I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Badesandalen » 16. feb 2016, 07:22

At Rebel Wilson er en smule overvurderet.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Studsgaard » 16. feb 2016, 09:28

At det er spild af liv at side i telefon ventekø.... Er pt på 16 minutter spildt liv :gisp:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 16. feb 2016, 10:08

Studsgaard skrev:At det er spild af liv at side i telefon ventekø.... Er pt på 16 minutter spildt liv :gisp:

Ja, og hvis de så samtidig spiller enerverende musiksak, så er man så hjerneblæst, når man endelig får en i røret, at man næsten har glemt, hvem man er, og hvad man ville ... :wacko:
8
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Studsgaard » 16. feb 2016, 10:16

dgd2007 skrev:
Studsgaard skrev:At det er spild af liv at side i telefon ventekø.... Er pt på 16 minutter spildt liv :gisp:

Ja, og hvis de så samtidig spiller enerverende musiksak, så er man så hjerneblæst, når man endelig får en i røret, at man næsten har glemt, hvem man er, og hvad man ville ... :wacko:


Netop.
Heldigvis kunne jeg surfe rundt her inde imens.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf 2SHY » 17. feb 2016, 22:48

At folk der fløjter i offentligt rum skal have et los et sted solen ikke skinner. Det er SÅ belastende at høre på!
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Daine » 18. feb 2016, 06:43

2SHY skrev:At folk der fløjter i offentligt rum skal have et los et sted solen ikke skinner. Det er SÅ belastende at høre på!


:genert:


:fløjt: ... Nå nej! :whip:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. feb 2016, 13:23

At tre-ugers intervaller mellem ferier er ganske passende. Og jeg vil gerne tilbage til 7 ugers skemafri sommer.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf landsbytossen » 2. mar 2016, 20:01

Smiling_Goat skrev:Det er virkelig åndssvagt at folk falder over hinanden for at skælde Amalie ud for sine fire aborter. Nu er det bare Amalie, der er årsag til, at jeg siger det nu, for jeg har egentligt tit tænkt det, når jeg hører folk brokker sig over kvinder, der har fået mere end 1-2 aborter.

Man må simpelthen lige afklare med sig selv, om man er for eller imod aborten. Enten mener vi det, når vi siger, at det ikke er et liv før 13. graviditetsuge, hvorved abort altid er i orden, eller også beslutter vi os for, at fostret er et barn allerede ved befrugtningen, hvorved abort aldrig er i orden.

Vi kan da ikke sige begge dele.

"Abort er i orden, med mindre du allerede har fået en, så er liv noget helligt, der skal værnes om."

De, der klandrer, Amalie kan være modstandere af abort og mene der er liv før 13. uge. Altså er det ikke nødvendigvis nogle, der siger begge dele.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Karkluden » 2. mar 2016, 20:07

Smiling_Goat skrev:Det er virkelig åndssvagt at folk falder over hinanden for at skælde Amalie ud for sine fire aborter. Nu er det bare Amalie, der er årsag til, at jeg siger det nu, for jeg har egentligt tit tænkt det, når jeg hører folk brokker sig over kvinder, der har fået mere end 1-2 aborter.

Man må simpelthen lige afklare med sig selv, om man er for eller imod aborten. Enten mener vi det, når vi siger, at det ikke er et liv før 13. graviditetsuge, hvorved abort altid er i orden, eller også beslutter vi os for, at fostret er et barn allerede ved befrugtningen, hvorved abort aldrig er i orden.

Vi kan da ikke sige begge dele.

"Abort er i orden, med mindre du allerede har fået en, så er liv noget helligt, der skal værnes om."

Altså jeg synes, det er noget pjat. Men ikke fordi det er en abort eller jeg er imod abort. Men fordi jeg synes, det er noget pjat og spild af sundhedsvæsenets ressourcer at få 4 aborter. Jeg ved sgu godt, hvad sådan en koster inkl. alting efter at have arbejdet i den del af sundhedsvæsenet.
En abort er trods alt noget, der findes ret mange metoder til at undgå. Det er fuldstændig ligesom, jeg synes, det er rasende idioti, når nogen kommer hvert år med et brækket ben pga. rulleskøjter fx. Så må du simpelthen beskytte dig bedre eller lade være, hvis du ikke formår. Det er spild af ressourcer og dit eget helbred.

