Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf GoGetter » 8. feb 2016, 14:22

Jeg kender flere, som har haft gavn af powerjobsøgerne, som vist er et netværk for jobsøgende.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 8. feb 2016, 15:02

Tusind tak for forslagene. Åh, som det hjælper at have nogen på sidelinjen :)

Jeg har oprettet en Trello for februar hvor jeg har plottet nogle ting ind for hver dag. Den detaljerede struktur er enormt vigtig, for ellers skrider hele møget. Så sidder jeg kl. 15.00 i cardigan og trusser og læser jobopslag ganske ufokuseret :-D

Af planer for denne uge ligger indtil videre (prioriteret):
-søg stilling jeg har fundet - deadline på fredag. Herunder hører skrive ansøgning, sende til respons, tilrette, sætte op i Indesign, sende ind. Første udkast skal være færdig i morgen.
-tilret CV'et, så det er helt up-to-date og tager sig bedst ud. Send det til respons hos relevante typer. Inden fredag.
-lav en beskrivelse til mentor af ønskejobbet (en stilling jeg søgte sidste år), inkl. nedbrydning, til eksemplificering af hvad der tænder mig fagligt og arbejdsmæssigt. Skal mødes med ham onsdag. Skal helst sendes i dag, senest i morgen formiddag.
-Powerjobsøgerne holder info-møde på torsdag, så jeg har kontaktet dem for at høre, om de har tid. (Tak, @Gogetter, fedt tip)
-find relevante rekrutteringsbureauer og læg CV'et i database + kontakt for personlig samtale (i løbet af ugen, afhænger af optimeret CV)
-tag et kursus i Excel. Jeg kan kun de basale funktioner og det bruges meget, er mit indtryk. HK har et online kursus jeg kan tage. Det bliver røvsygt :-D

Derudover har jeg fundet nogle kulturelle aktiviteter og er kommet i tanker om en person, jeg rigtig gerne vil se igen snart, så hun skal lige have en sms om frokost/kaffe/whatever snarest. Det er rigtigt, at jeg får lidt spat af ikke at se så mange andre end min kæreste i hverdagene, og slet ikke i dagstimerne, men når jeg begynder at deltage i arrangementer rundt omkring, bliver det et mindre problem. Jeg er generelt meget socialt aktiv, men det er lissom blevet mere kritisk i løbet af den sidste uge, fordi jeg allermest har fedtet rundt i min egen hjerne.

Jeg skal finde ud af, hvad det optimale mix er for mig af social kontakt, indtryk der kun behøver at være for mig selv (fx kultur & gåture), fysisk aktivitet og at få konkrete ting fra hånden i jobsøgningen.

Andre kommentarer og diverse er meget velkomne - man må også gerne skrive om sin egen proces, hvis man har lyst :)
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 8. feb 2016, 21:24

LaScrooge skrev:[*]Lidt variation. Pt står jeg op (som regel ved 9-tiden), laver kaffe, tænder computeren, tjekker mail, face, debatten, aviserne... spiser morgenmad (kl. 11.00), sidder lidt mere og roder spredt rundet med ting, går i bad (kl. 13), planker, rydder op/gør rent, sidder ved computeren igen... Så kommer min dejlige kæreste hjem og så laver vi med og går måske ud. Og så starter det forfra næste dag. Så selvom jeg faktisk også får ting fra listen fra hånden, så føles det alligevel sygt ens det hele. Hvordan bryder jeg det?


Her tror jeg faktisk det er smart, at du har nogle faste regler og rutiner - for at holde fokus og produktiviten i top. F.eks. at du har spist morgenmad, badet, planket og lallet færdig på nettet senest kl. 11, og at du så bruger resten af dagen, inden din kæreste kommer hjem, på at lave jobsøgnings- og networkingaktiviteter ud fra en klart prioriteret liste.

Og så have Facebook, debat, sociale aktiviteter og hyggelige kæresteaftener som en slags belønning for godt arbejde.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. feb 2016, 00:16

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:[*]Lidt variation. Pt står jeg op (som regel ved 9-tiden), laver kaffe, tænder computeren, tjekker mail, face, debatten, aviserne... spiser morgenmad (kl. 11.00), sidder lidt mere og roder spredt rundet med ting, går i bad (kl. 13), planker, rydder op/gør rent, sidder ved computeren igen... Så kommer min dejlige kæreste hjem og så laver vi med og går måske ud. Og så starter det forfra næste dag. Så selvom jeg faktisk også får ting fra listen fra hånden, så føles det alligevel sygt ens det hele. Hvordan bryder jeg det?


