Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 17. feb 2016, 11:39

Pandesteg skrev:
Krølle skrev:Jeg spiser mindre, men min mave er til gengæld ret funky - helt uden sammenhæng selvfølgelig; for DÆVLEN, hvor kan luft lugte fælt :blush:

Manden spurgte i går, om jeg ikke bare kan begynde at ryge igen.... :lol:


Gud, er det derfor?

Jeg prutter også for vildt - men har spist hvidkålssalat til frokost de sidste par uger så har tilskrevet det kålen... Kan selvfølgelig også være en kombination :nerve:


Iiiiiiii dag er det Pandes 3-ugersdag, hurra, hurra, hur-RAAAAAAAAA!:pompom:

Tillykke for filan da! Husk at forkæle dig selv :D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 17. feb 2016, 11:42

Krølle skrev:
Pandesteg skrev:
Krølle skrev:Jeg spiser mindre, men min mave er til gengæld ret funky - helt uden sammenhæng selvfølgelig; for DÆVLEN, hvor kan luft lugte fælt :blush:

Manden spurgte i går, om jeg ikke bare kan begynde at ryge igen.... :lol:


Gud, er det derfor?

Jeg prutter også for vildt - men har spist hvidkålssalat til frokost de sidste par uger så har tilskrevet det kålen... Kan selvfølgelig også være en kombination :nerve:


Iiiiiiii dag er det Pandes 3-ugersdag, hurra, hurra, hur-RAAAAAAAAA!:pompom:

Tillykke for filan da! Husk at forkæle dig selv :D


Er det ikke først i morgen? :genert: Er det ikke dig, vi siger tillykke til i dag? :D Men OK, jeg har lige for-sjov-fyldt en kurv på Zalando, nu kan jeg godt trykke køb! :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 17. feb 2016, 15:44

Ej. Du stoppede jo onsdag - aften ( :D )

Det giver ret til - også - at blive fejret onsdag! :D
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. feb 2016, 18:37

Ingen der er faldet i, det er da bare for sejt :blomst:
0
14 11 14
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2016, 19:22

I er mega seje! :banan: Jeg glæder mig sindssygt til at kunne poste hvor mange smøger jeg IKKE har røget og alle de dejlige penge jeg har sparet :love:

Jeg har været på rygestopkursus første gang i dag og det var rigtig fint, synes jeg. Vi har en fælles stopdag mandag d, 29/2. Til næste torsdag har jeg nogle vaneudfordrerer: jeg skal vente mindst 30 minutter fra jeg står op til jeg må ryge første cigaret og jeg må ikke ryge når jeg bevæger mig rundt udenfor. Skal jeg ryge mens jeg er ude, skal jeg sætte mig et sted. For mig handler det meget om at øve mig i at lade være, for jo bedre jeg bliver til at lade være, jo nemmere bliver det også at lade være.. :) Og så kan jeg lade HELT være på et tidspunkt.

Jeg glææææder mig til at blive røgfri men jeg kommer til at savne bodegature med fuld knald på kæderygningen. Det er bare så hyggeligt og nice bare at give los uden dårlig samvittighed.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 19:26

Delfin skrev:Ingen der er faldet i, det er da bare for sejt :blomst:


Pande har lavet en vindertråd! :pompom:

Altså, jeg kan ikke afvise, at jeg måske kommer til at ryge resten af den pakke, er ligger i min lomme, inden d. 14. marts, men når jeg hele tiden har sagt, at jeg nok gør det, er det jo heller ikke rigtig at falde i.... Eller noget.

Oh well. Det virker faktisk mindre og mindre tillokkende (om end stadig som en forfærdelig god ide fra tid til anden... :stoned: ), og jeg er jo ret sikker på, at det vil smage forfærdeligt og være dybt skuffende. Betegnelsen "sutteklud" virker mere og mere velvalgt :lol:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2016, 19:29

- Jeg glæder mig til at slippe for tudsen i halsen, der gør, at jeg skal rømme mig næsten hver gang jeg skal sige noget!
- jeg glæder mig til ikke at lugte af røg!
- jeg glæder mig til vores lejlighed ikke lugter af røg mere
- jeg glæder mig til vores kattes pels ikke lugter af røg mere (undskyld, kattemisser :genert:)
- jeg glæder mig til at have fået det så meget under kontrol at jeg igen kan være stolt af mig selv og føle mig stærk og cool
- jeg glæder mig til ikke længere at skulle spekulere på om vi nu finder en café man må ryge på, eller et værtshus man må ryge på, og til jeg ikke længere skal forlade det hyggelige middagsbord for at gå ud at ryge - for at komme ind igen, stinkende af røg
- jeg glæder mig til at starte dagen med aktiv at lade være med at ryge og bare mærke den forskel det gør på mine lunger, min energi, min selvfølelse og mit humør
- jeg glæder mig til at kigge på mit ansigt i spejlet og vide, at jeg har stoppet den hasarderede præældningsproces jeg pt udsætter mig selv for

Jeg glæder mig ikke til
- at skulle undvære smøgerne til fester og i byen
- at skulle kæmpe med trangen når jeg har det svært
- at skulle kæmpe med trangen når jeg ikke lige har en aktivitet at udfylde et givent øjeblik med

Faktisk er jeg bar herrebange for at skulle kæmpe mod trangen. Det er så skide svært.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 19:38

For mig hjælper det at tænke, at "trangen" kun er mentale abstinenser, der er forårsaget af rygningen og ikke - eller i hvert fald kun indirekte og midlertidigt - af at lade være.

