Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. feb 2016, 22:28

Krølle skrev:
Alfred skrev:
Jeg har været sammen med en rygende veninde begge dage og besluttede at jeg gerne måtte ryge nogle af hendes cigaretter.


Har du mere lyst til at ryge nu end før? Sig til hvis vi er pisseirriterende, jeg er bare oprigtigt nysgerrig på processerne :genert:


For mit vedkommende har den slags være den lige vej direkte i fælden igen, alle de andre 500 gange jeg har forsøgt at holde op, inden det lykkedes for alvor :D
0
14 11 14
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 22:37

Delfin skrev:
Krølle skrev:
Alfred skrev:
Jeg har været sammen med en rygende veninde begge dage og besluttede at jeg gerne måtte ryge nogle af hendes cigaretter.


Har du mere lyst til at ryge nu end før? Sig til hvis vi er pisseirriterende, jeg er bare oprigtigt nysgerrig på processerne :genert:


For mit vedkommende har den slags være den lige vej direkte i fælden igen, alle de andre 500 gange jeg har forsøgt at holde op, inden det lykkedes for alvor :D


Jeg skal absolut heller ikke røre den slags mellemløsninger, med mindre jeg gerne vil begynde at ryge igen (did you see what I did there? :slem:). Jeg ville være et frådende rygermonster igen i løbet af et par år eller tre.

Indtil d. 14. marts har jeg carte blanche, og jeg er ikke der, hvor jeg nu kan sige, at jeg derefter aldrig kommer til at ryge igen, men jeg ved dog også, at indtil jeg endegyldigt beslutter netop det, er jeg reelt ryger - uanset hvor længe jeg helt "lader være". Det er ret skægt så forskellige metoder, der virker or folk - og vel netop det, der gør det så interessant at udfritte andre :-D
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. feb 2016, 22:47

Krølle skrev:
Delfin skrev:
Krølle skrev:
Alfred skrev:
Jeg har været sammen med en rygende veninde begge dage og besluttede at jeg gerne måtte ryge nogle af hendes cigaretter.


Har du mere lyst til at ryge nu end før? Sig til hvis vi er pisseirriterende, jeg er bare oprigtigt nysgerrig på processerne :genert:


For mit vedkommende har den slags være den lige vej direkte i fælden igen, alle de andre 500 gange jeg har forsøgt at holde op, inden det lykkedes for alvor :D


Jeg skal absolut heller ikke røre den slags mellemløsninger, med mindre jeg gerne vil begynde at ryge igen (did you see what I did there? :slem:). Jeg ville være et frådende rygermonster igen i løbet af et par år eller tre.

Indtil d. 14. marts har jeg carte blanche, og jeg er ikke der, hvor jeg nu kan sige, at jeg derefter aldrig kommer til at ryge igen, men jeg ved dog også, at indtil jeg endegyldigt beslutter netop det, er jeg reelt ryger - uanset hvor længe jeg helt "lader være". Det er ret skægt så forskellige metoder, der virker or folk - og vel netop det, der gør det så interessant at udfritte andre :-D


Mmm jeg så det godt, og den er helt fjong. :D
Jeg holder jo også pause, men jeg regner da med, den varer mange år. Foreløbig har den jo varet fra 14.11.14, så hvorfor ikke snuppe hen til næste mærkedag også og den næste og den næste. Egentlig holder jeg nok slet ikke pause længere, for jeg har absolut ingen forventninger om at begynde igen. Savner det måske lidt for tiden, fordi jeg er temmelig stresset, men en smøg ændrer ikke mere på stressen, end en tur i haven uden smøg gør.
3
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. feb 2016, 22:55

Nu skal jeg i seng, og jeg kan kravle direkte under dynen i stedet for at stå og glane udenfor. :lun:
0
14 11 14
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 18. feb 2016, 23:08

Delfin skrev:Nu skal jeg i seng, og jeg kan kravle direkte under dynen i stedet for at stå og glane udenfor. :lun:


