Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. feb 2016, 11:19

^^ Vibbsen :kys:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 14. feb 2016, 11:27

Vibbsen ja de lære noget de mænd :lol:

Men her er manden faktisk vant til at være alene med N hver mandag og onsdag da jeg først er hjemme fra arbejde når N er på vej i seng.

Men jeg har bare aldrig hørt det før, så det var ret nyt for mig.

Jeg lå og nød N snakkes også selvom hans far ikke altid svarede igen :D

N endte med at åbne døren og sige moarrrrr vi har kørt i bil.
Manden kom ind helt ked af det fordi han ikke var nået at blive færdig med morgenmaden inden jeg vågnede.
Men sødt var det :lun:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2016, 11:35

Skralde skrev:
Zinde skrev:
Bøtte skrev:Jeg har lige et børnehave dilemma.

S børnehave skal "udbygges" med en pavillon. Og det er S' stue, der skal flytte ind i den pavillon. Det kan måske være godt nok. Men i forvejen er der bare nogle ting i børnehaven jeg ikke er helt glad for.
Fx at S' ble ind i mellem er godt våd (det er dog blevet bedre)
At der om eftermiddagen er mange børn til én pædagog
At børnene tidligt på eftermiddagen "stuves" sammen på en vs-stue (og jeg synes sgu de små på under 1 år er meget små til også at rumme de store på 6 år)
Der lugter af lort og overfyldt blespand
Gulvet er møgbeskidt og garderoben flyder, der er tøj overalt og det er virkelig et sandt lykketræf hvis man får alt med hjem til weekenden.

S er glad for at være der, hun udvikler sig, især mentalt men også sprogligt (dog kan jeg faktisk høre på hendes sprog at hun leger med en pige, der tydeligt er bagud sprogligt, det bekymrer mig faktisk lidt at Signe pludselig går tilbage til at sige forkerte ord, som hun forlængst havde skiftet ud med de rigtige), hun taler glad om at de andre børn og fortæller også at hun leger med nogle af dem. Og den dag vi kom tilbage efter ferien kom der ikke mindre end 5 piger ud og sagde "Heeeeeej S", mens hun fik overtøjet af.

Jeg synes det vigtigste er at hun trives! Helt klart og jeg kan også godt leve med de andre ting, hvis hun bare trives. Men jeg synes i forvejen pladsen er trang og jeg frygter lidt at det ikke bliver bedre fremover.

Hun blev jo kastet rundt i dagplejen og jeg ved ikke om hun kan klare endnu et skifte, nu hvor det endelig går godt, og vi ikke længere skal aflevere med gråd og "jeg vil gerne blive hjemme" og det tænker jeg er vigtigt. Men alligevel er jeg bare i tvivl om hun er det rette sted.

Der er kun 6 andre fra hendes årgang. De 5 er drenge. Og den sidste pige skal formentlig flytte senere på året. Hvor vigtigt er det at man går i børnehave med nogle af dem (af samme køn), man skal følges med i skolen?


Jeg synes ikke, det er vigtigt. Dynamikken i gruppen ændrer sig alligevel, når de kommer i skole. Pludselig har de nye bedste venner.

Hvis hun er glad for sin børnehave og trives, ville jeg ikke flytte hende. Man ved hvad man har osv. Og der er meget langt mellem "perfekte" institutioner efterhånden.

Det med sproget ville jeg slet ikke bekymre mig om. Hun eksperimenterer bare med det :kys:


Jeg er enig i dette :gogo: Og mht. garderoben og dét at de bliver stuvet sammen, så uden at jeg selvfølgelig ved helt hvordan det foregår alle steder, så er det desværre nok normalen i de fleste børnehuse. Især det med at de bliver samlet i inst. i ydertimerne, som bliver gjort fordi der simpelthen ikke er nok personale.



Jeg synes bare ikke ydertimerne starter allerede kl 15.30. Og 14.30 om fredagen.
Jeg tænker ikke at vi lige rykker hende nu og her, men jeg har skrevet hende op til 2 andre steder, just i case. Så kan vi jo altid sige nej.

Tak for jeres input alle 3 :kys:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 14. feb 2016, 11:44

Bøtte skrev:
Skralde skrev:
Zinde skrev:
Bøtte skrev:Jeg har lige et børnehave dilemma.

