Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 19. feb 2016, 14:46

Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har hørt denne sang alt for meget og alt for højt i dag. Den er sindssyg catchy :lol:



Hoho, det minder mig om den her :-D

(sangen starter fra 1:50)



:klap:


Originalen er heller ikke dårlig
Men helt sikkert upassende at synge i køen i netto

1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 19. feb 2016, 15:05

Min bank har lavet en fejl i dag, hvor de har trukket penge for en regning, som jeg betalte for 1½ måned siden. De har lovet alle de berørte kunder (ikke kun mig), at de vil rette fejlen hurtigst muligt (der stod i dag i beskeden).
Mit issue er så, at min konto nu er effektivt i minus pga. benzinkøb og parkering, som reserverer større beløb end det brugte på debit-kort.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2016, 23:46

Så står jeg på Burger King og en kvinde har sit djævelske afkom med sig. Hun magter tydeligvis ikke at opdrage barnet, som fistrer rundt som en skoldet skid. Han kravler op på disken og da det ikke lykkedes, farer han forbi mig og bokser mig i maven. Havde min reaktionsevne været hurtigere, havde jeg hapset ham i armen og bedt hans mor om at holde styr på sin dreng. Nå, men han piskede jo videre og ragede rundt i skraldespandene med sine fingre og derefter i isterningerne.
Nu kalder jeg ham djævelske afkom, men ret beset er det moderen, jeg bebrejder. Hun foretrak ikke ikke en mine.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 21. feb 2016, 10:17

Jeg er åbenbart upassende...

Jeg er ret selektiv med hvad jeg poster på Facebook og hvad jeg følger, hvilke grupper jeg er i osv. For mig er det bare en hyggelig hobby/tiddspilde-ting, og derfor ønsker jeg ikke nødvendigvis at min profil skal afspejle politisk tilhørssted eller på anden vis give for mange personlige detaljer om mig.

For mig er Facebook hvad man gør det til, så jeg er ligeglad med hvordan andre bruger det - jeg bruger det på min måde og sådan er det bare.

Jeg oplever ofte at folk inviterer til events eller melder mig ind i grupper som jeg ikke er interesseret i, og derfor melder jeg mig ud, afviser invitationer, ignorerer, skjuler opslag fra dét og dét eller whatever. Og nu har jeg snart oplevet en milliard gange at folk sender mig private beskeder eller konfronterer mig IRL med at jeg ikke har liket det de nu har foreslået at jeg skal like.

Fx en nabo som er meget politisk aktiv og som har inviteret mig til en bestemt gruppe. Jeg er som udgangspunkt enig med gruppen, men jeg vil ikke være medlem af den, for jeg gider ikke politik på Facebook. Det er simpelt nok. Men han tager det som at jeg er imod gruppens formål og at jeg dermed er uenig med ham politisk.

Så er der en veninde som har inviteret mig til at like hendes side om hendes træning og kamp for at blive size zero - hvilket, undskyld jeg siger det, ikke interesserer mig et klap. Efter hendes mening er jeg så en dårlig veninde som ikke støtter hende i hendes kamp. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke vil støtte hende sådan overordnet set, men et like fra eller til gør ikke nogen forskel (jeg fristes til at sige at hvis hendes selvværd står og falder på dét, så skal hun arbejde på det mere end hendes træning), og jeg gider ikke have min news feed fuld af trænings-halløj.

Så er der hende som prøver at lande sig et job og inviterer til events hele tiden. Men jeg er bare ikke interesseret i de her events. Jeg ønsker for hende at hun finder et job, men jeg kan desværre ikke hjælpe hende, og jeg vil altså ikke tage til events hver uge som ikke interesserer mig.

En anden har lige startet en online butik hvor han sælger t-shirts med tryk til 300 kr. stykket. Det bliver aldrig relevant for mig. Det gider jeg ikke følge.

Endnu én er begyndt at amatør-anmelde film på YouTube og har derfor lavet en side til sig selv som han poster på 10-15 gange om dagen. Jeg har ingen interesse i film og gider ikke følge det.

