Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 12:43

Jeg har syet og strikket rigtig meget til mine søskendes og veninders børn - håber også jeg får lysten til at lave lidt til os selv. Men indtil videre har jeg de sidste dage forsøgt at lure lidt på nettet - der kan man hurtigt lukke ned, hvis det bliver for meget.
Det er lidt uoverskueligt. :genert:

Vil oprette en tråd om udstyr - håber nogen af jer, der har prøvet det før, vil øse ud af jeres erfaringer. :)
0
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 17. feb 2016, 13:22

Danseprinsesse skrev:Vores skanning i går gik fint, det var den samme som til nakkefoldsskanningen, hun er grundig og rolig. Men tror I ikke, at jeg skulle ryste hofterne igen - mange gange!
Hun fandt en tap og sagde, at hvis det ikke var en lille tissemand, så vidste hun ikke, hvad det var - og hun skrev "dreng" i papirerne, så jeg går ud fra den er god nok.
Det vækker ikke rigtig noget i mig, at det er en dreng - kan ikke helt forholde mig til det. Kommer fra en familie, hvor der næsten kun er piger, så det føles nærmest som en alien - men det lærer jeg nok. Det er fint nok at vide det i hvert fald, så bliver det lidt mere håndgribeligt.

Synes efterhånden jeg har vænnet mig til bare at være lidt "ligeglad". Det går mig ikke helt så meget på længere, jeg begynder at stole mere på, at det nok skal komme - at jeg selvfølgelig kommer til at elske mit barn.

Min far har sukkersyge, så i dag har jeg været til glukosebelastning - det behøver vi ikke gøre igen. ;)

Og så har min niece, som jeg var sammen med i weekenden, fået skoldkopper. Min far kan ikke huske, om jeg har haft det, så lægen tager en blodprøve på fredag. Ved nogen af jer, hvad den hedder den blodprøve, hvor de tjekker, om man har haft skoldkopper?


Jeg er førstegangsgravid og jeg havde det også i lang tid ret abstrakt med hele konceptet. Det var som om at det hele på en eller anden måde føltes lidt uvirkeligt og overskueligt.
Det har hjulpet rigtigt meget, at jeg kan mærke livet inde i maven nu. Det bliver bare pludseligt meget konkret at der er et lille liv derinde, når det dagligt laver saksepark, koldbøtter eller (hvad jeg gætter på er) hikke.
Før jeg følte liv, var graviditeten for mig noget som jeg intellektuelt forstod, men i realiteten egentligt bare føltes som en gang slem pms og en ordenlig vægtstigning.
0
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 17. feb 2016, 13:29

Jeg har fået lungebetændelse og har det bare super ynkeligt. Jeg gætter på at det er sådan her mandfluenza føles. I det hele taget,har mit immunsystem bare ikke rigtigt virket, mens jeg har været gravid og jeg er ret træt af hele tiden at gå og have det små-dårligt.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 17. feb 2016, 14:26

Snowdrop skrev:
Gerbilwoman skrev:
Gerbilwoman skrev:Idag står den på sidste jm besøg før igangsættelsen :) og et par timer senere sidste del af fødselsforberedelsen :)
Lidt spændt på om hende der sidst (14 dage siden) var 38+ og på bristepunktet kommer idag eller hun er "poppet" :lol2:

Håber iøvrigt at få jm til at tjekke om de der lede plukveer og mensmurren gør noget ved livmorhalsen :genert: Vil fandme være surt hvis man skal have så meget bøvl og smerter for ingenting :nerve:


Sidste jm besøg overstået :gogo: Alt var som det skulle være - dejligt :D

Fik tjekket livmorhalsen (og havde lykkeligt glemt hvor pisseondt dét gør :gisp: :whine: ) og den er forkortet til én cm og meget blød så noget godt gør alle de plukveer og murren da ;) (den var 4 cm i december)


Uhh, spændende Gerbil :klap:

