At date flere samtidig - hvad synes I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 19:58

Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Helt ærligt, så bliver jeg da lige så provokeret af at få at vide, at min følelse af multidating er forkert.

Jeg ville føle mig som en i rækken, jeg ville ikke bryde mig om det og jeg ville aldrig selv gøre det, fordi det for mig lugter for meget af, at line en flok op og kigge på tænderne.

Altså MIT udgangspunkt.
Jeg underkender ikke andres holdninger eller følelser omkring det, og det ser jeg heller ikke Mariannaa gøre.

Så hvem har lige en træls tendens til at dømme her?

Og selvfølgelig er det i orden at føle sådan.
Men det er vel forståeligt nok, at folk som så dater flere på en gang, siger lidt imod de fordomme og "anklager" der ligger lidt i luften.
Bottom line er vel, at det er ok at føle som man gør, men at der også altid vil opstår en trang til forsvar, når man ikke kan genkende sig selv i det forestillinger og tanker, der bliver beskrevet.

Men det er jo ikke hverken fordomme eller anklager.
Det er følelser.

True.
Men hvis det jeg gør, ville få dig til at føle dig som i et kødmarked, et samlebånd, en realitydeltager, en der bliver ranglistet osv., og jeg slet ikke kan genkende det, så kommer der et forsvar (og jeg ved godt det ikke er dig der har sagt alle de udsagn, men det er et eksempel på fleres følelsetr - og jeg har i øvrig aldrig datet, men kan sætte mig ind i at nogen føler sig misforstået).
Og igen, så må man jo føle hvad man vil - men andre kan også føle sig stemplet af det. Hvis jeg sagde at jeg ville føle mig som en prostitueret hvis jeg havde været sammen med flere end én og man ikke forstod hvorfor andre knaldede med flere, så kan jeg også forstå hvis nogen fortalte, at sådan så de det ikke - også selvom det er en subjektiv og personlig følelse.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2016, 20:02

Ado skrev:
Zombie skrev:
mariannaa skrev:
Nå, nå. Jeg synes nu at jeg har skrevet et meget sobert indlæg. Mit indlæg er skrevet ud fra mit perspektiv. Hvordan andre opfatter det at date flere samtidig har jo ikke noget med hvordan jeg opfatter det at gøre. Det var i hvert fald ikke min mening at dømme andres motiver, kun hvordan jeg opfatter det ud fra mit perspektiv.


Det er jeg så slet ikke enig med dig i, er det du gør. Du skriver jo ikke om, at hvis DU datede flere, så ville DU sætte dine dates op mod hinanden og vurdere dem ud fra hinanden, og det vil DU ikke deltage i.

Du skriver om, at du ikke vil være et nummer i rækken af kvinder, der måles og vejes - implicit, at det er dette din fiktive multi-dater gør, når han dater både dig og andre kvinder.

Og her er det at jeg siger: Hvem siger, at han gør det? Med mindre vi snakker om en helt specifik mand eller et helt specifikt eksempel med en multi-datende mand, der opfører sig sådan.

Ergo får du tillagt ham, denne fiktive mand du dater som et eksempel her i tråden, en masse motiver. Og eftersom han er et eksempel på et menneske, som dater flere - dermed også et eksempel på mig - så er det klart at når/hvis du ikke er mere specifik, så føler jeg mig ramt.


Nu svarede du, fordi jeg citerede en diskussion du var en del af, men du er bestemt ikke den eneste, som gør det. Så det er ikke for at være ude med riven over for dig specifikt - det er bare en træls tendens, jeg gerne ville call'e på.




Jeg synes egentlig ikke du kan være bekendt at finkæmme Mariannas indlæg sådan. Du tolker altså ret meget og får det til at lyde som om, at du ved bedre om hendes mening, end hun selv gør.

Jeg vil sgu heller ikke date en mand, der dater flere på samme tid. Jeg vil have en mand, der har tid og ro over sig og som har bevaret de gamle datingnormer. Hvis du føler dig ramt af det, er det altså ikke mit problem. Jeg kender dig ikke, jeg skal ikke date dig, jeg kan være ligeglad med om du så dater 50 på samme tid.

