Nul-tolerance

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2016, 02:22

Hvis hans værdier var så langt fra mine at jeg ikke ville kunne blive tiltrukket af ham.
Hvad det dækker over ved jeg ikke 100%, men noget med at misbrug, tyveri og lignende er OK. At han er meget racistisk, religiøs, sexistisk, generelt intolerant mv.

Og hvis han mistede interessen for mig, og for at gøre mig glad.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 04:43

(Ex)slut, utroskab, kan ikke lide børn.

Cookie skrev:En god grund? Findes sådan en nogensinde?
Selvforsvar.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Cookie » 17. feb 2016, 05:03

Vlad Kalashnikov skrev:(Ex)slut, utroskab, kan ikke lide børn.

Cookie skrev:En god grund? Findes sådan en nogensinde?
Selvforsvar.


Jo selvfølgelig, men var emnet jo dealbreakers i et forhold
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Karkluden » 17. feb 2016, 10:49

Jeg tænker også, at der for mig er stor forskel på, hvad jeg ville stille op, hvis jeg ud og finde en ny kæreste, og så hvad jeg kunne acceptere at arbejde med, hvis min kæreste skulle ændre sig drastisk eller begå nogle fejl.
Fx er jeg slet ikke ok med utroskab. Det er jeg ikke. Og det ved min kæreste godt - og har det på samme måde. MEN jeg ville simpelthen ikke smide et godt forhold gennem flere år direkte ud af vinduet pga. "et enkelt knald til en julefrokost". Jeg ville kræve parterapi og det ville tage tid, og måske ville det kikse, men jeg ville virkelig gøre forsøget.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Hurrze » 17. feb 2016, 14:31

Cookie skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:(Ex)slut, utroskab, kan ikke lide børn.

Cookie skrev:En god grund? Findes sådan en nogensinde?
Selvforsvar.


Jo selvfølgelig, men var emnet jo dealbreakers i et forhold


Menes også sådan noget som selvforsvar og for at forsvare et barn f.eks... Nu var det hvis han havde slået på kvinder før at ser skulle være en god grund til det, f.eks. nogen af de eksempler som de andre er kommet med ... Hvis han slog en gang på mig, ville jeg skride med det samme... :) men det andet var ment som at hvis han på noget tidspunkt tidligere havde slået på kvinder...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 15:23

Hurrze skrev:
Cookie skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:(Ex)slut, utroskab, kan ikke lide børn.

Cookie skrev:En god grund? Findes sådan en nogensinde?
Selvforsvar.


Jo selvfølgelig, men var emnet jo dealbreakers i et forhold


Menes også sådan noget som selvforsvar og for at forsvare et barn f.eks... Nu var det hvis han havde slået på kvinder før at ser skulle være en god grund til det, f.eks. nogen af de eksempler som de andre er kommet med ... Hvis han slog en gang på mig, ville jeg skride med det samme... :) men det andet var ment som at hvis han på noget tidspunkt tidligere havde slået på kvinder...
Det er faktisk lidt sørgeligt her i Cambodia hvor jeg er nu. Ligeså snart man kommer lidt ind uder huden på en kvinde begynder hun at komme sådan ind på om man kunne finde på at slå hende – ikke sådan direkte udspurgt, men med forskellige omveje.

Hvis man går forbi en gruppe piger bare på gaden eller markedet eller et eller andet, og laver en lidt uventet bevægele har jeg oplevet flere gange de bliver sådan helt bange per refleks. Måske også fordi man er så meget større. Men tror nogle af dem får ret mange slag. Og mange af dem er jo ikke mere end 145-150cm/40-45kg eller sådan, så de har jo ikke en chance.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Bimmerdyret » 17. feb 2016, 19:05

Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:Vold, voldtægt, misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab, religiøsitet (bekendelse til en trosretning uanset hvilken), kriminalitet (i den hårde kategori, der ikke indebar selvtægt), spritkørsel.

Også uanset i hvilken grad?


Hvad mener du med uanset i hvilken grad?

Hvis personen f.eks. anser sig som troende, men det ikke er noget der bliver talt om, bliver praktiseret fysisk eller på anden vis har indvirke på dit liv, og man derved kan tale om, at religiøsiteten har en lille/nærmest ingen indflydelse på dig :)


Det er også no-go.
Jeg er af den opfattelse, at det simpelthen ikke vil kunne lade sig gøre at anse sig som troende og ikke have en påvirkning på en eller anden måde af vedkommendes liv, der rækker ud over vedkommendes indre.
Fx. en kulturkristen
Jeg tror heller ikke at man vil kunne anse sig som troende muslim og så ikke have nogen problemer med at spise ikke-halal og flæskesteg.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2016, 20:57

Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:Vold, voldtægt, misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab, religiøsitet (bekendelse til en trosretning uanset hvilken), kriminalitet (i den hårde kategori, der ikke indebar selvtægt), spritkørsel.

