Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 09:45

Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Lilleluftballon, fødte du i et venteværelse?


Nej, jeg fik heldigvis en fødestue til allersidst. Men nåede kun at være der 15-20 min.


Føj for den da. Det kunne jeg aldrig ha' klaret. Sejt!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. feb 2016, 09:49

Marigold skrev:
Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Lilleluftballon, fødte du i et venteværelse?


Nej, jeg fik heldigvis en fødestue til allersidst. Men nåede kun at være der 15-20 min.


Føj for den da. Det kunne jeg aldrig ha' klaret. Sejt!


Det var som sagt en god fødsel, det var virkeligt ikke så slemt. Men tror nu stadig jeg skal føde hjemme denne gang - specielt hvis nu det går hurtigere denne gang...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. feb 2016, 09:58

Jeg overvejer også rigtigt meget at føde hjemme. Sagde det både til blodprøven og til aftalen med lægen. Men det er lidt som om det er blevet overhørt og ikke noteret nogensteder. Det eneste der er blevet noteret er det sygehus jeg hører til fordi det under alle omstændigheder skal noteres. Så jeg håber ikke det er for sent når jeg kommer til første jm-konsultation at få det NOTERET ...

Min mor var godt nok ikke helt vild med tanken til at starte med, fordi det jo er første gang og "er det ikke farligt?". Sagde til hende at man får slet ikke lov, hvis de vurderer at det ikke er trygt og sikkert. Nu har hun varmet sig lidt ved tanken og kan godt forstå hvis vi vælger det :)

Jeg tænker det vil føles mere trygt når man er i sine egne omgivelser uden for mange maskiner og uden for meget "ind og ud" på stuen. Bryder mig ikke om tanken om at man måske ligger "alene" eller med 6 forskellige jordmødre fordi de har for travlt... Så hellere hjemme med én jordmoder der hele tiden er der og som kan sige til, hvis noget ikke går efter planen.
Så har man selvfølgelig ikke de samme smertestillende muligheder, men den tanke har jeg det egentlig også godt med. Så bliver det måske lidt lettere at stole på at kroppen ved hvad den skal og at den gør det.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 10:09

Jeg var så heldig at have den samme jordmoder fra jeg kom på fødestuen og til jeg havde født. Og der var ikke andre fødsler end os den eftermiddag/aften, så hun var hos os stort set hele tiden. Så det var lækkert.
Men til trods for en god fødsel var det også en ret voldsom fødsel, og jeg er meget glad for at vi og vores datter befandt os på sygehuset med ekstra hjælp lige i nærheden.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 10:10

Tror i øvrigt det er tidsnok at sige det til jordmoderen, at du vil føde hjemme. Det er vel alligevel hende der skal sætte det i værk.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. feb 2016, 10:18

Snowdrop skrev:Jeg overvejer også rigtigt meget at føde hjemme. Sagde det både til blodprøven og til aftalen med lægen. Men det er lidt som om det er blevet overhørt og ikke noteret nogensteder. Det eneste der er blevet noteret er det sygehus jeg hører til fordi det under alle omstændigheder skal noteres. Så jeg håber ikke det er for sent når jeg kommer til første jm-konsultation at få det NOTERET ...

Min mor var godt nok ikke helt vild med tanken til at starte med, fordi det jo er første gang og "er det ikke farligt?". Sagde til hende at man får slet ikke lov, hvis de vurderer at det ikke er trygt og sikkert. Nu har hun varmet sig lidt ved tanken og kan godt forstå hvis vi vælger det :)

Jeg tænker det vil føles mere trygt når man er i sine egne omgivelser uden for mange maskiner og uden for meget "ind og ud" på stuen. Bryder mig ikke om tanken om at man måske ligger "alene" eller med 6 forskellige jordmødre fordi de har for travlt... Så hellere hjemme med én jordmoder der hele tiden er der og som kan sige til, hvis noget ikke går efter planen.
Så har man selvfølgelig ikke de samme smertestillende muligheder, men den tanke har jeg det egentlig også godt med. Så bliver det måske lidt lettere at stole på at kroppen ved hvad den skal og at den gør det.


Jeg er helt sikker på at det ikke er for sent. Du skal snakke med jordemoderen om det, det er hendes bord.
Min mand var ikke meget for det sidst, derfor endte det med at blive en hospitalsfødsel. Denne her gang er hans nogenlunde enig med mig.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. feb 2016, 10:42

Der er heldigvis heller ikke så langt til sygehuset derfra hvor vi bor til den tid, et kvarters tid ca. Så hvis alt ikke går efter planen, så bliver man jo overflyttet - og fordelen er at jm følger med :)

Men beslutningen er ikke taget 100% endnu. Vi hælder bare rigtigt meget til det. Og hvis det ikke bliver det, så vil jeg i hvert fald tilmeldes den der "kendt jordmoderordning".

