Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 16. feb 2016, 19:02

Ally skrev:Jeg var i fitnesscentret i eftermiddags; skulle måles og have en peptalk af min faste go-to instruktør. På 5 uger har jeg tabt 9 cm. - det er ikke så meget, som jeg havde håbet på, men jeg er helt klart en happy camper - og vil fortsætte de gode rutiner med at drikke vand, faste from time to time og blive bedre til at få trænet.

:dance:


Det er da flot! Tillykke med det! Og hellere at cm og kilo forsvinder langsomt men på en holdbar måde hvor man både har hjerne og hjerte med. :gogo:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 16. feb 2016, 19:05

Muspel skrev:Uha en aktivitet i tråden i dag.

Og hep hep og yeay til alle. Der er jo fuld af god energi i tråden i dag!

Jeg har også optur. Har nu trænet i 5 uger mere intensivt. Var lidt nede over, at jeg slet ikke havde tabt mig. MEN sådan en måling i dag viste, at jeg havde tabt et helt kilo fedt og taget et hel kilo muskler mere på. Det synes jeg faktisk selv er mega-sejt. Så yeay til mig selv også.

Har stadig ondt i knæene. Så min træner lavede nyt program helt uden squat og op-ned ting (plejer fx at hoppe op på sådan en kasse. Ret tilfreds med at slippe for den øvelse...)


Ej hvor fedt, stort tillykke til dig også! Jeg tror/håber også, min vægt ligger og cykler lidt rundt lige nu, fordi jeg træner så meget at jeg ikke kan se på vægten at jeg taber mig fordi der kommer muskler på istedet... Håber :genert:

Jeg har faktisk også ondt i mine knæ lige i øjeblikket, jeg træner/presser bare mig selv for meget, men kan ikke finde ud af at sætte farten lidt ned.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. feb 2016, 19:27

Ally skrev:Jeg var i fitnesscentret i eftermiddags; skulle måles og have en peptalk af min faste go-to instruktør. På 5 uger har jeg tabt 9 cm. - det er ikke så meget, som jeg havde håbet på, men jeg er helt klart en happy camper - og vil fortsætte de gode rutiner med at drikke vand, faste from time to time og blive bedre til at få trænet.

:dance:


Det er skideflot, er det! Klap dig selv på skulderen! :klap:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. feb 2016, 19:51

Bedre sent end aldrig-evaluering :)

- Lægge en plan for ugen i min nye skemabog Tjek
- I seng senest kl. 24 og op kl. 7-8 Det kører stadig ikke helt, men der er fremgang
[/color]- Lægge en madplan, så tankerne kan få fri fra mad Tjek
- Følge LCHF når jeg spiser alene og gerne, hvis det er muligt, når jeg skal ud Tjek
- Spise tre måltider om dagen indenfor en ramme på 8 timer Det er nok mere blevet til 15:9, men det er ok
- Huske at tage min medicin + Biodrain Tjek
- 1-2 indkøbsture Tjek
- Lang gåtur hver dag og fire gange bevægelse hjemme
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge) Tjek
- Kun usunde snacks hos/sammen med andre samt sukkerfri "naturbolcher" eller flæskesvær fredag aften Så godt som tjek

Jeg kom skævt ind i ugen. Min veninde bød på morgenmad med brød, da jeg besøgte hende mandag formiddag, og sådan fortsatte det desværre resten af dagen og til dels også i dag.. På den positive side viser disse små stikprøver lynhurtigt og hver gang, hvorfor jeg i videst muligt omfang bør undgå kulhydrater.
Jeg glæder mig til at komme tilbage på rette spor i morgen og vil i denne uge prøve at passe mine vaner uden en målsætningsliste :panik:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. feb 2016, 20:05

Jeg bøvler også med mine knæ. Men det er pga. det omskiftelige vejr. Da jeg holdt op med at ride, måtte jeg stoppe med løb og senere blev det også et problem at cykle. Kirurgerne kunne ikke nogen anden forklaring end "en forandring på indersiden af knæskallen" :skeptisk:
Nu kan jeg se et mønster - ved årstidsskifte og ustabilt vejr gnaver de. Dog heldigvis kun ét ad gangen.

