Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. feb 2016, 12:51

@Marigold Endelig! Så når du det indenfor tiden, ikke? :)

@Sorenspige Nå ja det var da måske en idé. De har godt nok allerede tilknyttet mig til en jm, men det kan da godt være det giver mening lige at give dem besked i stedet for at jeg måske først kommer hos en som alligevel ikke er en del af KJO og hjemmefødsler. Tak :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 20. feb 2016, 16:19

Snowdrop jeg er så 12+4 i følge egen beregning. Så helt fint.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. feb 2016, 16:29

Marigold skrev:Snowdrop jeg er så 12+4 i følge egen beregning. Så helt fint.


Super! Godt de nåede at finde en tid til dig :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 20. feb 2016, 19:02

Bliver spændende med de næste nf scanning er.
Jeg synes virkeligt det er dejligt at være hen over den milepæl. Og kunne snakke frit om baby. Jeg har fået en tydelig lille bule nu, lidt tidligt, men sådan er det nok bare anden gang.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 20. feb 2016, 19:36

Nå hjælp mig lige med et dilemma her...
Jeg har set en konkurrence på facebook om at vinde en nyfødt fotografering hvis man har termin bl.a. august og september, hvilket jeg har. Der er sidste "svarfrist" allerede om to dage!
Hvis jeg vælger at deltage, afslører jeg jo min graviditet over for vågne venner på facebook, der ligger mærke til hvad jeg har skrevet/kommenteret på. Jeg har ingen intentioner om at offentliggøre en graviditet på facebook, og da slet ikke inden NF oven i købet. Jeg tænker det er for "risikabelt" at delatge, og forestiller mig heller ikke at jeg er heldig at vinde, da jeg ved denne fotograf er meget eftertragtet og der vil være mange deltagere.
Hvad tænker I?
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 20. feb 2016, 21:14

Marigold skrev:Nå hjælp mig lige med et dilemma her...
Jeg har set en konkurrence på facebook om at vinde en nyfødt fotografering hvis man har termin bl.a. august og september, hvilket jeg har. Der er sidste "svarfrist" allerede om to dage!
Hvis jeg vælger at deltage, afslører jeg jo min graviditet over for vågne venner på facebook, der ligger mærke til hvad jeg har skrevet/kommenteret på. Jeg har ingen intentioner om at offentliggøre en graviditet på facebook, og da slet ikke inden NF oven i købet. Jeg tænker det er for "risikabelt" at delatge, og forestiller mig heller ikke at jeg er heldig at vinde, da jeg ved denne fotograf er meget eftertragtet og der vil være mange deltagere.
Hvad tænker I?

Jeg havde ikke gjort det. Jeg ville ikke oute mig selv for en nyfødt fotografering eller andre ting. Der kommer sikkert en anden konkurrence inden du har termin.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 20. feb 2016, 21:26

Jeg ville heller ikke deltage, når jeg ikke ønskede at offentliggøre min graviditet på fb.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. feb 2016, 06:37

Heller ikke mig. Men jeg deltager heller aldrig i de der konkurrencer derinde.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 21. feb 2016, 09:40

Jeg drømmer simpelthen om NF hver nat efterhånden. Og det er altid sådan nogle virkelig underlige ting der sker. Det er godt det snart er overstået. Jeg kan godt mærke, at det sidder i mig, at jeg har så mange dårlige oplevelser med at blive scannet.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 21. feb 2016, 12:45

Tak for jeres svar. Jeg gør det ikke :) Manden siger også nej :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. feb 2016, 22:15

Nå, jeg har fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge, det havde jeg virkelig ikke regnet med.
Så nu skal jeg følges af en anden jordemoder og så vidt jeg kan forstå også med nogle ekstra skanninger.
Har nogen af jer erfaringer med det?

Jeg har haft besøg af yndlingsveninderne i weekenden, den ene + 6 mdr. gammel baby. Det har været rigtig dejligt at se dem og le - vi shoppede lidt i går, og jeg endte med at købe det første til baby, en body og en dragt. Det overraskede vist min kæreste så meget, at han blev helt rørt, og så stod vi der og krammede over en H&M pose!

Efter de tog hjem i dag, faldt jeg helt sammen - men det var jeg lidt forberedt på.
Mens jeg lavede mad her til aften, var jeg ved at besvime flere gange og måtte til sidst tage en stol med ud i køkkenet og lave resten derfra, det sortnede hver gang jeg stod op. Tror det er over 15 år siden, jeg sidst var ved at dejse om på den måde, meget ubehageligt. Jeg er ikke god til at få spist for tiden, jeg må prøve at blive bedre til det.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 06:57

Åh, hvor træls med graviditetssukkersyge, Danseprinsesse. Det er jeg ked af at høre :( Min kærestes kusine fik det også og hun har lige fået en sund og rask dreng her i januar. Hun skulle tænke over kosten og så ved jeg ikke så meget mere :blush:

Vi kan bare ikke få lov at 'få et break' herhjemme. Datteren er vågnet med 39.3 i feber og ondt i øret :tie:
Hvordan skal vi nogensinde få hende kørt ordentlig ind i den børnehave, når hun er syg hele tiden?! SÅ frustrerende.
Nå, men farmor kommer og passer mens vi tager til NF, for den skal vi jo også lige have presset ind her midt i sygdom :rulle:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 22. feb 2016, 07:07

Æv med g-sukkersyge Danseprinsesse :ae: Håber ikke det bliver så slemt, i er heldigvis i gode hænder så der kan holdes styr på det :)

Idag står den på sidste besøg hos psykologen ifb. tabet af lille Benjamin - tænk at jeg allerede har gået hos hende et år :forvirret2: Men det har været rigtig godt og gavnligt for mig og så er det jo perfekt at der kommer en dejlig lille pige ud til os lige om lidt, det er så stort og lige hvad vi har brug for som sidste skub til at komme videre :lun: Selvom vi jo aldrig vil glemme Benjamin, han vil altid være hos os i vores hjerter :engel: :lun:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 11:32

NF veloverstået. Fin og livlig baby. Fin risikoberegning. Og så er jeg ret sikker på at jeg så en tap :-D
3
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 22. feb 2016, 12:22

primle skrev:NF veloverstået. Fin og livlig baby. Fin risikoberegning. Og så er jeg ret sikker på at jeg så en tap :-D


Skønt med en god scanning :D Og spændende om det så ER en tap :klap:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"