosa skrev:Har hørt denne sang alt for meget og alt for højt i dag. Den er sindssyg catchy :lol:



Hoho, det minder mig om den her :-D

(sangen starter fra 1:50)



:klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"