Og det er ret logisk i mine øjne, at hvis man multi-dater, vil man da netop sidde og sammenligne plusser og minusser, inden man tager beslutningen om, hvem man gerne vil lære bedre at kende.

Men det behøver man vel ikke? Altså, jeg selv har det sådan at når jeg vælger folk til eller fra i mit liv handler det meget sjældent om lister over fordele og ulemper - men om hvordan jeg føler, fremfor alt muligt praktik. Så hvis jeg datede to på en gang ville det ikke nødvendigvis være ham der på papiret matchede mig bedst jeg ville vælge at gå videre - valget ville falde ganske naturligt uden videre overvejelser, det ville falde på ham jeg følte bedst.
1
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. feb 2016, 20:04

^Jeg reagerer mest på, at mine og andres følelser, bliver kaldt en "træls tendens".

Jeg har så heller aldrig selv datet, fordi jeg ikke er en, der aktivt søger noget, men det betyder jo ikke, at jeg dømmer nogen for at have det anderledes.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2016, 02:37

Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 03:36

Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf A 7 » 17. feb 2016, 07:36

Vlad Kalashnikov skrev:
Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.


Med mindre den anden har givet udtryk for at han/hun kun ønsker dates med henblik på at finde et kæresteforhold, så synes jeg ikke, det er uærligt.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 08:12

A 7 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.


Med mindre den anden har givet udtryk for at han/hun kun ønsker dates med henblik på at finde et kæresteforhold, så synes jeg ikke, det er uærligt.
Men er det ikke netop definitionen på en date? At man er der for at finde en kærste. Ellers er det jo noget andet, en ven-meetup, eller ligende.
2
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 17. feb 2016, 08:25

Hvis I ikke synes, at jeg skal gøre det mod Marianna, er det så ikke ok at jeg også siger fra? Det er vel to sider af samme sag, nemlig at man ikke synes det er fedt, at folk placerer én i en bås, man ikke kan genkende eller ønsker at være i.

Og så er jeg også nødt til lige at sige: Jeg synes ikke, og især ikke på et debatforum, at man kan lukke en diskussion ved blot at sige "Nå, men de er bare sådan jeg FØLER det". Det er et argument der er virkelig træls, for man kan jo ikke sige noget til det, som jeg gjorde, uden at få at vide man mangler anerkendelse, som I skriver.

Hvis folk føler noget, der udspringer af et misforstået eller fordomsfuld syn på en gruppe af mennesker, så synes jeg godt at jeg kan tillade mig at sige noget. Ellers ville følelser jo være et trumfkort til hvad som helst.

Problemet opstår, tror jeg, når man kommer for meget over på andres banehalvdel. Når man gisner om andres tanker og følelser, og holder fast i disse ud fra et følelses argument, også selvom disse andre sidder og skriver, at gisningerne er forkerte.
Som jeg skrev tidligere i tråden ville det også være ufint af mig at klandre mono-daterne for alt muligt og når de så forsøgte at fortælle mig, hvordan de virkeligheden så verden og dating, så bare referere til mine følelser og ikke forholde mig til, om mine følelser er baseret på et grundlag der ikke er belæg for.


"Jeg var bare ikke lyst til at date én, der også ser andre, fordi jeg ville føle mig usikker" er et fint eksempel, fordi der tages udgangspunkt i ens følelser uden at gisne om andres tanker eller motiver.

"Jeg har ikke lyst til at date én, der også ser andre, for så er jeg bare et nummer i rækken" pålægger modparten en overfladisk, ligegyldig tilgang til andre mennesker, som jeg er uenig i altid er gældende.

Og det synes jeg godt, man må tage op som diskussion. Ligesom jeres indvendinger over for det jeg skriver, også er i orden, selvom mine indvendinger stammer fra en følelse af, at I ikke forstår mig og andre multi-datere. ;)
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 17. feb 2016, 08:31

Og så syntes jeg btw at Mariannas korte, enkle svar var meget fint. JEG synes, hun fik afsluttet diskussionen på en meget god måde, hvor hun holdt fast på sine følelser og samtidig anerkendte mine. Så på den led 'døde' diskussionen fra min side lige der, fordi jeg diskuterede ud fra et standpunkt hvor jeg følte mig sat i bås og misforstået, som en del af den gruppe hun var afvisende over for. Det fik hun elegant løst op for, så jeg vil finde andre eksempler i tråden ens hendes, hvis diskussionen fortsætter.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2016, 08:31

Så det du siger Zombie er, at du må godt, mens os der er uenige må ikke?
For du gisner da i allerhøjeste grad.