Sidst men ikke mindst er der en lind strøm af makeup-artister, børnemodelagenter, nystartede rengøringsfirmaer, podcasts, jazzaftener og politiske partier som jeg bare ikke har interesse i. Jeg er ligeglad med invitationerne, jeg siger jo bare nej, men om jeg fatter at nogen kan tage det personligt at jeg ikke lige er interesseret i deres hobby/firma/whatever.

Nå, men det er åbenbart upassende af mig, og jeg er en meget dårlig ven. :P
6
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2016, 11:53

Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:
9
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 21. feb 2016, 12:34

Lemonella skrev:^Jeg synes nu ikke du er upassende Kattefjæs.
Jeg har samme lette indgang til Facebook som dig og ind imellem får jeg også lidt fnidder af alle de grupper jeg bliver inviteret til, at deltage i, eller konkurrencer jeg skal være med i og spil jeg skal spille. Jeg ved godt, at folk ikke altid har inviteret mig til, at spille. Spillet inviterer selv dem man har på vennelisten.
Jeg får nogen gange privatbeskeder om, hvorfor jeg ikke gider spille og mit svar er som regel, at skulle jeg deltage i dem alle, kunne jeg jo ikke bestille andet hele dagen og det bliver som regel respekteret.

Jeg kan da godt se, at nogen venner har fjernet mig, men det lever jeg med. Jeg rydder jo selv op en gang imellem og sådan er det. :)


Jeg synes heller ikke at det er upassende selv at bestemme hvad man bruger et bestemt socialt medie til. Det er virkelig ikke noget som andre skal have lov til at diktere. Facebook er trods alt ikke det virkelige liv, og hvis man har brug for det til at føle sig anerkendt og accepteret, så er det måske ens egen selvfølelse man skal begynde at arbejde på - i stedet for at kritisere andre for deres (manglende) interesser.

Der er også nogen som mener at Facebook er til som en slags dating-side, og det skal de da være så velkomne til, men personligt skal jeg ikke bruge siden sådan, og jeg synes heller ikke at jeg er forpligtet til at anerkende andres brug af den på sådan en måde. Det må de da selv styre - og helst langt udenom mig.

Jeg er generelt allergisk overfor folks behov for at diktere overfor andre hvad de må og ikke må. ;) Jeg er ligeglad hvad folk gør, jeg fjerner mig bare/deltager ikke hvis jeg ikke bryder mig om det. Men jeg kunne aldrig finde på at bede dem om at gøre noget anderledes eller tilpasse sig mine behov og ønsker. Jeg er trods alt ikke verdens navle og andre mennesker har også lov til at leve deres liv som de lyster.
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 21. feb 2016, 12:38

HappyPaww skrev:Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:


Når du siger sociale tabere, hvad mener du så med denne betegnelse?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2016, 12:46

Kommodedyret skrev:
HappyPaww skrev:Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:


Når du siger sociale tabere, hvad mener du så med denne betegnelse?

Gider ikke rigtigt ud i en diskussion om politisk korrekthed. Jeg mener den der socialklasse 5 gruppe der især fremstår i spillehallen.dk reklamer eller hvad de hedder. For eksempel Folk på overførselsindkomst, med uforholdsmæssigt stort forbrug af cigaretter og generel dårlig livsstil osv osv.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 21. feb 2016, 12:58

HappyPaww skrev:
Kommodedyret skrev:
HappyPaww skrev:Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:


Når du siger sociale tabere, hvad mener du så med denne betegnelse?

Gider ikke rigtigt ud i en diskussion om politisk korrekthed. Jeg mener den der socialklasse 5 gruppe der især fremstår i spillehallen.dk reklamer eller hvad de hedder. For eksempel Folk på overførselsindkomst, med uforholdsmæssigt stort forbrug af cigaretter og generel dårlig livsstil osv osv.




Jeg passer i hvert fald meget godt på din fordom om folk der spiller Candy Crush :blush2:
0
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 21. feb 2016, 13:00

Så hvis man kan lide at slå hjernen fra med Candy Crush eller lign. spil, så er man en social taber? Wow. :D
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 21. feb 2016, 13:01

HappyPaww skrev:
Kommodedyret skrev:
HappyPaww skrev:Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:


Når du siger sociale tabere, hvad mener du så med denne betegnelse?

