Hvad skal man købe og hvor?

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 16:46

Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:Der er en familievugge i både min og min kærestes familie. Min veninde har også tilbudt, at vi kan låne deres hængevugge.
Men vi har faktisk talt om, at vi helst vil have en seng, hvor siden kan tages af, så den kan stå op af vores seng i starten. Tænker det vil være rart, at man kan nå baby uden at rejse sig om natten.
Jeg ved ikke lige, hvad der findes af den slags, og hvordan det passer med højden på vores seng.

Jeg syede babynest til både min nevø og niece i sommers - en af dem kan vi overtage, hvis vi vil have baby liggende i vores seng.
Og så regner jeg bestemt med, at vi skal have en lift. Det kan man vel ikke undvære, eller?


Det lyder som en babybay du vil have, den kan indstilles trinløst i højden. De kan ofte findes billigt brugt på dba :)


Man kan også bare købe en tremmeseng af typen hvor siden kan tages af. Og så indstille bunden til sengen (evt skal der lige bores 4 huller, men det tager 10min max). Så skal man ikke have to senge...


Ja, det er præcist det vi har tænkt. Noget der kan bruges i flere "etaper".

Kan man få noget smart, der ligesom holder babyseng og voksenseng sammen? Altså så der ikke opstår en revne, hvor baby kan falde ned i.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 16:49

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:Der er en familievugge i både min og min kærestes familie. Min veninde har også tilbudt, at vi kan låne deres hængevugge.
Men vi har faktisk talt om, at vi helst vil have en seng, hvor siden kan tages af, så den kan stå op af vores seng i starten. Tænker det vil være rart, at man kan nå baby uden at rejse sig om natten.
Jeg ved ikke lige, hvad der findes af den slags, og hvordan det passer med højden på vores seng.

Jeg syede babynest til både min nevø og niece i sommers - en af dem kan vi overtage, hvis vi vil have baby liggende i vores seng.
Og så regner jeg bestemt med, at vi skal have en lift. Det kan man vel ikke undvære, eller?


Det lyder som en babybay du vil have, den kan indstilles trinløst i højden. De kan ofte findes billigt brugt på dba :)


Man kan også bare købe en tremmeseng af typen hvor siden kan tages af. Og så indstille bunden til sengen (evt skal der lige bores 4 huller, men det tager 10min max). Så skal man ikke have to senge...


Ja, det er præcist det vi har tænkt. Noget der kan bruges i flere "etaper".

Kan man få noget smart, der ligesom holder babyseng og voksenseng sammen? Altså så der ikke opstår en revne, hvor baby kan falde ned i.


Vores soveværelse er småt nok til at det hele bare stod i spænd... Har hørt om at folk bruger skruetvinger, men det går nok ikke under betegnelsen "smart"...;)

Det er så hyggelig en anordning, at have baby tæt på, men alligevel i egen seng.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 16:52

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:Der er en familievugge i både min og min kærestes familie. Min veninde har også tilbudt, at vi kan låne deres hængevugge.
Men vi har faktisk talt om, at vi helst vil have en seng, hvor siden kan tages af, så den kan stå op af vores seng i starten. Tænker det vil være rart, at man kan nå baby uden at rejse sig om natten.
Jeg ved ikke lige, hvad der findes af den slags, og hvordan det passer med højden på vores seng.

Jeg syede babynest til både min nevø og niece i sommers - en af dem kan vi overtage, hvis vi vil have baby liggende i vores seng.
Og så regner jeg bestemt med, at vi skal have en lift. Det kan man vel ikke undvære, eller?


Det lyder som en babybay du vil have, den kan indstilles trinløst i højden. De kan ofte findes billigt brugt på dba :)


Man kan også bare købe en tremmeseng af typen hvor siden kan tages af. Og så indstille bunden til sengen (evt skal der lige bores 4 huller, men det tager 10min max). Så skal man ikke have to senge...


Ja, det er præcist det vi har tænkt. Noget der kan bruges i flere "etaper".

Kan man få noget smart, der ligesom holder babyseng og voksenseng sammen? Altså så der ikke opstår en revne, hvor baby kan falde ned i.


Min mand ville sætte en skruetvinge på :lol:

Jeg kan i øvrigt se jeg har glemt hue, luffer og futter. Alt sammen lavet af mormor :)
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 16:54

Ja, hue. Vi brugte sokker som luffer det første år (og stadig nu, når vi har glemt vanter)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 16:56

I øvrigt kan det godt betale sig at tjekke nettet for priser og købe brugt.
En sød debatdame gav mig det råd aldrig at give fuld pris for noget, og det har jeg taget til mig. Man kan altid Google sig til en rabatkode på 10 % eller være tålmodig, så bliver tingene altid sat ned :-D
Og lægger man et stor beløb i en butik kan man altså godt tillade sig at spørge efter rabat, synes jeg :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 16:59

Babybay er selvfølgelig kun 94 cm, vi er slet ikke handy nok til selv at sætte ting sammen, så vi ender nok med den, har omvendt ingen idé om hvornår et barn er for stort til sådan en :lol: Men da vi håber at få et par børn med et par års mellemrum kan vi lige så godt købe en ny seng til barn1 når vedkommende er for stor, og en efterfølger kan så overtage den lille side-seng :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 17:00

Jeg er ret meget i tvivl om pusleplads.

