Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 13. feb 2016, 11:58

Jeg glæder mig ikke til at skulle på barsel :genert:.

Jeg glæder mig rigtig meget til at få et barn mere, men spædbarnsmånederne var meget hårde for mig ved 1. barn, og jeg blev aldrig rigtig glad for at være på barsel.

Ugerne inden fødslen glæder jeg mig dog til :-D .
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. feb 2016, 22:09

Jeg læste et indlæg i Singletråden, hvor der blev stillet et hypotetisk spørgsmål om, hvad man skulle stille op med netdating, hvis man var stærkt ordblind, og min første tanke var "Det er da let nok. Så lader man bare være med at bruge de sider".

Jeg mener selvfølgelig ikke, at det er let nok ikke at kunne benytte et produkt, som man har lyst til at bruge, men jeg kan vitterlig ikke se, hvad der i praksis ellers er af løsninger, hvis det, man skriver, er så fyldt med sproglige fejl, at det ikke rigtig er muligt for andre at afkode
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 15. feb 2016, 22:56

Jeg synes at ham Erik fra "Børnene fra spædbarnstuen" (Eller hvad det hed) var lidt usympatisk.
Og jeg synes det var vildt mærkeligt at han omtalte personalet på Skodsborg i så nedladende vendinger og i øvrigt ikke troede på forstanderinden, når hun adspurgt forklarede at ja, selvfølgelig fik de da mad om natten.
Men han mente bestemt at vide, at de lå helt alene om natten og græd og hverken blev taget op eller fik mad.
Selvom han var der til han var to år og derfor næppe, ikke engang ubevidst, kan huske ret meget.
Børnene var hver tildelt en "mor" på spædbarnshjemmet og de boede der, mødrene, på værelser ovenpå og der var en nattevagt.
Det er da helt utrolig fine forhold efter datidens standarder og nærmest bedre end almindelige børn havde.
Ja, det er dybt forfærdeligt at være blevet kasseret af sin mor og det er dybt forfærdeligt at vokse op i flere år på et børnehjem, for at blive revet fra ens primærvoksne og ud i adoption.
Men det er sgu da ikke personalets skyld.
Den måde han sagde "nogle nye fjolser, der kunne klappe en på hovedet"
Ej, jeg synes han var respektløs.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 15. feb 2016, 23:01

DetSorteCirkus skrev:Jeg læste et indlæg i Singletråden, hvor der blev stillet et hypotetisk spørgsmål om, hvad man skulle stille op med netdating, hvis man var stærkt ordblind, og min første tanke var "Det er da let nok. Så lader man bare være med at bruge de sider".

Jeg mener selvfølgelig ikke, at det er let nok ikke at kunne benytte et produkt, som man har lyst til at bruge, men jeg kan vitterlig ikke se, hvad der i praksis ellers er af løsninger, hvis det, man skriver, er så fyldt med sproglige fejl, at det ikke rigtig er muligt for andre at afkode


Man kan jo få nogen til at læse korrektur på det man skriver eller benytte sig af et af de der programmer man kan tale til som så skriver hvad man siger. Det er måske lidt mere bøvlet, men det kan da lade sig gøre.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. feb 2016, 23:13

Flora skrev:Man kan jo få nogen til at læse korrektur på det man skriver eller benytte sig af et af de der programmer man kan tale til som så skriver hvad man siger. Det er måske lidt mere bøvlet, men det kan da lade sig gøre.