Nu må du love at holde os opdateret :D

Hvornår skal du igangsættes og hvorfor er det du skal det, kan se på forsiden din termin hedder 12. Marts? Undskyld - kunne selvfølgelig bare læse tilbage, men det er jo nemmere bare lige at spørge :genert: :D


Ja det er ret spændende, især når nu tøsen står helt fast og så dybt at JM kunne mærke hovedet helt tydeligt nedefra :) Hun er jo stor nok nu til at klare sig uden hjælp og hun ligger helt klar og jeg har en krop der i den grad modner :gogo:

Jeg skal igangsættes af flere årsager men primært fordi vi mistede vores sidste barn.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 17. feb 2016, 14:29

achillaxedprune skrev:Hello ladies (går ikke ud fra der er mænd her?)

Jeg testede positiv sidste fredag efter et laaangt forløb med behandling osv., så jeg kigger lige ind her. Jeg vil næppe være særlig aktiv herinde, og specielt ikke i starten, men jeg vil da lige hilse på. :)

Om lidt over 2 uger skal jeg ind og scannes for at se, om der er ét eller 2 små hjerteslag... Jeg glæder mig helt vildt! Og jeg svæver generelt rundt på en lyserød sky og er helt vildt glad, ja nærmest lykkelig, disse dage. :love2:

Jeg glæder mig bare SÅ meget til at møde vores børn (ja, satser og tror på tvillinger)... Jeg kan ikke lade være med at smile og glæder mig til at finde ud af køn og antal, så det kan shoppes!! :-D

...får jeg en pige, skal det første jeg køber være et par blondesokker... Ååååååh, de er så CUTE!! :dåne:
Billede


Stort tillykke :banan:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 14:32

DGrayish skrev:
Jeg er førstegangsgravid og jeg havde det også i lang tid ret abstrakt med hele konceptet. Det var som om at det hele på en eller anden måde føltes lidt uvirkeligt og overskueligt.
Det har hjulpet rigtigt meget, at jeg kan mærke livet inde i maven nu. Det bliver bare pludseligt meget konkret at der er et lille liv derinde, når det dagligt laver saksepark, koldbøtter eller (hvad jeg gætter på er) hikke.
Før jeg følte liv, var graviditeten for mig noget som jeg intellektuelt forstod, men i realiteten egentligt bare føltes som en gang slem pms og en ordenlig vægtstigning.


Tak, det er godt at høre. :)

Jeg burde snart kunne mærke liv tænker jeg, er 19+etellerandet i dag. For en måned siden frygtede jeg det, det gør jeg ikke længere, så på den måde kan jeg mærke, at jeg har fået det bedre.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 16:06

Velkommen nye, god bedring til syge!
Og tillykke med veloverstået md scanning, danseprinsesse. Og med drengen;)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 16:12

Danseprinsesse skrev:Vores skanning i går gik fint, det var den samme som til nakkefoldsskanningen, hun er grundig og rolig. Men tror I ikke, at jeg skulle ryste hofterne igen - mange gange!
Hun fandt en tap og sagde, at hvis det ikke var en lille tissemand, så vidste hun ikke, hvad det var - og hun skrev "dreng" i papirerne, så jeg går ud fra den er god nok.
Det vækker ikke rigtig noget i mig, at det er en dreng - kan ikke helt forholde mig til det. Kommer fra en familie, hvor der næsten kun er piger, så det føles nærmest som en alien - men det lærer jeg nok. Det er fint nok at vide det i hvert fald, så bliver det lidt mere håndgribeligt.

Synes efterhånden jeg har vænnet mig til bare at være lidt "ligeglad". Det går mig ikke helt så meget på længere, jeg begynder at stole mere på, at det nok skal komme - at jeg selvfølgelig kommer til at elske mit barn.

Min far har sukkersyge, så i dag har jeg været til glukosebelastning - det behøver vi ikke gøre igen. ;)

Og så har min niece, som jeg var sammen med i weekenden, fået skoldkopper. Min far kan ikke huske, om jeg har haft det, så lægen tager en blodprøve på fredag. Ved nogen af jer, hvad den hedder den blodprøve, hvor de tjekker, om man har haft skoldkopper?

