Dolol og kvalme

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Dolol og kvalme

Indlægaf Velvet-Goldmine » 17. feb 2016, 10:49

Det er ikke så høj en dosis du har fået (svarer til 10 mg. coltalgin/morfin), så du skal heldigvis ikke bekymre dig om dette aspekt :-)
Det sagt, så ér morfinpræparater jo kendt for at give kvalme, og du skal egentlig bare gøre hvad din krop 'byder'. Hvis du føler dig sulten oveni kvalmen, så prøv at spise lidt af hvad der nu ikke giver dig mere kvalme (gerne koldt, A-38 eller lign). Faktisk kan det ind imellem også lindre en let kvalme, men det er din krop der skal give svaret.
Du kan ikke gøre noget 'forkert' og du skal ikke bekymre dig :-)
2
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dolol og kvalme

Indlægaf Pussikat82 » 17. feb 2016, 12:33

Jeg vil ikke anbefale vand, da det ofte kan få maven til at vende vrangen ud, når man har kvalme :tie: Drik noget med sukker i i stedet f.eks. saftevand eller sodavand. Dolol kan godt give lidt "tømmermænd", det har jeg også oplevet, da jeg tog dem. Tror måske, det har været værst jo senere på dagen (dagen før), jeg har taget dem. Sørg for at drikke så meget, som du kan, da dolol ligesom andre morfinlignende produkter kan give forstoppelse (hvilket også kan give kvalme). Og jeg vil anbefale dig at spise noget. Det er godt at holde maven lidt i gang, selvom man har kvalme. Jeg plejer at kunne spise lidt ristet brød (spiser det sædvanligvis med smør og hamburgerryg) og evt. en blødkogt æg, når jeg har slem kvalme, bare for at få noget i maven. Tom mave kan også give ubehag, så det er godt at fodre den en smule, hvis man kan.
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Dolol og kvalme

Indlægaf Maoam » 17. feb 2016, 12:52

Godt du har det bedre. Jeg blev rigtig dårlig af Dolol og kastede op mange gange efter en enkelt pille. Det lyder heldigvis til, at du slap lettere :ae:
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Helbred"