Vi har to badeværelser. Det største er i forbindelse med soveværelset, det andet er i midten af lejligheden og dermed tæt på både stue og soveværelse - det er det, der bruges til gæstetoilet.
På gæstebadeværelset kan der godt stå det mindste puslebord fra IKEA (og vi kunne godt hænge noget hylde/skab op over), men så ville det også fylde godt derude.
På det badeværelse kunne vi også have en væghængt pusleplads, jeg synes bare sådan nogen er lidt irriterende - op og ned hele tiden, eller alternativt at man ikke slå den op, og så hænger den og fylder.
Slutteligt er muligheden at have pusleplads på bordet ved vasken - det er kun muligt på det store badeværelse og bordpladen er kun 57 cm dyb, så det begrænser vel, hvor længe det kan fungere.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad der er den bedste løsning...
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Undtagelsen » 17. feb 2016, 17:03

Karkluden skrev:Mht at bære: lad være at købe babybjörn og lignende seler, hvor de hænger i skridtet. Det er så megakodylt usundt for ryg, bækken og kønsdele. Udover at det må være temmelig ubehageligt.
Jeg ville købe en slynge/vikle eller en ergobaby, hvis det skal være en bæresele-agtig ting. De er meget sundere og mere skånsomme, og i nogle af dem kan barnet også vikles så det ligger hos jer, men I har hænderne fri, og kan gå frit omkring.

på dette link: http://www.slynge-net.dk/ er der udmærkede guides, der vejleder ift. slynger, vikler og ergonomiske bæreseler.


Babybjørn laver nogle vældig gode ergonomisk korrekte bæreseler (som er temmelig meget nemmere at få baby i og ud af end ergobabys), så kig ikke på mærket, men funktionaliteten og ergonomien.

Det første halve års tid brugte jeg en strækvikle og kan kun anbefale det. Virkelig nemt at bruge. Hvis det er en sommerbaby, kan det være meget rart at finde en i lidt tyndere stof.

Herefter brugte jeg ergobaby bæresele, men solgte den til fordel for en babybjørn One, hvor baby bare klikkes på og sidder på samme måde som ergobaby'en.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Undtagelsen » 17. feb 2016, 17:03

Og så hent reshopper appen!
Køb og salg af brugt babyudstyr og tøj.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 17:28

Min mand har monterer en plade på bordet og har på den måde forlænger vores pusleplads.

Når først puslehybden er på synes jeg egentlig det ser ok ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Undtagelsen » 17. feb 2016, 18:00

Danseprinsesse skrev:Jeg er ret meget i tvivl om pusleplads.

Vi har to badeværelser. Det største er i forbindelse med soveværelset, det andet er i midten af lejligheden og dermed tæt på både stue og soveværelse - det er det, der bruges til gæstetoilet.
På gæstebadeværelset kan der godt stå det mindste puslebord fra IKEA (og vi kunne godt hænge noget hylde/skab op over), men så ville det også fylde godt derude.
På det badeværelse kunne vi også have en væghængt pusleplads, jeg synes bare sådan nogen er lidt irriterende - op og ned hele tiden, eller alternativt at man ikke slå den op, og så hænger den og fylder.
Slutteligt er muligheden at have pusleplads på bordet ved vasken - det er kun muligt på det store badeværelse og bordpladen er kun 57 cm dyb, så det begrænser vel, hvor længe det kan fungere.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad der er den bedste løsning...


Inden børn ville jeg også have pusleplads tæt på vand, men har ikke haft plads til det og har derfor haft en puslekommode på værelset og det har INTET betydet.
Det er vitterlig verdens mindste ting at man lige tager en skål varmt vand med, når man pusler.
Det andet er praktisk, men hvis det tager al pladsen, forsvinder det smarte ved det.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2016, 18:48

Badekar til baby er også godt at have. Og jeg var glad for min amme pude. Den kan man med fordel købe allerede i graviditeten, den er rar at sove med de sidste par måneder.
1
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Cookie » 17. feb 2016, 18:56

Den nye babybjørn og også stokkes bæresele er ikke heeeelt så ergonomisk for babyerne som de lader som om fordi der er så mange der stadig synes det er ok, at vende baby med ansigtet udad og det skal selerne jo så kunne. De taber så på ikke at give den mest optimale vægtfordeling, fordi bærestykkerne ikke går fra knæhase til knæhase, som på ergobaby original, manduca og beco gemini eksempelvis. Eller en vikle.
2
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 19:14

Undtagelsen skrev:Inden børn ville jeg også have pusleplads tæt på vand, men har ikke haft plads til det og har derfor haft en puslekommode på værelset og det har INTET betydet.
Det er vitterlig verdens mindste ting at man lige tager en skål varmt vand med, når man pusler.
Det andet er praktisk, men hvis det tager al pladsen, forsvinder det smarte ved det.


Vi har ikke et (ledigt) værelse til baby endnu. Vi skal ofre vores kontor, når det bliver nødvendigt. Så et af badeværelserne er det bedste sted for os, vi skal bare finde ud af, hvilken løsning der er bedst. :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2016, 19:22

Vi har også pusleplads på værelset, og vi har faktisk aldrig tænkt på det som bøvlet. Det er bare en del af rutinen at tage vand med ind, når der skal skiftes de lidt større bleer.

Vi var meget glad for vores lift, og han sov i den både dag og nat, indtil han var ca. 4,5 måned gammel. Vi havde en arve-vugge, men han sov bedre i liften. Tror, vuggen føltes for stor for ham.

Min mand købte sutteflasker, mens vi stadig var indlagt efter fødslen, da det allerede her viste sig, at jeg ikke kunne amme.

Min dreng var ikke så stor, så selv de fleste siger det modsatte, ville jeg gerne have haft lidt mere tøj i str 50. Vi var dog så heldige at få lidt brugt efter fødslen.

Vi ønskede os tremmeseng i dåbsgave, så de største ting vi købte inden fødslen var barnevogn, autostol og puslebord (dette var brugt).
0

Tilbage til "Graviditet"