Ved ikke hvad blodprøven hedder, men man kigger efter antistoffer mod Varicella Zoster virus (VZV).
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 16:47

Nogen der planlægger eller overvejer at føde derhjemme? Vil I dele jeres overvejelser. Jeg tror gerne jeg vil, skal lige vende det et par ekstra gange med manden og jordemoder. Og så skal det hele naturligvis gå ukompliceret, det er jo lidt tidligt at vide endnu.
Sidste gang var hospitals-delen af min fødsel virkelig træls. Venteværelse, vagtskifte, manglende fødestue osv. Fødsel i sig selv klarede jeg alligevel alene, undtaget de sidste 20 min, hvor jeg fik en jordemoder. Så tænker at det ville have været rart at være hjemme i stedet. Ved ikke helt hvad der gør jeg tvivler - nok bare "hvad er normalt" tanken.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 16:47

Gerbilwoman skrev:
Ja det er ret spændende, især når nu tøsen står helt fast og så dybt at JM kunne mærke hovedet helt tydeligt nedefra :) Hun er jo stor nok nu til at klare sig uden hjælp og hun ligger helt klar og jeg har en krop der i den grad modner :gogo:

Jeg skal igangsættes af flere årsager men primært fordi vi mistede vores sidste barn.


Ej, hvor godt. Så venter både hun og I jo bare på øjeblikket! :gogo:

Ja, jeg tænkte nok at det måske kunne have noget med det at I mistede at gøre. Hvor er det dog godt at vi har de muligheder idag. Det må også føles meget mere trygt for jer!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 17:17

Hold da op region syd er effektive!! :gogo: Jeg har simpelthen allerede fået dato til NF, MD og første JM-samtale!

Vil du opdatere, Primle? :)

Navn: Snowdrop
Alder: 29
Beskæftigelse: Ergoterapeut
Mands alder: 39
Bor: Syddanmark
Fødested: Måske hjemme, måske Esbjerg. Hvem ved.
Prøvet siden: Maj 15
Testet positiv: 2. Januar 16
Termin: 12. September 16
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja sq! :love2:
NF-dato: 29. Februar
MD-dato: 21. April
Første lægebesøg: 15. Februar 16
Første jm-konsultation: 17. Marts
2
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 17. feb 2016, 17:41

Snowdrop skrev:
Gerbilwoman skrev:
Ja det er ret spændende, især når nu tøsen står helt fast og så dybt at JM kunne mærke hovedet helt tydeligt nedefra :) Hun er jo stor nok nu til at klare sig uden hjælp og hun ligger helt klar og jeg har en krop der i den grad modner :gogo:

Jeg skal igangsættes af flere årsager men primært fordi vi mistede vores sidste barn.


Ej, hvor godt. Så venter både hun og I jo bare på øjeblikket! :gogo:

Ja, jeg tænkte nok at det måske kunne have noget med det at I mistede at gøre. Hvor er det dog godt at vi har de muligheder idag. Det må også føles meget mere trygt for jer!


Det er det, de har passet SÅ godt på os hele vejen igennem og vi har været afsted til SÅ mange scanninger og undersøgelser :)
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 17. feb 2016, 17:42

Tillykke Axe med graviditeten og velkommen. Håber begge dine skønne æg vokser og du får de tvillinger du ønsker dig :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 17. feb 2016, 17:43

Åh snowdrop, jeg er helt misundelig over at du kender dine datoer allerede. Jeg er ved at dø over at vente til sidste øjeblik :(
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 17:55

Marigold skrev:Åh snowdrop, jeg er helt misundelig over at du kender dine datoer allerede. Jeg er ved at dø over at vente til sidste øjeblik :(



I know. Synes ikke de kan være bekendt at lade dig gå så længe i uvished. Man ønsker jo ikke at risikere at NF ligger "for sent" når man selv har sørget for at komme til læge osv. i tide.

Håber de tager sig sammen og din tid kommer lige om lidt! :kram:
0

Tilbage til "Graviditet"