Der bliver flere enlige

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Der bliver flere enlige

Indlægaf Wizzze » 18. feb 2016, 13:08

Der er nu over 1,6milion enlige i Danmark!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... k-i-30-aar

Noget der overraskede mig, er at der er ca. 100.000 flere enlige kvinder end enlige mænd, jeg ville faktisk have troet der ville være flest enlige mænd :gruble:

Jeg er også overrasket over den høje gennemsnitsalder for enlige 54år for kvinder og 46år for mænd, Ville have troet at gruppen mellem 30 og 40 ville have været størst og at gennemsnitsalderen også ville falde der :gruble: men måske er det bare fordi, det er den gruppe jeg kender, og hvor jeg kender til enlige :gruble:

Hvorfor tror I at der bliver flere og flere enlige?? Er det digitaliseringen og manglende social interaktion, eller er det fordi man faktisk godt kan klare sig økonomisk / materielt som enlig? Eller er det noget helt tredje? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Mi55y » 18. feb 2016, 13:22

Så vidt jeg lige kan se, så baseres statistikken på CPR-registeret, og så tæller alle dem i forhold, som ikke bor sammen, jo ikke med. Og mit indtryk er, at det bliver mere og mere udbredt med couples living apart. Så der skal skelnes mellem enlig og single.

Det sagt, så tror jeg også, vi er blevet mere kræsne og mindre tilbøjelige til at "nøjes". Den dating-kultur der hersker i dag fremmer efter min mening i høj grad dette, da den næste mulighed altid står parat lige om hjørnet ifm. f.eks. Tinder. Folk har måske svært ved at slå sig ned, for hvad nu hvis græsset er grønnere på den anden side?
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Guldfisk » 18. feb 2016, 13:42

Enker trækker vel op i gennemsnitsalderen?
6
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Mani » 18. feb 2016, 13:51

Wizzze skrev:Der er nu over 1,6milion enlige i Danmark!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... k-i-30-aar

Noget der overraskede mig, er at der er ca. 100.000 flere enlige kvinder end enlige mænd, jeg ville faktisk have troet der ville være flest enlige mænd :gruble:

Jeg er også overrasket over den høje gennemsnitsalder for enlige 54år for kvinder og 46år for mænd, Ville have troet at gruppen mellem 30 og 40 ville have været størst og at gennemsnitsalderen også ville falde der :gruble: men måske er det bare fordi, det er den gruppe jeg kender, og hvor jeg kender til enlige :gruble:

Hvorfor tror I at der bliver flere og flere enlige?? Er det digitaliseringen og manglende social interaktion, eller er det fordi man faktisk godt kan klare sig økonomisk / materielt som enlig? Eller er det noget helt tredje? :gruble:

Men kvinder lever jo længst, så det giver god mening, at der er flere enlige kvinder end mænd. Og at de er ældre.
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Wizzze » 18. feb 2016, 14:23

Mani skrev:
Wizzze skrev:Der er nu over 1,6milion enlige i Danmark!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... k-i-30-aar

Noget der overraskede mig, er at der er ca. 100.000 flere enlige kvinder end enlige mænd, jeg ville faktisk have troet der ville være flest enlige mænd :gruble:

Jeg er også overrasket over den høje gennemsnitsalder for enlige 54år for kvinder og 46år for mænd, Ville have troet at gruppen mellem 30 og 40 ville have været størst og at gennemsnitsalderen også ville falde der :gruble: men måske er det bare fordi, det er den gruppe jeg kender, og hvor jeg kender til enlige :gruble:

Hvorfor tror I at der bliver flere og flere enlige?? Er det digitaliseringen og manglende social interaktion, eller er det fordi man faktisk godt kan klare sig økonomisk / materielt som enlig? Eller er det noget helt tredje? :gruble:

Men kvinder lever jo længst, så det giver god mening, at der er flere enlige kvinder end mænd. Og at de er ældre.


