Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Vintertræt?

Afstemning sluttede 21. mar 2016, 17:14

Mindre træt/energiforladt
2
3%
Uændret
12
16%
Mere træt/energiforladt
26
36%
Meget mere træt/energiforladt
33
45%
 
Afgivne stemmer: 73
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Spjaerten » 20. feb 2016, 17:14

Må lige vide hvordan i andre har det denne vinter.

Personligt plejer jeg ikke at være vintertræt eller påvirket af årstiden.

Men har seriøst aldrig været så træt, uoplagt osv.
Ovenikøbet så slemt pt at jeg (som ellers altid springer ud af sengen) er gået over til at snooze om morgenen.
0
Tryk på * :slem:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Karkluden » 20. feb 2016, 17:20

Ja. Men jeg har også indenfor en måned været til afsluttende eksamen på mit studie, er startet med at arbejde som uddannet - endda som freelancer hvilket jo trods alt giver en smule usikkerhed og tendens til at arbejde meget ad gangen, og har haft både norovirus og influenza (ikke den der med en voldsom forkølelse. Nej nej. Den rigtige. Der varede 10 dage.). Så jeg tror, jeg er lidt slidt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Pandesteg » 20. feb 2016, 17:35

Nej slet ikke. Tværtimod er jeg rimelig energifyldt, hvilket også kan være ret irriterende, når man er for rastløs til at sætte sig ned og slappe af.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf honeybee » 20. feb 2016, 17:36

Ja! Også mere træt og energiforladt her. Oveni et nyt job med 7 timer mere ugentligt og 1 times mere kørsel end tidligere, tjae, så holder det lidt hårdt :tie:
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf fisken80 » 20. feb 2016, 18:25

Nej. Eller jeg ER træt og energiforladt, men det er helt normalt for mig på denne årstid. Jeg har det så svært med vinter og mørke, og på det her tidspunkt af året er mine ressourcer fra sidste sommer og sensommer brugt og så venter jeg bare på forår så jeg kan blive ladet op igen.

Men måske kan jeg godt forklare jeres træthed i år. I skal jo tænke på, at sommeren sidste år var elendig, ikke ret meget sol og varme og rigtig meget regn og blæst og kølige dage. I er ganske enkelt ikke blevet "fyldt op" som efter en af de der laaaaaange varme somre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Spjaerten » 20. feb 2016, 18:31

Jeg synes jo ellers at 2 ugers ferie i Californien i oktober skulle ha hjulpet på manglende sommer.

Måske det bare skyldes mit usandsynlig pressede arbejdsforhold henover efterår og vinter?
0
Tryk på * :slem:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf fisken80 » 20. feb 2016, 18:42

Spjaerten skrev:Jeg synes jo ellers at 2 ugers ferie i Californien i oktober skulle ha hjulpet på manglende sommer.

Måske det bare skyldes mit usandsynlig pressede arbejdsforhold henover efterår og vinter?


To uger er virkelig meget lidt i det samlede regnskab, så det er jeg ikke enig med dig i. Der var jo stort set ingen sommer sidste år, bortset fra lidt i august og jeg er sikker på, at det kan mærkes hos mange nu.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 18:54

Som hver vinter er jeg mere uoplagt/træt/energiforladt end om sommeren.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf In_your_eyes » 20. feb 2016, 19:14

fisken80 skrev:Nej. Eller jeg ER træt og energiforladt, men det er helt normalt for mig på denne årstid. Jeg har det så svært med vinter og mørke, og på det her tidspunkt af året er mine ressourcer fra sidste sommer og sensommer brugt og så venter jeg bare på forår så jeg kan blive ladet op igen.

Men måske kan jeg godt forklare jeres træthed i år. I skal jo tænke på, at sommeren sidste år var elendig, ikke ret meget sol og varme og rigtig meget regn og blæst og kølige dage. I er ganske enkelt ikke blevet "fyldt op" som efter en af de der laaaaaange varme somre.

Ja og desuden har vinteren været mest gråt vej uden sol og sne.
Jeg kan tydeligt mærke forskel på om der er frost, sne og sol eller om det overvejene er gråvejr.
0
:pompom:
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Marichen12 » 20. feb 2016, 19:54

Nu er jeg også lidt ramt af søvnterroristen herhjemme, men kan se at det gælder hele familien, at trætheden er mere overvældende end normalt om vinteren. Jeg tilskriver det også (tildels) den manglende sommer...
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Slettet bruger » 20. feb 2016, 19:55

Yes meget mere end normalt. Jeg bliver konstant ramt af influenza.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Whoosh » 20. feb 2016, 20:09

Jeg slæber mig gennem dagene for tiden.
Januar bød på 2 x forkølelse af den strenge slags med meget feber. Og da vi lige var ved at rejse os, blev vi hakket i gulvet af noget noget omgangssyge.
Det har virkelig været træls.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. feb 2016, 20:24

Spjaerten skrev:Jeg synes jo ellers at 2 ugers ferie i Californien i oktober skulle ha hjulpet på manglende sommer.

Måske det bare skyldes mit usandsynlig pressede arbejdsforhold henover efterår og vinter?


Det kan det meget vel.
For tre år siden blev jeg selv meget energiforladt og uoplagt og begyndte derfor at tage D-vitamin og give vinteren skylden.
I dag ved jeg, at jeg var stresset og semi-deprimeret, hvilket også giver rigtig god mening, når jeg tænker tilbage på mit arbejds- og privatliv dengang.

Jeg siger bestemt ikke, at du er på vej ind i noget lige så slemt, men jeg lærte på en meget hård måde ikke at fedte mistrivsel af på årstiden.
Jeg tager stadig D-vitamin om vinteren, fordi jeg sandsynligvis under alle omstændigheder ikke får nok af det ad naturens vej, men jeg tvivler på, at det er den primære årsag til, at jeg de sidste tre vintre har haft det godt, for det havde jeg som regel også før.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Ado » 20. feb 2016, 21:49

Frygtelig træt. Der er bare ingen energi i mig. I nat sov jeg 11 timer. Når jeg får fri, er jeg flad. Jeg kan ikke huske, at det nogensinde har været så slemt før.
0
Donna Martin Graduates!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Karkluden » 20. feb 2016, 23:00

Altså jeg er faktisk så træt og uoplagt af og til, at jeg har overvejet, om jeg kunne være gravid, selvom det er stærkt usandsynligt, da vi anvender dobbeltprævention.
Jeg har mere overskud efter jeg blev færdig med at læse, fordi der så ikke lige er bachelor, eksamen, dimission, fejring etc der også kræver energi, men jeg er så meget mere træt end normalt på denne tid af året.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Helbred"