Hvad skal du/I have til aften?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf ManicNinja » 17. feb 2016, 19:35

Pandesteg skrev:
ManicNinja skrev:Havde købt noget Løgismose gourmet kyllingebryst, der så skidelækkert ud. Nu skulle jeg sgu forkæle mig selv lidt, så ordentlig kvalitet på bordet! Stegte det, som jeg plejer med kylling, bare i ovnen med krydderi på. Plejer at fungere fint. 50 minutter og ud kommer saftigt kød med masser af smag.

...

Køber aldrig Løgismose-kylling igen: Ud kom to vanvittigt seje stykker kød uden mindste spor af smag. Kæft, det var kedeligt. Jeg har ikke engang gidet spise op - og ville sgu hellere æde den grillede snackpeber plus dampet løg, blomkål og gulerødder, som jeg også havde lavet. Dét tror jeg godt nok aldrig er sket for mig før. Virkelig mange firsts her - har heller aldrig lavet tør kylling før. :stoned:


50 minutter i ovnen til kyllingebryst? Så kan jeg nu godt forstå den bliver tør som bare fanden :8: jeg steger kort af på panden for at få stegeskorpe og så 20 minutter i ovnen ved 200 grader.


Haha - hov, skrev forkert. Der skulle stå kyllingeLÅR :D Nej, ikke bryst til stegning i ovn. Dét gider jeg ikke rigtigt købe, hvis ikke det skal "i noget", for det smager jo ikke at ret meget. Anyway, jeg stegte dem ved ret lav temperatur. Plejer som sagt at fungere fint.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Pandesteg » 17. feb 2016, 19:41

ManicNinja skrev:
Pandesteg skrev:
ManicNinja skrev:Havde købt noget Løgismose gourmet kyllingebryst, der så skidelækkert ud. Nu skulle jeg sgu forkæle mig selv lidt, så ordentlig kvalitet på bordet! Stegte det, som jeg plejer med kylling, bare i ovnen med krydderi på. Plejer at fungere fint. 50 minutter og ud kommer saftigt kød med masser af smag.

...

Køber aldrig Løgismose-kylling igen: Ud kom to vanvittigt seje stykker kød uden mindste spor af smag. Kæft, det var kedeligt. Jeg har ikke engang gidet spise op - og ville sgu hellere æde den grillede snackpeber plus dampet løg, blomkål og gulerødder, som jeg også havde lavet. Dét tror jeg godt nok aldrig er sket for mig før. Virkelig mange firsts her - har heller aldrig lavet tør kylling før. :stoned:


50 minutter i ovnen til kyllingebryst? Så kan jeg nu godt forstå den bliver tør som bare fanden :8: jeg steger kort af på panden for at få stegeskorpe og så 20 minutter i ovnen ved 200 grader.


Haha - hov, skrev forkert. Der skulle stå kyllingeLÅR :D Nej, ikke bryst til stegning i ovn. Dét gider jeg ikke rigtigt købe, hvis ikke det skal "i noget", for det smager jo ikke at ret meget. Anyway, jeg stegte dem ved ret lav temperatur. Plejer som sagt at fungere fint.


Ah okay så forstår jeg bedre. Men øv hvor surt at det blev tørt og kedeligt. Især til den pris.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf ManicNinja » 17. feb 2016, 19:43

Pandesteg skrev:
ManicNinja skrev:
Pandesteg skrev:
ManicNinja skrev:Havde købt noget Løgismose gourmet kyllingebryst, der så skidelækkert ud. Nu skulle jeg sgu forkæle mig selv lidt, så ordentlig kvalitet på bordet! Stegte det, som jeg plejer med kylling, bare i ovnen med krydderi på. Plejer at fungere fint. 50 minutter og ud kommer saftigt kød med masser af smag.

...

Køber aldrig Løgismose-kylling igen: Ud kom to vanvittigt seje stykker kød uden mindste spor af smag. Kæft, det var kedeligt. Jeg har ikke engang gidet spise op - og ville sgu hellere æde den grillede snackpeber plus dampet løg, blomkål og gulerødder, som jeg også havde lavet. Dét tror jeg godt nok aldrig er sket for mig før. Virkelig mange firsts her - har heller aldrig lavet tør kylling før. :stoned:


50 minutter i ovnen til kyllingebryst? Så kan jeg nu godt forstå den bliver tør som bare fanden :8: jeg steger kort af på panden for at få stegeskorpe og så 20 minutter i ovnen ved 200 grader.