S børnehave skal "udbygges" med en pavillon. Og det er S' stue, der skal flytte ind i den pavillon. Det kan måske være godt nok. Men i forvejen er der bare nogle ting i børnehaven jeg ikke er helt glad for.
Fx at S' ble ind i mellem er godt våd (det er dog blevet bedre)
At der om eftermiddagen er mange børn til én pædagog
At børnene tidligt på eftermiddagen "stuves" sammen på en vs-stue (og jeg synes sgu de små på under 1 år er meget små til også at rumme de store på 6 år)
Der lugter af lort og overfyldt blespand
Gulvet er møgbeskidt og garderoben flyder, der er tøj overalt og det er virkelig et sandt lykketræf hvis man får alt med hjem til weekenden.

S er glad for at være der, hun udvikler sig, især mentalt men også sprogligt (dog kan jeg faktisk høre på hendes sprog at hun leger med en pige, der tydeligt er bagud sprogligt, det bekymrer mig faktisk lidt at Signe pludselig går tilbage til at sige forkerte ord, som hun forlængst havde skiftet ud med de rigtige), hun taler glad om at de andre børn og fortæller også at hun leger med nogle af dem. Og den dag vi kom tilbage efter ferien kom der ikke mindre end 5 piger ud og sagde "Heeeeeej S", mens hun fik overtøjet af.

Jeg synes det vigtigste er at hun trives! Helt klart og jeg kan også godt leve med de andre ting, hvis hun bare trives. Men jeg synes i forvejen pladsen er trang og jeg frygter lidt at det ikke bliver bedre fremover.

Hun blev jo kastet rundt i dagplejen og jeg ved ikke om hun kan klare endnu et skifte, nu hvor det endelig går godt, og vi ikke længere skal aflevere med gråd og "jeg vil gerne blive hjemme" og det tænker jeg er vigtigt. Men alligevel er jeg bare i tvivl om hun er det rette sted.

Der er kun 6 andre fra hendes årgang. De 5 er drenge. Og den sidste pige skal formentlig flytte senere på året. Hvor vigtigt er det at man går i børnehave med nogle af dem (af samme køn), man skal følges med i skolen?


Jeg synes ikke, det er vigtigt. Dynamikken i gruppen ændrer sig alligevel, når de kommer i skole. Pludselig har de nye bedste venner.

Hvis hun er glad for sin børnehave og trives, ville jeg ikke flytte hende. Man ved hvad man har osv. Og der er meget langt mellem "perfekte" institutioner efterhånden.

Det med sproget ville jeg slet ikke bekymre mig om. Hun eksperimenterer bare med det :kys:


Jeg er enig i dette :gogo: Og mht. garderoben og dét at de bliver stuvet sammen, så uden at jeg selvfølgelig ved helt hvordan det foregår alle steder, så er det desværre nok normalen i de fleste børnehuse. Især det med at de bliver samlet i inst. i ydertimerne, som bliver gjort fordi der simpelthen ikke er nok personale.



Jeg synes bare ikke ydertimerne starter allerede kl 15.30. Og 14.30 om fredagen.
Jeg tænker ikke at vi lige rykker hende nu og her, men jeg har skrevet hende op til 2 andre steder, just i case. Så kan vi jo altid sige nej.

Tak for jeres input alle 3 :kys:


Og det er jeg bestemt ikke uenig i, men samtlige steder jeg har færdes i, bliver nogen af stuerne lukket ned fra 15.30. Om det er tilfredsstillende? Overhovedet ikke. Men vilkårene noget nær alle steder pga. manglende ressourcer/prioritering - det tror jeg desværre. Jeg håber at det bliver bedre og jeg synes da bestemt at du skal fortælle dem dernede om dine bekymringer :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 14. feb 2016, 18:04

Må jeg være med i hulen? Har 3 piger nu. En på 3,5, en på 2 og en på 3 mdr. :panik:
1
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2016, 20:44

Rakel skrev:
Men er det anderledes de steder? I Lillesøsters vs er de i den ene afdeling før kl 8 og i den anden afdeling efter kl 15. Det er mit indtryk, at det er sådan de fleste steder i vores område.
I Daycare er de på stuerne (de har aldersopdelte stuer) gennem hele åbningstiden, men det kører en del anderledes i UK end her. Lillesøster ef så præcis, hvor det passer hende. De har opgivet at holde på hende.


Det er ikke kun det med at de lukker stuerne ned, det er mere det med at der er så mange ting, vi ikke synes er telt godt.

De andre børnehaver jeg har hørt om har ikke så store problemer med fx snavs og lugt af lort. En af de andre piger har gået i en anden børnehave først, og der var der mere styr på tingene.
Det der bekymrer mig mest er de fysiske rammer, den pavillion hendes stue skL rykke ud i, skal alligevel være af en hvis størrelse for at rumme 21 børn. Og der er i forvejen trangt synes jeg.