Af samme årsag er jeg selv i gang med et vægttab, fordi jeg sandsynligvis ellers vil blive en byrde for samfundet om en god portion år, og det synes jeg egentlig ikke, der er grund til, når det er noget, jeg KAN ændre. Jeg kan så ikke ændre, at jeg fx har allergi eller tendens til høj puls. Men jeg kan gøre hvad jeg kan med motion, vægttab osv.
Og man kan altså også gøre mange ting for at undgå at få 4 aborter på få år eller at få fikset det samme knæ/whatever hele tiden pga. den samme sportsgren.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Mani » 2. mar 2016, 20:11

Smiling_Goat skrev:Det er virkelig åndssvagt at folk falder over hinanden for at skælde Amalie ud for sine fire aborter. Nu er det bare Amalie, der er årsag til, at jeg siger det nu, for jeg har egentligt tit tænkt det, når jeg hører folk brokker sig over kvinder, der har fået mere end 1-2 aborter.

Man må simpelthen lige afklare med sig selv, om man er for eller imod aborten. Enten mener vi det, når vi siger, at det ikke er et liv før 13. graviditetsuge, hvorved abort altid er i orden, eller også beslutter vi os for, at fostret er et barn allerede ved befrugtningen, hvorved abort aldrig er i orden.

Vi kan da ikke sige begge dele.

"Abort er i orden, med mindre du allerede har fået en, så er liv noget helligt, der skal værnes om."

Jeg aner ikke noget om Amalie, men jeg mener ikke man skal bruge abort som prævention, da det er en samfundsmæssig dyr løsning og det heller ikke kan være videre sundt for kroppen.

Når det så er sagt kunne jeg ikke drømme om at sætte en grænse for hvor mange aborter man 'må få' og det har intet med prolife kampagner at gøre. Det er bare min forstokkede holdning.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. mar 2016, 20:15

- at det sikkert godt kan betale sig samfundsøkonomisk, at netop dem, der mange gange bliver uplanlagt gravid, kan få de aborter, de ønsker.
9
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Dr_bp » 2. mar 2016, 20:39

Smiling_Goat skrev:Det er virkelig åndssvagt at folk falder over hinanden for at skælde Amalie ud for sine fire aborter. Nu er det bare Amalie, der er årsag til, at jeg siger det nu, for jeg har egentligt tit tænkt det, når jeg hører folk brokker sig over kvinder, der har fået mere end 1-2 aborter.

Man må simpelthen lige afklare med sig selv, om man er for eller imod aborten. Enten mener vi det, når vi siger, at det ikke er et liv før 13. graviditetsuge, hvorved abort altid er i orden, eller også beslutter vi os for, at fostret er et barn allerede ved befrugtningen, hvorved abort aldrig er i orden.

Vi kan da ikke sige begge dele.

"Abort er i orden, med mindre du allerede har fået en, så er liv noget helligt, der skal værnes om."

Arh, det ved jeg nu ikke helt. Jeg er - uanset at jeg er for kvindens valg og den frie abort - forbeholden overfor kvinder der bruger aborten som prævention. Jeg synes egentlig ikke de to ting udelukker hinanden.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Mani » 2. mar 2016, 21:06

DetSorteCirkus skrev:- at det sikkert godt kan betale sig samfundsøkonomisk, at netop dem, der mange gange bliver uplanlagt gravid, kan få de aborter, de ønsker.

Hvis vi stiller de to ting op som de eneste alternativer, så ja.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Dr_bp » 2. mar 2016, 21:30

Smiling_Goat skrev:Vi kan da sagtens blive enige om, at der er mere hensigtsmæssige måder at undgå at få børn på, men jeg er virkelig sådan helt inderligt ligeglad med, hvor mange aborter Amalie har fået og ender med at få inden hun dør (hvis hun får flere) - og det gør sig selvfølgelig universalt gældende ift. alle kvinder.