Det tænkte jeg også på, men jeg er i tvivl, om det ikke for en del vil forandre præmissen for netdating så meget, at det ligesom bliver...noget andet end det, man ønsker, at det skal være. Jeg tror i hvert fald, at det for mange vil ødelægge både det private og impulsive ved netdating at være afhængig af korrektur, hvorimod et velfungerende tale/skrive-program lyder som en god mulighed.
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 16. feb 2016, 20:33

Jeg ved godt, at jeg skal være taknemmelig for, at jeg kan blive vaccineret for min allergi, men fuck hvor jeg dog hader at have influenzasymptomer med hovedpine og kvalme i dagene efter.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2016, 21:19

Upopulær holdning for tiden, men: Jeg forstår ikke selfies. Altså, jo, jeg ved godt hvad selfies er, men jeg forstår ikke meningen eller hvorfor man tager selfies. Jeg kan til en vis grad forstå at man tager billeder af sig selv sammen med andre for at vise, "hey, vi er sammen her", men jeg forstår ikke hvorfor man har brug for at tage billeder af sig selv og lægge op på de sociale medier, og endda bruge flere timer på det, eller gøre det imens man er på toilettet, i elevatoren, i bussen, m.m. But why?! Jeg læste lige en kommentar til en vens statusopdatering hvor en tredje ven spørger, "hvorfor svarer du ikke på min SMS?". Svaret: "Jeg stod lige og tog en masse selfies". Igen... but why?! :stoned: En veninde har et helt album bare til selfies. Og der er generelt mange nyheder på min feed, som er et billede af en eller andens ansigt, hvor der står "til tandlægen", "ude og handle" eller "strikker med moster Oda". Hvorfor?!

Disclaimer: Hvis der er et klart formål med billedet, forstår jeg det selvfølgelig godt – fx til en datingprofil eller andet. Selvom jeg stadig synes det giver langt bedre mening at lade en anden tage det.
11
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 16. feb 2016, 22:03

Jeg synes Natholdet er utroligt plat og dårlig humor.
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 16. feb 2016, 22:47

lillebjoern skrev:Upopulær holdning for tiden, men: Jeg forstår ikke selfies. Altså, jo, jeg ved godt hvad selfies er, men jeg forstår ikke meningen eller hvorfor man tager selfies. Jeg kan til en vis grad forstå at man tager billeder af sig selv sammen med andre for at vise, "hey, vi er sammen her", men jeg forstår ikke hvorfor man har brug for at tage billeder af sig selv og lægge op på de sociale medier, og endda bruge flere timer på det, eller gøre det imens man er på toilettet, i elevatoren, i bussen, m.m. But why?! Jeg læste lige en kommentar til en vens statusopdatering hvor en tredje ven spørger, "hvorfor svarer du ikke på min SMS?". Svaret: "Jeg stod lige og tog en masse selfies". Igen... but why?! :stoned: En veninde har et helt album bare til selfies. Og der er generelt mange nyheder på min feed, som er et billede af en eller andens ansigt, hvor der står "til tandlægen", "ude og handle" eller "strikker med moster Oda". Hvorfor?!

Disclaimer: Hvis der er et klart formål med billedet, forstår jeg det selvfølgelig godt – fx til en datingprofil eller andet. Selvom jeg stadig synes det giver langt bedre mening at lade en anden tage det.


Jeg kan også godt forstå man tager nogen sammen med andre, vores billedsamling lider også noget af at det altid er mig der tager billederne.

Men at rende og tage billeder af sig selv og endda bruge krudt og tid på det..ej,så det sq på tide at løfte hagen og kigge op fra sin egen navle..
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2016, 06:11

lillebjoern skrev:Upopulær holdning for tiden, men: Jeg forstår ikke selfies. Altså, jo, jeg ved godt hvad selfies er, men jeg forstår ikke meningen eller hvorfor man tager selfies. Jeg kan til en vis grad forstå at man tager billeder af sig selv sammen med andre for at vise, "hey, vi er sammen her", men jeg forstår ikke hvorfor man har brug for at tage billeder af sig selv og lægge op på de sociale medier, og endda bruge flere timer på det, eller gøre det imens man er på toilettet, i elevatoren, i bussen, m.m. But why?! Jeg læste lige en kommentar til en vens statusopdatering hvor en tredje ven spørger, "hvorfor svarer du ikke på min SMS?". Svaret: "Jeg stod lige og tog en masse selfies". Igen... but why?! :stoned: En veninde har et helt album bare til selfies. Og der er generelt mange nyheder på min feed, som er et billede af en eller andens ansigt, hvor der står "til tandlægen", "ude og handle" eller "strikker med moster Oda". Hvorfor?!

