Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2016, 13:00

Ado skrev:Og de nægter at indse, hvor meget fællesbadning kan have en negativ effekt af mobning. Jeg hader dem.

Hvad Mener I helt præcis med "fællesbadning"?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2016, 13:06

Ballademager skrev:Tror bare, de mener, at man skal i bad sammen med sine klassekammerater efter idræt.

Ja, men jeg mener, om det er af begge køn på en gang? Eller det bare er med de andre piger fx?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 13:44

Jeg kan ikke lide idræt. Det fremgår vist tydeligt.
Og at sætte mig til at undervise i det dumme fag, er lige så dumt som at sætte en idrætslærer til at undervise i musik.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Viskelæder » 20. feb 2016, 14:11

Fællesbadning var noget af det værste i hele skoletiden. Og jeg var ikke flov over min krop, overvægtig eller blev mobbet. Men jeg synes, det var så forfærdeligt grænseoverskridende og også direkte ulækkert at træde rundt i andres fodvorter og strømpefnuller og kigge på hinandens kroppe.
Åh gud, hvor jeg hadede det og med tiden nægtede jeg det.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 15:37

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan ikke lide idræt. Det fremgår vist tydeligt.
Og at sætte mig til at undervise i det dumme fag, er lige så dumt som at sætte en idrætslærer til at undervise i musik.


Sådan havde jeg det, da jeg blev sat til at undervise i idræt. Men så besluttede jeg mig for at gå op i det. Skrotte de gode råd fra idrætslærerne og gøre det på min egen måde.

Jeg er så tidligere team-danmark støttet sportsudøver. Så... altså... Det er ikke sådan, så jeg ikke kan lide sport :cool: Jeg HADER bare skoleidræt.

Jeg havde en 8. klasse, hvor alle altid pjækkede. Der var konstant frafald. På meget kort tid, var der fuldt fremmøde. Og der blev SVEDT og tumlet. Der var bred enighed om, de aldrig havde været så aktive til idræt før.

Det endte med at være et af mine yndlingsfag. Det var helt vildt at se, hvor meget specielt pigerne kunne give den gas. Det var virkeligt en radikal ændring.

Så... Måske er det en god ting, de får en, der hader idræt til idrætslærer :cool:

Ikke når den lærer er mig. Jeg kan virkelig ikke svinge mig op til bare et minimum af interesse for det fag, når jeg ikke kan sætte dem til at danse hver gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 15:39

adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:Musik udvikler langt flere områder end idræt, og alligevel nedprioriteres det og er afskaffet i udskolingen, mens idræt fylder mere og mere.

Og idrætslærere er trælse, fordi de ikke fatter, at man på ingen måde deler deres begejstring for løbetur og fodbold.


Idræt udvikler som det eneste fag fysisk sundhed. Givet mængden af overvægtige i Danmark er det vist noget af det vigtigste der kan udvikles.

Ævl.
Musik udvikler sandelig også fysisk sundhed, hvis man som lærer vel at mærke efterlever målene for undervisningen. Bevægelse er faktisk en del af det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 15:59

adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:
adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:Musik udvikler langt flere områder end idræt, og alligevel nedprioriteres det og er afskaffet i udskolingen, mens idræt fylder mere og mere.

Og idrætslærere er trælse, fordi de ikke fatter, at man på ingen måde deler deres begejstring for løbetur og fodbold.


Idræt udvikler som det eneste fag fysisk sundhed. Givet mængden af overvægtige i Danmark er det vist noget af det vigtigste der kan udvikles.

Ævl.
Musik udvikler sandelig også fysisk sundhed, hvis man som lærer vel at mærke efterlever målene for undervisningen. Bevægelse er faktisk en del af det.


Hvilken slags bevægelse? Får man løbet noget?

Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:09

adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.


Ok, så er der sket meget siden jeg gik i skole, da engagerede de fleste sig da i f.eks. en god fodboldkamp. Men så meget desto mere behov for idræt.

Det var vi godt nok mange, der bestemt ikke gjorde, da jeg gik i skole.
Boldspil og løbeture :badr:
Det er stadig røvsygt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 16:10

Fru Sunshine skrev:Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.


Arh, det kommer nok - som i alle andre fag - an på læreren. Da jeg gik i folkeskole, havde vi en så engageret idrætslærer der fik gjort idræt sjovt, at stort set alle elskede det. Vi fik løbet rigtig meget - både i form af boldspil, ved almindeligt løb og ved forhindringsløb fx.
Desuden er det jo ikke alle der synes det er røvsygt at løbe :)
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:15

Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.


Arh, det kommer nok - som i alle andre fag - an på læreren. Da jeg gik i folkeskole, havde vi en så engageret idrætslærer der fik gjort idræt sjovt, at stort set alle elskede det. Vi fik løbet rigtig meget - både i form af boldspil, ved almindeligt løb og ved forhindringsløb fx.
Desuden er det jo ikke alle der synes det er røvsygt at løbe :)

Det var vores skam også.
Derfor var vi stadig mange, der hadede det fag, fordi aktiviteterne var virkelig dumme.