Her tror jeg faktisk det er smart, at du har nogle faste regler og rutiner - for at holde fokus og produktiviten i top. F.eks. at du har spist morgenmad, badet, planket og lallet færdig på nettet senest kl. 11, og at du så bruger resten af dagen, inden din kæreste kommer hjem, på at lave jobsøgnings- og networkingaktiviteter ud fra en klart prioriteret liste.

Og så have Facebook, debat, sociale aktiviteter og hyggelige kæresteaftener som en slags belønning for godt arbejde.


Jeg er meget enig.
Når man helt selv skal strukturere sin dag, og det ikke falder én let, er det af afgørende betydning, om alle gøremål sættes i system, eller om man lidt ser sig blind på de aktiviteter, der, i dette tilfælde, har direkte relevans for jobsøgningen.

På Youtube er "my morning routine" et helt emne for sig selv, og selvom det godt kan kamre over i "se mit perfekte liv", er der sommetider inspiration at hente hos nogle af livsstilsvloggerne.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 09:36

Så er jeg klar! God start på morgenen. Kun lidt forsinket, fordi min kæreste var ekstra dejlig og syntes det samme om mig :-D

En ting jeg nok burde gøre, men som jeg virkelig ikke har lyst til: at ringe til min gamle chef og høre hvordan hun vil have det med at blive opgivet som reference... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg stoler på, at hun vil være loyal over for mig, selv hvis hun accepterer det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 09:39

DetSorteCirkus skrev:
Jeg er meget enig.
Når man helt selv skal strukturere sin dag, og det ikke falder én let, er det af afgørende betydning, om alle gøremål sættes i system, eller om man lidt ser sig blind på de aktiviteter, der, i dette tilfælde, har direkte relevans for jobsøgningen.

På Youtube er "my morning routine" et helt emne for sig selv, og selvom det godt kan kamre over i "se mit perfekte liv", er der sommetider inspiration at hente hos nogle af livsstilsvloggerne.


Mit problem er lidt, at mange ting pludselig bliver lige vigtige og lige akutte og selvom jeg ved at det ikke er sådan, så får jeg svært ved at prioritere tingene - sikkert fordi jeg er bange for at træffe en forkert beslutning. Sådan har jeg det overhovedet ikke når jeg arbejder, kun når det handler om mig selv.

Nå, jeg var jo færdig med at lalle, skrev jeg lige... Tak for jeres brugbare indspark :kys:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. feb 2016, 09:43

LaScrooge skrev:
Mit problem er lidt, at mange ting pludselig bliver lige vigtige og lige akutte og selvom jeg ved at det ikke er sådan, så får jeg svært ved at prioritere tingene - sikkert fordi jeg er bange for at træffe en forkert beslutning. Sådan har jeg det overhovedet ikke når jeg arbejder, kun når det handler om mig selv.

Nå, jeg var jo færdig med at lalle, skrev jeg lige... Tak for jeres brugbare indspark :kys:



jeg er måske lidt i en anden boldgade end du og andre de er kommet med inspark.
Men min første tanke var, du har "lige" meldt dig syg, fordi du havde det røv-dårligt og med klokkeklare stress symptomer, og så fik du lige en "venlig hilsen" med på vejen i form af en opsigelse.

Jeg synes faktisk du skulle ordinere dig selv en uge på sofaen, en uges ferie, hvor du ikke har nogle skal-ting på programmet, men istedet kører ting i dit eget tempo, og når du evt. gider og synes. Det synes jeg helt ærlig at man har lov til, og at man også bør prioritere.
lad sofaen omfavne dig, og læs en god bog, se nogle film, kværn en serie.
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf sigge » 9. feb 2016, 09:44

LaScrooge skrev:Så er jeg klar! God start på morgenen. Kun lidt forsinket, fordi min kæreste var ekstra dejlig og syntes det samme om mig :-D

En ting jeg nok burde gøre, men som jeg virkelig ikke har lyst til: at ringe til min gamle chef og høre hvordan hun vil have det med at blive opgivet som reference... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg stoler på, at hun vil være loyal over for mig, selv hvis hun accepterer det.


Referencer behøver faktisk ikke at være en leder. Nogle arbejdsgivere vil meget hellere tale med en kollega, som har arbejdet sammen med dig og derfor i højere grad end en lidt fjern leder ved, hvordan du arbejder, og hvad du kan. Så hvis du nu har et par gode kolleger, som kender dig og vil være ærlige og stadig loyale (overfor dig), kunne du måske spørge dem, om de vil være referencer.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 11:55

DD_81 skrev:
jeg er måske lidt i en anden boldgade end du og andre de er kommet med inspark.
Men min første tanke var, du har "lige" meldt dig syg, fordi du havde det røv-dårligt og med klokkeklare stress symptomer, og så fik du lige en "venlig hilsen" med på vejen i form af en opsigelse.