Det er nok det, jeg synes bare man hører så meget om tabermæmd ingen vil have, så havde nok bare en fordom om at singler mest var mænd :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Tibbler » 18. feb 2016, 14:34

Tæller enker og enkemænd også med? For der er flere enker end enkemænd, da kvinderne statistisk set lever længere end mænd.

Der udover tænker jeg, at det er blevet mere accepteret at vælge singlelivet
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Daine » 18. feb 2016, 16:22

Jeg tror også, at det dels er mere acceptabelt at være singlekvinde i dag end det var for 20-30 år siden. Måske fordi vi godt kan klare os selv økonomisk, er det ikke længere så magtpåliggende at finde en mand. I dag kan man som single godt eje egen bolig og bil, uden at blive helt ruineret (generelt set. Der er selvfølgelig områder hvor det er mere problematisk).

Edit: Det er jo ikke første gang man kan læse sådan en undersøgelse, så det må jo være en opadstigende kurve.
Så mangler vi bare, at samfundet/firmaer finder ud af, at der et marked her. Jeg synes stadigvæk meget er bygget op på, at man er et par/skal være to.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2016, 16:43

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Der er nu over 1,6milion enlige i Danmark!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... k-i-30-aar

Noget der overraskede mig, er at der er ca. 100.000 flere enlige kvinder end enlige mænd, jeg ville faktisk have troet der ville være flest enlige mænd :gruble:

Jeg er også overrasket over den høje gennemsnitsalder for enlige 54år for kvinder og 46år for mænd, Ville have troet at gruppen mellem 30 og 40 ville have været størst og at gennemsnitsalderen også ville falde der :gruble: men måske er det bare fordi, det er den gruppe jeg kender, og hvor jeg kender til enlige :gruble:

Hvorfor tror I at der bliver flere og flere enlige?? Er det digitaliseringen og manglende social interaktion, eller er det fordi man faktisk godt kan klare sig økonomisk / materielt som enlig? Eller er det noget helt tredje? :gruble:

Men kvinder lever jo længst, så det giver god mening, at der er flere enlige kvinder end mænd. Og at de er ældre.


Det er nok det, jeg synes bare man hører så meget om tabermæmd ingen vil have, så havde nok bare en fordom om at singler mest var mænd :gruble:


For hver lavtuddannet enlig tabermand der sidder på Lolland og guffer sine pommes frites mens han ser wrestling, er der jo en singlekvinde der sidder på Østerbro med sine katte, tomme flasker øko-rødvin og skabet fuldt med dyre sko :)

Hver single m/k "skaber" en tilsvarende single i det modsatte køn.

Eneste undtagelse er at der dør en smule flere mænd løbende, så der altid er en lille smule flere singlekvinder, hvilket er mest udtalt for de gamle. Ja og så polygami og den slags, men jeg tror det er statistisk set meget lidt af det, så det ikke bonger ud.
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Kommodedyret » 18. feb 2016, 16:47

De der tabermænd skal bare tage sig sammen og lade være med at være så skide kræsne, der er jo åbenbart nok enker at tage af.
3
Closure, closure, closure closure closure
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2016, 16:49

En anden ting der kan forklare gabet på 100.000 flere singlekvinder er måske thai/fillipinakonerne?

Kunne ikke lige finde en statistik på hvor mange der er af dem. Men det var alligevel 2,3% af alle ægteskaber i 2014, så det løber vel op efterhånden?

Her går jeg ud fra at 1 stks importeret thai genererer 1 dansk singlekvinde. Det kan self. også diskuteres.

Billede
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2016, 16:52

Kommodedyret skrev:De der tabermænd skal bare tage sig sammen og lade være med at være så skide kræsne, der er jo åbenbart nok enker at tage af.


De kan jo ikke tage sig sammen - de er defineret som tabere, og tabere kan ikke tage sig sammen, ellers var de jo ikke tabere! Det ville være en contradictio in adjecto!

Det ville formentlig skabe et hul i den logiske rumtid og skabe en portal ind til en dimension fyldt med afskyelige grufulde skabninger hvis en af dem tog sig sammen.