Haha - hov, skrev forkert. Der skulle stå kyllingeLÅR :D Nej, ikke bryst til stegning i ovn. Dét gider jeg ikke rigtigt købe, hvis ikke det skal "i noget", for det smager jo ikke at ret meget. Anyway, jeg stegte dem ved ret lav temperatur. Plejer som sagt at fungere fint.


Ah okay så forstår jeg bedre. Men øv hvor surt at det blev tørt og kedeligt. Især til den pris.


Én ting var, at det blev tørt. Men det var fandeme også sejt. Ad Pommern til, endda. :wacko: Og ja, det er sgu dyrt nok. Jeg kunne have fået en hel fersk kylling af en udmærket kvalitet for de penge.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 07:14

Skal spise vegetarbuffet på RizRaz med en veninde i aften.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf dykkersild » 18. feb 2016, 08:36

Pandesteg skrev:Skal spise vegetarbuffet på RizRaz med en veninde i aften.


Lever den restaurant endnu? Det er nok 15 år siden jeg har været der - er det stadigvæk godt og god kvalitet?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Stars » 18. feb 2016, 08:52

Stars skrev:De der koteletter der kostede 15 kr for 800 g.

Tilbehør :gruble:
Den der pizzabund m. dampet blomkålsris, ost og æg bliver forsøgt med gulerod. Ned i et fad og så noget broccoli og æggeblanding ovenpå.
Bønnefritter.
Ris eller pasta til datteren.
Ratatouillen fra forleden bliver blendet og lavet til sovs, tror jeg.


Tærten blev vildt god :savl: Det er ikke sidste gang, den bliver lavet.

I dag: Spareribs til datteren.
Sønnen og jeg skal have lakse/spinat-tærte ... jeg skal bare regne ud, hvilken grøntsag er bedst til bunden :gruble: Det skal gerne være noget neutralt - evt blandet med løg eller fennikel.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 09:00

dykkersild skrev:
Pandesteg skrev:Skal spise vegetarbuffet på RizRaz med en veninde i aften.


Lever den restaurant endnu? Det er nok 15 år siden jeg har været der - er det stadigvæk godt og god kvalitet?


Ja da :) De har ændret konceptet lidt (mere fedtfattig mad eller sådan noget), men ellers er det same procedure as usual. Jeg synes det er fin mad til prisen. Der ligger to restauranter, en på St. Kannike Stræde og en på Kompagnistræde.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf MissBailey » 18. feb 2016, 09:33

Jeg får 8 veninder til TærteTorsdag :D Laver 3 tærter; spinat/laks, kylling/champignon og kartoffel/bacon/timian. Dertil en grøn salat med babyleaves, avocado, squash, pinjekerner og parmesan. Og masser af hvidvin i glassene!
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Flora » 18. feb 2016, 09:39

Netto havde måltidssalater til halv pris i går, så købte en med noget krydret oksekød, som bliver min aftensmad i aften.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf MissHindenburg » 18. feb 2016, 10:10

MissBailey skrev:Jeg får 8 veninder til TærteTorsdag :D Laver 3 tærter; spinat/laks, kylling/champignon og kartoffel/bacon/timian. Dertil en grøn salat med babyleaves, avocado, squash, pinjekerner og parmesan. Og masser af hvidvin i glassene!


Fedt koncept! :-D Det lyder super lækkert!
----
Her står den på rester af lasagne fra igår.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Tiger » 18. feb 2016, 11:24

Nu har jeg læst om skinkestang herinde flere gange og nu vil jeg altså prøve det af herhjemme. Vi skal have dampet spidskål til.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf MissBailey » 18. feb 2016, 15:05

MissHindenburg skrev:
MissBailey skrev:Jeg får 8 veninder til TærteTorsdag :D Laver 3 tærter; spinat/laks, kylling/champignon og kartoffel/bacon/timian. Dertil en grøn salat med babyleaves, avocado, squash, pinjekerner og parmesan. Og masser af hvidvin i glassene!


Fedt koncept! :-D Det lyder super lækkert!
----
Her står den på rester af lasagne fra igår.


Tak :D Mit mål for 2016 er at invitere på hverdagsmidddage, så er der langt større chance for at alle kommer :gogo:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf MyGirl » 18. feb 2016, 15:22

kylling i ovnen, fritter og coleslaw..
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Frk. L » 18. feb 2016, 15:28

Mors mad!

- mine forældre har inviteret på mad :love:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Viskelæder » 18. feb 2016, 15:32

Jeg laver en ærte-broccoli suppe. Det lyder meget sundt og kedeligt, men der kommer lidt creme fraiche og kalkunbacon på toppen, og så er det yummy
1

Tilbage til "Mad og drikke"