Åh ja, den famøse sidste "nå men nu hvor jeg har besluttet at gå i seng - og ikke have lyst til at ryge minuttet før den beslutning - er det da ESSENTIELT lige at gå ud i kulden og ryge en cigaret i mørket"-smøg :stoned:

En klassiker!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 07:27

Alfred skrev:Jeg tror ikke jeg har mere eller mindre lyst til at ryge nu, end jeg havde for tre dage siden.
Men jeg er godt klar over at jeg bare starter pinen forfra :tie: og så er det egentlig også åndssvagt, når jeg nu havde overlevet uden cigaretter i over 14 dage.

Men altså jeg kan sagtens komme med 1000 dårlige undskyldninger (for mig selv) om hvorfor jeg "faldt i", men jeg prøver at lade være med at gøre det.

Og tak fordi i stikker lidt til mig :)


Altså - det er lidt svært hvor meget man skal "stikke til" folk man ikke kender, men som man holder kollektivt internet-rygstop med :D Så spring bare det her indlæg over, hvis ikke du gider høre på mig, men nu skriver jeg det lige alligevel...

Men ja, jeg synes det er drønærgeligt, at du vælger at ryge (faktisk mere ærgeligt at du ligefrem bevidst og aktivt tilvælger det, fremfor at du bare havde et svagt øjeblik og faldt i) - du fastholder jo dig selv i den der tankegang med, at hyggelige aktiviteter/socialt samvær = rygning. Og så er der jo pludselig en masse anledninger til at ryge og pludselig er man bare tilbage i de samme dårlige vaner hver eneste dag igen. Sådan ville det i hvert fald være hos mig.
Men værre er skaden selvfølgelig ikke og det er da bare op på hesten igen! Jeg er selv lidt spændt på, hvordan det bliver for mig at skulle være i selskab med rygere igen, men jeg vælger at tro på at jeg er stærk nok til at lade være - rygning gør ikke noget som helst hyggeligere/sjovere/bedre, det er bare en møgklam vane, som kun gør dårlige ting ved din krop og dit sind. :kys:

/rant off :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 19. feb 2016, 08:34

Jeg synes faktisk det er rart, at der bliver talt om "alt" i tråden - både det svære, det fede og de irrationelle valg. Vi har jo alle de oplevelser på forskellige tidspunkter, og ved at få dem ned sort på hvidt bliver de slemme gjort mindre farlige og de gode endnu bedre.

I love it! :pompom:
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 19. feb 2016, 08:45

Tak for hep op opbakning! :kys:

Jeg har en anden ting jeg skal prøve. Vi har fået et skema med hjem med en smøg-dagbog. VI skal notere nummer cigaret, hvilket tidspunkt vi røg den, sted og situation, hvor mange points vi vil give den (1 er at den kunne have været undværet, 3 er at den var absolut nødvendig) og sindstilstanden. Jeg røg nr 1 her kl 9.30 (en halv time efter jeg var stået op :)), sad foran computeren med morgenkaffe, den fik 2 points (jeg kunne nok godt have skudt den) og jeg føler mig veltilpas. Nu har jeg lyst til at ryge en mere, men faktisk får det at skulle notere den ned mig til at tænke, at det er lige lovlig hurtigt efter den første - der er gået knap 15 minutter! - faktisk kun 7 minutter efter jeg sluttede den første, jo. Så selvom jeg ryger den, hvilket jeg måske gør, så gør det at jeg skal notere den mig bevidst om mønsteret i min vane.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 22. feb 2016, 07:19

På torsdag har jeg været røgfri i en måned :banan: Har den vildeste optur over det. Nyder virkelig, at mit hjem og mit tøj og jeg selv ikke lugter af røg længere, det er såååå fedt! Jeg tænker faktisk meget sjældent på rygning, måske kun 1-2 gange om dagen. Måske endda mindre, er egentlig lidt i tvivl om jeg overhovedet har tænkt på rygning her i weekenden :D

I morgen skal jeg på strøgtur og i biffen og ud og spise med min mor (som jeg aldrig har røget foran) og det bliver SÅ fedt at have en hel dag sammen uden jeg skal have rygetrang og ligefrem glæde mig til at dagen med hende er slut, så jeg kan komme hjem og ryge. Ej men det lyder jo også helt til grin at jeg har opført mig sådan. :stoned:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 08:02

Huh?!