Jeg synes faktisk du skulle ordinere dig selv en uge på sofaen, en uges ferie, hvor du ikke har nogle skal-ting på programmet, men istedet kører ting i dit eget tempo, og når du evt. gider og synes. Det synes jeg helt ærlig at man har lov til, og at man også bør prioritere.
lad sofaen omfavne dig, og læs en god bog, se nogle film, kværn en serie.


Jeg tog den uge i sidste uge og endte med at føle mig halv-depri, fordi jeg lå for meget på sofaen, når jeg ikke sad foran computeren... faktisk lavede jeg alligevel jobsøgningsting, nu jeg kommer i tanker om det :-D Nå, men det var meningen, at jeg skulle chille i sidste uge, men det var jeg absolut ikke god til. Jeg har dog ikke brug for mere fri, jeg har brug for at komme ud over stepperne og føle, at jeg gør noget godt for mig selv. Det er bl.a. at tage hånd om min egen skæbne og det indebærer i dén grad at finde et job. Jeg bliver mindst lige så stresset af at tænke på, at jeg ikke finder et job, end jeg gjorde af at arbejde det lortested jeg gjorde. Det er bare en anden form for stress, mere fundamental. Jeg føler ikke længere de stresssymptomer jeg havde mens jeg var på det arbejde, fordi de skyldtes udefrakommende påvirkninger. De er væk nu, så jeg er i zen med det og meget bedre i stand til at holde fast i de positive energier.

Tak for din omsorg, ellers :) Jeg havde helt sikkert været bedre til at dandere den hvis jeg havde haft ferie og et job at vende tilbage til, men jeg kan ikke slappe af på dén måde, så længe stillingerne ikke kommer af sig selv.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 11:59

Nå, dagens første mål er nede. Nu venter en pause i solen og derefter udkast til en stilling jeg vil søge. Den er ikke heeelt i skabet, men jeg har ikke tænkt mig at være alt for kræsen. Den skal være noget af det jeg ønsker mig og der skal være udviklingspotentiale, så er jeg glad.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 12:00

sigge skrev:
Referencer behøver faktisk ikke at være en leder. Nogle arbejdsgivere vil meget hellere tale med en kollega, som har arbejdet sammen med dig og derfor i højere grad end en lidt fjern leder ved, hvordan du arbejder, og hvad du kan. Så hvis du nu har et par gode kolleger, som kender dig og vil være ærlige og stadig loyale (overfor dig), kunne du måske spørge dem, om de vil være referencer.


Jeg har overvejet at høre en kollega, for jeg har ikke sååå meget lyst til at ringe til min gamle chef lige nu :tie:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf sigge » 9. feb 2016, 13:17

LaScrooge skrev:
sigge skrev:
Referencer behøver faktisk ikke at være en leder. Nogle arbejdsgivere vil meget hellere tale med en kollega, som har arbejdet sammen med dig og derfor i højere grad end en lidt fjern leder ved, hvordan du arbejder, og hvad du kan. Så hvis du nu har et par gode kolleger, som kender dig og vil være ærlige og stadig loyale (overfor dig), kunne du måske spørge dem, om de vil være referencer.


Jeg har overvejet at høre en kollega, for jeg har ikke sååå meget lyst til at ringe til min gamle chef lige nu :tie:


Gør det. Jeg har selv været ude for i en ansættelsessituation, at den potentielt kommende arbejdsgiver hellere ville tale med en, der rent faktisk kendte mine arbejdsmetoder fra dagligdagen, end den chef, jeg ellers havde fået lov at bruge som reference. Så om ikke andet kan du starte med din kollega og så tage chefen senere, hvis du får mere mod på at ringe til hende.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Neenah » 9. feb 2016, 13:38

GoGetter skrev:Jeg kender flere, som har haft gavn af powerjobsøgerne, som vist er et netværk for jobsøgende.


Jeg tror det kommer meget an på hvor det er henne. Den i min by var virkelig en stor joke.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 16. feb 2016, 09:50

Fuck mand, kender I det, når I har brugt en time på at tage jer sammen til at ringe på en stilling og så er kontaktpersonen optaget? :wacko: Der blev lagt besked og kan man ikke andet end bare at vente og håbe på, at duden ringer tilbage indenfor rimelig tid. Til gengæld fik jeg talt med en potentiel kommende kollega, han lød sød :)
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"