Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Novella » 15. feb 2016, 05:35

Lagkagebunde. Det bliver til gummi/eller eller andet fra en bil, uanset hvilken opskrift jeg bruger. Så jeg køber lagkagebunde, og min mor roser hver gang, hvor god jeg er blevet til at lave dem.
3
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Pixie88 » 15. feb 2016, 06:08

Marengs. Jeg KAN bare ikke få det skide sukker opløst. Har prøvet så mange gange, endda den idiotsikre metode over vandbad.. men nej. Lortet bliver stift og får næsten den rigtige konsistens, det er bare fyldt med sukkerkorn.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf HappyPaww » 15. feb 2016, 07:16

Wizzze skrev:Kunsten i at koge kartofler, ligger i ikke at koge dem :D

Kartofler i gryde, hæld koldt vand over så det dækker og lidt til, godt med salt i vandet. Sæt dem over på fuldt blus, når vandet koger, så sku ned og lad dem koge i maks 5 min. derefter slukkes for blus, læg låg på og lad dem stå i 10min. og passe sig selv (er det meget store kartofler, så skal de måske stå i 20 min.) brug stegenål til at teste, kartoflen skal glide af nålen, når de er færdige.

Jeg har godt hørt om den metode, men jeg har ikke turde, fordi jeg er bange for at få kartofler der ikke har fået nok :shock:
0
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf DollsLiveForever » 15. feb 2016, 07:17

Fru Sunshine skrev:Af det, jeg har prøvet, kan jeg vist det meste sådan nogenlunde godt.
Men jeg er decideret bange for rouladebageri. Roulade er en lækker, men ondsindet opfindelse.



Jeg har også rulladeangst, endda også på andres vegne. Jeg har aldrig prøvet at bage en af samme grund,kan ellers godt lide hjemmebagt rullade. Ellers er jeg faktisk rimelig god til bagning, så det er lidt mærkeligt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf HappyPaww » 15. feb 2016, 07:17

Pixie88 skrev:Marengs. Jeg KAN bare ikke få det skide sukker opløst. Har prøvet så mange gange, endda den idiotsikre metode over vandbad.. men nej. Lortet bliver stift og får næsten den rigtige konsistens, det er bare fyldt med sukkerkorn.

Italiensk marengs fungerer super - der smelter du sukkeret til en sukkerlage og pisker så i æggehviderne :gogo:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Karkluden » 15. feb 2016, 07:19

HappyPaww skrev:
Wizzze skrev:Kunsten i at koge kartofler, ligger i ikke at koge dem :D

Kartofler i gryde, hæld koldt vand over så det dækker og lidt til, godt med salt i vandet. Sæt dem over på fuldt blus, når vandet koger, så sku ned og lad dem koge i maks 5 min. derefter slukkes for blus, læg låg på og lad dem stå i 10min. og passe sig selv (er det meget store kartofler, så skal de måske stå i 20 min.) brug stegenål til at teste, kartoflen skal glide af nålen, når de er færdige.

Jeg har godt hørt om den metode, men jeg har ikke turde, fordi jeg er bange for at få kartofler der ikke har fået nok :shock:

Jeg har prøvet den. Virker heller ikke her.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf DollsLiveForever » 15. feb 2016, 07:21

HappyPaww skrev:
Pixie88 skrev:Marengs. Jeg KAN bare ikke få det skide sukker opløst. Har prøvet så mange gange, endda den idiotsikre metode over vandbad.. men nej. Lortet bliver stift og får næsten den rigtige konsistens, det er bare fyldt med sukkerkorn.

Italiensk marengs fungerer super - der smelter du sukkeret til en sukkerlage og pisker så i æggehviderne :gogo:


Eller brug flormelis.
2
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Marichen12 » 15. feb 2016, 07:45

Jeg tør nærmest ikke skrive det, men jeg kan simpelthen ikke komme på noget hvor jeg er virkeligt dårlig til det :blush:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2016, 08:01

Marichen12 skrev:Jeg tør nærmest ikke skrive det, men jeg kan simpelthen ikke komme på noget hvor jeg er virkeligt dårlig til det :blush:


HA, sådan har jeg det også :D Jo, jeg er dårlig til at fylde de der isterningeposer, der sprøjter altid vand ud over det hele, når jeg prøver.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. feb 2016, 08:42

DollsLiveForever skrev:
Fru Sunshine skrev:Af det, jeg har prøvet, kan jeg vist det meste sådan nogenlunde godt.
Men jeg er decideret bange for rouladebageri. Roulade er en lækker, men ondsindet opfindelse.



Jeg har også rulladeangst, endda også på andres vegne. Jeg har aldrig prøvet at bage en af samme grund,kan ellers godt lide hjemmebagt rullade. Ellers er jeg faktisk rimelig god til bagning, så det er lidt mærkeligt.

Også her. Jeg har heller aldrig turdet give mig i kast med rouladen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. feb 2016, 08:43

Jeg er forresten elendig til at bruge filodej. Det er bare noget dumt nams, der ikke vil, som jeg vil.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Akehurst2 » 15. feb 2016, 08:45

Jeg er også dårlig til ris.

Og creme brulee. Bliver aldrig stift som det skal og skal bage i evigheder, hvis det overhovedet skal blive til noget der minder om creme brulee.
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Pixie88 » 15. feb 2016, 08:47

HappyPaww skrev:
Pixie88 skrev:Marengs. Jeg KAN bare ikke få det skide sukker opløst. Har prøvet så mange gange, endda den idiotsikre metode over vandbad.. men nej. Lortet bliver stift og får næsten den rigtige konsistens, det er bare fyldt med sukkerkorn.

Italiensk marengs fungerer super - der smelter du sukkeret til en sukkerlage og pisker så i æggehviderne :gogo:

Altså man smelter sukkeret alene, uden nogen æggehvider overhovedet?
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Pixie88 » 15. feb 2016, 08:51

Jeg er pissegod til at koge ris! Jeg bruger dobbelt så meget vand som ris, og hælder risene i når vandet koger. Låg halvt på og skru ned på middel varme. Når der ikke er mere synligt vand tilbage i gryden, så slukker jeg for blusset, sætter låg på og lader gryden stå til risene er helt færdige. Typisk 5-10 minutter. På den måde bliver risene ikke vandede eller klistrede. Jeg hader klistrede ris :genert:
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf LadyFox » 15. feb 2016, 09:13

Fru Sunshine skrev:
DollsLiveForever skrev:
Fru Sunshine skrev:Af det, jeg har prøvet, kan jeg vist det meste sådan nogenlunde godt.
Men jeg er decideret bange for rouladebageri. Roulade er en lækker, men ondsindet opfindelse.



Jeg har også rulladeangst, endda også på andres vegne. Jeg har aldrig prøvet at bage en af samme grund,kan ellers godt lide hjemmebagt rullade. Ellers er jeg faktisk rimelig god til bagning, så det er lidt mærkeligt.

Også her. Jeg har heller aldrig turdet give mig i kast med rouladen.

Jeg har forsøgt mig med roulade - og det ER en umulig kage. :(

Så den kommer også på min liste her.
1
...

Tilbage til "Mad og drikke"