Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 12:10

ShuruQ skrev:Jeg synes det her er en gang bræk og et klap på speltmødrenes skuldre. Selvfølgelig skal man varetage sit barns behov og sørge for de føler sig trygge, men jeg giver ikke fem potter pis for at man efter at have fået barn skal sove med blokadevagt i tre år.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-02-1 ... er-tre-aar


Hverken mine børn eller jeg selv er i stand til at sove sammen. De mosler rundt, jeg får ikke lukket et øje. Og da jeg fik den første, fortalte min mor om et forældrepar, hun fik ind på sygehuset, som mistede deres lille spæde søn, fordi faren var kommet til at ligge så uheldigt, at barnet blev kvalt. Jeg stoler ikke en fis på samsovning. Det er vist også en kamel for nogen...
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 18. feb 2016, 12:33

ShuruQ skrev:Jeg synes det her er en gang bræk og et klap på speltmødrenes skuldre. Selvfølgelig skal man varetage sit barns behov og sørge for de føler sig trygge, men jeg giver ikke fem potter pis for at man efter at have fået barn skal sove med blokadevagt i tre år.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-02-1 ... er-tre-aar


Var det 16 eller 18 børn undersøgelsen var lavet på? Det er jo slet ikke nok til at lave en undersøgelse der gælder en dyt.

Men derud over, så har vi haft børn i soveværelset længe, af flere forskellige årsager. Mellemsten sov ikke igennem før han var tre, pga mave/Tarm problemer så var det bare lettere med ham i soveværelset så man selv fik lidt søvn. Mindsten hun sov klart bedst hvis hun kunne høre/fornemme os. Men de har sovet i egen seng - ikke i "smørklatten" for så sover jeg ikke godt selv. Og den dag idag har vi en ekstra boksmadras i soveværelset, så kan ungerne bare komme og smide sig der hvis de har brug for det (hvilket hende på fem har en gang imellem, men drengene er det godt nok længe siden de har ville sove hos mor og far)

Jeg mener man bør gøre som man selv har det bedst med. Nogen syntes vi var tåbelige at vi lod vores blive så længe, og jeg syntes dem der smider deres små babyer i eget værelse fra start er alt for hårde. Sådan er vi forskellige.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 19. feb 2016, 03:23

englishchannel skrev:Hah, jeg vil så langt hellere se på selfies end jeg vil se på billeder af kager eller kæledyr. Jeg synes, at det er hyggeligt og personligt.

Måske spiller det ind, at mine venner og de folk, jeg følger online, typisk gør ret meget ud af deres selfies, så der er kælet for lys, baggrund, hår og makeup. Hvis det bare var grynede "Jeg sidder foran mit webcam i min halvmørke stue iført fleecesweater."-billeder ville jeg nok også finde det mere kedeligt.

Og ja, gu' er det da selvoptaget. Men er alting på de sociale medier rent beset ikke det? Det er da også selvoptaget at vise, at man er god til at bage, at man har købt hus eller hvad der nu er.


Jeg synes de er klart de værste, jeg kan slet ikke ha den der udstillingsting hvor man tager billeder af sig selv og hver gang man vil skrive at man vil sætte sig med en kop kaffe så er der et billede af en kop,en bog der ligger lidt på skrå og en lille blomst i en kahlervase.

Jeg elsker ellers hverdagsting, jeg synes det er fantastisk at man sådan kan følge med hos gamle venner eller folk man ikke kender så godt endnu på den måde, men jeg gider ikke se på det der hvor man tydeligvis har brugt tid på at give et bestemt indtryk, den der opstyltede overskudsting virker nærmest uærlig på mig og det får mig bare til at tænke hvorfor de ikke bare tog et billede af bogen eller deres kop som de nu var.
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 19. feb 2016, 06:46

Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 19. feb 2016, 06:49

2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Og så afbryder han også!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 19. feb 2016, 09:11

Smiling_Goat skrev:Jeg var til eksamen i går og fik 10. Og jeg er så skuffet. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at tænke på karakteren, for jeg bliver virkelig trist over den.

Jeg gik målrettet efter et 12-tal, og jeg tror måske, jeg havde fået det, hvis min lærer ikke havde ændret eksamensformen efter den var begyndt. Jeg havde forberedt mig efter den form, jeg havde fået oplyst, og da jeg kom ind, rev han gulvtæppet væk under mig, ved at fortælle mig en anden dispostion, end den jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev væsentligt mere rodet og forvirret, end den ellers havde været, fordi mine notater jo derved ikke var sammenhængende. Og at den var rodet, brugte han så til at trække karakteren ned.

