Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 17. feb 2016, 19:10

Jeg gav den mega gas til H.I.T. her til aften - lidt overraskende, for var egentlig ikke rigtig i humør til at træne og havde været til Bodyfit først. Tror min form har rykket ret meget den sidste måneds tid og så kombineret med rygestop har det virkelig givet noget. Var helt overrasket over mit eget energiniveau.
Elsker virkelig H.I.T. - selvom det oftest er de timer jeg ikke gider fordi det bare er så mega mega hårdt!
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2016, 19:34

En god tur til stranden med klitvandring og solnedgang er sluttet af med suppe til aftensmad :)

Desværre lykkedes det manden at lokke mig i fordærv - jeg måtte ind og købe kager til aftenhyggen. Ungerne fik en kaj-kage hver, manden en doghnut, de har stadig romkugler, og jeg har en napoleonshat, der ligger og griner ad mig. Hvad skete der lige dér?

Planen for i morgen er en tur i Svømmestadion DK og aftensmad på Flammen. Ungerne ved det ikke endnu, så planen KAN ændres, hvis vi ikke lige orker. Men - manden har lovet dem svømmehallen, og der er jo ikke mange dage tilbage, før turen vender hjemad igen. Desværre.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 17. feb 2016, 23:15

Det lyder som om det kører godt for de fleste. Herligt!

Cirkus, hvordan går det med Bio-drain? Kan du mærke effekt?

Jeg har været til fødselsdag hos min mors mand her til aften. Vi spiste skøn middag på en lækker restaurant i deres by, jeg fik kalvemørbrad og rødvin. Bagefter kørte vi hjem til mig, jeg havde bagt pæretærte, og så hyggede vi her et par timer. Da de kørte fik de resten af tærten OG chokoladerne, jeg havde købt til kaffen, med hjem. Jeg føler mig SÅ viljefast og sej, og min mama var sådan lidt "Men vil du ikke selv have det?", men jeg var fast besluttet på, at hvis ikke de fik det med, røg det ud. Jeg VED jo, jeg ender med at sidde og kværne det til jeg når kvalmestadiet, jeg ved, det påvirker min energi helt åndssvagt og at jeg fortryder, og jeg ved også bare, at uanset hvor bevidst jeg er om de ting, så æder jeg det hele på én gang alligevel. Så de fik det hele med sig, og de eneste rester, jeg har, er en halv bøtte Cheasy fraiche. Det æder jeg mig ikke til et sukkerchok i :)

Derudover er jeg øm. Jeg kom til at stille min søde, skøre træningsven, ham der tidligere spurgte, om jeg kunne mærke, når jeg har ægløsning, et halvt spørgsmål om, hvorvidt jeg burde øge vægten på en øvelse lidt, og inden jeg fik set mig om, var han igang med at instruere mig i en helt ny øvelse, og så gik jeg nærmest hen og blev hans personlige træningsprojekt på nulkommafem. Så nu skal jeg have helt nye øvelser, for han mener, det er på tide, og jeg er egentlig også game, for han ved klart nok, hvad han taler om og det hele er egentligt sjovt nok fordi han er så umiddelbar. Han har også spurgt, om jeg ville starte på yogaholdet med ham nu her, det kunne han vildt godt tænke sig, men vil gerne have en at følges med, særligt fordi han vil være den eneste mand. Jeg synes det er pissesejt, han bare vil lære yoga, så jeg overvejer det. Han er i øvrigt gift og taler meget og pænt om sin kone, han har også fortalt hende om mig, så der er ikke nogle bagtanker, jeg tror faktisk, vi er på vej mod at blive en slags venner. Eller, det håber jeg.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2016, 23:31

Det lyder da lovende med yoga og nyt venskab, Aima - og stærkt med chokoladen :gogo:

Jeg kan godt mærke, jeg er faldet helt af her i ferien. Jeg mangler min vandflaske, bigtime! Jeg kan næsten ikke få mine ringe af om aftenen, de sidder normalt pænt løst, og sokkerne efterlader mærker på anklerne. Jeg kan slet ikke kontrollere kosten heller. Jeg spiser ikke for meget, men for usundt. Så jeg har brugt min søn til at holde mine ben nede her til aften for at kunne lave nogle ordentlige situps.