Muligheden er der, så selvfølgelig skal hun benytte sig af den, hvis hun bliver gravid og ikke vil have barnet. Uagtet om det skyldes manglende prævention - for i virkeligheden stiller jeg jo spørgsmålstegn ved, hvorfor det ikke skulle være i orden at bruge abort som prævention, sådan rent moralsk. Det er klart sundere for kroppen at bruge regulær prævention, og det er også bedre for psyken, men når det er sagt, handler det jo netop om at afgøre, om fostret er liv eller ej. Er det ikke liv, burde det ikke være et problem, rent moralsk, at bruge abort som prævention.

Jeg kan sagtes følge dine pointer og de logiske slutninger du drager.
For mig er der bare en stor forskel på at undgå kontra at afbryde en graviditet. Egentlig mener jeg også at livet starter lige omkring 1 hjerteslag (jeg har ikke helt defineret grænsen), men jeg mener bare at kvindens selvbestemmelse over egen krop vejer tungere end hensynet til fostret. Derfor synes jeg også der ligger et etisk spørgsmål i brugen af abort som prævention.
Det være sagt, så mener jeg ikke der skal loft på antallet af provokerede aborter - jeg ville i hvert fald ikke kunne definere hvornår mange er FOR mange.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 21:33

Karkluden skrev:
Smiling_Goat skrev:Det er virkelig åndssvagt at folk falder over hinanden for at skælde Amalie ud for sine fire aborter. Nu er det bare Amalie, der er årsag til, at jeg siger det nu, for jeg har egentligt tit tænkt det, når jeg hører folk brokker sig over kvinder, der har fået mere end 1-2 aborter.

Man må simpelthen lige afklare med sig selv, om man er for eller imod aborten. Enten mener vi det, når vi siger, at det ikke er et liv før 13. graviditetsuge, hvorved abort altid er i orden, eller også beslutter vi os for, at fostret er et barn allerede ved befrugtningen, hvorved abort aldrig er i orden.

Vi kan da ikke sige begge dele.

"Abort er i orden, med mindre du allerede har fået en, så er liv noget helligt, der skal værnes om."

Altså jeg synes, det er noget pjat. Men ikke fordi det er en abort eller jeg er imod abort. Men fordi jeg synes, det er noget pjat og spild af sundhedsvæsenets ressourcer at få 4 aborter. Jeg ved sgu godt, hvad sådan en koster inkl. alting efter at have arbejdet i den del af sundhedsvæsenet.
En abort er trods alt noget, der findes ret mange metoder til at undgå. Det er fuldstændig ligesom, jeg synes, det er rasende idioti, når nogen kommer hvert år med et brækket ben pga. rulleskøjter fx. Så må du simpelthen beskytte dig bedre eller lade være, hvis du ikke formår. Det er spild af ressourcer og dit eget helbred.

Af samme årsag er jeg selv i gang med et vægttab, fordi jeg sandsynligvis ellers vil blive en byrde for samfundet om en god portion år, og det synes jeg egentlig ikke, der er grund til, når det er noget, jeg KAN ændre. Jeg kan så ikke ændre, at jeg fx har allergi eller tendens til høj puls. Men jeg kan gøre hvad jeg kan med motion, vægttab osv.
Og man kan altså også gøre mange ting for at undgå at få 4 aborter på få år eller at få fikset det samme knæ/whatever hele tiden pga. den samme sportsgren.

Det kommer vel an på hvad man selv føler man får ud af ens hobby?
Jeg har reddet i en hel del år, og fået virkelig meget ud af det på rigtig mange punkter. Især livskvalitet - jeg har så også fået nogle skader på den bekostning, det ER en farlig sport. Men for mig har det altså været det værd, og hvor jeg bare glæder mig til at kunne komme igang igen, også selvom det sagtens kan medfører flere skader.

Jeg burde vel også have undladt at deltage i det aktive i min skole og fritidshjem - for det har da kostet lidt på samfundets ressourcer blandt andet en arm der brækker to gange i løbet af et år - og dertil flere indgreb og operationer. Det har været en dyr omgang. Det var så spild af mit helbred, men jeg vil da gerne have lov til selv at bestemme hvilke skader der er værd at risikerer at få, i forhold til hvilke der ikke er det værd. Det er trods alt mig selv der skal leve med det.
1
...

Tilbage til "Generelt"