Billede
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Flora » 18. feb 2016, 16:56

eks-Maupassant skrev:En anden ting der kan forklare gabet på 100.000 flere singlekvinder er måske thai/fillipinakonerne?

Kunne ikke lige finde en statistik på hvor mange der er af dem. Men det var alligevel 2,3% af alle ægteskaber i 2014, så det løber vel op efterhånden?

Her går jeg ud fra at 1 stks importeret thai genererer 1 dansk singlekvinde. Det kan self. også diskuteres.

Billede


Hvis du skal kunne bruge den statistik til noget, er du jo nødt til at have en tilsvarende statistik for kvinder over hvor mange der gifter sig med udenlandske mænd. Hvis 1 stk importeret thai-pige generer 1 dansk singlekvinde, må 1 stk importeret udenlandsk mand vel også generere 1 stk dansk single mand.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2016, 17:03

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:En anden ting der kan forklare gabet på 100.000 flere singlekvinder er måske thai/fillipinakonerne?

Kunne ikke lige finde en statistik på hvor mange der er af dem. Men det var alligevel 2,3% af alle ægteskaber i 2014, så det løber vel op efterhånden?

Her går jeg ud fra at 1 stks importeret thai genererer 1 dansk singlekvinde. Det kan self. også diskuteres.

Billede


Hvis du skal kunne bruge den statistik til noget, er du jo nødt til at have en tilsvarende statistik for kvinder over hvor mange der gifter sig med udenlandske mænd. Hvis 1 stk importeret thai-pige generer 1 dansk singlekvinde, må 1 stk importeret udenlandsk mand vel også generere 1 stk dansk single mand.


Ja det skrev jeg jo også i min post.

Jeg går bare ud fra at antallet af m/k'er der randomly møder en udlænding på ferie/forretningerejse/studieophold er det samme for kønnene, eller i hvert fald næsten det samme. Det kan diskuteres, men jeg tænker det er et rimeligt gæt at det er overall ens m/k?

Og mændene, med Ole Vedel som stolt bannerfører, har så hele thai-industrien som en slags joker.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf Kommodedyret » 18. feb 2016, 17:38

eks-Maupassant skrev:
Kommodedyret skrev:De der tabermænd skal bare tage sig sammen og lade være med at være så skide kræsne, der er jo åbenbart nok enker at tage af.


De kan jo ikke tage sig sammen - de er defineret som tabere, og tabere kan ikke tage sig sammen, ellers var de jo ikke tabere! Det ville være en contradictio in adjecto!

Det ville formentlig skabe et hul i den logiske rumtid og skabe en portal ind til en dimension fyldt med afskyelige grufulde skabninger hvis en af dem tog sig sammen.

Billede


Jeg mener snarere at begrebet "taber" er en statusmarkør indenfor den meritokratiske udviklingsteori, og derfor indebærer begrebet en implicit fordring om dynamik og progression. Det sagde Beck selv, dengang i 90erne, og Beck er scientolog, så han er tydeligvis en troværdig autoritet indenfor moderne samfundsteori.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Der bliver flere enlige

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2016, 20:15

Kommodedyret skrev:
eks-Maupassant skrev:
Kommodedyret skrev:De der tabermænd skal bare tage sig sammen og lade være med at være så skide kræsne, der er jo åbenbart nok enker at tage af.


De kan jo ikke tage sig sammen - de er defineret som tabere, og tabere kan ikke tage sig sammen, ellers var de jo ikke tabere! Det ville være en contradictio in adjecto!

Det ville formentlig skabe et hul i den logiske rumtid og skabe en portal ind til en dimension fyldt med afskyelige grufulde skabninger hvis en af dem tog sig sammen.

Billede


Jeg mener snarere at begrebet "taber" er en statusmarkør indenfor den meritokratiske udviklingsteori, og derfor indebærer begrebet en implicit fordring om dynamik og progression. Det sagde Beck selv, dengang i 90erne, og Beck er scientolog, så han er tydeligvis en troværdig autoritet indenfor moderne samfundsteori.


Scientolog? :8: :-p
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"