Men man må ikke udtrykke skuffelse over et 10-tal, for det er jo en god karakter, og gu er det så, men jeg er ret overbevist om, at jeg har den faglige formåen til at få et 12-tal, og så ærgrer det mig helt afsindigt at ikke få det.

Jeg skal så i aften være sammen med en kvinde, der har taget samme uddannelse og som fandt den afsindigt svær, så jeg skal forsøge at virke glad for mit 10-tal, og helt ærligt, det ved jeg simpelthen ikke, om jeg kan. Jeg er skuffet.

Min skuffelse har jo for pokker intet med karakteren at gøre, men det kan folk ikke forstå.. 10 er jo godt!

Du har mulighed for at klage over din lærer. Mig bekendt er det ikke tilladt at ændre i eksamensform med så kort varsel at der ikke er mulighed for at forberede sig på den ændring der har fundet sted.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 19. feb 2016, 09:25

hotlips skrev:
englishchannel skrev:Hah, jeg vil så langt hellere se på selfies end jeg vil se på billeder af kager eller kæledyr. Jeg synes, at det er hyggeligt og personligt.

Måske spiller det ind, at mine venner og de folk, jeg følger online, typisk gør ret meget ud af deres selfies, så der er kælet for lys, baggrund, hår og makeup. Hvis det bare var grynede "Jeg sidder foran mit webcam i min halvmørke stue iført fleecesweater."-billeder ville jeg nok også finde det mere kedeligt.

Og ja, gu' er det da selvoptaget. Men er alting på de sociale medier rent beset ikke det? Det er da også selvoptaget at vise, at man er god til at bage, at man har købt hus eller hvad der nu er.


Jeg synes de er klart de værste, jeg kan slet ikke ha den der udstillingsting hvor man tager billeder af sig selv og hver gang man vil skrive at man vil sætte sig med en kop kaffe så er der et billede af en kop,en bog der ligger lidt på skrå og en lille blomst i en kahlervase.

Jeg elsker ellers hverdagsting, jeg synes det er fantastisk at man sådan kan følge med hos gamle venner eller folk man ikke kender så godt endnu på den måde, men jeg gider ikke se på det der hvor man tydeligvis har brugt tid på at give et bestemt indtryk, den der opstyltede overskudsting virker nærmest uærlig på mig og det får mig bare til at tænke hvorfor de ikke bare tog et billede af bogen eller deres kop som de nu var.


Det handler så igen om smag og behag. Jeg er mest på Instagram, og jeg elsker æstetisk lækre billeder, hvor der er kælet for detaljen. Hvis jeg vil se en random bog eller tekop uden nogle dikkedarer, kan jeg jo bare kigge hen på mit eget sofabord.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. feb 2016, 09:28

Idræt er et lortefag, der virkelig burde skæres ned til et minimum i folkeskolen, så man kunne prioritere de vigtige fag som musik.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 19. feb 2016, 13:50

Smiling_Goat skrev:
Thestral skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg var til eksamen i går og fik 10. Og jeg er så skuffet. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at tænke på karakteren, for jeg bliver virkelig trist over den.

Jeg gik målrettet efter et 12-tal, og jeg tror måske, jeg havde fået det, hvis min lærer ikke havde ændret eksamensformen efter den var begyndt. Jeg havde forberedt mig efter den form, jeg havde fået oplyst, og da jeg kom ind, rev han gulvtæppet væk under mig, ved at fortælle mig en anden dispostion, end den jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev væsentligt mere rodet og forvirret, end den ellers havde været, fordi mine notater jo derved ikke var sammenhængende. Og at den var rodet, brugte han så til at trække karakteren ned.

Men man må ikke udtrykke skuffelse over et 10-tal, for det er jo en god karakter, og gu er det så, men jeg er ret overbevist om, at jeg har den faglige formåen til at få et 12-tal, og så ærgrer det mig helt afsindigt at ikke få det.

Jeg skal så i aften være sammen med en kvinde, der har taget samme uddannelse og som fandt den afsindigt svær, så jeg skal forsøge at virke glad for mit 10-tal, og helt ærligt, det ved jeg simpelthen ikke, om jeg kan. Jeg er skuffet.