Jeg kan allerede mærke en gru for at vise mig i badedragt i morgen - og smarte mig har selvfølgelig glemt den vandfaste mascara! Jeg ligner et lig uden, altså! :(

Både hunden og manden snorker. Jeg forudser en festlig nat....
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 17. feb 2016, 23:47

Ja. Jeg kan godt lide yoga, jeg har gået til det en enkelt sæson og jeg kunne faktisk godt trænge til at blive løsnet lidt op, jeg føler mig sommetider lidt stiv i kroppen. Jeg fravælger bare typisk hold, fordi jeg er elendig til at comitte mig til sådan noget 'Hver tirsdag mellem 20 og 21'-noget. Altså, jeg møder op, men det er liiidt en stressfaktor for mig sådan noget. Anyway, det kunne være godt, og jeg vil også gerne investere lidt i det der måske-venskab.

Og åh, det er bare så nederen at være fanget i de dårlige vaner :ae: Har du en taktik? Jeg tænker noget med at moderere det så godt du kan her i ferien og så gå all in igen fra mandag, eller sådan noget?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 10:39

Min taktik er egentlig bare at undgå pigging. Og jeg er ikke gået overmæt fra bordet endnu - det kommer jeg nok til efter Flammen i aften. Ellers sørger jeg bare for at røre mig godt hver dag - en god kravletur i klitterne gør godt. Om lidt går jeg en lang tur med hunden i området, inden vi kører til Svømmestadion Danmark - et par timer dér kan selvfølgelig også tælles med. Så i og for sig er det ganske okay, men psykisk er fastedagene blevet så indgroet en del af hverdagen, at jeg får det skidt, når jeg springer dem over. Selvom jeg samtidig egentlig er lidt træt af dem (dog ikke bagefter - jeg får det jo netop SÅ godt af dem) :lol: :stoned:

Jeg er nok lidt blue i dag, fordi vi snart skal hjem heroppefra. Hvor ville jeg dog ønske, min konto var spækket med et par millioner, så jeg kunne købe huset her. Jeg elsker det, børnene elsker det, hunden elsker det og det lyder som om, manden endelig er overbevist. Desværre hænger jeg på en udlandstur til sommer, fordi jeg har overtalt ham til at tage herop de sidste to somre. Hrmpf!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 11:00

Håber I nyder den sidste del af vinterferien, dem af jer der er så heldige at have det :)

Jeg har hviledag i dag og det er i den grad tiltrængt. Er fuldstændig færdig i mine ben. Egentlig bare i hele kroppen. Jeg skal arbejde til kl. 18 og så ud og spise med en veninde, vi skal på RizRaz (middelhavsinspireret vegetarbuffet), så det glæder jeg mig til. Jeg kommer bare altid til at spise alt for mange falafler, ikke så smart, når jeg ikke spiser så mange kulhydrater til daglig (kæmpe ballonmave og ondt :tie:), men håber jeg kan holde mig lidt i skindet. Kosten har kørt snorlige i denne her uge, så det skulle gerne holde til i morgen aften, hvor jeg (trods alt) skal have lidt fredagshygge til X-faktor.
Jeg overvejer at droppe 1 x motion de næste par dage - bliver nok min løbetur lørdag morgen. Med tanke på hvor trætte mine ben er og at jeg har ret ømme knæ, så er det nok det mest fornuftige. Så står den på 1 times stepfit i morgen og 2 x dansetimer på søndag. Min mand spurgte mig også om ikke det kunne være hyggeligt at vågne op sammen lørdag morgen istedet for jeg altid er ude på løb når han vågner - tror han føler sig lidt forsømt :genert: :blush:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 18. feb 2016, 19:18

Gab, jeg er træt :træt:

Vi er næsten lige kommet hjem fra en tur til Århus. Vi skulle i IKEA og købe kontorstole til pigerne, der snart skal have hver deres værelse. Inden længe holder manden tre ugers forældreorlov, hvor han skal renovere en del i huset. Vi skal have fjernet gulvtæpperne og lagt trægulv i stedet for; der skal sættes nye køkkenskabe, mikroovn og ovn op samt en skillevæg ovenpå. Ældstebarnet får så værelse ovenpå og Yngstebarnet bliver nedenunder i deres nuværende fælles værelse.

