Er "en lille ørefigen" OK ?

Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Cookie » 16. feb 2016, 18:59

Det ku' godt ligne hende ikke? Der gemmer sig en rigtig bandit bag den hjemmesyede tie dye tunika
3
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9667

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Tanten » 16. feb 2016, 21:24

Selvfølgelig er det ikke ok. Det er også ulovligt.

Jeg har slået mine børn i afmagt enkelte gange, og jeg skammer mig over det. Vold i opdragelsen er forkert og nyttesløst.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Bimmerdyret » 16. feb 2016, 22:00

LaScrooge skrev:Nej, sgu da. Vold skaber ikke harmoniske, velfungerende mennesker, men angste, usikre mennesker, som er overladt til selv at regne ud hvorfor det de gjorde var så slemt at de skulle opleve det totale kærligheds- og tryghedstab.


Arh... det er nu også lige at blæse tingene en del ud af proportioner. Altså der er ikke generationer af voksne der går rundt og er angste, usikre og med massive traumer, fordi man engang måtte revse sine børn, og der blev givet en røvfuld i ny og næ.
Der findes nu også stadig harmoniske og velfungerende voksne :)

Men hele tråden kan opsummeres med : Det er ulovligt, så derfor er det (heller ikke) ok.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf vibbsen » 16. feb 2016, 22:20

Jeg gider ikke engang læse artiklen.

Ingen form for ørefigen er OK.....Og det ved vi også godt dybest set nede. Så når nogen påstår at de synes at det er helt OK, så handler det om at forsvare noget man HAR gjort mere end det handler om hvad man egentlig synes er OK at gøre.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf vibbsen » 16. feb 2016, 22:32

Til gengæld så kan der også gå for meget i-tale-sættelse i den....Hvis jeg f.eks. siger til min datter at hun skal tage sin flyverdragt på. Så skal hun tage sin flyverdragt på. PUNKTUM. Ellers tager jeg den på for hende (Hvis det er fordi vi skal noget vi ikke kan undlade. Ellers så bliver vi bare indenfor). Den der med at tage flyverdragten under armen og lade hende mærke konsekvensen af ikke at have flyverdragt. Det gider jeg ikke.

Og jeg gider heller ikke have sådan et barn som altid skal "Mærke konsekvensen"....De er jo ikke til at holde ud at være sammen med. Tænk sig hvis goggerne i børnehaven skulle stå med 15 flyverdragter under armen ude på legepladsen for at ungerne kunne finde ud af at det var koldt hvis de ikke havde flyverdragt på.....Den ville ihvertfald ikke gå i vores institution....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Torn » 16. feb 2016, 22:32

Vold er vold og vold er forkert.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 23:41

Nej, det er ikke ok.

Jeg blev rykket i ørene som barn, og har fået en enkelt endefuld. Det har jeg aldrig rigtig tænkt over - føler ikke det har gjort noget ved mit forhold til mine forældre, eller min personlighed som sådan. Jeg har egentlig heller ikke noget imod de gjorde det (det var også lovligt dengang).
Men det er sgu bedst at lade være. Man kan aldrig være sikker på at børn kan "tåle det", og både fornuft og forskning fortæller, at vold er mere skadeligt end gavnligt, både opdragelsesmæssigt, udviklingsmæssigt og relationelt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er "en lille ørefigen" OK ?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2016, 15:55

Hun er vel bare det ultimative bevis på, at en "lille ørefigen" absolut er skadelig.
Det har da i hvert fald ikke gjort hende noget godt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Børn"