Min skuffelse har jo for pokker intet med karakteren at gøre, men det kan folk ikke forstå.. 10 er jo godt!

Du har mulighed for at klage over din lærer. Mig bekendt er det ikke tilladt at ændre i eksamensform med så kort varsel at der ikke er mulighed for at forberede sig på den ændring der har fundet sted.


Ja, jeg ved det godt. Jeg overvejer det også lidt, men samtidig er det også bare lidt fjollet.. 10 er jo godt.


Uden at vide hvilken uddannelse det drejer sig om så tvivler jeg på at det vil blive anset som en ændring af eksamensformen, selvom det føles sådan. Du skulle stadig lave et mundtligt oplæg med en PP og være i dialog med lærer/censor. Den var jo ikke pludselig skriftlig eller på kinesisk. Det er ikke spor hensigtsmæssigt når I/du er blevet oplyst noget forkert på forhånd men de ting som gerne udløser en omprøve/omvurdering er i den lidt tungere ende, altså eksamen som falder uden for pensum osv.

Jeg synes du skal snakke med en studiesekretær som har erfaring med klager på området om der overhovedet er noget at komme efter for han/hun ved helt sikkert om der har været lignende sager og hvad praksis er på jeres uddannelse.

Du kan altid skrive til studielederen dog, han er faglig chef for kursuslederene og den som kan tage en snak med læreren.

Edit: og det kan jo sagtens være du har ret, som sagt ved jeg ikke hvad området er. Jeg siger ikke de her ting for at skræmme dig fra at klage, bare at du er obs på at din fortolkning og reglerne fortolkning ikke nødvendigvis er den samme.
Senest rettet af Hunkat 19. feb 2016, 13:57, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. feb 2016, 13:55

2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Måske er det lidt mode med, at programværter skal være sådan lidt high-pitched og overspeedede. Jeg kender ikke ham, du nævner, men jeg synes også, udviklingen går i den retning på News. :(

Og så kan jeg for resten slet ikke tage, når der er to programværter, og de lader, som om de sidder og snakker sammen! :wacko:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 19. feb 2016, 14:14

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Måske er det lidt mode med, at programværter skal være sådan lidt high-pitched og overspeedede. Jeg kender ikke ham, du nævner, men jeg synes også, udviklingen går i den retning på News. :(

Og så kan jeg for resten slet ikke tage, når der er to programværter, og de lader, som om de sidder og snakker sammen! :wacko:

Altså ham her taler sådan helt nede i halsen på en sær måde jeg ikke kan beskrive

Jeg kunne ikke lige finde noget fra i morges men han er med her (hvor han dog ikke lyder helt så træls som i morges)

http://play.tv2bornholm.dk/?area=specifikTV&id=198707

Lidt om ham

http://underholdning.tv2.dk/kendte/2016 ... en-danmark

Og ja jeg er helt enig. Det virker sært når de sidder og taler sammen og stirrer ind i kameraet og så af og til nærmest vrider halsen af led for at se på hinanden et kort øjeblik før de stirrer ind i kameraet igen :stoned:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. feb 2016, 15:34

2SHY skrev:Altså ham her taler sådan helt nede i halsen på en sær måde jeg ikke kan beskrive
[...]

Nå ja, han taler da underligt :D
(Men på en anden måde, end dem jeg tænkte på.)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 19. feb 2016, 20:27

Fru Sunshine skrev:Idræt er et lortefag, der virkelig burde skæres ned til et minimum i folkeskolen, så man kunne prioritere de vigtige fag som musik.


Jeg har to drenge der er enige med dig :)
Dog med undtagelse af svømning, det vil de gerne.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 20. feb 2016, 10:01

2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:


Jeg kan faktisk meget godt lide ham :D Men jo, han har en ret mærkelig stemme, og jeg lagde faktisk også mærke til at han afbryder lidt... Men jeg tror det er fordi han er nervøs og har første dag og gerne vil nå at stille alle de spørgsmål han har forberedt :-D Med tiden lærer man jo som journalist at "go with the flow". Men jeg synes han virker som en ekstrem sød og sympatisk mand :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 20. feb 2016, 10:06

Jeg synes citybois er lækre. Og det er jeg iøvrig også alt for gammel til at tænke.
0

Tilbage til "Generelt"