Inden vi kørte i IKEA, var vi i Den Gamle By, hvor vi gik rundt i 2½-3 timer. Det var rigtig spændende, særligt deres 1970er-bygninger, og vi tager helt sikkert derned igen, når pigerne er blevet ældre.

Aftensmaden blev indtaget i IKEA - deres pulled pork burger er faktisk ret god ;)
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Mulan » 18. feb 2016, 20:53

Har holdt mig på måtten mhb på at holde mig til ren proteinkost. Har så også gået to timer i dag og regner med at træne i morgen. Synes jeg bliver tosset sulten uden mine carbs, men det er jo nok fordi jeg ikke spiser nok kød.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 18. feb 2016, 21:35

Jeg droppede træningen halvejs i dag, fordi mine hørebøffer døde. Lyden røg simpelthen i det ene øre. Jeg havde taget 15 minutters crosstrainer og lavet mine vægtøvelser, så jeg manglede de sidste 15 minutters crosstrainer, lidt gulvøvelser og noget hullahop. Jeg gav det et forsøg uden musikken i ørerne, efter ét minut droppede jeg det og skred. Jeg begriber ikke, folk kan træne uden musik i hjernen. Kan I det?

Og så prøvede jeg et par jeans i dag, som jeg nærmest ikke kunne lukke og som sad så stramt om mine lår at det var for meget selv for mig, og så er det fandme stramt. Og jeg forstår det faktisk ikke, for min krop ser, sagt i al beskedenhed, sådan ret skarp ud for tiden. Ingen væske, min mave er flad og jeg har tydelige muskler over det hele. Mærkeligt. Jeg vejer mig ikke og ejer ingen vægt, så jeg ved ikke, om jeg har taget på, men faktum er, at jeg ikke kan passe de jeans længere. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal synes om, bortset fra det er irriterende, for de var lidt dyre og jeg har kun haft dem på en enkelt gang. Tsk!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 22:36

Aima skrev:Jeg droppede træningen halvejs i dag, fordi mine hørebøffer døde. Lyden røg simpelthen i det ene øre. Jeg havde taget 15 minutters crosstrainer og lavet mine vægtøvelser, så jeg manglede de sidste 15 minutters crosstrainer, lidt gulvøvelser og noget hullahop. Jeg gav det et forsøg uden musikken i ørerne, efter ét minut droppede jeg det og skred. Jeg begriber ikke, folk kan træne uden musik i hjernen. Kan I det?

Og så prøvede jeg et par jeans i dag, som jeg nærmest ikke kunne lukke og som sad så stramt om mine lår at det var for meget selv for mig, og så er det fandme stramt. Og jeg forstår det faktisk ikke, for min krop ser, sagt i al beskedenhed, sådan ret skarp ud for tiden. Ingen væske, min mave er flad og jeg har tydelige muskler over det hele. Mærkeligt. Jeg vejer mig ikke og ejer ingen vægt, så jeg ved ikke, om jeg har taget på, men faktum er, at jeg ikke kan passe de jeans længere. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal synes om, bortset fra det er irriterende, for de var lidt dyre og jeg har kun haft dem på en enkelt gang. Tsk!


Jeg har kun min telefon at høre musik på, og den er så uhandy at træne med, så jeg nøjes med det store tv til cardio og den lille DAB-radio inde ved maskinerne. Jeg kan dog være uheldig, at det er Mr. Rocket Man, der har knaldet sin iphone på bluetooth eller Hansi, Bruno og Frede, der pumper til tung techno.

Træls med bukserne!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 22:44

Der var ALT for mange mennesker i Svømmestadion DK i dag - og så må de have glemt at tænde for varmen. Det var så frygtelig koldt derinde i dag, at vi kun magtede at plumpe lidt rundt blandt størstedelen af de andre gæster i varmtvandsbassinerne og saunaer/dampbadet. Der var heller ikke mulighed for at svømme nogle baner, for hele elitebassinet var optaget af feriearrangementer. Så den eneste succes ved dagens tur var, at datteren pludselig stolede nok på sig selv til at kunne svømme lidt :klap:

Jeg klarede den også fint på Flammen med en enkelt tur til kødet og så tre skåle salat og en latte. Sidste gang vi var der, fik jeg kødsved. I dag var jeg fint mæt og gik ikke i brædderne, da vi kom hjem, men proppede hunden i bilen og kørte ned til stranden, hvor vi gik en tur langs vandet i buldermørke og hjem gennem klitterne. Vi måtte gå en lille omvej, da et område med marsk var oversvømmet og der lå et tyndt lag is på. Det nægtede hunden trods alt, så op i de stejleste klitter igen.