Jeg ser simpelthen ikke, hvordan du kan tolke "jeg er bare et nummer i rækken" som andet end en følelse, men nu skal jeg skære det ud i pap:
Jeg ville ikke date en, der også ser andre, for så ville jeg FØLE mig som et nummer i rækken.

Var det bedre?
Og ja, jeg bliver sgu spids nu, for jeg synes virkelig, du er grov nu, for hvad tror du vores indvendinger kommer af?
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2016, 09:03

Vlad Kalashnikov skrev:
Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.


Nej det er ikke uærligt.
Det er bare dig der går ud fra at folk ikke taler sammen og forventningsafstemme inden de mødes.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2016, 09:04

Vlad Kalashnikov skrev:
A 7 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.


Med mindre den anden har givet udtryk for at han/hun kun ønsker dates med henblik på at finde et kæresteforhold, så synes jeg ikke, det er uærligt.
Men er det ikke netop definitionen på en date? At man er der for at finde en kærste. Ellers er det jo noget andet, en ven-meetup, eller ligende.


At det er DIN definition af hvad en date går ud på, gør det ikke til deffinitionén.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf icelady » 17. feb 2016, 09:17

Personligt synes jeg det virker lidt som at spille på for mange heste på en gang; og så kommer det hurtigt til at virke desperat på mig :)

Logisk set kan jeg godt forstå det, fordi man ikke vil begrænse sig, men omvendt synes jeg også som skrevet at det virker desperat.

Men altså; hvis man er ærlig omkring det og den, man nu dater er helt okay med det, så er det jo fint nok.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 10:15

Purple Haze skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
A 7 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Purple Haze skrev:Hvorfor går i "alle sammen" ud fra at man dater for at finde en kæreste?

Nogen folk dater for at date, fordi det kan være sjovt og rart.
Er det ikke lidt uærligt? En date er vel netop karakteriseret ved at der er det kærestepotentiale - i modsætning til en venskabsaftale, eller ligende. Hvis en person går ind på en date med åben pande om at det måske / måske ikke kan lede til et mere seriøst forhold – og den anden part bare er der for the lulz (eller en gratis middag / uforpligtende sex / etc.). Det syntes jeg lyder lidt nasty. Hvis personen ikke har klart mældt ud at han ikke er efter en kærste - i hvilke tilfælde det vel slet ikke kan betegnes som en date.


Med mindre den anden har givet udtryk for at han/hun kun ønsker dates med henblik på at finde et kæresteforhold, så synes jeg ikke, det er uærligt.
Men er det ikke netop definitionen på en date? At man er der for at finde en kærste. Ellers er det jo noget andet, en ven-meetup, eller ligende.


At det er DIN definition af hvad en date går ud på, gør det ikke til deffinitionén.
Nej, det er den generelle definition på date (Date, Date, Date). Hvad er din definition på en date, hvis det ikke er ”a part of the human mating process whereby two people meet socially for companionship, beyond the level of friendship, or with the aim of each assessing the other's suitability as a partner in an intimate relationship or marriage”

Hvis det bare er nogle venner der hænger ud ser jeg det ikke som en date (du går vel ikke på date med dine veninder, arbejdskollegaer eller dine forældre), og hvis det er for sex er det "hook up". Hvis din boss kom og spurgte om i skulle på date, ville de fleste tænke det var noget upassende netop fordi det er andet og mere end bare en middag.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf A 7 » 17. feb 2016, 10:43

Ok så. Så hvis man bare lader være med at bruge ordet 'date', så det er fjong. Hvilket de fleste vel netop også gør - det er mere normalt at spørge "Har du lyst til at mødes?", end "Har du lyst til at tage med på date?".
0

Tilbage til "Forhold og sex"