Med andre ord: jeg VED, at det på sigt vil gå over, hvis jeg holder ved, hvilket er en kæmpe hjælp. Min største "ikkeryger-frygt" har nemlig altid været, at jeg aldrig vil holde op med at savne cigaretterne. Se DET har været uoverskueligt på et plan, så jeg slet ikke har forsøgt at stoppe.

Edit: U-overskueligt. Ret afgørende at glemme et u foran....
Senest rettet af Krølle 18. feb 2016, 20:12, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2016, 19:40

Jeg har i øvrigt tænkt på noget i forbindelse med kurset i dag. Det blev snakket meget om at være "ikke-ryger" og et fik mig til at tænker, at man så stadig faktisk definerer sig selv relateret til rygning. Jeg vil ikke nå et sted hen hvor jeg proklamerer at jeg er ikke-ryger, men hvor jeg føler mig som aldrig-ryger. Ligesom jeg ikke er ikke-troende men ateist, vil jeg bare være mig uden at være noget-ryger. Eks-, ikke-, tidligere- etc. Jeg vil et sted hen, hvor rygning ikke længere har noget med mig at gøre. Bum.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2016, 19:43

Krølle skrev:For mig hjælper det at tænke, at "trangen" kun er mentale abstinenser, der er forårsaget af rygningen og ikke - eller i hvert fald kun indirekte og midlertidigt - af at lade være.

Med andre ord: jeg VED, at det på sigt vil gå over, hvis jeg holder ved, hvilket er en kæmpe hjælp. Min største "ikkeryger-frygt" har nemlig altid været, at jeg aldrig vil holde op med at savne cigaretterne. Se DET har været overskueligt på et plan, så jeg slet ikke har forsøgt at stoppe.


Den frygt har jeg også. Det er på mange måder et identitetsspørgsmål. Jeg har været ryger i snart 20 år (gisp) og så skal jeg til at være en der ikke ryger? HVEM ER JEG SÅ :panik: Det er åndssvagt, men den frygt ligger der bare. Aldrig mere cigaretter. Måske skal jeg tænke om mig selv, at jeg er en der har en dejlig sund krop og masser af frihed? - igen for at slippe for ovenstående: at definere mig selv relateret til rygning.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 20:20

^
Præcis!

Læser du tilbage i tråden her kan du se mine meltdowns over tanken om ikke til freaking SOMMER at kunne ryge smøger i min nye have. Ahrmen altså - seriøst, Krølle. Er det det bedste, du kan komme på?! Jeg har tænkt en del over det med rygning de seneste år, men jeg har i varierende grad panikket over konceptet ikke-ryger, så jeg er slået bak meget hurtigt bare ved tanken om at holde op - deraf min "jeg er ikke stoppet, jeg lader bare være"-tilgang til at starte med :stoned:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 20:50

Scrooge, hvor lyder du bare topmotiveret! Du kan helt sikkert gøre det! Lyder rigtig fint med rygestopkursus og små delmål - for ja det handlet jo om alle vanerne man skal ændre på. Jeg hepper på dig! :pompom:

Og jeg forstår til fulde din frygt for at slippe smøgerne! Men når man har prøvet at feste/være ulykkelig/holde middagsselskab osv uden smøger og så føler man sig bare 10000 gange sejere og stærkere! Det er virkelig en kæmpe sejr, promise! :banan:

Og godaften i tråden :) jeg har været ude at spise med en veninde her til aften, hun er selv stoppet med at ryge for nogle år tilbage, så hun var superglad for at jeg også var stoppet. Hun stoppede efter at have læst Allan Carrs bog og hun bar virkelig storryger og har aldrig haft Lyst til at ryge så meget som en enkelt smøg siden, så anbefaling hermed givet videre...
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 20:52

Alfred skrev:
Delfin skrev:Ingen der er faldet i, det er da bare for sejt :blomst:


Øhhh, jo :genert:

Jeg har valgt at ryge to cigaretter i går og to i dag. Det er ikke noget med at jeg "kom til" at ryge dem, men det var et aktivt valg, så de må trækkes fra de 255 cigaretter jeg ellers har undgået.

At jeg så stank langt væk bagefter, og blev svimmel er en anden sag :puke:


Hvorfor valgte du at ryge - hvis jeg må spørge? :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. feb 2016, 22:24

Alfred skrev:
Pandesteg skrev:
Alfred skrev:
Delfin skrev:Ingen der er faldet i, det er da bare for sejt :blomst:


Øhhh, jo :genert:

Jeg har valgt at ryge to cigaretter i går og to i dag. Det er ikke noget med at jeg "kom til" at ryge dem, men det var et aktivt valg, så de må trækkes fra de 255 cigaretter jeg ellers har undgået.

At jeg så stank langt væk bagefter, og blev svimmel er en anden sag :puke:


Hvorfor valgte du at ryge - hvis jeg må spørge? :genert:


Jeg har været sammen med en rygende veninde begge dage og besluttede at jeg gerne måtte ryge nogle af hendes cigaretter.


For din egen skyld, så lad være, hvis du mener det med det rygestop. Du forlænger bare pinen. Du kan lige så godt først som sidst lære at gå ud og ikke-ryge sammen med rygerne. Det har jeg gjort bevidst for at bevare den sociale del af det. De stinker ad helvede til, men altså de er jo hyggelige :D
2
14 11 14
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 22:26

Alfred skrev:
Jeg har været sammen med en rygende veninde begge dage og besluttede at jeg gerne måtte ryge nogle af hendes cigaretter.


Har du mere lyst til at ryge nu end før? Sig til hvis vi er pisseirriterende, jeg er bare oprigtigt nysgerrig på processerne :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"