Er der gået en måned?

Edit: aha! 4 uger :-D Jeg har måneds-månedsdag på lørdag. Wuhuu :pompom:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 08:05

Også et lille fald her... Jeg røg to smøger i fredags, hvor jeg var i byen i Kbh med min veninde og en større flok. Men jeg var så også i byen dagen efter, hvor jeg ikke røg overhovedet på trods af, at 2 ud af 5 var rygere. Drak øl den første aften og cocktails den næste, så tror faktisk, at jeg skal prøve at holde mig fra øllene - det øger i hvert fald klart min rygetrang i godt selskab. Så lidt op og ned her...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 08:18

Jeg kan også mærke en klar udvikling, selvom der "kun" er gået knap 4 uger. De første uger var det vigtigt at have min "sutteklud" på mig, så jeg KUNNE være rebelsk (uha) og ryge, hvis jeg ville - jeg kørte en omvej for at få den halvtomme pakke med til 40 års fødselsdag, remember....?

Her den anden dag gik det op for mig, at de lå godt og trygt i min anden jakke - og havde gjort det i flere dage. Det var sejt! :banan:

Jeg er dog ikke ude over at tænke på rygning. Det sker vel en gang eller tre i løbet af en normal dag, men det er mere sådan en strøtanke, der lige passerer. Ifm. alkohol formår hjernen at være markant mere insisterende, men det er stadig mentalt og ikke fysisk, der er udfordringer, og her hjælper det mærkeligt nok at finde suttekluden frem og vide, at jeg HAR muligheden. Jeg vælger blot at lade være :-D

Fr øvrigt insisterer jeg på i alle typer situationer på ikke at undgå rygere - drikker jeg kaffe med en, går jeg med ud og snakker videre, mens de ryger. Påvirker det mig, har jeg jo noget, der skal arbejdes med, og det kan jeg lige så godt konfrontere først som sidst.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 22. feb 2016, 08:27

Nå ja altså 4 uger = en måned tænkte jeg lige. Men ja reelt er det først søndag, men det er nemmere for mig at huske, at det var en torsdag jeg stoppede og så tælle derfra :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 08:29

I lørdags TALTE jeg enormt meget om, om jeg mon skulle vælge at ryge. Jeg gjorde det ikke, men jeg fik nusset suttekluden en gang eller to :lol:

Det er ret skægt at observere hjernens krumspring udefra. Når alkohol går ind, ankommer der også ekstra fokus på rygning, men det argument, der indtil nu har vundet enhver diskussion er:

"Det vil på ingen måde være, som du tror, frk. Hjerne. Det vil være klamt, ulækkert, lugtende og hostende - din erindring om en skøn, afslappet hyggestund er en illusion, og den kommer ikke tilbage ved at ryge et par smøger. Næh, det kræver fullblown storryger-commitment.

Vil du stadig gerne have de(n) smøg(er)? :-D"

Det hjælper til at tackle illusionen om festrygning at tænke på det som "vil du starte med at ryge 20 smøger om dagen igen? Hvis ja, go ahead - men indtil nu har svaret været nej.

Ingen enkelt (ildelugtende og fælt smagende) smøg er et værd.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 08:30

Pandesteg skrev:Nå ja altså 4 uger = en måned tænkte jeg lige. Men ja reelt er det først søndag, men det er nemmere for mig at huske, at det var en torsdag jeg stoppede og så tælle derfra :D


På den måde har man jo faktisk TO månedsdage og dermed mulighed for TO gaver. I love it!
0

Tilbage til "Livets forhold"