Men altså det her børnehave noget er jo en helt ny verden for os :)
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 14. feb 2016, 21:20

Bøtte skrev:
Rakel skrev:
Men er det anderledes de steder? I Lillesøsters vs er de i den ene afdeling før kl 8 og i den anden afdeling efter kl 15. Det er mit indtryk, at det er sådan de fleste steder i vores område.
I Daycare er de på stuerne (de har aldersopdelte stuer) gennem hele åbningstiden, men det kører en del anderledes i UK end her. Lillesøster ef så præcis, hvor det passer hende. De har opgivet at holde på hende.


Det er ikke kun det med at de lukker stuerne ned, det er mere det med at der er så mange ting, vi ikke synes er telt godt.

De andre børnehaver jeg har hørt om har ikke så store problemer med fx snavs og lugt af lort. En af de andre piger har gået i en anden børnehave først, og der var der mere styr på tingene.
Det der bekymrer mig mest er de fysiske rammer, den pavillion hendes stue skL rykke ud i, skal alligevel være af en hvis størrelse for at rumme 21 børn. Og der er i forvejen trangt synes jeg.

Men altså det her børnehave noget er jo en helt ny verden for os :)


Jeg synes at du skal dele dine bekymringer/spørgsmål med børneren - om end ikke andet for at gøre dem opmærksom på det :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2016, 21:28

Skralde skrev:
Bøtte skrev:
Rakel skrev:
Men er det anderledes de steder? I Lillesøsters vs er de i den ene afdeling før kl 8 og i den anden afdeling efter kl 15. Det er mit indtryk, at det er sådan de fleste steder i vores område.
I Daycare er de på stuerne (de har aldersopdelte stuer) gennem hele åbningstiden, men det kører en del anderledes i UK end her. Lillesøster ef så præcis, hvor det passer hende. De har opgivet at holde på hende.


Det er ikke kun det med at de lukker stuerne ned, det er mere det med at der er så mange ting, vi ikke synes er telt godt.

De andre børnehaver jeg har hørt om har ikke så store problemer med fx snavs og lugt af lort. En af de andre piger har gået i en anden børnehave først, og der var der mere styr på tingene.
Det der bekymrer mig mest er de fysiske rammer, den pavillion hendes stue skL rykke ud i, skal alligevel være af en hvis størrelse for at rumme 21 børn. Og der er i forvejen trangt synes jeg.

Men altså det her børnehave noget er jo en helt ny verden for os :)


Jeg synes at du skal dele dine bekymringer/spørgsmål med børneren - om end ikke andet for at gøre dem opmærksom på det :kys:


Jeg er virkelig dårlig til sådan noget :genert:

Men er det ikke noget med man følger op efter 3 måneder? Det er til marts, så er det jo oplagt at bringe det op der.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 15. feb 2016, 05:00

Cookie skrev:Må jeg være med i hulen? Har 3 piger nu. En på 3,5, en på 2 og en på 3 mdr. :panik:

Selvfølgelig. Der er stor spredning på børnene i gruppen så du pipper bare hvor du synes :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. feb 2016, 06:46

Vi skal afsted til jylland her ca 9-9.30 og kommer hjem onsdag eller torsdag, afhængig af hvad der lige er bedst (for os)

Føler med Jer der er syge eller har syge børn, det er virkelig elendigt :ae:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2016, 07:28

Tak for god bedring :kys:.

Heldigvis har jeg det bedre i dag. Jeg er dog stadig ikke på toppen, så mormor har hentet R til en hyggedag (vi skulle have været sammen alle 3 i dag, da min mand ikke har ferie endnu). Så nu slapper jeg af.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2016, 10:40

Fantastisk gave, Rikke :banan:. Den får I glæde af i mange år :-D.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. feb 2016, 10:50

Rikke skrev:Jeg hentede (totalt fregnede) Astrid i lufthavnen i aftes. Hun var fyr og flamme over at se mig igen og var ved at vende vrangen ud af spænding over den gave, som hun selv har valgt og købt til mig.

I love it! :D


Haha, jeg elsker den!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 15. feb 2016, 12:24

Det går rigtig godt med at være mor til 3. Emma er såååå meget i selvstændighedsfasen, Ida har tandfeber og Anna gad godt kravle tilbage hvor hun kom fra.
Jeg kommer til at tvinge mandse til at tage chokolade med hjem senere i dag :gab:
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 15. feb 2016, 13:03

Taaaaak Zinde
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go

Tilbage til "Forældre"