Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 08:14

Jeg har det på præcis samme måde med musikken, den skal være høj og der skal være knald på tempoet. Har prøvet at træne nogle gange, hvor jeg havde glemt mine hørebøffer og det var helt håbløst! Men mit center er så også stedet der primært spiller, blød pop, jazz og klassisk musik. Forleden var det Bossanova :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. feb 2016, 08:38

Godmorgen *gaaaaaaabsmasksmaskhrmmmkradsekradse*

Ballademager: respekt lige fra morgenstunden! :worship:

Jeg opgav at sove mere for mandens snorken, så i stedet kravlede jeg i noget kluns, tændte op i brændeovne, greb kameraet og gik ud i den disede have ved søen sammen med hunden, mens kedlen varmede vandet til min espresso og brødristeren tog sig af et stykke toast til datteren. Desværre opdagede jeg først bagefter de grønne pletter på skorpen. Nam.

Så nu har jeg placeret mig i det tomme værelse med kaffen og prøver at overbevise mig selv om, det nok alligevel bliver mig, der skal ind efter rundstykker i dag...

Suk, sidste dag i sommerhuset. JEG VIL EJE DET HER HUS, BLE' DER SAGT, NÅ!!!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 09:00

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Jeg kan heller ikke træne uden musik. Sidste lørdag kunne jeg ikke få min løbeapp til at køre samtidig med Spotify. Det virkede pludselig komplet uoverskueligt at løbe 10 km uden musik, tror ikke engang jeg kunne løbe 1 km uden at dø af kedsomhed. Har nogle gange løbet hjem fra fitnesscentret, det er kun 1-2 km og det er virkelig dødens pølse.

Jeg spiste mig en pukkel til i hummus, tzaziki, falafler, vegetarlasagne og lækkert brød i går - og så røg der også lige en halv plade chokolade ned mens jeg smurte madpakke, da jeg kom hjem. Er blevet belønnet med +1,1 kg på vægten. Fanme træls jeg ikke kunne holde mig i skindet, når jeg har været så god og hellig hele ugen :sarkasme: Nå, men der er jo kun en vej og det er fremad, så i dag står den på stepfit og så må jeg prøve at begrænse mit fredagschokoladehygge i aften.

God weekend... :)


Sejt, at du kan løbe 10 km :rock:

Og øv med kosten - men falafler, hunmus og brød er bare så lækkert! :P


Ja det er svært at modstå og det er så sjældent jeg får det, men derfor behøver jeg jo ikke at proppe mig som var der ingen morgendag :-D

Og tak :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 09:51

Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 09:57

Uh, gid der var mig der havde fyldt mig med falaffel :love:

Jeg har en fridag i dag, og prøver at få så meget ud af den som muligt - jeg er først lige stået op, og tænker jeg skal ud og gå en tur om lidt så jeg får lidt motion og luft. Så skal der gøres hovedrent i hele hytten og så skal jeg slange mig på sofaen :D
Jeg får løbende opdateringer fra min søster i Asien, hun har dykket for første gang i dag. Jeg er misundelig, men åh hvor jeg også bare under hende alt godt i verden! Jeg er så glad for, at hun har det fedt.

Jeg har faktisk kørt den her uge uden chips og med kun lidt slik, så jeg havde faktisk håbet på at have tabt mig, for jeg føler virkelig jeg har været mere fornuftig end jeg plejer. Men nej. Øv. I morgen skal jeg på kursus hele dagen, og jeg har sammen med en veninde forberedt mig - hun bager noget groft pizzasnegle-værk og jeg bikser en salat sammen, og så deler vi. Alternativet var at bestille take-out dertil, så jeg er glad for at have en sundere plan.

Jeg synes det er så sejt at i træner så meget! :worship: Jeg ville ønske jeg kunne, men den er helt gal med mine led for tiden. Jeg prøver at gå så meget som muligt, men synes det er svært at finde tiden. Apropos, så må jeg hellere komme afsted!
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 09:59

didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.


Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 10:02

Pandesteg skrev:
didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.


Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.


Det er skægt, så forskelligt det er hos folk :) Jeg er rigtig dårlig til at løbe udenfor, jeg bliver vildt hurtigt træt og må som regel holde pause efter 500 meter ca. På løbebånd er det først omkring de 2,5 km, at jeg lige skal tage mig sammen og blive ved med at løbe :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 10:07

didas skrev:
Pandesteg skrev:
didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.


Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.