Og det var jo ikke et problem, for dem, der kunne lide det, men for os, der gerne ville noget andet.

Musikundervisningen var så heller ikke noget at råbe hurra for dengang, så det er ikke for at glorificere den del.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 20. feb 2016, 16:20

Fru Sunshine skrev:Det var vi godt nok mange, der bestemt ikke gjorde, da jeg gik i skole.
Boldspil og løbeture :badr:
Det er stadig røvsygt.


Og så er der dem der synes at musikundervisning er røvsygt. Det synes jeg bla. Mest fordi vi først havde den sureste kvinde jeg nogensinde har oplevet, men også fordi vi bare fik udleveret den skide blokfløjte og kunne sidde og lave skingre lyde i den i en time. Yay.

Inden jeg læste Dikus' indlæg tænkte jeg faktisk også at det måske kunne vendes til noget positivt at du ikke kan lide idræt. Jeg synes det er fedt at du ved noget om dans og musik og kan bruge det på den måde. Hvad ville du selv gerne have lavet i idræt da du havde det i skolen?
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 16:21

Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.


Arh, det kommer nok - som i alle andre fag - an på læreren. Da jeg gik i folkeskole, havde vi en så engageret idrætslærer der fik gjort idræt sjovt, at stort set alle elskede det. Vi fik løbet rigtig meget - både i form af boldspil, ved almindeligt løb og ved forhindringsløb fx.
Desuden er det jo ikke alle der synes det er røvsygt at løbe :)

Det var vores skam også.
Derfor var vi stadig mange, der hadede det fag, fordi aktiviteterne var virkelig dumme.

Og det var jo ikke et problem, for dem, der kunne lide det, men for os, der gerne ville noget andet.

Musikundervisningen var så heller ikke noget at råbe hurra for dengang, så det er ikke for at glorificere den del.


De problemer vil man jo så altid have - jeg har da også skulle lave mange ting jeg hadet, men som man bare skulle igennem. Men bare fordi jeg ikke fik noget ud af nogen ting, betyder det jo ikke at ingen andre gjorde :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:23

Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var vi godt nok mange, der bestemt ikke gjorde, da jeg gik i skole.
Boldspil og løbeture :badr:
Det er stadig røvsygt.


Og så er der dem der synes at musikundervisning er røvsygt. Det synes jeg bla. Mest fordi vi først havde den sureste kvinde jeg nogensinde har oplevet, men også fordi vi bare fik udleveret den skide blokfløjte og kunne sidde og lave skingre lyde i den i en time. Yay.

Inden jeg læste Dikus' indlæg tænkte jeg faktisk også at det måske kunne vendes til noget positivt at du ikke kan lide idræt. Jeg synes det er fedt at du ved noget om dans og musik og kan bruge det på den måde. Hvad ville du selv gerne have lavet i idræt da du havde det i skolen?

Det er heller ikke musikundervisning det der. Det er virkelig røvsygt at sidde og trutte i en blokfløjte.

Og jeg ved en masse om dans, og jeg forsøger også at bruge det i idrætsundervisningen. Jeg kan bare ikke gøre det 3 lektioner i træk om ugen indtil sommerferien. Så bliver det jo også kedeligt for dem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:25

Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, men det gør man heller ikke i idræt, for det er så røvsygt at løbe, at de fleste snyder udenom, hvilket jeg godt kan forstå.


Arh, det kommer nok - som i alle andre fag - an på læreren. Da jeg gik i folkeskole, havde vi en så engageret idrætslærer der fik gjort idræt sjovt, at stort set alle elskede det. Vi fik løbet rigtig meget - både i form af boldspil, ved almindeligt løb og ved forhindringsløb fx.
Desuden er det jo ikke alle der synes det er røvsygt at løbe :)

Det var vores skam også.
Derfor var vi stadig mange, der hadede det fag, fordi aktiviteterne var virkelig dumme.

Og det var jo ikke et problem, for dem, der kunne lide det, men for os, der gerne ville noget andet.

Musikundervisningen var så heller ikke noget at råbe hurra for dengang, så det er ikke for at glorificere den del.


De problemer vil man jo så altid have - jeg har da også skulle lave mange ting jeg hadet, men som man bare skulle igennem. Men bare fordi jeg ikke fik noget ud af nogen ting, betyder det jo ikke at ingen andre gjorde :)

Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)

Og så er denne metadebat vist kørt langt nok ud.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 16:29

Fru Sunshine skrev:Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)


Jeg forstår ikke helt dit - en anelse nedladende? - svar. Jeg siger ikke at man bare skal skrotte andre fag frem for idræt - det bør helt klart være mere ligeligt fordelt, det er jeg enig i. Jeg siger bare at bare fordi du ikke bryder dig om idræt, hader løb og boldspil så betyder det ikke at alle andre har det på samme måde, eller at man ikke får noget ud af det :)
17
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"