Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2016, 19:25

De er blevet rigtig effektive i Region Syddanmark - i hvert fald på "vores" sygehus Snowdrop (det er nemlig det samme).

For bare 3 år siden var proceduren noget anderledes.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2016, 19:27

Jeg har købt en body i dag :genert: - til en pige, som jeg hverken ved eller tror, at jeg venter :blush:.

Der var 70% på småfolk i Babysam i dag, og der lå et mønster, som jeg ikke kunne stå for. Den kan så byttes, hvis MD viser en dreng.
2
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 17. feb 2016, 19:28

Bittert at få lyst til en nutellamad og erfare, at vi ingen nutella har! Det er straks skrevet på indkøbssedlen!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2016, 19:29

Tillykke med drenge, Danseprinsesse :banan:. Jeg kender kun til drenge-babyer, og de er ret skønne :lun:.

Ax, velkommen herind :kys:.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 17. feb 2016, 19:30

Åh Sørenspige... Man kommer sommetider til at gøre sjove ting ;)
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 18. feb 2016, 07:33

Jeg får ikke skrevet så meget herinde lige i de her dage. Jeg er blevet sygemeldt fra job nu. Overskuddet er helt væk. Kan knapt overskue min dag idag. Skal købe gave til barnedåb på søndag, mødes til frokost med en veninde, hente sønnen i vuggestue, ud og hente et puslebord i eftermiddag og til sidst spise hos en anden veninde til aften. Det er alt sammen meget overskuelige og hyggelige ting, men helt uoverskueligt for mig lige nu. Øv.

Her nu købt den første dragt til barnet. Kender ikke kønnet, men er nærmest sikker på at det er endnu en dreng. Så har købt en uld/silke heldragt i blå fra Joha. Tænker den bliver lækker til sommer/efterår.

Velkommen til de nye. Dejligt at vi snart er en del herinde.

Var der nogen der så det der live kejsersnit på tv igår?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. feb 2016, 14:37

Wow... Der var lige en på FB der delte denne video. Den fik mig sq til at stortude. Tror måske jeg er lidt hormonella idag (på godt og ondt). Den tager et kvarter men er et kig værdig. Viser med alt tydelighed hvor både skrøbelig og fantastisk livets skabelse er! Og den skal ses med lyd, for musikken er virkelig en del af oplevelsen.

0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. feb 2016, 14:41

Mittemis skrev:Jeg får ikke skrevet så meget herinde lige i de her dage. Jeg er blevet sygemeldt fra job nu. Overskuddet er helt væk. Kan knapt overskue min dag idag. Skal købe gave til barnedåb på søndag, mødes til frokost med en veninde, hente sønnen i vuggestue, ud og hente et puslebord i eftermiddag og til sidst spise hos en anden veninde til aften. Det er alt sammen meget overskuelige og hyggelige ting, men helt uoverskueligt for mig lige nu. Øv.

Her nu købt den første dragt til barnet. Kender ikke kønnet, men er nærmest sikker på at det er endnu en dreng. Så har købt en uld/silke heldragt i blå fra Joha. Tænker den bliver lækker til sommer/efterår.

Velkommen til de nye. Dejligt at vi snart er en del herinde.

Var der nogen der så det der live kejsersnit på tv igår?


Ja, så det godt. Det forstærkede lige min frygt for kejsersnit. Puh, hvor så det voldsomt ud :nerve: Er dog glad for at se at de er begyndt at tage hud-mod-hud kontakt alvorligt OGSÅ ved kejsersnit.

Er ked af at høre du ikke har det godt og intet overskud har. Håber overskuddet vender tilbage så du også kan få lov at nyde at være gravid :kram:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 18. feb 2016, 15:48

Mittemis - øv med sygemelding, men det lyder til det er det bedste for dig.

Jeg har lige fået udsat min glukosebelastning til marts. Jeg er stadig så skidt at jeg ikke tror jeg kan gennemføre den allerede på tirsdag.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 19. feb 2016, 08:07

Puha ja, jeg blev også meget skræmt over kejsersnittet på tv. Det så bare voldsomt ud da de ligesom stak hænderne ind i maven og sådan hev hullet større :8:
Selvfølgelig kan der være mange årsager til frivilligt at vælge et kejsersnit, men forstår ikke dem som vælger det pga frygt for smerter.

Men selvfølgelig ser en "normal" fødsel også voldsom ud. Det er godt man ikke selv rigtig kan se det store. Eller jeg havde i hvert fald ikke så stor lyst til at kigge ned imens jeg fødte. Jeg åbnede først øjnene da min søn var kommet helt ud.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. feb 2016, 08:58

Mittemis skrev:Puha ja, jeg blev også meget skræmt over kejsersnittet på tv. Det så bare voldsomt ud da de ligesom stak hænderne ind i maven og sådan hev hullet større :8:
Selvfølgelig kan der være mange årsager til frivilligt at vælge et kejsersnit, men forstår ikke dem som vælger det pga frygt for smerter.