Det er skægt, så forskelligt det er hos folk :) Jeg er rigtig dårlig til at løbe udenfor, jeg bliver vildt hurtigt træt og må som regel holde pause efter 500 meter ca. På løbebånd er det først omkring de 2,5 km, at jeg lige skal tage mig sammen og blive ved med at løbe :lol:


Ja det er sjovt/mærkeligt! Men det er jo fint vi er forskellige - så er der plads til os alle ligemeget hvor vi løber :D Jeg ville nogle gange ønske jeg kunne løbe på løbebånd, det ville gøre det nemmere at kombinere de holdtimer, som jeg gerne vil tage, med min løbetræning. Men udover at jeg ikke bryder mig om løbebåndet, så kan/vil jeg ikke bruge mine (udendørs) løbesko i centeret. Det er sgu for klamt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 19. feb 2016, 10:11

Kl. 06 blev jeg vækket af to meget morgenfriske piger; vi spiste morgenmad sammen og da manden stod op omkring kl. 7, pakkede jeg hurtigt svømmetøjet og kørte i svømmehallen. Den har de mest mærkelige åbningstider, men jeg nåede 30 baner inden den lukkede. Morgenfrisk Mama Ally :lol:

Jeg er næsten lige kommet hjem fra dagens indkøbstur. Manden og pigerne skulle i biografen, så jeg snuppede cyklen og kan også føje ca. 6 km. cykling til dagens motion. Hep! Aftensmaden bliver barbecuemarinerede kyllingeoverlår, ris, broccoli og karrysauce. Haps!

Her til formiddag har jeg så endelig fået mail med eksamenstekster i forbindelse med censoratet i næste uge. Jeg vil dog på ingen måde læse eksamensteksterne før mandag eller tirsdag og må så bruge aftenen på det, da jeg ikke kan nå det i løbet af dagen, da jeg har undervisning. Det er simpelthen for dårligt, når reglen siger 10 arbejdsdage før. Som hævn dumper jeg eleverne, ha! :devil:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. feb 2016, 10:47

Jeg bøjer mig i støvet for alle, der kan løbe, full stop. Som teenager var jeg skolemester i 100, 400 og 800 m løb. I dag kan jeg knapt løbe 300 m udendørs, før jeg må ned og gå, med mindre det går ned ad bakke - på løbebånd kan jeg lige klare to minutter.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 20. feb 2016, 21:48

Der er weekendstille i tråden. Jeg er i sommerhus - og har spist ret usundt i dag. Men sagde dog nej til is - det tæller vel. OG har gået tur i over en time begge dage :)
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 20. feb 2016, 22:13

Jeg holder stadig kosten og vægttab har været stødt i denne uge. Er spændt på slutresultatet for ugen i morgen aften. Næste uge er der ferie, så der får jeg forhåbentlig presset en masse træning ind.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 21. feb 2016, 08:34

Evalueringstid for mit vedkommende:
- Spise forholdsvist sundt Jeps!
- Selv medbringe frokost til weekendkursus for at undgå fastfood Ja. Det var virkelig lækkert
- Ikke købe chips, men nødder Har klaret det hele ugen. Har hverken købt eller spist chips!
- Mere vand Det er faktisk gået godt
- Vitaminpiller hver dag Tjek
- Nok søvn Tjek
- Øve mig i at være tilfreds Tjek

Hold da op, en god uge for mig. Jeg har spist cashewnøddeblanding her i weekenden og holdt mig fra chips hele ugen. Jeg har spist forholdsvist sundt, der har været en smule slik, men vitterligt ikke meget. Jeg har fået vand, søvn og vitaminpiller. Og så har jeg øvet mig i at være mere tilfreds. I går connectede jeg virkelig med en pige fra mit studie til samtaleteknik-kursus, og det var en virkelig god oplevelse.
Jeg har fået mens i nat, og normalt tager jeg 1-1,5 kg på med den, men i morges vejede jeg det samme som sidste søndag. Så måske det har haft en lille effekt med min lidt sundere uge :)

Jeg vil gentage successen i næste uge. Jeg skal nok på weekend hos min far og hans familie, og vi har noget studiegruppe-hygge torsdag, men jeg vil forsøge at holde lidt igen.
Nye mål:
- Spise forholdsvist sundt
- Holde lidt igen hvis der er usunde ting hos familien og til gruppehygge
- Ikke købe chips, men nødder
- Blive ved med at få nok vand
- Vitaminpiller hver dag
- Nok søvn
- Øve mig i at være tilfreds
- Være åben for noget mere socialt
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2016, 09:22

Jeg er på vej til 2 timers dans i fitnesscenteret :banan: det er bare sådan en superhyggelig søndagstradition efterhånden og man kan ikke lade være med at blive i godt humør og synge med på sangene :-D når jeg kommer hjem har jeg lovet manden toasts, og så står den vist bare på hygge og afslapning resten af dagen. Aftensmaden er (Low carb) burgere.

God søndag alle!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2016, 09:30

Evaluering:

- Løb x 2 - jeps, 8,5 + 10 km
- Holdtræning x 4 - blev til 7 holdtimer. Det lyder jo egentlig helt vanvittigt, med tager meget gerne 2 timer i træk når jeg alligevel et afsted, så det er derfor.
- Minimere snacks - gik fint mandag til onsdag, resten af tiden not so much og det har som sædvanligt givet udslag på vægten big time :rulle: til gengæld er det som om min post-rygning ædetrang faktisk er ved at slippe mig nu. Dejligt!!
- Holde vægten - sådan cirka ja.

Nye mål:

Pandesteg:
- løb x 2
- fitnesshold x 5
- kun snacks fredag og lørdag og i begrænsede mængder
- holde vægten
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"