Også uanset i hvilken grad?


Hvad mener du med uanset i hvilken grad?

Hvis personen f.eks. anser sig som troende, men det ikke er noget der bliver talt om, bliver praktiseret fysisk eller på anden vis har indvirke på dit liv, og man derved kan tale om, at religiøsiteten har en lille/nærmest ingen indflydelse på dig :)


Det er også no-go.
Jeg er af den opfattelse, at det simpelthen ikke vil kunne lade sig gøre at anse sig som troende og ikke have en påvirkning på en eller anden måde af vedkommendes liv, der rækker ud over vedkommendes indre.
Fx. en kulturkristen
Jeg tror heller ikke at man vil kunne anse sig som troende muslim og så ikke have nogen problemer med at spise ikke-halal og flæskesteg.

Det kan det altså godt. Min mand er troende, men det er ikke noget, han går rundt og dyrker.
Hans tro er hans helt egen, og han betragter det som en privatsag, der ikke involverer andre.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Hurrze » 17. feb 2016, 21:19

Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:Vold, voldtægt, misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab, religiøsitet (bekendelse til en trosretning uanset hvilken), kriminalitet (i den hårde kategori, der ikke indebar selvtægt), spritkørsel.

Også uanset i hvilken grad?


Hvad mener du med uanset i hvilken grad?

Hvis personen f.eks. anser sig som troende, men det ikke er noget der bliver talt om, bliver praktiseret fysisk eller på anden vis har indvirke på dit liv, og man derved kan tale om, at religiøsiteten har en lille/nærmest ingen indflydelse på dig :)


Det er også no-go.
Jeg er af den opfattelse, at det simpelthen ikke vil kunne lade sig gøre at anse sig som troende og ikke have en påvirkning på en eller anden måde af vedkommendes liv, der rækker ud over vedkommendes indre.
Fx. en kulturkristen
Jeg tror heller ikke at man vil kunne anse sig som troende muslim og så ikke have nogen problemer med at spise ikke-halal og flæskesteg.

Det kan det altså godt. Min mand er troende, men det er ikke noget, han går rundt og dyrker.
Hans tro er hans helt egen, og han betragter det som en privatsag, der ikke involverer andre.


Enig :) jeg er også kristen... Synes absolut der intet er forkert i at være troende. Men selvom jeg er kristen holder jeg min tro hos mig selv i mit eget hjem. Og hvis jeg en sjælden gang går i kirke. Jeg går jo ikke rundt og prædikket omkring det. Kan ikke forstå hvorfor nogle i denne tråd er så religionsforskrækket.. :gruble:
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Bimmerdyret » 17. feb 2016, 21:32

Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:Vold, voldtægt, misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab, religiøsitet (bekendelse til en trosretning uanset hvilken), kriminalitet (i den hårde kategori, der ikke indebar selvtægt), spritkørsel.

Også uanset i hvilken grad?


Hvad mener du med uanset i hvilken grad?

Hvis personen f.eks. anser sig som troende, men det ikke er noget der bliver talt om, bliver praktiseret fysisk eller på anden vis har indvirke på dit liv, og man derved kan tale om, at religiøsiteten har en lille/nærmest ingen indflydelse på dig :)


Det er også no-go.
Jeg er af den opfattelse, at det simpelthen ikke vil kunne lade sig gøre at anse sig som troende og ikke have en påvirkning på en eller anden måde af vedkommendes liv, der rækker ud over vedkommendes indre.
Fx. en kulturkristen
Jeg tror heller ikke at man vil kunne anse sig som troende muslim og så ikke have nogen problemer med at spise ikke-halal og flæskesteg.

Det kan det altså godt. Min mand er troende, men det er ikke noget, han går rundt og dyrker.
Hans tro er hans helt egen, og han betragter det som en privatsag, der ikke involverer andre.


Man behøver jo ikke at dyrke det, men det har alligevel en indflydelse på den måde man "er", en livsopfattelse osv.
Det er bare ikke gangbart hos mig.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Bimmerdyret » 17. feb 2016, 21:36

Cookie skrev:
Hurrze skrev:Hvis det er et seriøst forhold, hvor man har aftalt at man ikke ser andre, ville jeg ikke kunne tolerer utroskab... Altså hvis man ikke har aftalt noget endnu og kun været på få dates og sådan, ville jeg godt kunne tolere det, men så er der jo hverken et seriøst forhold endnu og derved heller ikke utroskab....

Mænd der slår på kvinder... Hvis han har gjort (en enkelt gang f.eks.) skal der også være en virkelig god grund til det...