Dejligt at din mand er mere enig denne gang Lilleluftballon :) Hvis min mand ikke havde været ok med hjemmefødsel så var det bestemt heller ikke til overvejelse her. Vi skal helt sikkert være enige, det er vigtigst.
0
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 19. feb 2016, 13:49

Det er helt sikkert tidsnok at få noteret Snowdrop :)
Jeg har lige været til tredje jordmoderbesøg (uge 28) og min jordmoder sagde at vi først skal gennemgå fødselsønsker når jeg kommer tilbage i uge 35.

Vores lille dreng er allerede blevet rigtig stor - JM skønnede at han vejede omkring 1400g og var et godt stykke over gennemsnittet.
Jeg er lidt bekymret for om han ender med at være sådan en kæmpe kleppert inden han skal ud.


Jeg så også kejsersnittet - og jeg er så hormonel at det fik mig til at tude. Først tudede jeg fordi at det så så voldsomt ud og så tudede jeg lidt mere bare fordi det hele var gået godt. Jeg burde nok holde mig til youtube videoer af nuttede dyr.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. feb 2016, 14:49

Okay, jeg læste bare i politikkens graviditetsbog at man skulle sige det så tidligt som muligt, fordi hvis først man havde valgt fødested på et hospital, så kunne det ikke laves om til hjemmefødsel senere. Omvendt kunne dog fint lade sig gøre.

Måske kleppertens vokseværk udjævner sig hen mod termin? :-p
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 19. feb 2016, 15:59

Uha, I er seje med de hjemmefødsler der! :P
Jeg tør slet ikke... Jeg overvejer til gengæld at bruge en lille formue på en privat jordmoder, som følger mig under graviditeten, og kommer til fødsel på hospitalet... Men nu må vi se.

Jeg skal ind og scannes for første gang på mandag, hvor jeg er ca. 7+1... Det bliver spændende at se, om der er noget derinde i live, denne gang...! Jeg krydser fingre...
Hvis den har bidt jeg fast, så har jeg termin i starten af oktober... :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. feb 2016, 19:41

Jubii jeg har endelig fået tid til NF skanning og skal afsted om en uge, fredag d. 26. Feb. Kan næsten heller ikke holde ventetiden ud mere nu.
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 19. feb 2016, 21:38

Jeg så udsendelsen omkring kejsersnittet, fordi jeg var nysgerrig på, hvordan min dreng egentlig kom ud af maven.

Selvom det kun er lidt over 2 år siden, så var der ikke fokus på, at jeg kunne se noget, eller at han kom op til mig med det samme. Det var også et semi-akut kejsersnit, selvom alting foregik stille og roligt.

Det så voldsomt ud, som de hev og sled i maven, men det mærker man jo ikke pga. bedøvelsen. Jeg havde ondt efterfølgende, men selve kejsersnittet/bedøvelsen var en god oplevelse, som jeg på ingen måde frygter, hvis det sker igen.

Narkoselægen var så rar (en yngre mand), og jeg mærkede overhovedet ikke noget til stikkeriet. Jeg måtte dog bede ham vente, da jeg lige skulle have overstået en ve :-D.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 19. feb 2016, 21:42

Dejligt med indkaldelse til NF, Marigold :banan:.

Snowdrop, de mangler hjemmefødsler på dette hospital, så jeg tror bare, at de bliver glade. Du kan evt. ringe og sige det, så du kan blive tilknyttet de 3 jordmødre, som står for det.

Jeg er selv blevet tilknyttet det team, da de manglede folk. Så jeg får en kendt jordmoder, selvom jeg ikke vil føde hjemme.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. feb 2016, 10:29

Dejligt med tid til NF Marigold :klap:

Jeg tæller ned til på mandag, hvor det er vores tur til NF. Jeg glæder mig SÅ meget til at være godt på den anden side.

Vi skal til fødselsdag i dag. Selskabet ved ikke at jeg er gravid. Jeg håber virkelig der er noget mad jeg kan spise, så det ikke bliver alt for tydeligt :blush:
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 20. feb 2016, 11:02

37+0 & et styk færdigbagt pigebaby :banan:
Hun ligger helt fast og klar og jeg er i den grad ved at være mør, så hermed opsiges lejekontrakten officielt ;)
Så må vi se om hun snart vil ud til os :lun:

37+0 kopi.jpg
6
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"