Disclaimer: Hvis der er et klart formål med billedet, forstår jeg det selvfølgelig godt – fx til en datingprofil eller andet. Selvom jeg stadig synes det giver langt bedre mening at lade en anden tage det.

Det er ren millennial narcissisme - "jeg er for lækker her mens jeg står i bussen, og alle mine venner, og helst en masse andre skal se det" :tie:
1
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 17. feb 2016, 10:53

lillebjoern skrev:Upopulær holdning for tiden, men: Jeg forstår ikke selfies. Altså, jo, jeg ved godt hvad selfies er, men jeg forstår ikke meningen eller hvorfor man tager selfies. Jeg kan til en vis grad forstå at man tager billeder af sig selv sammen med andre for at vise, "hey, vi er sammen her", men jeg forstår ikke hvorfor man har brug for at tage billeder af sig selv og lægge op på de sociale medier, og endda bruge flere timer på det, eller gøre det imens man er på toilettet, i elevatoren, i bussen, m.m. But why?! Jeg læste lige en kommentar til en vens statusopdatering hvor en tredje ven spørger, "hvorfor svarer du ikke på min SMS?". Svaret: "Jeg stod lige og tog en masse selfies". Igen... but why?! :stoned: En veninde har et helt album bare til selfies. Og der er generelt mange nyheder på min feed, som er et billede af en eller andens ansigt, hvor der står "til tandlægen", "ude og handle" eller "strikker med moster Oda". Hvorfor?!

Disclaimer: Hvis der er et klart formål med billedet, forstår jeg det selvfølgelig godt – fx til en datingprofil eller andet. Selvom jeg stadig synes det giver langt bedre mening at lade en anden tage det.

Jeg er så enig! Hvor selvoptaget kan man lige være :genert:
Har aldrig forstået dem der tager selfies i bussen eller andre steder i det offentlige rum - synes de ikke selv det er pinligt? Jeg krummer tæer på deres vegne, hver gang jeg ser det :tie:
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2016, 11:38

ShuruQ skrev:Egentligt overvejede jeg en tråd i forældreforaet men jeg tør sgu ikke, for noget siger mig dette er virkelig upopulært, men here goes.

Jeg var nede at handle med min yngste søn tidligere i dag, han havde nogle feriepenge han måtte købe lidt slik for. Han fandt en banan i plastik der var sådan lidt krumbøjet med noget væske i man skulle sprøjte ud. Bortset fra farven lignede det mere en erigeret penis end en banan. Min hjerne er muligvis syg men han fik simpelthen ikke lov til at købe den. Synes der er virkelig meget af det slik der er meget uheldigt udtænkt. Sidst havde de fået købt en beholder også med noget et væste i der skulle suttes ud, den ene var rødlig med et hul i midten hvor væsken kom ud.

Skyd mig bare men jeg synes det virker så forkert :tie:.


Har da slet ikke opfattelsen af at din holding skulle være upopulær? Tværtimod :) Der er bare virkelig mange kiksede/upassende børneprodukter :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2016, 11:40

:D Love it
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 17. feb 2016, 11:45

Hvad fanden sker der for den der pakke med en løkke? :shock:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 17. feb 2016, 12:00

Hah, jeg vil så langt hellere se på selfies end jeg vil se på billeder af kager eller kæledyr. Jeg synes, at det er hyggeligt og personligt.

Måske spiller det ind, at mine venner og de folk, jeg følger online, typisk gør ret meget ud af deres selfies, så der er kælet for lys, baggrund, hår og makeup. Hvis det bare var grynede "Jeg sidder foran mit webcam i min halvmørke stue iført fleecesweater."-billeder ville jeg nok også finde det mere kedeligt.

Og ja, gu' er det da selvoptaget. Men er alting på de sociale medier rent beset ikke det? Det er da også selvoptaget at vise, at man er god til at bage, at man har købt hus eller hvad der nu er.
6

Tilbage til "Generelt"