En god grund? Findes sådan en nogensinde?


selvtægt?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Bimmerdyret » 17. feb 2016, 21:39

Vlad Kalashnikov skrev:
Hurrze skrev:
Cookie skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:(Ex)slut, utroskab, kan ikke lide børn.

Cookie skrev:En god grund? Findes sådan en nogensinde?
Selvforsvar.


Jo selvfølgelig, men var emnet jo dealbreakers i et forhold


Menes også sådan noget som selvforsvar og for at forsvare et barn f.eks... Nu var det hvis han havde slået på kvinder før at ser skulle være en god grund til det, f.eks. nogen af de eksempler som de andre er kommet med ... Hvis han slog en gang på mig, ville jeg skride med det samme... :) men det andet var ment som at hvis han på noget tidspunkt tidligere havde slået på kvinder...
Det er faktisk lidt sørgeligt her i Cambodia hvor jeg er nu. Ligeså snart man kommer lidt ind uder huden på en kvinde begynder hun at komme sådan ind på om man kunne finde på at slå hende – ikke sådan direkte udspurgt, men med forskellige omveje.

Hvis man går forbi en gruppe piger bare på gaden eller markedet eller et eller andet, og laver en lidt uventet bevægele har jeg oplevet flere gange de bliver sådan helt bange per refleks. Måske også fordi man er så meget større. Men tror nogle af dem får ret mange slag. Og mange af dem er jo ikke mere end 145-150cm/40-45kg eller sådan, så de har jo ikke en chance.


Men de kvinder skal man så også passe på - skindet bedrager big-time.
Cambodianske kvinder er noget at de mest luntekorte jeg har oplevet til dato.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Nul-tolerance

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 21:41

Jeg kan nu heller ikke se hvorfor religion nødvendigvis skulle begrænse en, eller påvirke sine omgivelser på nogen som helst måde. Jeg er bestemt ikke troende, men jeg lever med en religiøs mand (asetroende) og det påvirker overhovedet ikke mit liv eller vores forhold på nogen måde. Jeg vidste det faktisk ikke engang det første lange stykke tid vi kendte hinanden, og jeg er overbevist om at vores hverdag ville være præcis den samme hvis han ikke troede.

Min bedste veninde er hinduist, det er heller ikke noget man bemærker med mindre hun selv nævner det. For nogen er deres religion faktisk privat.
3
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Fru Sunshine » 18. feb 2016, 05:25

Bimmerdyret skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Anilara skrev:
Bimmerdyret skrev:Vold, voldtægt, misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab, religiøsitet (bekendelse til en trosretning uanset hvilken), kriminalitet (i den hårde kategori, der ikke indebar selvtægt), spritkørsel.

Også uanset i hvilken grad?


Hvad mener du med uanset i hvilken grad?

Hvis personen f.eks. anser sig som troende, men det ikke er noget der bliver talt om, bliver praktiseret fysisk eller på anden vis har indvirke på dit liv, og man derved kan tale om, at religiøsiteten har en lille/nærmest ingen indflydelse på dig :)


Det er også no-go.
Jeg er af den opfattelse, at det simpelthen ikke vil kunne lade sig gøre at anse sig som troende og ikke have en påvirkning på en eller anden måde af vedkommendes liv, der rækker ud over vedkommendes indre.
Fx. en kulturkristen
Jeg tror heller ikke at man vil kunne anse sig som troende muslim og så ikke have nogen problemer med at spise ikke-halal og flæskesteg.

Det kan det altså godt. Min mand er troende, men det er ikke noget, han går rundt og dyrker.
Hans tro er hans helt egen, og han betragter det som en privatsag, der ikke involverer andre.


Man behøver jo ikke at dyrke det, men det har alligevel en indflydelse på den måde man "er", en livsopfattelse osv.
Det er bare ikke gangbart hos mig.

Det forstår jeg ikke. Det gør da i hvert fald ikke ham til et dårligere menneske eller noget.
Men dig om det selvfølgelig.
Lige i min mands tilfælde er der ingen andre end mig, der ved, at han tror på Gud - nå ja: og så lige debatten :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Fru Sunshine » 18. feb 2016, 05:28

LadyFox skrev:Jeg kan nu heller ikke se hvorfor religion nødvendigvis skulle begrænse en, eller påvirke sine omgivelser på nogen som helst måde. Jeg er bestemt ikke troende, men jeg lever med en religiøs mand (asetroende) og det påvirker overhovedet ikke mit liv eller vores forhold på nogen måde. Jeg vidste det faktisk ikke engang det første lange stykke tid vi kendte hinanden, og jeg er overbevist om at vores hverdag ville være præcis den samme hvis han ikke troede.

Min bedste veninde er hinduist, det er heller ikke noget man bemærker med mindre hun selv nævner det. For nogen er deres religion faktisk privat.

Jeg ved også kun, at min gemal er troende, fordi han har fortalt det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"