Men nu er det prøvet.

Jeg var lidt lækkersulten, da vi kom hjem, så jeg har lige spist en lille skålfuld choco pops :fløjt:
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 18. feb 2016, 22:57

Det lyder da som en succesdag eller hvad, Lily? Altså særligt ovenpå de sidste dages udfordringer med at spise for usundt? Salat og kød på Flammen er da godt gået, jeg har aldrig været der, men er der ikke både flødekartofler og ting at vælge også?

Der er også ret høj musik i mit center, men det er simpelthen ikke nok for mig, jeg skal nærmest have det blæst ind i hjernen og ud i kroppen under cardio, ellers keder jeg mig simpelthen.

Når jeg styrketræner og laver gulvøvelser er musik fra anlægget dog fint. Vi kan også koble vores telefoner til, og nogle af dudesne derovre gør det tit og træner til sådan noget virkeligt larmende metal, som jeg bliver helt overstimuleret af at lytte til. De er dog søde nok og spørger altid om det er ok og sådan, og sommetider skiftes vi, så vi hører et kvarter af deres og mit ad gangen :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 23:13

Aima skrev:Det lyder da som en succesdag eller hvad, Lily? Altså særligt ovenpå de sidste dages udfordringer med at spise for usundt? Salat og kød på Flammen er da godt gået, jeg har aldrig været der, men er der ikke både flødekartofler og ting at vælge også?

Der er også ret høj musik i mit center, men det er simpelthen ikke nok for mig, jeg skal nærmest have det blæst ind i hjernen og ud i kroppen under cardio, ellers keder jeg mig simpelthen.

Når jeg styrketræner og laver gulvøvelser er musik fra anlægget dog fint. Vi kan også koble vores telefoner til, og nogle af dudesne derovre gør det tit og træner til sådan noget virkeligt larmende metal, som jeg bliver helt overstimuleret af at lytte til. De er dog søde nok og spørger altid om det er ok og sådan, og sommetider skiftes vi, så vi hører et kvarter af deres og mit ad gangen :)


Jo, der er rigtig meget forskelligt tilbehør. Udover en pænt varieret salatbar, er der flødekartofler, pasta, små, hele krydrede kartofler, wedges, pommes frites, onion rings (også lækkert krydrede, dem fik jeg tre af - resten hapsede datteren :lol: ), rodfrugtfritter og så er der chips. Der er også lasagne, chicken nuggets, hot wings og forskellige pølser, så de lidt mere kræsne børn (aka min søn) kan få lidt. Jeg fik forresten også noget varmrøget laks. Og så er der flere forskellige typer brød, saucer og dressinger.

Jeg fik Black Angus-filet, farseret vildsvin og lidt pulled pork. Manden fik ribs, Black Angus og krondyrfilet.

Der går rygter om, at kæden måske åbner en filial i Sønderborg - det ser manden frem til :lol:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 07:52

Jeg kan heller ikke træne uden musik. Sidste lørdag kunne jeg ikke få min løbeapp til at køre samtidig med Spotify. Det virkede pludselig komplet uoverskueligt at løbe 10 km uden musik, tror ikke engang jeg kunne løbe 1 km uden at dø af kedsomhed. Har nogle gange løbet hjem fra fitnesscentret, det er kun 1-2 km og det er virkelig dødens pølse.

Jeg spiste mig en pukkel til i hummus, tzaziki, falafler, vegetarlasagne og lækkert brød i går - og så røg der også lige en halv plade chokolade ned mens jeg smurte madpakke, da jeg kom hjem. Er blevet belønnet med +1,1 kg på vægten. Fanme træls jeg ikke kunne holde mig i skindet, når jeg har været så god og hellig hele ugen :sarkasme: Nå, men der er jo kun en vej og det er fremad, så i dag står den på stepfit og så må jeg prøve at begrænse mit fredagschokoladehygge i aften.

God weekend... :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"