Men selvfølgelig ser en "normal" fødsel også voldsom ud. Det er godt man ikke selv rigtig kan se det store. Eller jeg havde i hvert fald ikke så stor lyst til at kigge ned imens jeg fødte. Jeg åbnede først øjnene da min søn var kommet helt ud.



Nu lige hende i fjernsynet, hun valgte det pga. frygt for at blive lammet som følge af skoliose som hun måske/måske ikke havde. Så det det handlede jo ikke om smerter. Men har bare så tit hørt det andet med fravalg af vaginal fødsel pga. frygt for smerter. Og det må jeg indrømme at jeg heller ikke forstår. JA, selvfølgelig gør det ondt at føde, det ved enhver vist, men den smerte går jo over forholdsvist hurtigt. Smerterne efter kejsersnit kan vare ved i lang tid.

Jeg kender faktisk en pige som slet ikke vil have børn, pga. frygten for at føde. Det er synd synes jeg. Hvis det handlede om at hun bare ikke vil have børn, punktum, så fint nok, det er helt forståeligt. Men at hun ikke vil have dem FORDI hun er bange for smerterne :8: Det må virkelig stikke dybt så... Måske er det en decideret fobi?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. feb 2016, 09:28

Snowdrop skrev:
Mittemis skrev:Puha ja, jeg blev også meget skræmt over kejsersnittet på tv. Det så bare voldsomt ud da de ligesom stak hænderne ind i maven og sådan hev hullet større :8:
Selvfølgelig kan der være mange årsager til frivilligt at vælge et kejsersnit, men forstår ikke dem som vælger det pga frygt for smerter.

Men selvfølgelig ser en "normal" fødsel også voldsom ud. Det er godt man ikke selv rigtig kan se det store. Eller jeg havde i hvert fald ikke så stor lyst til at kigge ned imens jeg fødte. Jeg åbnede først øjnene da min søn var kommet helt ud.



Nu lige hende i fjernsynet, hun valgte det pga. frygt for at blive lammet som følge af skoliose som hun måske/måske ikke havde. Så det det handlede jo ikke om smerter. Men har bare så tit hørt det andet med fravalg af vaginal fødsel pga. frygt for smerter. Og det må jeg indrømme at jeg heller ikke forstår. JA, selvfølgelig gør det ondt at føde, det ved enhver vist, men den smerte går jo over forholdsvist hurtigt. Smerterne efter kejsersnit kan vare ved i lang tid.

Jeg kender faktisk en pige som slet ikke vil have børn, pga. frygten for at føde. Det er synd synes jeg. Hvis det handlede om at hun bare ikke vil have børn, punktum, så fint nok, det er helt forståeligt. Men at hun ikke vil have dem FORDI hun er bange for smerterne :8: Det må virkelig stikke dybt så... Måske er det en decideret fobi?


Ja, det er rigtigt synd - specielt fordi det altså ikke BEHØVER at gøre frygteligt ondt at føde.
Jeg er personligt virkeligt bange for at få kejsersnit. Min sidste fødsel gjorde ikke særligt ondt, mest lige de sidste 15 min hvor det sved ret meget. Resten af tiden var det mest en vild oplevelse at mærke hvor sej min krop var. Tror jeg fik lidt "runners high". Er bare ærgerlig over at det hele foregik i et venteværelse - ellers var det en perfekt fødsel, og jeg glæder mig faktisk til at opleve det igen.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 09:36

Lilleluftballon, fødte du i et venteværelse?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. feb 2016, 09:40

Marigold skrev:Lilleluftballon, fødte du i et venteværelse?


Nej, jeg fik heldigvis en fødestue til allersidst. Men nåede kun at være der 15-20 min.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 09:43

Jeg frygter kejsersnit og vil helt sikkert gå i panik hvis det bliver aktuelt. Jeg er SÅ bange for narkose, bedøvelse og operationer!
Ved min sidste fødsel kunne de ikke få moderkagen ud og der blev snakket operation. Jeg var helt panisk! Heldigvis ville de gerne forsøge lidt alternativt først, så de bedøvede mig godt med lattergas, trykkede voldsomt på min mave, mens en anden havde "hænderne oppe i mig" og så lykkedes det dem at få den ud. Puha, jeg takkede!

Jeg har haft et par gode dage siden tirsdag og tror måske min døgn kvalme er på retur. Jeg håber helt vildt.

Jeg fik uventet fri fra arbejde i dag og mine svigerforældre har vores datter til teatertur i dag, så jeg har sovet længe og nydt stilheden. Vores køleskab stod af i går aftes, så fridagen skal bruges på at købe og hente nyt køleskab inden vi henter datteren hjem. Venter bare lige på manden kommer hjem fra lidt formiddagsarbejde!
0

Tilbage til "Graviditet"