Jeg kan godt mærke det højre nu efter en lang plantagetur (vi for måske en lille smule vild :lol: ), en shoppetur i Henne (mødte en tidligere kollega, jeg var i praktik hos engang - verden ER bare lille!) og en tur i klitterne, mens solen gik ned. Men det er ikke værre, end jeg sagtens kan tage en tur i nabolaget med hunden om lidt og muligvis en lille løetur i morgen formiddag, før vi fortsætter ad en ny rute på heden/ved klitterne :lun:

Ungerne havde plaget manden om en kaj-kage. De kunne kun spise 1/3, og jeg forstår dem godt - magen til sødt stads :badr: Er det kun her på vestkysten, eller siden hvornår er fyldet blevet rødt skum?
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 16. feb 2016, 21:01

Jeg har spist en del chokolade, men til gengæld har jeg knoklet med at få hytten til at skinne, og i løbet af de sidste par dage, er jeg nået hele vejen rundt :D Både gulve, badeværelse, ovn og køleskab skinner, og det er ikke til at finde en overflade, hvor der ligger støv :banan: Effektiv rengøring er = effektiv træning :D Det eneste, der ikke skinner, er vinduerne - synes det er for koldt p.t. at pudse dem :genert:
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. feb 2016, 21:21

Kommer du lige en tur hjem til mig, Superboa? :lol: :-D
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 17. feb 2016, 09:32

I dag er en totalt :pompom: :pompom: :pompom: dag.

Jeg skal lige love for at kroppen har taget revanche for vægtøgningen i sidste måned! Status på vægten i morges var -3,2 kg siden 1/2. Der er røget 2,5 kg. siden i søndags, hvilket passer meget godt med, at det har været væskeophobning. Håber på at fortsætte den gode stil resten af måneden!
7
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 09:48

Der må også godt komme nogen og gøre rent hos mig. Her ligner lort :panik:
Heldigvis har jeg en fridag fredag!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 17. feb 2016, 09:54

Sophaya skrev:Der må også godt komme nogen og gøre rent hos mig. Her ligner lort :panik:
Heldigvis har jeg en fridag fredag!


Så må du gerne sende dem videre til mig bagefter :lol: Jeg har heldigvis 1 uges ferie fra på tirsdag, så der SKAL jeg simpelthen have ryddet op og gjort rent derhjemme :tie:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 17. feb 2016, 10:01

Hvis jeg en dag får et hjem, som jeg synes er stort nok til at berettige rengøringshjælp (jeg har pt. 43 m2), så bliver det noget af det første, jeg bruger mine penge på. Jeg har allerede fastlagt, at de skal komme om fredagen, så man kan komme hjem fra arbejde og starte weekenden med god samvittighed i rene omgivelser :love:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 10:20

Jeg skal også have en rengøringshjælp så snart jeg kan retfærdiggøre og betale det!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 17. feb 2016, 15:54

Jeg gider virkelig ikke, men er på vej i træningscentret om lidt. Ud fra devisen; at komme afsted og lave lidt er bedre end slet ingenting. OG forhåbentlig kan det motivere til at komme lidt igang.
Bagefter er der hæderlig aftensmad på programmet og kreation til sund frokost i morgen.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 15:55

Jeg klarede den igen i dag med at købe rugbrød uden at stoppe op ved chipshylden. Jeg gruede ellers for det nu jeg afholdt mig i går, men det gik sgu! På det sidste har jeg ellers været værre end en junkie med sit heroin. Nu behøver jeg ikke se chipsekøbslysten i øjnene igen før på mandag, og jeg kan hygge mig i weekenden med nødderne.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 17. feb 2016, 18:47

Jeg har vinterferie :banan: - godt nok kun to dage + weekend, men jeg har stadig vinterferie! :banan:

---

Jeg forsøgte at få forberedt så meget undervisning som muligt til næste uge, så med lidt held skal jeg ikke tænke på arbejde de næste fire dage. Dog skal jeg ud som censor i næste uge og jeg har ikke modtaget eksamensteksterne endnu - og reglen siger 10 hverdage inden, så der er tid til at få gennemlæst teksterne. Så mange dage får jeg så ikke, men så må jeg blot arbejde hjemme om aftenen. Træls, da jeg gerne vil undgå det.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"