Gider ikke rigtigt ud i en diskussion om politisk korrekthed. Jeg mener den der socialklasse 5 gruppe der især fremstår i spillehallen.dk reklamer eller hvad de hedder. For eksempel Folk på overførselsindkomst, med uforholdsmæssigt stort forbrug af cigaretter og generel dårlig livsstil osv osv.


Det er såmænd heller fordi jeg finder det vanvittigt givende at fluekneppe definitioner af den ene eller den anden slags, det er mere fordi jeg er interesseret i en nærmere forståelse af den type mennesker du omtaler. Jeg synes ofte at der bliver konstrueret en form for samlebetegnelse for det som folk kalder social taber, socialklasse 5 og lign. Men det bliver ofte en kategori med et meget diffust indhold, da den i virkeligheden tjener til at indeholde et billede af beskriverens egne aversioner og forestillinger om laveste fællesnævner, og ikke så meget en konkret og definerbar befolkningsgruppe. Jeg tænker også tit over det i forbindelse med prolletrådene, hvor alt som ikke lige passer ind i glansbilled-imaget bliver skubbet ind under prollekategorien.
Det er sådan en sjov retorisk praksis hvor man sparker nedad uden rigtig at vide hvad man sigter efter, feltet er simpelthen for bredt. Og hvor hører man i øvrigt selv hjemme i forhold til alle de ting som vi intersubjektivt får placeret i denne kategori.
Jeg prøver i øvrigt ikke selv at sparke nedad eller opad, eller nogen som helst stedet med denne kommentar, jeg indrømmer blankt at jeg også selv har benyttet manøvren af og til. Men jeg ved ikke helt hvorfor jeg har gjort det. Derfor spurgte jeg dig om du har nogle mere konkrete forestillinger om denne gruppe af mennesker, som i følge dig er samfundets laveste. Men det er helt ok, det svar du har givet. Og man skal jo også passe på med ikke at afspore trådene for meget. :)
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 21. feb 2016, 13:18

Jeg er upassende, for jeg gider ikke sidde og sortere i Criminal Case-listen med free gifts. Jeg kan da godt se, at der nok er nogen, der ikke spiller, og jeg sender som regel ikke en million ting til dem, men lige free gifts gider jeg bare ikke sortere i. Jeg trykker bare på send.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2016, 14:25

Ado skrev:Så hvis man kan lide at slå hjernen fra med Candy Crush eller lign. spil, så er man en social taber? Wow. :D

Nej selvfølgelig ikke hvis det bare er almindeligt
tidsfordriv, men der var for eksempel en kvinde I luksusfælden, der havde brugt 2500 kr på det ligegyldige spil - og det er altså taberagtigt i min verden.

Og så er det jo ment som typen der gør dette, i kombination med alt det andet - typisk nationen-typer.

Men ja, det hører vist nok til i Fordoms- eller Det må man ikke sige -tråden :)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 21. feb 2016, 14:39

HappyPaww skrev:
Ado skrev:Så hvis man kan lide at slå hjernen fra med Candy Crush eller lign. spil, så er man en social taber? Wow. :D

Nej selvfølgelig ikke hvis det bare er almindeligt
tidsfordriv, men der var for eksempel en kvinde I luksusfælden, der havde brugt 2500 kr på det ligegyldige spil - og det er altså taberagtigt i min verden.

Og så er det jo ment som typen der gør dette, i kombination med alt det andet - typisk nationen-typer.

Men ja, det hører vist nok til i Fordoms- eller Det må man ikke sige -tråden :)

Ja okay, på det niveau er jeg enig. :D Hende undrede jeg mig også over i Luksusfælden.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 21. feb 2016, 14:49

Ado skrev:Så hvis man kan lide at slå hjernen fra med Candy Crush eller lign. spil, så er man en social taber? Wow. :D


Jeg er endda en social taber, når jeg flyver verdens rundt på business class og sipper champagne, mens jeg spiller Candy Crush til den store guldmedalje.

:deer:
2

Tilbage til "Generelt"